جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | حمل و نقل عمومی در سریلانکا

حمل و نقل عمومی در سریلانکا

سریلانکا کشوری زیبا و دیدنی است که سفر به آنجا را به یک تجربه شگفت انگیز تبدیل می کند. سفر در میان تپه‌ها با مناظر خیره‌کننده از مزارع چای و فضای سبز که تا جایی که چشم کار می‌کند امتداد می‌یابد، لذت بخش است. خوشبختانه، یک شبکه حمل و نقل عمومی در سریلانکا وجود دارد که به شما کمک می کند مناظر خیره کننده سریلانکا را به راحتی کشف کنید. با افزایش تعداد گردشگران، یافتن اطلاعات دقیق در مورد حمل‌ و نقل عمومی در سریلانکا ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما ما با استفاده از تجربیات خود به شما کمک کنیم تا به راحتی مناظر طبیعی فراموش‌نشدنی این کشور را کاوش کنید.

چگونه به عنوان یک گردشگر از حمل و نقل عمومی در سریلانکا استفاده کنیم؟


سریلانکا دارای زیرساخت های جاده ای چشمگیر است که گوشه های مختلف کشور را به هم متصل می کند، مهم نیست که از کجای دنیا به سریلانکا سفر میکنید، سیستم حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه برای گردشگران قابل دسترس است و آنها را به گزینه ای مناسب برای رفت و آمد بین نقاط، مکان ها و شهرهای مختلف تبدیل می کند. در این وبلاگ توضیح می دهیم که چگونه می توانید به عنوان یک گردشگر از روش های مختلف حمل و نقل به طور موثر استفاده کنید. این وبلاگ حاوی اطلاعات کلیدی است که ممکن است در طول شرکت در تور سریلانکا  مفید باشد.

 

اطلاعات عمومی در مورد سفر با قطار در سریلانکا


سفر با قطار در سریلانکا

گشت و گذار در سریلانکا با قطار یکی از برترین ماجراجویی‌های آسیاست. شبکه قطار در سریلانکا بسیار گسترده است و این گزینه راحت تر برای حمل و نقل عمومی در این کشور است. سفر با قطار در سریلانکا  ارزان ترین روش حمل و نقل طولانی مدت در این کشور میباشد. علیرغم ارزان بودن بلیط ها، برخی از سفرها مناظر دیدنی را به ویژه در مناطق تپه ای به شما هدیه می دهند. سفر بین کندی و  الا یکی از زیباترین سفرهای قطار در جهان به حساب می‌آید و بلیط‌های آن از 125 روپیه در دسترس است.
قطارها از سه کلاس تشکیل شده اند و در هنگام سفر میتوانید، بسته به راحتی سفر خود بلیط کلاس 1، 2 یا 3 خریداری کنید. مزیت اصلی پرداخت بیشتر برای صندلی های کلاس 1 این است که همه بلیط ها دارای رزرو صندلی هستند یعنی همه افراد در واگن صندلی مخصوص به خود را خواهند داشت. در در کلاس 2، برخی از بلیط ها بدون صندلی رزرو شده فروخته می شوند . این بدان معناست که واگن‌ها می‌توانند مملو از مسافران ایستاده شوند و حتی اگر صندلی داشته باشید، تا حدی بر سطح راحتی شما تأثیر می گذارد.  ارزان ترین گزینه سفر با قطار درجه 3 است زیرا صندلی‌های این قسمت راحت نیستند و بیشتر شبیه نیمکت میباشند.


نکاتی که در سفر با قطار در سریلانکا باید به آن توجه داشته باشید:

 

•    تاخیر قطار در سریلانکا رایج است
•    هیچ امکانات وای فای در ایستگاه قطار و قطار در دسترس نیست.
•    سرویس بهداشتی در داخل قطار موجود است.
•    در هر قطار پرسنل پلیس وجود دارد.
•    هیچ دوشاخه یا پریز برق در قطارها برای شارژ دستگاه های شما موجود نیست.

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به سریلانکا کلیک کنید.

گشت و گذار در سریلانکا با اتوبوس


گشت و گذار در سریلانکا با اتوبوس

حمل و نقل عمومی در سریلانکا به وسیله اتوبوس‌ها یکی از سریع‌ترین و متداول‌ترین راه‌ها برای سفر می‌باشد. شبکه مسیرهای اتوبوس در این کشور گسترده و شامل مناطق دورافتاده نیز می‌شود. عملکرد اتوبوس‌ها در سریلانکا مشابه سایر کشورهای جنوب آسیایی است. راهبر در اطراف آن می‌چرخد و از مسافران می‌پرسد که آیا بلیت‌های خود را خریداری کرده‌اند یا خیر. او یک دستگاه کوچک دارد که بلیت‌ها را با قیمت چاپ می‌کند و تنها میتوانید به صورت نقدی هزینه بلیط خود را پرداخت کنید.
معمولاً شما می‌توانید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از زمان حرکت به ایستگاه اتوبوس بروید و صندلی خود را رزرو کنید. هزینه بلیت اتوبوس بسیار مقرون به صرفه است و از ۰.۵ دلار برای یک ساعت سفر شروع می‌شود. باید توجه داشته باشید که اتوبوس‌ها معمولاً در ساعات اوج بسیار شلوغ هستند، بنابراین در صورت امکان، از سفر در این ساعات پرهیز کنید تا نیاز به ایستادن در مسیر نداشته باشید.

