جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | بهترین رستوران های آنتالیا

بهترین رستوران های آنتالیا

آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای بازدید است و مملو از سواحل شگفت انگیز و جاذبه های تاریخی است. اما اغلب سخت ترین قسمت هر تعطیلات این است که بدانید در کجا غذا بخورید. برای کمک به شما، 8 مورد از بهترین رستوران های آنتالیا فهرست نموده ایم، از جواهرات پنهان دنج و زیبا گرفته تا غذاهای درجه یک و غذاهای عالی و رستوران های خانوادگی.
آنتالیا میزبان برخی از بهترین غذاهای این کشور است، از غذاهای سنتی ترکی و آناتولی گرفته تا غذاهای اروپایی و فراتر از آن. با همه این گزینه ها، انتخاب یک مکان عالی برای غذا خوردن می تواند کار دشواری باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا رستوران های برتر آنتالیا نگاهی بیندازیم.

 

غذاهای محلی آنتالیا را امتحان کنید


food-in-antalya

قبل از اینکه به سراغ بهترین مکان ها برای غذا خوردن در آنتالیا برویم، اجازه دهید برخی از غذاهای محلی را به شما معرفی کنیم. در حالی که ممکن است فکر کنید که غذاهای ترکی در سراسر کشور یکسان است، اما واقعیت اینطور نیست. غذاهای منطقه ای زیادی وجود دارند که منحصر به فرد آنتالیا هستند که حتماً باید تا زمانی که در آنجا هستید امتحان کنید. این غذاها را می توانید در برخی از رستوران های ذکر شده در زیر و همچنین از فروشندگان غذاهای خیابانی پیدا کنید.

 

سالاد پیاز

 

در حالی که سالاد پیاز اصالتاً برای آنتالیا نیست، اما یک غذای بسیار رایج و محبوب در این شهر است. سالاد پیاز که در زبان انگلیسی گاهی به آن «سالاد لوبیا سفید» نیز گفته می‌شود، یک غذای ایرانی است که با لوبیا و پیاز خشک تهیه می‌شود و با جعفری و سماق طعم دار می‌شود. این سالاد خوشمزه معمولاً در کنار غذا سرو می شود.

 

سوپ سیرابی

 

شاید این غذا باب طبع همه افراد نباشد، اما یک غذای معمولی است که در آنتالیا سرو می شود. این سوپ با ترب تهیه می شود و به اعتقاد مردم محلی می تواند خماری را درمان کند.

 

فلفل دلمه ای شکم پر

 

فلفل دلمه ای شکم پر یک وعده غذایی مقوی و سالم است که در آنتالیا پرطرفدار است. فلفل های دلمه ای با گوشت و پیاز پر می شود و سپس با تخم مرغ و آرد سرخ می شود و گاهی اوقات روی آن ارده یا ماست می ریزند.

 

دسر کدو حلوایی 

 

اگر از دسرها لذت می برید، خوشحال خواهید شد که بدانید در آنتالیا دسرهای خوش مزه ای وجود دارد. دسر کدو حلوایی دسری است که از کدو حلوایی درست می شود و روی آن شکر، شیر، گردوی خرد شده، ارده و کیمک (نوعی پنیر) می ریزند. این دسر جویدنی طعم شیرینی دارد و کمی به تافی شباهت دارد.
معمولاً دسر کدو حلوایی در فصل زمستان سرو می‌شود، بنابراین اگر در طول زمستان به آنتالیا سفر ‌کنید، میتوانید این دسر را در اغلب رستوران های آنتالیا پیدا کنید.

 

حلوا

 

حلوا یکی دیگر از دسرهای بسیار محبوب در آنتالیا است که که اغلب با ارده درست می شود. یک مکان عالی برای امتحان کردن این غذا، اگرچه رستوران نیست، اما یک غرفه غذا است، حلواچی علی است که حلوا سمولینا با بستنی دارد.

 

10 مورد از بهترین رستوران‌های آنتالیا

اکنون که می دانید معروف ترین غذاهای آنتالیا چیست، وقت آن است که بهترین رستوران های آنتالیا را به شما معرفی کنیم!

