جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جاذبه های گردشگری هند

جاذبه های گردشگری هند

هند دارای تاریخ غنی و متنوعی است که قدمت آن به 300000 سال پیش باز می گردد. به همین دلیل، جاذبه های گردشگری هند از اهمیت تاریخی بسیاری برخوردارند. برخی از این جاذبه‌های گردشگری عجیب در هند صدها سال پیش توسط حاکمان مختلف مکان‌های مربوطه ایجاد شده‌اند و برخی دیگر پس از استقلال به وجود آمده‌اند. برخی از آنها نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. 

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری هند


 بهترین جاذبه های گردشگری هند

هند سرزمینی پر جنب و جوش با تضادهای خیره کننده است که در آن هر دو دنیای سنتی و مدرن به هم می رسند. هند هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور بزرگ از نظر جمعیت، دارای میراث غنی است که حاصل قرن ها فرهنگ و مذاهب مختلف است که آثار خود را به جا گذاشته است. از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا مکان های مقدس هارماندیر صاحب (معبد طلایی سابق) در امریتسار و مسجد مکه در حیدرآباد، گردشگران تور هند گنجینه ای از میراث معنوی، فرهنگی و تاریخی را در سفر به این کشور کشف خواهند کرد. اگر به این فکر می کنید که در سفر به هند از په جاهایی دیدن کنید، در اینجا 8 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری هند وجود دارد که نباید در تعطیلات خود از دست بدهید.

 

تاج محل، آگرا


تاج محل، آگرا

تاج محل یکی از عجایب هفت گانه جهان است و محبوب ترین جاذبه گردشگری هند به شمار می رود. این مقبره فوق‌العاده زیبا که گواهی بر قدرت عشق یک امپراتور است، به نام ممتاز محل که همسر مورد علاقه شاه جهان بود، نامگذاری شد.
ساخت و ساز پس از مرگ او در سال 1631 آغاز شد و 17 سال طول کشید تا تکمیل شود و شامل بسیاری از عناصر طراحی اسلامی از جمله گنبد پیازی شکل، طاق‌ها، مناره‌های سر به فلک کشیده و فیلیگرن است. این بنا از سه طرف با دیوارهای تاجدار احاطه شده است در حالی که ضلع چهارم آن توسط رودخانه یامونا تزئین شده است. این بنای یادبود از سنگ مرمرهای سفید ساخته شده است که از دور به سفیدی درخشان می‌درخشد.
بهترین زمان برای بازدید از تاج محل بین ماه های نوامبر و فوریه است. مسافران تور مثلث طلایی هند می توانند از دیدن باغ های سرسبز اطراف این بنای تاریخی نیز لذت ببرند. در غروب، زمانی که اتمسفر به طرز درخشانی با تغییر نور تغییر می کند، شما می توانید تاج محل را با نور ماه در پنج شب از هر ماه، شب ماه کامل و دو شب در دو طرف ماه کامل مشاهده کنید.

 

قلعه سرخ، دهلی نو


قلعه سرخ، دهلی نو

قلعه سرخ هلالی شکل عظیم دهلی نو که نام آن از ماسه سنگ قرمز خیره کننده ای که در ساخت آن استفاده شده است، گرفته شده است، توسط شاه جهان در سال 1648 ساخته شد. این قلعه که لعل قله نیز نامیده می شود، تقریباً محل زندگی امپراطوران سلسله مهیب مغول بوده است. مساحت این قلعه 254.67 هکتار است و مجموعه ای از کاخ ها و سالن های سرگرمی، بالکن های برجسته، حمام ها و کانال های سرپوشیده،  باغ های هندسی و همچنین یک مسجد پرآذین را در بر می گیرد.
دو بنای معروف مجموعه قلعه عبارتند از: تالار مخاطبان عمومی و تالار مخاطبان خصوصی. اولی دارای 60 ستون ماسه‌سنگ قرمز است که سقفی صاف را نگه می‌دارد، و دومی که کوچک‌تر است، به دلیل غرفه‌ای از سنگ مرمر سفید قابل توجه است. 
ساخت این بنا ده سال به طول انجامید و شایعه شده است که اجساد سر بریده شده زندانیان را برای خوش شانسی در پایه های آن قرار داده اند. در هنگام بازدید از این محل دو دروازه بزرگ آن را از دست ندهید: دروازه چشمگیر لاهور، ورودی اصلی قلعه، و دروازه دهلی تزئین شده که زمانی توسط امپراتور برای مراسم تشریفات استفاده می شد.
شب ها در این قلعه نمایش صدا و نور برگزار می شود که رویدادهای مهم تاریخ قلعه را به نمایش می گذارد.