 

در سریلانکا دو نوع اصلی اتوبوس وجود دارد: 

اتوبوس‌های دولتی و خصوصی. اتوبوس‌های خصوصی با طراحی‌های هنری رنگارنگ تزئین شده‌اند، در حالی که اتوبوس‌های عمومی دارای رنگ‌های ساده و معمولی مانند آبی روشن و قرمز هستند. اتوبوس های عمومی مجهز به تهویه مطبوع برای سفرهای طولانی، به ویژه اتوبوس هایی که کندی و کلمبو را به هم متصل می کنند، در دسترس هستند.

اتوبوس های خصوصی در سریلانکا

اتوبوس های شبانه در سریلانکا

اتوبوس‌های شبانه در شهر کلمبو در دسترس هستند، اما در سایر مناطق شهری این خدمت معمولاً در دسترس نیست. زمان آخرین اتوبوس به مقصدهای مختلف معمولاً بین ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر است. اگرچه سفر با اتوبوس در سریلانکا معایبی دارد، اما این روش مقرون به صرفه‌ترین و گسترده ترین نوع حمل ‌و نقل عمومی در سریلانکا است و تقریباً تمام نقاط این سرزمین را به یکدیگر متصل می‌کند.

 

سفر سریلانکا با توک توک


سریلانکا، کشوری زیبا و پر از معماری تاریخی و مناظر طبیعی زیباست. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید این سرزمین را بشناسید و به تمامی زیبایی‌هایش دست پیدا کنید، سفر با توک توک‌ها است. این وسیله نقلیه سه چرخه‌ کوچک و سریع، در سفرهای کوتاه و حتی سفرهای چند روزه شما را همراهی خواهد کرد.
یکی از مزیت‌های بزرگ سفر با توک توک، راحتی و سرعت آنهاست. این وسیله نقلیه به راحتی در ترافیک شلوغ شهرها حرکت می‌کند و شما را به مقصدتان می‌رساند. همه توک‌توک‌های سریلانکا متر ندارند، بنابراین باید قبل از سوار شدن به توک‌توک، درباره قیمت آن مذاکره کنید. اگر در مناطق توریستی مانند Mirrissa یا Galle هستید، رانندگان توک توک معمولاً هزینه بیشتری درخواست می کنند، بنابراین اگر قیمت بیش از حد است، بهتر است مذاکره کنید.
برای سفرهای کوتاه به جاذبه های گردشگری سریلانکا، توصیه می‌شود که از Pickme یا برنامه Uber برای رزرو توک توک استفاده کنید. این نه تنها از ناحیه امنیت سفر مفید است بلکه معمولاً هزینه‌هایی کمتر نسبت به مذاکره در محل اجاره توک توک دارد.

سفر سریلانکا با توک توک

اجاره توک توک در سریلانکا

همچنین می توانید توک توک ها را در سریلانکا اجاره کنید. اما قیمت ها در مقایسه با وسایل حمل و نقل عمومی بالاست. توریست ها توک توک ها را برای روزها یا حتی ماه ها اجاره می کنند. برای رانندگی در سریلانکا به گواهینامه رانندگی بین المللی یا مجوز نیاز دارید. همچنین قوانین اساسی جاده و ترافیک و محدودیت سرعت را بدانید.

برای مشاهده تورهای ترکیبی کلمبو کندی بنتوتا کلیک کنید.

اشتراک تاکسی


تاکسی در سریلانکا

یکی دیگر از روش های حمل و نقل عمومی در سریلانکا استفاده از تاکسی است. به طور کلی این یک گزینه بسیار سریعتر خواهد بود، اما هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. با وجود این، اگر برای رسیدن به جایی عجله دارید، ارزشش را دارد.
خدمات تاکسی یا تاکسی در سراسر کشور در دسترس است. قیمت آنها معمولاً به مسافت، تعداد مسافران، تعداد روزها و نوع وسیله نقلیه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. بسیاری از شرکت های توریستی نیز بسته هایی را ارائه می دهند که کل سفر شما را پوشش می دهد.
در شهرهایی مانند کلمبو و کندی، شما به راحتی می‌توانید از خدمات Uber و Pick Me استفاده کنید. Pick Me خدمات خود را به تمامی مناطق دیدنی و گردشگری سریلانکا از جمله یوناواتونا، گال، ترینکومالی و موارد مشابه توسعه داده است. 

captcha