جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 8 مکان برای بازدید در کلمبو

8 مکان برای بازدید در کلمبو

کلمبو، مرکز فرهنگی و تاریخی سریلانکا، با جاذبه های متنوع بی‌نظیرش، مسافران را به سوی خود جذب می‌کند. این پایتخت پر جنب و جوش سریلانکا با ترکیبی فریبنده از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های مدرن، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. شهر کلمبو، همچون سایر مناطق سریلانکا، چیزهای فراوانی را برای کشف و تجربه به مسافران ارائه می‌دهد؛ از سازه‌های استعماری تاریخی گرفته تا بازارهای پر زرق و برق، از معابد آرام و متبرک تا مناظر زیبای ساحلی و موارد بسیار دیگر. در این مقاله قصد داریم تا شما را با 8 مکان برای بازدید در کلمبو آشنا کنیم که باید در سفرتان به این شهر بزرگ از آن ها دیدن کنید.

موزه ملی کلمبو


موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو در سال 1877 توسط سر ویلیام هنری گریگوری، فرماندار سیلان تأسیس شد. عمارت استعماری با استفاده از سبک معماری ایتالیایی طراحی شده است. این موزه که بزرگترین موزه سریلانکا است، خانه حدود 100000 مجموعه است که تاریخ، فرهنگ، هنر و میراث طبیعی منطقه را حفظ می کند و بهترین مکان برای بازدید در کلمبو است.
گالری پایین این مجموعه به دوره‌های ماقبل تاریخ اشاره دارد و می‌توانید عتیقه‌های متعددی را مشاهده کنید. در اینجا، جواهرات باستانی، سفال‌های باستانی، تخته نگاره‌ها و اشیاء باستانی به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین،گالری بالایی نمایشگاهی از نقاشی‌ها، سکه‌ها، ارزها، استانداردها و بنرها، هنرها و صنایع دستی و همچنین اسلحه‌ها و تسلیحات قدیمی را به نمایش میگذارد.

زمان: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر، در تعطیلات رسمی تعطیل است.
هزینه ورودی: 1200 LKR برای بزرگسالان و برای کودکان نیم بها است.

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در سریلانکا کلیک کنید.

میدان استقلال


میدان استقلال

میدان استقلال یکی از حیاتی ترین و تاریخی ترین بناهای شهر کلمبو است. این بنا به مناسبت بزرگداشت استقلال کشور در سال 1948 ساخته شده است. این بنا شامل یک سالن یادبود، موزه یادبود، یک چمن سبز وسیع است.
سالن یادبود استقلال در سال 1948 به منظور بزرگداشت استقلال ما از حکومت بریتانیا ساخته شد. تالار یادبود یک تالار روباز با ستون‌های سیمانی حکاکی شده و سقف کاشیکاری شکل است. مجسمه‌های شیرهای نشسته اطراف این تالار را احاطه کرده‌اند که برای مراسم تشریفاتی استفاده می‌شود. در انتهای داخلی تالار یادبود، موزه یادبود قرار دارد. این موزه شامل نیم تنه های سنگی تمام افرادی است که دلاورانه برای استقلال کشورمان جنگیدند.
زمان‌بندی: 24 ساعته، در تمام روزها باز است.
هزینه ورودی: رایگان

 

مسجد سرخ 


مسجد سرخ در کلمبو

مسجد سرخ در کلمبو، سریلانکا، به چندین نام شناخته می شود. الکامی اول الفار، مسجد جامی الالفار، راتو پالیا (سنهالی) و سامان کوتو پالی (تامیل). با این حال، بیشتر به نام مسجد سرخ شناخته می شود. این یکی از مکان های دیدنی سریلانکا است که در تقاطع دوم در بازار پتا، کلمبو واقع شده است. این مسجد به دلیل نمای بیرونی پر جنب و جوش قرمز و سفیدش، تعداد زیادی از گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند. هر روز صدها یا هزاران نفر برای اقامه نماز و تحسین زیبایی معماری سازه به این مقصد می آیند.

 

بازار شناور پتا 


بازار شناور پتا 

بازار شناور پتا بسیار متفاوت از بازار پتا است. بازار شناور پتا که در مقابل ایستگاه اصلی اتوبوس قرار دارد، زمانی یک کانال صنعتی بود. امروزه بیش از 100 غرفه تجاری با کافه‌های دنج، رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی در نزدیکی آب‌های دریاچه بیرا دارد. این منطقه به زیبایی با تخته های چوبی، کف خاکستری و کاشی های سفالی قرمز ساخته شده است. در زمان غروب، بازار شناور پتا به مکان ارامش‌بخشی تبدیل می‌شود که منظره‌ی خیره‌کننده‌ای از غروب آفتاب را از فراز دریاچه تماشا کنید.
زمان‌بندی: 24 ساعته، در تمام روزها باز است.
هزینه ورودی: رایگان

 