 

دروازه هند، بمبئی


دروازه هند، بمبئی

این دروازه نمادین هند با ارتفاع 26 متری و مشرف به دریای عرب یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هند است که در بمبئی باید از آن دیدن کنید. این قطعه با معماری خیره کننده که برای بزرگداشت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه مری در سال 1911 ساخته شد، با شکوه و مراسم بسیار در سال 1924 افتتاح شد و برای مدتی بلندترین سازه شهر بود.
دروازه هند که تماماً از بازالت و بتن زرد ساخته شده و به دلیل طراحی هندو ساراسنیک خود قابل توجه است. این گذرگاه طاق بزرگ، پس‌زمینه‌ای تماشایی را فراهم می‌کند که به همان اندازه که در بین مردم محلی محبوب است، در بین گردشگران تور هند نیز محبوبیت دارد. 

 

کاخ کهربا، جیپور


کاخ کهربا، جیپور

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هند قصر کهربا است، که به نام آمر نیز شناخته می‌شود. این قصر در سال ۱۵۹۲ توسط مهاراجه من سینگ ساخته شد و مدت‌ها به‌عنوان پایتخت جیپور شناخته می‌شد. این قصر در بالای تپه‌ای قرار دارد و از طریق راهی شیب‌دار از شهر پایین دسترسی دارد. ورود به قلعه آمبر از طریق دروازهٔ خورشید (سوراج پل) انجام می‌شود و پس از عبور از آن، به حیاط اولیه به نام "جالب چوک" خواهید رسید. این حیاط دارای فیل‌های تزئینی بسیاری است و معبد شیلا دیوی که به پرستش الههٔ جنگ اختصاص دارد، در این حیاط قرار دارد.
تالار تماشاگران مجاور (دیوان-آم) دارای دیوارها و تراس‌هایی با تزئینات ظریف است که میمون‌ها در آن رفت و آمد می‌کنند، در حالی که تالار لذت (سوخ نیواس) به‌خاطر درب چوب صندل منبت‌کاری‌شده با عاج، تخت‌های گل فراوان و کانالی که زمانی در آن جا خوش کرده بود، شناخته شده است. معبد پیروزی (جای ماندیر) با پانل های تزئینی زیاد و سقف چند آینه تماشایی است. از اینجا می‌توانید از مناظر زیبای باروهای کاخ بر فراز دریاچه زیبای مائوتا در زیر لذت ببرید. 

 

قلعه آگرا


قلعه آگرا

قلعه سرخ آگرا، که به دستور امپراتور اکبر ساخته شده است، یک شاهکار معماری با تأثیرات هندو و مسلمانان است. این قلعه بیش از دو کیلومتر از تاج محل فاصله دارد و شما میتوانید از طریق دروازه آمار سینگ، وارد این قلعه شوید. پس از عبور از دروازه، شما با دو ساختمان بزرگ از سنگ آهک مواجه می‌شوید: اکبری محل و جهانگیری محل. این دو ساختمان بزرگترین اقامتگاه خصوصی در این مجموعه هستند.
دیگر جاذبه‌های این قلعه شامل خاص محل (کاخ خصوصی) با سقف مسی پر از زرق و برق، باغ انگوری (باغ انگور) که یک باغ مغول با نقش و نگاره‌های منحصر به فرد اره منبت‌کاری، فواره‌ها و کانال‌های آب میباشد. برج هشت ضلعی مسممان نیز یک جاذبه قابل توجه در این قلعه است که تا زمان مرگ شاه جهان به عنوان زندان بود.

