جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین موزه های مسکو

بهترین موزه های مسکو

مسکو یکی از محبوب ترین شهرهای جهان است و به خاطر کرملین (بزرگترین قلعه کشور) و میدان سرخ (محل تعیین کننده سرنوشت مسکو در جنگ جهانی دوم) مشهور است. هنگام بازدید از مسکو، یکی از اولین چیزهایی که گردشگران به دنبال آن هستند، موزه های مسکو هستند. مسکو مملو از موزه های منحصر به فرد و متفاوتی است که افتخار این شهر هستند. این موزه‌ها واقعاً منحصر به فرد هستند و هیچ تردیدی در آن نیست.

کرملین مسکو


کرملین مسکو

کرملین مسکو احتمالاً مشهورترین مکان دیدنی نه تنها در مسکو بلکه در کل روسیه است. کرملین که در قلب پایتخت قرار دارد، موزه‌ای در فضای باز است که مجموعه وسیعی از جاذبه‌های دیدنی مسکو را در خود جای داده است. در حین بازید از جاذبه های گردشگری مسکو از جمله میدان سرخ پرجنب‌وجوش، کلیسای جامع سنت باسیل و مرکز خرید گوم فرصت برای بازدید از کاخ بزرگ کرملین از دست ندهید. 
کاوش در موزه اسلحه خانه کرملین در مسکو به شما فرصتی می دهد تا به گذشته مجلل روسیه بازگردید. این موزه یک گنج خانه و بخشی از مجموعه کاخ بزرگ کرملین است. زندگی پادشاه روسیه در اقلام گرانبها منعکس شده است. گنبدهای طلایی کلیسای جامع Assumption نماد اعتقاد و فرهنگ مذهبی روسیه است. همچنین، در باغ الکساندر، که یک باغ آرامش‌بخش و زیبا در دل کرملین است، می‌توانید از پیاده روی در طبیعت و فضای آرام و خوشایند آن بهره‌برید.

 

مقبره لنین


مقبره لنین

آیا دیدن مشهورترین «مومیایی مدرن» هیجان انگیز نخواهد بود؟ مقبره لنین برترین جاذبه در روسیه است. رهبر انقلاب بلشویکی ولادیمیر ایلیچ لنین در 21 ژانویه 1924 درگذشت و امروز جسد مومیایی شده او در نزدیکی میدان سرخ مسکو واقع شده است. بازدیدکنندگان می توانند به مدت پنج دقیقه در یک گروه کوچک از این مقبره دیدن کنند.

 

گالری دولتی ترتیاکوف


گالری دولتی ترتیاکوف

گالری ایالتی ترتیاکوف یک موزه هنری است که هنرهای زیبای روسیه را جمع آوری می کند. اگر به هنر علاقه دارید، این موزه ای است که نمی توانید در تور روسیه بازدید از آن را از دست بدهید. این گالری بزرگ تعداد زیادی نقاشی را در خود جای داده است که از طریق آنها می توانید تاریخ و فرهنگ روسیه را بهتر درک کنید.
علاوه بر این، بیش از  130000 نمایشگاه از جمله نقاشی های پرتره یک زن ناشناس اثر ایوان کرامسکوی، کاترین کبیر اثر دیمیتری لویتزکی، پرتره الکساندر پوشکین اثر اورست کیپرنسکی و موارد دیگر وجود دارد.

 

موزه تاریخی دولتی


موزه تاریخی دولتی

قطعا موزه تاریخی دولتی یک ساختمان معماری چشمگیر و بزرگترین موزه ملی روسیه است. موزه عظیم آجر قرمز که با افتخار در میدان سرخ ایستاده است، به سبک معماری روسی ساخته شد و توجه گردشگران تور مسکو را به خود جلب میکند. این موزه شامل بیش از 4.5 میلیون مورد از دوران باستان تا قرن 19 است. این موزه که در سال 1883 افتتاح شد، به سالن های زیادی تقسیم شده است که آثاری از زمان های مختلف را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می توانند نمایشگاه های وسیعی از جمله مصنوعات باستان شناسی، نسخه های خطی، نمادها و تاریخ امپراتوری روسیه را مشاهده کنند.

 

موزه هنرهای زیبای دولتی پوشکین


موزه هنرهای زیبای دولتی پوشکین

موزه دولتی هنرهای زیبا پوشکین بزرگترین موزه هنر اروپا در مسکو است که حدود 700000 اثر هنری را در خود جای داده است. در ساختمان اصلی، بازدیدکنندگان می‌توانند نقاشی‌ها، طراحی‌ها، مجسمه‌ها و مجموعه‌ای از  گچ بری زیبا را تحسین کنند. علاوه بر این، این موزه یک مرکز فرهنگی مهم در روسیه است که دارای کارهای هنری و آموزشی با کودکان و بزرگسالان، برگزاری جشنواره های موسیقی و ارائه فعالیت های علمی است.

 

خانه مرکزی - موزه هوانوردی و فضا


خانه مرکزی - موزه هوانوردی و فضا

روسیه به دستاوردهای خود در فضا و هوانوردی افتخار می کند. در مسکو و اطراف، به راحتی چندین موزه هوانوردی و فضایی پیدا خواهید کرد. یکی از اصلی ترین آنها خانه-موزه مرکزی هوانوردی و فضایی است که در خیابان کراسنوآرمیسکایا واقع شده است.
بازدیدکنندگان فرصتی برای دیدن بیش از 36000 نمایشگاه از جمله مدل های هواپیما، شبیه سازهای منحصر به فرد مورد استفاده برای آموزش فضانوردان، لباس های فضایی و موارد دیگر را دارند. این موزه مجموعه های قابل توجهی از تاریخ روسیه را در خود جای داده است.

 

موزه کیهان‌ نوردی


موزه کیهان‌ نوردی

موزه کیهان‌نوردی در مسکو برای آدم‌های فضایی که دوست دارند درباره میراث اتحاد جماهیر شوروی در فضا بیاموزند، دیدنی است. با نمایش‌های گسترده در تاریخ اکتشافات فضایی روسیه، و همچنین نمایشگاه‌های انحصاری یوری گاگارین، اولین انسان در فضا، به سختی می‌توانید دست خالی این موزه جالب را ترک کنید. پنجشنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است، دوشنبه تعطیل است.
 

captcha

مطالب مرتبط