برج لوتوس کلمبو


برج لوتوس کلمبو

برج لوتوس که به عنوان نماد سریلانکا شناخته میشود، 350 متر ارتفاع دارد و نلوم پوکونا نیز نامیده می شود. برج لوتوس کلمبو بلندترین سازه خود نگهدارنده در جنوب آسیا است و منظره ای پانوراما از کل شهر ارائه می دهد. طراحی این برج از گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده است که نماد پاکی و توسعه پیشرو در کشور است. 
هر عرشه مجموعه‌های مختلفی از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد، فعالیت‌های مختلفی را برای جذب گردشگران تور سریلانکا ارائه می‌دهد. اینها شامل ماجراجویی واقعیت مجازی، سینمای 9 بعدی، موزه هنر دیجیتال، گالری‌های نمایشگاهی مدرن، رستوران‌های گردان، سوئیت‌های لوکس و موارد دیگر می‌شود. شما حتی می‌توانید از طبقه هفتم (با ارتفاع 244 متری) از برج به عرشه مشاهده بروید و در شب، شاهد تغییر رنگ‌های مکرر و جذاب این برج باشید. تجربه‌ی دیدن برج لوتوس یکی از لحظات فراموش نشدنی در سفرتان به سریلانکا و بازدید در کلمبو خواهد بود.

هزینه ورودی: 20 USD برای بزرگسالان خارجی، 10 USD برای کودکان بین 3 تا 10 سال و برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.
زمان: روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 10 شب، آخر هفته ها از ساعت 9 صبح تا 11 شب. بلیط تا یک ساعت قبل از زمان بسته شدن صادر می شود.
توجه: بلیط های خریداری شده فقط در تاریخ خرید معتبر است. همچنین یک ورودی واحد را مجاز می کند.

 

معبد و پارک گانگارامایا


معبد و پارک گانگارامایا

پارک گانگارامایا در نزدیکی گانگارامایا سیما مالاکایا و دریاچه بیرا واقع شده است. این مکان طبیعی بی‌نظیری است که به شما امکان می‌دهد در کنار آب‌های آرام استراحت کنید یا در اطراف دریاچه قدم بزنید. در پل معلق، در کنار اردک‌ها و قایق‌سواری قو، تجربه‌ی شما را به اوج می‌رساند و فضای آرامش‌بخشی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انرژی شما را دوباره تقویت کند.
همچنین می‌توانید به معبد بزرگ بودایی گانگارامایا که در نزدیکی این پارک قرار دارد سر بزنید. قدمت این معبد به 2000 سال پیش می رسد و شامل خصوصیاتی چون درختان بو، اتاقک یادگاری، کتابخانه و موزه‌ای است که شامل مجسمه‌ها، اشیاء هنری، آثار تاریخی، مبلمان و عتیقه‌های متنوع می باشد. پیشنهاد میکنیم در تور ترکیبی کلمبو کندی بنتوتا از این معبد تاریخی فراموش‌نشدنی دیدن کنید.
هزینه ورودی: 400 LKR. این بلیط برای هر سه ورودی معتبر است - معبد گانگارامایا، پارک گانگارامایا و گانگارامایا سیما مالاکایا.
زمان: 6 صبح تا 8 بعد از ظهر برای معبد گانگارامایا و 7 صبح تا 4:30 بعد از ظهر برای پارک و گانگارامایا سیما مالاکایا.
توجه: اگر قصد بازدید از معبد را دارید، لباس مناسب بپوشید و شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید.

 

Galle Face Green


گال فیس گرین

گال فیس گرین، یک پارک شهری به وسعت 12 هکتار است که 500 متر در امتداد ساحل امتداد دارد. مردم هنگام غروب آفتاب به اینجا هجوم می آورند و این مکان با حضور گردشگران و مردم محلی رونق می گیرد. در این پارک، شما می‌توانید تعداد زیادی فروشنده مواد غذایی، عشاق پرواز بادبادک، زوج‌ها، دوستان و خانواده‌ها را ببینید. همچنین، مرکز خرید One Galle Face در مقابل جاده واقع شده است و میزبان بسیاری از برندهای بین‌المللی معتبر است.

  •     هزینه ورودی: رایگان
  •     زمان: 24 ساعت در تمام روزها باز است
  •     زمان برای وان گال فیس مال: 10 صبح تا 11 شب

 

بیمارستان هلندی - یک منطقه خرید


بیمارستان هلندی در کلمبو

بیمارستان هلندی در کلمبو، یک ساختمان قدیمی از قرن هفدهم است که به عنوان قدیمی‌ترین بنا ارزشمند در این شهر محسوب می‌شود. در گذشته، این بیمارستان به عنوان مکانی برای درمان دریانوردان مجروح به دلیل نزدیکی به بندر بکار می‌رفت. اما در دهه 80، این ساختمان به عنوان یک ایستگاه پلیس مورد استفاده قرار گرفت و اکنون به عنوان یک مرکز خرید معتبر شناخته می‌شود.
این مکان در نزدیکی مرکز تجارت جهانی واقع شده است و یک پایگاه عالی برای لذت بردن از غذاهای گوناگون، نوشیدنی‌های متنوع، موسیقی زنده است. 
هزینه ورودی: رایگان
زمان: همه روزها از ساعت 10 صبح تا 10 شب

برای آشنایی با یهترین زمان برای بازدید از سریلانکا کلیک کنید.

captcha