جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا

بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا

انتخاب بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا به اهداف سفر شما و منطقه ای که می خواهید بازدید کنید بستگی دارد. اگرچه سریلانکا جزیره نسبتاً کوچکی است، اما هنگامی که به بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا فکر می کنید، باید مراقب دو باران موسمی آن باشید: یالا (جنوب غربی؛ آوریل-سپتامبر) و ماها (شمال شرقی؛ نوامبر-مارس). با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین زمان برای سفر به سریلانکا معمولا نوامبر تا آوریل در جنوب غربی و فوریه تا سپتامبر در شمال شرقی است.

شرایط آب و هوایی در سریلانکا


شرایط آب و هوایی در سریلانکا

جزیره گرمسیری سریلانکا در نوک جنوبی هند بین خلیج بنگال و دریای لاکادیو قرار دارد. این جزیره بیست و پنجمین جزیره بزرگ جهان است و دارای خط ساحلی است که تا آنجا که چشم کار می کند با درختان نخل پر شده است. در سریلانکا به دلیل نزدیکی به خط استوا، دما در تمام طول سال نسبتاً ثابت است و مناطق ساحلی دارای میانگین دمای 25-30 درجه سانتیگراد و ارتفاعات به طور متوسط 15-18 درجه سانتیگراد هستند. اگر در ماه‌های تابستان (مه تا سپتامبر) سفر می‌کنید، به سمت سواحل شرقی و مناطق شمالی بروید، زیرا سواحل غربی و جنوب غربی در این زمان باران را تجربه می‌کنند. از طرف دیگر، اگر میخواهید در طول ماه های زمستان ( اکتبر تا فوریه ) به سریلانکا سفر کنید، از غرب و جنوب غربی که از شرایط آب و هوایی مطلوب برخوردارند، دیدن کنید.
آب و هوای جزیره توسط دو فصل مهم موسمی تعیین می شود و به دلیل اینکه آنها متغیر هستند، می توان در تمام طول سال از سریلانکا بازدید کرد. همچنین، تقویمی پر از جشنواره‌ها و تعطیلات، در هر ماه تجربه‌های فرهنگی منحصر به فردی را به گردشگران تور سریلانکا ارائه می‌دهد. بنابراین، چه به دنبال بهترین زمان برای رفتن به ساحل، دیدن فیل‌های وحشی در پارک ملی، پیاده‌روی به قله آدامز یا به دنبال آرامش در سفر هستید، ما در این مقاله به بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا می پردازیم.

 

بهار در سریلانکا


بهار در سریلانکا

طبیعت سریلانکا در بهار، جانی دوباره میگیرد و امکانات گردشگری در این دوره بیش از پیش جذابیت دارند. ماه مارس می‌تواند زمان خوبی برای بازدید از سریلانکا باشد. در این ماه، فصل بارانی هنوز آغاز نشده و بسیاری از توریست‌های زمستانی جزیره را ترک کرده‌اند. هوا گرم و دلپذیر است و بارش‌های شبانه نیز به صورت معمولی و پراکنده رخ میدهد. بنابراین، این زمان می‌تواند به عنوان یک گزینه عالی برای سفر به سریلانکا در نظر گرفته شود. همچنین، در ماه مه، برخی از مناطق جزیره تحت تأثیر بادهای موسمی جنوب غربی قرار می‌گیرند. 
رویدادهایی که باید بررسی شوند:
•    سال نو سینهالی" یک تعطیلات مهم در تقویم تامیل است که در تاریخ 14 آوریل برگزار میشود. این جشن با بازی‌ها، گردهمایی‌های خانوادگی و انواع وعده‌های غذایی جشن گرفته می‌شود که می‌تواند فرصتی برای شناخت بهتر از فرهنگ و رسوم این جامعه فراهم کند.
•    "روز جهانی کارگر"، یک رویداد جالب دیگر است که هر ساله در اوایل ماه مه برگزار می‌شود. 

 

تابستان در سریلانکا


تابستان در سریلانکا

در طول ماه های دسامبر تا آوریل، بیشتر مناطق جزیره ای دارای آب و هوای گرم و خشک زیبایی هستند. با آفتاب فراوان، آسمان آبی شفاف و مناظر سبز سرسبز، این دوره به عنوان بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا در نظر گرفته می شود. با این اوصاف، از اکتبر تا ژانویه، شهرهای شرقی و شمالی به دلیل دوره موسمی ماها مرطوب باقی می مانند.
تابستان زمان مناسبی برای گشت و گذار در سریلانکا است. در واقع، بهترین کار این است که برای استراحت و تفریح خوب، به سواحل زیبای ساحل جنوبی و غربی بروید. همچنین می توانید از مکان های فرهنگی نظیر خرابه‌های باستانی تا معابد و کلیساهای نفیس، بازدید کنید.