 

کاخ میسور


کاخ میسور

هفت قصری که مجموعه کاخ میسور را تشکیل می دهند، از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری هند است. کاخ اولیه در سال 1399 از چوب ساخته شد و در سال 1897، در مراسم عروسی Jayalakshammanni، دختر بزرگ Chamaraja Wodeyar، سوخت و در سال 1912 به سبک هندی-ساراسنی بازسازی شد. 
این یک سازه سنگی سه طبقه، با گنبدهای مرمری صورتی رنگ و یک برج عاج پنج طبقه 145 فوتی است. مجسمه باشکوهی از گاجالاکشمی با فیل‌هایش در بالای طاق مرکزی قرار دارد که الهه ثروت، رفاه، خوش شانسی و فراوانی است. این کاخ توسط یک باغ بزرگ احاطه شده است و میزبان جشنواره فرهنگی و هنری سالانه است.

 

سواحل گوا


سواحل گوا

خط ساحلی غربی گوا، که به دریای عمان مشرف است، به تازگی توسط گردشگران بین‌المللی کشف شده و به عنوان یکی از مقاصد تعطیلات ساحلی بی‌نظیر در هند شناخته می‌شود. این خط ساحلی بیش از 60 مایل طول دارد و برخی از زیباترین سواحل جهان را در خود جای داده است، که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.
برای افرادی که به دنبال آرامش هستند، ساحل ایزوله آگوندا یک انتخاب عالی است. از سوی دیگر، ساحل Calangute به عنوان یکی از معروف‌ترین و پر رفت‌وآمدترین سواحل هند شناخته می‌شود. برای علاقه‌مندان به اقامت‌های مجلل، جلسات یوگا و تفریحات آبگرم، سواحل ماندرم، مورجیم و آشوم در میان هندی‌های ثروتمند و گردشگران غربی محبوب هستند. پالولم نیز یکی دیگر از سواحل محبوب در گوا است.
هنگامی که به گوا سفر می‌کنید، حتماً باید به پناهگاه حیات وحش باگوان ماهاویر سر بزنید. این مکان فوق‌العاده، خانه جنگل‌های انبوه و جانوران فراوانی، از جمله آهو، میمون، فیل، پلنگ، ببر و پلنگ سیاه، همچنین محل زندگی مارهای کبری معروف هند و حدود 200 گونه پرنده می‌باشد.

 

شهر مقدس بنارس


شهر مقدس بنارس

بنارس که قدمت آن به قرن هشتم قبل از میلاد برمی گردد، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که هنوز افراد محلی در آن سکونت دارند. این شهر مقدس که مرکز بزرگ زیارتی هندوها است، از دیرباز با رودخانه عظیم گنگ، یکی از مهمترین نمادهای مذهبی جاذبه های گردشگری هند بوده است.
بنارس امکانات متعددی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد، از جمله فرصت برای کاوش در محله قدیمی در نزدیکی رودخانه گنگ، که معبد کاشی ویشواناث را در خود جای داده است. این معبد که در سال 1780 ساخته شده است، با شش معبد مجزا دیگر همراه شده و مورد توجه زیادی قرار دارد.
حمام کردن در گنگ برای هندوها اهمیت زیادی دارد و مکان‌های متعددی که به نام «گات» شناخته می‌شوند، دارای پلکان‌هایی هستند که به آبی می‌رسند، جایی که مؤمنان قبل از نماز حمام می‌کنند. بزرگترین آنها داساشوامده گات و آسی گات هستند . دومی، در محل تلاقی رودهای گنگ و آسی، به ویژه مقدس شمرده می شود.
همچنین دانشگاه هندوی بنارس، که در سال 1917 تأسیس شده و به دلیل کتابخانه عظیم خود با بیش از یک میلیون کتاب شناخته می‌شود و موزه فوق‌العاده بهارات کالا بهاوان با مجموعه‌های زیبایی از نقاشی‌های مینیاتوری، مجسمه‌ها، دست‌نوشته‌های برگ نخل و نمایشگاه‌های تاریخ محلی، ارزش دیدن دارند.


 

captcha

مطالب مرتبط