جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | فرودگاه های هند

فرودگاه های هند

هند، به عنوان یکی از کشورهای پرجمعیت جهان، دارای فرودگاه‌هایی زیبایی با امکانات فراوان است که به عنوان دروازه‌های ورود به این کشور عمل میکنند. فرودگاه های هند با ترکیبی از معماری مدرن و اصالت فرهنگی، سفرهای مسافران را به تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر تبدیل می‌کنند. هند، از جمله کشورهایی است که به دلیل داشتن بهترین فرودگاه‌ها شهرت دارد و به عنوان سومین بازار بزرگ داخلی هوانوردی در جهان، پس از ایالات متحده آمریکا و چین، شناخته می‌شود. در حال حاضر، 486 فرودگاه در سرتاسر هند قرار دارد و تعدادی از این فرودگاه‌ها دارای امکانات برجسته و بی نظیر هستند. 

معرفی بهترین فرودگاه های هند


بهترین فرودگاه های هند

بهترین فرودگاه‌های هند، به عنوان ورود به دنیایی از ماجراجویی و تجربه، توجه مسافران از سراسر جهان را به خود جلب میکند. پیش از رسیدن به مقصد نهایی، از لحظه‌ای که قدم در فرودگاه هند می‌گذارید، تازه‌ترین تجربه مسافرتی خود را شروع می‌کنید. این فرودگاه‌ها نه تنها به عنوان دروازه‌های ورود به شهرها و کشورهای هند محسوب می‌شوند، بلکه خود به یک مقصد جذاب تبدیل شده‌اند.
با تنوع بی‌پایان مراکز خرید، امکان لذت‌بردن از غذاهای خوشمزه و وجود مراکز آبگرم که از استرس سفر شما کاسته و لحظاتی دلنشین را ارائه می‌دهند، فرودگاه‌های هند به عنوان مکان‌هایی سرگرم‌کننده برای ورود و خروج از این کشور معرفی می‌شوند. در حالی که تعداد سفرهای هوایی در هند به طور پیوسته در حال افزایش است و هر روز خطوط هوایی مقرون به صرفه‌تری راه‌اندازی می‌شوند، هر شهر بزرگ در حال ساخت فرودگاه‌هایی مدرن و دیدنی برای میزبانی از تقاضای رو به افزایش سفرهای هوایی مشغول به کار است. در اینجا، ما به شما فرودگاه‌های هند که در تور دهلی آگرا جیپور پرواز شما به آنجا مینشیند را معرفی خواهیم کرد که تجربه‌ی سفر شما را به یک سفر فوق‌العاده تبدیل می‌کنند.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هند کلیک کنید.

فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو


فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو

شلوغ ترین فرودگاه هند، فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در «دهلی نو» پایتخت این کشور واقع شده است. این فرودگاه ششمین فرودگاه شلوغ آسیا و دوازدهمین فرودگاه شلوغ جهان است. این فرودگاه در پالم واقع شده است و ارتباط خوبی با تمام نقاط شهر دارد و تنها 16 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. فرودگاه دهلی دارای سه ترمینال است که در حال حاضر ترمینال 3 برای پروازهای بین المللی استفاده می شود.
این فرودگاه بدون شک یکی از بهترین فرودگاه های هند است و حدود 80 شرکت هواپیمایی به آن خدمات می دهند. فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی جدا از معماری داخلی زیبایش، امکانات رفاهی زیادی را برای تجربه‌ای آرام ارائه می‌دهد، از امکانات رفاهی این فرودگاه میتوان به غلاف‌های خواب، غذاخوری‌های معمولی و مجلل، مراکز خرید برخی از بهترین برندهای داخلی و بین‌المللی، و خدمات تاکسی اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی

 