رویدادهایی که باید بررسی شوند:
جشنواره‌های مثل Duruthu Perahera (جشنواره روز کامل ماه) و تایلندی پونگال (جشنواره برداشت) تجربه‌های شگفت‌انگیزی در تور تابستانه سریلانکا هستند.


فصل پاییز در سریلانکا


فصل پاییز در سریلانکا

وضعیت جوی در زمان باران‌های موسمی در سریلانکا بسیار غیرقابل پیش‌بینی است. در ماه‌های مه تا ژوئن، بادهای موسمی جنوب غربی، نواحی کلمبو و گاله را دربر میگیرد و به همین دلیل بارش باران در این زمان به صورت فراوان است. دوره باران‌های موسمی که از اکتبر آغاز می‌شود، طولانی‌تر است و باعث بارش‌های شدید و پراکنده در سراسر کشور می‌شود. این فصل به عنوان دوره باران‌های موسمی در شمال شرقی سریلانکا تلقی می‌شود که بخشی از کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اگرچه ممکن است مناسب نباشد که در این دوره از فضاهای باز دیدن کنید، اما در میان میتوانید از برخی مناظر و جاذبه‌ها لذت ببرید. به‌عنوان مثال، در روزهایی که باران به صورت متوسط یا نم نم می‌بارد، می‌توانید از پارک‌های ملی خوشایند بازدید کنید و یا از مسیرهای پیاده‌روی ساده به سمت آبشارهای زیبا پیموده و از چشم‌اندازهای جذاب لذت ببرید. 
رویدادهایی که باید بررسی شوند:
یکی از مهمترین جشن‌های پاییزی در سنگاپور، جشن دیوالی یا همان دیپاوالی است که به عنوان جشنواره چراغ‌های هندو در اوایل نوامبر جشن گرفته می‌شود.

 

زمستان در سریلانکا


زمستان در سریلانکا

زمستان کوتاه سریلانکا محبوب ترین زمان برای بازدید از این جزیره است، زیرا دمای هوا روز در این فصل بسیار مطبوع است، آفتاب زیبای سریلانکا بیش از پیش می‌تابد و اقیانوس آرام آغوش خود را باز می‌کند تا شما را در آغوش بگیرد. شب‌ها نیز با از خنکای خوشایندی برخوردار است که جلوه‌ای جذاب و دلپذیر به فصل زمستان می‌بخشد.
زمستان یک فصل ایده‌آل برای گشت و گذار و بازدید است و در این فصل گردشگران زیادی از سریلانکا دیدن میکنند. 
رویدادهایی که باید بررسی شوند:
روز کریسمس در 25 دسامبر جشن گرفته می شود.
روز استقلال سریلانکا در 4 فوریه جشن گرفته می شود. در چنین روزی در سال 1948 بود که این کشور استقلال خود را از سلطه بریتانیا به دست آورد.

 

آب و هوای سریلانکا بر اساس منطقه


در این قسمت از مقاله به تنوع آب و هوایی هر منطقه از سریلانکا پرداخته، که بی‌تردید باید در هنگام برنامه‌ریزی سفر خود در نظر داشته باشید. سریلانکا، با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، تجربه‌ای متفاوت از آب و هوا در مناطق مختلف ارائه می‌دهد. دو فصل موسمی مهم در این کشور، فصل باران‌های موسمی و فصل خشک است که بر تجربه سفر شما به سریلانکا تأثیر می‌گذارند.

 

کلمبو و ساحل جنوب غربی ( شامل مناطق بنتوتا، کلمبو، نگومبو، کالپیتیا )

 

کلمبو و ساحل جنوب غربی

بادهای موسمی جنوب غربی بین ماه های مه و سپتامبر باران را به جنوب غربی سریلانکا می آورد و فصل خشک در این منطقه از دسامبر تا مارس ادامه دارد. با توجه به آب و هوای ساحل بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا و مناطق جنوب غربی، اواخر نوامبر و آوریل پیش بینی می شود. 
میزان بارندگی بین ژوئن و سپتامبر به بالاترین حد خود می رسد، اگرچه آگوست اغلب با بارندگی بسیار کمتر استثنا است.

برای مشاهده لیست تورهای ترکیبی سریلانکا کلیک کنید.

 

کندی ( شامل مناطق کندی، الا، نیو الیجا، هاپوتال، هاتون، قله آدام )

 

کندی  در سریلانکا

کندی در ارتفاع بسیار پایین‌تری نسبت به «کشور چای» قرار دارد و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که از دماهای بالاتر و بارندگی کمتری نسبت به تپه‌های جنوب برخوردار باشد. این منطقه که در ارتفاع نزدیک به 2000 متر از سطح دریا قرار دارد، بسیار خنک تر از سایر نقاط سریلانکا است. 
 

captcha