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

رستوران سراسر (Seraser Fine Dining Restaurant)


seraser-garden

اگر به دنبال یک محیط رمانتیک در شب در آنتالیا هستید، یکی از بهترین رستوران های آنتالیا برای زوج ها رستوران Seraser Fine Dining است که در قلب شهر قدیمی آنتالیا واقع شده است. بازدید از این رستوران چیزی فراتر از تهیه یک بشقاب غذای خوب است. 
منتظر یک منوی بین‌المللی با غذاهای کلاسیک مانند Moules Mariniere و بلدرچین شکم پر سنتی، و همچنین طعم‌های مدیترانه‌ای محلی‌تر مانند ماهی باس تازه پیچیده شده در برگ درخت انگور و کباب باشید، البته نه کباب آنطور که همه ما می‌شناسیم.
Seraser نیز در یک محیط زیبا قرار دارد، یک عمارت 300 ساله با میزهایی که در اطراف باغ های خیره کننده پراکنده شده اند. اگر به دنبال جایی شیک برای به پایان رساندن تعطیلات خود هستید حتما در تور آنتالیا یک وعده غذایی خود را در رستوران Seraser Fine Dining میل کنید.
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 12:00 الی 11:00 شب
آدرس: Selcuk, Pasa Cami Sk. No:14, 07100 موراتپاسا

 

رستوران Vahap Usta Et


vahap-restaurant

رستوران Vahap Usta Et در منطقه کنیالتی، نزدیک به مرکز شهر آنتالیا واقع شده است. این رستوران معروف به سرو برخی از بهترین کباب ها و کباب های آنتالیا میباشد، بنابراین جای تعجب نیست که چرا این مکان هر شب مملو از قایق‌ها است.

این رستوران دارای فضای فوق العاده ای است و مردم محلی و گردشگران به طور یکسان در مورد بوی تند کباب زغال چوب صحبت می کنند. 
رستوران Vahap Usta Et کمی بیشتر از رستوران استاندارد آنتالیا برای شما هزینه خواهد داشت، اما یک چیز مسلم است، شما مطمئناً به ارزش پول خود خواهید رسید و کیفیت غذا و کباب هایی که در این رستوران سرو میشود قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10:00 الی 12:00 صبح
آدرس: گورسو، بلوار آتاتورک. No:160, 07070 کنییالتی

 

رستوران 7 مهمت


7-mehmet-restaurant

7 مهمت یکی دیگر از رستوران‌های معروف آنتالیا است که بر فراز تپه‌ای سرسبز و مشرف به یکی از بهترین سواحل آنتالیا، ساحل کنیالتی، واقع شده است. 7 مهمت که در ابتدا به عنوان یک غرفه سوپ ساده شروع به کار کرد، در طول سال ها پیشرفت کرده است و در نهایت به یکی از بهترین رستوران های شهر تبدیل شده است.
در حال حاضر این رستوران تعدادی از بهترین غذاهای سنتی ترکیه را سرو می کند. سرآشپز نسل سوم Mehmet Akdag و کارکنانش به مواد تازه که همگی با دقت در فصل انتخاب شده اند افتخار می کنند.
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11:00 الی 12:00 صبح
آدرس: Meltem Mahallesi، پارک فرهنگ آتاتورک، Dumlupınar Bulvarı No: 201، 07030 Muratpaşa

 

Ayar Meyhanesi


ayar-meyhanesi

اگر به دنبال یک رستوران ‌هیجان‌انگیز هستید، نمی‌توانید از  یک میهن سنتی ساده عبور کنید. 
با موسیقی زنده هر شب و برخی از تازه ترین غذاهای دریایی منطقه، Ayar Meyhanesi مطمئناً یکی از بهترین رستوران های آنتالیا است، اگرچه قیمت آن کمی بالا است اما با این وجود ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

تعداد زیادی صندلی در داخل یا خارج وجود دارد، به این معنی که شما همیشه می توانید یک میز را بگیرید و از فضای فوق العاده این رستوران لذت ببرید.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 12:00 الی 1:00 صبح
آدرس: Kılınçarslan, Accounting Sk. شماره:59 07100 موراتپاسا

 