حمل و نقل عمومی در فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی


از فرودگاه دهلی نو گزینه های متنوع حمل و نقل عمومی برای رفتن به شهر وجود دارد: 
اتوبوس : اتوبوس رایج ترین حمل و نقل عمومی در هند است. اتوبوس های عمومی (DTC، شرکت حمل و نقل دهلی) و خصوصی برای جابجایی در فرودگاه وجود دارد.  چندین مسیر اتوبوس به و از فرودگاه دهلی نو وجود دارد. مسیرها به صورت 24 ساعته فعالیت دارند و به مناطق مختلف شهر خدمات ارائه می دهند. آنها راه ارزانی برای حمل و نقل در هند هستند اما زمان سفر معمولا زیاد است. هزینه حمل و نقل برای اتوبوس های عمومی 100 روپیه و برای اتوبوس های خصوصی 550 روپیه میباشد.
مترو: مسافران از فرودگاه دهلی می توانند در عرض 20 دقیقه به شهر دهلی نو برسند. مترو اکسپرس ترمینال 3 را با خط نارنجی به بخش مرکزی دهلی نو متصل می کند. اگر نیاز به رفتن به ترمینال 1 دارید، بهتر است در ایستگاه مترو Aerocity توقف کنید و از آنجا با اتوبوس فیدر مترو یا اتوبوس شاتل فرودگاه بروید. اولین قطار در ساعت 4:45 صبح از فرودگاه دهلی نو و آخرین قطار در ساعت 23:30 به فاصله زمانی 15 دقیقه حرکت می کند. از دهلی نو تا ترمینال 3 تقریباً 19 دقیقه طول می کشد. بسته به منطقه و توقف نهایی شما، کرایه ها می توانند متفاوت باشند، اما حداکثر کرایه 60 روپیه است.
قطار: در فرودگاه IGI ایستگاه راه‌آهنی وجود ندارد اما مسافران تور هند می‌توانند با استفاده از مترو، تاکسی یا ترانسفر به نزدیک‌ترین ایستگاه در دهلی نو برسند.

 

سرویس وای فای فرودگاه دهلی

 

فرودگاه دهلی خدمات وای فای رایگان 2 ساعته را در داخل محوطه فرودگاه ارائه می دهد. مسافران می توانند با استفاده از شماره موبایل خود به پورتال وای فای رایگان فرودگاه دهلی دسترسی پیدا کنند. آنها بیشتر شماره تلفن های هند را پردازش می کنند زیرا فقط سیم کارت های محلی در داخل فرودگاه اتصال دارند. از شماره های بین المللی عملیاتی نیز می توان استفاده کرد. برای اتصال به وای فای GMR Free Wi-Fi را جستجو کنید و به شبکه متصل شوید. به محض اتصال به شبکه، به صفحه پورتال وای فای هدایت می شود، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. یک پیامک با OTP به شماره داده شده شما ارسال می شود،  OTP را به صورت خودکار پر کنید و یک پین عددی 4 رقمی تنظیم کنید. هنگامی که پین خود را تنظیم کردید، به اینترنت پرسرعت رایگان دسترسی خواهید داشت.

برای آشنایی با بهترین زمان سفر به هند کلیک کنید.

فرودگاه بین‌المللی گوا


فرودگاه بین‌المللی گوا

فرودگاه بین‌المللی گوا که فرودگاه دابولیم نیز نامیده می‌شود، در حال حاضر تنها فرودگاه بین المللی است که در منطقه گوا فعالیت می کند. فرودگاه گوا در شهر دابولیم، 4 کیلومتری واسکو دو گاما و 30 کیلومتری پایتخت ایالت، پاناجی واقع شده است. ساختمان ترمینال جدید می تواند تا 2750 مسافر را در ساعت جابه جا کند. فرودگاه گوا (یاتا: GOI، ایکائو: VOGO)، همچنین به عنوان فرودگاه دابولیم شناخته می شود. فرودگاه گوا دارای یک ترمینال مسافربری است. از امکانات موجود در فرودگاه بین‌المللی گوا میتوان به رستوران ها و کافه ها، دستگاه های خودپرداز، چرخ دستی چمدان ها، صرافی ها و مغازه ها اشاره کرد.

فرودگاه گوا

 

حمل و نقل عمومی در فرودگاه گوا

 

مسافران از فرودگاه گوا می توانند به گزینه های حمل و نقل عمومی زیر دسترسی داشته باشند: 
اتوبوس: اتوبوس های محلی در فرودگاه گوا در دسترس هستند. آنها مسافران را به Chicalim و Vasco da Gama می رسانند، اما برنامه زمانی منظمی وجود ندارد. کرایه بلیط تکی حدود 250.00 تا 650.00 روپیه است.
تاکسی: باجه های تاکسی های اعتباری نیز در خارج از ترمینال قرار دارند و میتوانید با تاکسی طی 45 دقیقه به مرکز شهر پناهی برسید. 
اتوبوس شاتل: یک مسیر ثابت اتوبوس شاتل به Panaji و Calangute از فرودگاه گوا وجود دارد. کرایه بلیط اتوبوس شاتل حدود 100.00 تا 150.00 روپیه است.

