جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | خرید سیم کارت در هند

خرید سیم کارت در هند

اگر قصد سفر به هند را دارید، چه برای یک تعطیلات کوتاه، ماجراجویی یا حتی سفر کاری، شما به اینترنت و گوشی هوشمند خود نیاز خواهید داشت. بنابراین برای جلوگیری از هزینه های رومینگ خارج از کشور خرید سیم کارت در هند و استفاده از  اپراتور شبکه تلفن همراه خود، می تواند ایده خوبی باشد. اما بهترین مکان برای خرید سیم کارت در هند کجاست و هزینه آن چقدر است؟

ارائه دهندگان سیم کارت هندی


ارائه دهندگان سیم کارت هندی

Airtel، BSNL، Vodafone Idea و  Jio چهار ارائه دهنده اصلی شبکه تلفن همراه در هند هستند. از آنجایی که هند کشور بزرگی است، پوشش در همه شبکه ها یکسان نیست، هنگام خرید سیم کارت در هند، باید به دقت به پوشش دهی آن نگاه کنید. بنابراین، در تور هند اگر قصد خرید سیم کارت را دارید به دنبال ارائه‌دهنده‌ای باشید که منطقه‌ای را که از آن بازدید یا سفر می‌کنید پوشش دهد.
Airtel و Vodafone Idea بزرگترین ارائه دهندگان سیم کارت در هند هستند، اما به دلیل اینکه هند وسعت زیادی دارد پوشش آن ها در سراسر کشور یکسان نیست. پوشش دهی سیم کارت های وودافون و ایرتل در شمال هند بسیار مناسب است، اما ایرتل در جنوب هند بهتر از سیم کارت وودافون هند کار می کند.

آیا هند برای سفر امن است؟

سرعت اینترنت در هند چگونه است؟


سرعت اینترنت در هند، به نسبت اکثر کشورها، کمتر است، اما در شهرها به خوبی عمل می‌کند. در مناطق دورافتاده، وضعیت بسیار متفاوتی دارد. همچنین، افزایش تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند نیز یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت اینترنت در هند می‌باشد.

 

از کجا میتوانیم در هند سیم کارت خریداری کنید؟


در فرودگاه

 

خرید سیم کارت در فرودگاه هند

اکثر سیم‌کارت‌هایی که در فرودگاه های هند ارائه می‌شوند، سیم‌کارت‌های توریستی هستند و معمولاً ۹۰ روز اعتبار دارند. در صورت درخواست، می توانید اعتبار سیم کارت را تا مدتی برابر با اعتبار ویزا تمدید کنید. پس از خرید سیم کارت، در محدوده شهر بمانید تا فعال شود.
به عنوان یک گردشگر، فرودگاه بهترین مکان برای خرید سیم کارت در هند است. اما، اگر با تاخیر در فعال سازی مواجه شوید، نمی توانید دوباره بدون بلیط پرواز به مرکز فروش سیم کارت خود در فرودگاه باز گردید. 

فروشگاه های Airtel در منطقه ورود T3 در فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی (کد فرودگاه: DEL)، و منطقه ورود سطح 2 در فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی ماهاراج، بمبئی (کد فرودگاه: BOM) واقع شده اند. فروشگاه های فرودگاه به صورت شبانه روزی باز هستند. اگر نمی توانید مکان فروشگاه را پیدا کنید، می توانید از میز اطلاعات در فرودگاه استعلام بگیرید.

 

اپراتورهای فروش سیم کارت در هند

 

اپراتورهای فروش سیم کارت در هند

چندین اپراتور فروش سیم در سراسر کشور هند وجود دارد. می‌توانید «فروشگاه ایرتل/جیو» را در گوگل جستجو کنید تا نزدیک‌ترین فروشگاه را پیدا کنید. سیم‌کارت‌های ارائه‌شده در اینجا ارزان‌تر هستند و می‌توانید در هر زمان به فروشندگان  مراجعه کنید. 
اگر گردشگر هستید، از شما یک شماره مرجع محلی خواسته می شود. می توانید شماره تماس دوست خود یا هتل/هاستلی که قصد اقامت در آن را دارید بدهید.

 

در فروشندگان محلی

 

اگرچه بسیاری از فروشندگان سیم کارت عرضه می‌کنند، اما توصیه می‌شود تنها از فروشندگان  معتبر خرید کنید. هنگام خرید از یک فروشنده غیرمجاز، این احتمال وحود دارد که شماره تلفن به نام یک شخص دیگر ثبت شده باشد و هر زمان که بخواهد، این شماره را غیرفعال کنند.

 

در هتل/هاستل شما

 

می‌توانید بدون هیچ مشکلی از هتل/هاستلی که در اختیار دارید سیم‌کارت دریافت کنید، اما ممکن است هزینه‌ای اضافی برای خدمات دریافت کنند.

برای آشنایی با مراکز خرید هند کلیک کنید.

چگونه سیم کارت را فعال کنیم؟


هنگامی که مشخصات شما با موفقیت تأیید شد، سیم کارت شما عمدتاً ظرف 6 ساعت پس از خرید فعال می شود. برای فعال سازی با شماره درج شده روی جلد سیم کارتی که خریداری کرده اید تماس بگیرید. 

 

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در هند



•    فتوکپی پاسپورت شما
•    فتوکپی ویزای هند
•    یک عکس اندازه پاسپورت هندی
•    اگر گذرنامه آدرس شما را ندارد، باید مدرکی مبنی بر اقامت در کشور خود ارائه دهید. به عنوان مثال. شناسنامه یا گواهینامه رانندگی.
نکته مهم: در زمان خرید، یک عکس به عنوان بخشی از KYC (مشتری خود را بشناسید) گرفته می شود و از شما خواسته می شود فرمی را پر کرده و همان را امضا کنید.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هند کلیک کنید.

هزینه خرید سیم کارت در هند (توجه داشته باشید که این قیمت و بسته ممکن است تغییر کرده باشد.)


هزینه خرید سیم کارت در هند

سیم کارت های ایرتل
ایرتل دو نوع مختلف از طرح های توریستی ارائه می دهد:
1.5 گیگابایت در روز، اعتبار به مدت 28 روز برای 299 INR (3.61 دلار)
1.5 گیگابایت در روز، اعتبار به مدت 56 روز برای 479 INR (5.79 دلار)

سیم کارت های جیو
Jio دارای سه طرح پیش پرداخت مختلف است:
2 گیگابایت در روز، به مدت 28 روز برای 299 INR (3.61 دلار) معتبر است.
2 گیگابایت در روز، به مدت 84 روز برای 719 INR (8.69 دلار) معتبر است.
2 گیگابایت در روز، اعتبار به مدت 365 روز برای 2999 INR (36.26 دلار)

سیم کارت های Vi  (Vodafone Idea)
Vi چهار طرح اصلی فقط سیم کارت برای گردشگران ارائه می دهد:
1.5 گیگابایت در روز، اعتبار به مدت 28 روز برای 299 INR (3.61 دلار)
1.5 گیگابایت در روز، اعتبار به مدت 56 روز برای 479 INR (5.79 دلار)
2 گیگابایت در روز، اعتبار به مدت 28 روز برای 499 INR (6.03 دلار)
3 گیگابایت در روز، به مدت 28 روز برای 601 INR (7.27 دلار) معتبر است.

 

آیا 5G  در هند موجود است؟


Airtel و Jio خدمات 5G  را در شهرهای مختلف هند ارائه می دهند. انتظار می رود اپراتورهای VI و به دنبال آن BSNL ، خدمات 5G  خود را در سال 2023 راه اندازی کند.
 

captcha

مطالب مرتبط