کباب سیرالی


sirali-kebap

Sirali Kebap ، یک رستوران کبابی معروف است که در بالای صخره آنتالیا با چشم‌اندازهای پانوراما از دریای آبی عمیق دریای مدیترانه واقع شده است.
این رستوران یک کبابی معمولی  نیست. با چهار شعبه بین المللی دیگر که دو تای آنها در دبی و تاشکند هستند، به جرات می توان گفت سیرالی یکی از بهترین رستوران های آنتالیا محسوب میشود. 
غذا های این رستوران به طرز خار العاده ای خوشمزه هستند و فقط از تازه ترین مواد در برای طبخ غذاهای سنتی ترکی و عثمانی استفاده می شود. پیشنهاد میکنیم حتما قبل از رفتن به این رستوران میز رزرو کنید.
ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11:30 الی 12:00 صبح
آدرس: Caglayan, Eski Lara Caddesi No:419, 07230 Muratpasa

 

رستوران وانیل


vanilla-lounge

سالن Vanilla Lounge که در داخل دیوارهای ارگ باستانی آنتالیا قرار دارد، یکی از رستوران‌هایی مدرن آنتالیا محسوب می‌شود. 
منو این رستوران طیف گسترده ای از غذاها، از جمله غذاهای سنتی ترکی و غذاهای مورد علاقه آسیایی را ارائه می دهد که همگی با مواد اولیه تازه و محلی تهیه شده اند. بشقاب های Mezze Vanilla Lounge و ساق بره از غذاهایی است که در این رستوران باید آن را امتحان کنید. 
در فضای داخل این رستوران، با طراحی شیک و مدرن و گیاهان زیبا که برای ایجاد یک محیط طبیعی و با طراوت برای صرف غذا در آن استفاده می شود، از شما استقبال می شود. اگر به دنبال صرف غذا در محیطی آرام و  به یاد ماندنی در قلب شهر قدیمی آنتالیا هستید، وانیلی لانژ یک انتخاب عالی است.
ساعت کاری: 10:00 صبح تا 1:00 صبح دوشنبه تا شنبه، 11:00 صبح تا 1:00 صبح یکشنبه
آدرس: Selcuk, Uzun Carsi Sk. No:33, 07100 موراتپاسا

 

Ship Inn Restaurant & Bar


ship-inn-restaurant-bar

اگر به دنبال رستورانی با مناظر بکر هستید ، پس نباید از رفتن به رستوران و بار Ship Inn غافل شوید. درست در وسط مارینا آنتالیا، می توانید روی عرشه رستوران، درست در کنار دریای آبی عمیق دریای مدیترانه بنشینید. صرف غذا در این رستوران در حالی که نسیم دریا موهای شما را نوازش میکند مطمئناً یک تجربه آرامش بخش خواهد بود. 
منوی این رستوران دارای طیف گسترده ای از غذاهای ترکی، مدیترانه ای و اروپایی است. میت بال های ترکی مانند سی باس تازه صید شده و کبابی در اینجا محبوبیت خاصی دارند. 
از نظر قیمت، با توجه به موقعیت مکانی و نوع غذایی که سرو می کنند، هزینه غذاهای آن بسیار مناسب است. در نتیجه، اگر برای سفر به آنتالیا در تابستان برنامه ریزی می کنید پیشنهاد میکنیم حتما از این رستوران بازدید کنید.

برای آشنایی با بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا کلیک کنید.

ساعت کاری: 11:30 الی 12:00 دوشنبه تا جمعه، 11:00 الی 12:00 شنبه و یکشنبه
آدرس: Liman Mahallesi, Liman 2nd Street, 07130 Konyaaltı

 

کباب تاپکو


topcu-kebap

برای سرو بهترین غذاهای ترکی باید از Topcu Kebap دیدن کنید. برای بیش از 130 سال، چهار نسل از خانواده Topcu برای مردم خوش شانس آنتالیایی و بازدیدکنندگان شهر کباب ترکی اصیل سرو می کنند .
این رستوران در طبخ دونر، اسکندر و کوفته آبدار تخصص دارند که روی نان تخت با مجموعه ای از سبزیجات معطر برای متعادل کردن طعم گوشتی غنی کباب ها سرو می شود. 
ساعت کاری: 12:00 تا 20:00 دوشنبه تا شنبه، یکشنبه تعطیل
آدرس: Elmalı, Kazım Özalp Cd. No:21, 07035 موراتپاشا

 

captcha

مطالب مرتبط