 

وای فای در فرودگاه گوا

 

یک شبکه وای فای رایگان به نام “FREE Wi-Fi @ AAI by Vodafone”  توسط فرودگاه ارائه می شود. پس از انتخاب شبکه، کافی است در صفحه ورود به سیستم که باید در مرورگر باز شود، روی " Free Wi-Fi" کلیک کنید، شماره موبایل در حال استفاده را وارد کنید و یک رمز عبور یکبار مصرف، OTP، ایجاد می شود. گذرواژه را وارد کنید، روی ارسال کلییک کنید.

 

فرودگاه جیپور


فرودگاه جیپور

جیپور به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای برنامه ریزی شده، دارای جذابیتی فریبنده است که گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند. این مقصد مسحورکننده جایگاه قابل توجهی در مدار گردشگری مشهور مثلث طلایی دارد، مسیری باشکوه که شامل دهلی و آگرا می‌شود. فرودگاه بین‌المللی جیپور (یاتا: JAI؛ OACI: VIJP) به جیپور، پایتخت ایالت راجستان در هند خدمات می‌دهد. فرودگاه جیپور در مرکز ایرایندیا و 13 کیلومتری مرکز شهر جیپور قرار دارد. این فرودگاه دو ترمینال دارد که ترمینال 1 به مسافران اختصاص داده شده است و ترمینال دیگر بار اضافی، ورودی و خروجی افراد و کالاها را به طور موثر مدیریت می کند.
فرودگاه بین‌المللی جیپور برای جابجایی تا 1000 مسافر به طور همزمان طراحی شده است و به طور موثر به مسافران داخلی و خارجی خدمات رسانی می‌کند. در فرودگاه جیپور، طیف وسیعی از خدمات و امکانات ضروری به مسافران ارائه می شود که تجربه سفری یکپارچه و لذت بخش را تضمین می کند. از امکانات این فرودگاه میتوان به فروشگاه‌های خرید هدایا و سوغاتی، دستگاه‌های خودپرداز، صرافی، آب آشامیدنی با لیوان های یکبار مصرف، رستوران، میز اطلاعات و انبار چمدان اشاره کرد.

فرودگاه بین‌المللی جیپور

 

حمل و نقل عمومی در فرودگاه جیپور

 

مسافرانی که به فرودگاه جیپور می رسند گزینه های حمل و نقل مختلفی برای دسترسی آسان به مقاصد مورد نظر خود دارند.

اتوبوس: مسافران بسیاری از خدمات اتوبوس ارائه شده توسط RSRTC (شرکت حمل و نقل جاده ای ایالت راجستان) را در فرودگاه جیپور خواهند یافت. این اتوبوس ها گزینه های مناسب و مقرون به صرفه ای را برای سفر به مقاصد مختلف ارائه می دهند.
تاکسی: با انتخاب تاکسی تنها در عرض 25 دقیقه میتوانید به مرکز شهر جیپور برسید. تاکسی ها وسیله ای راحت و کارآمد برای رفت و آمد از فرودگاه به قلب شهر فراهم می کنند.
قطار: برای کسانی که سفر ریلی را ترجیح می دهند، نزدیکترین ایستگاه راه آهن تنها در 12 کیلومتری فرودگاه جیپور قرار دارد. این گزینه مسافران را قادر می سازد تا از طریق شبکه ریلی گسترده به سفر خود ادامه دهند.

 

سرویس وای فای فرودگاه جیپور

 

وای فای رایگان در فرودگاه جیپور در دسترس است و برای دسترسی به وای فای فرودگاه به سیم کارت فعال نیاز است. مسافران برای اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت کافیست حالت Wi-Fi را در دستگاه های خود فعال کرده و به شبکه محلی بپیوندند. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، یک رمز عبور یکبار مصرف (OTP) برای احراز هویت اتصال خود دریافت می کنند.

آیا هند برای سفر امن است؟

 

captcha

مطالب مرتبط