جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | سفر به کاس

سفر به کاس

سفر به کاس، یکی از شهرهای ساحلی جذاب آنتالیا، تجربه‌ای فوق‌العاده و خاطره‌بازی است. کاس، با شواهد تاریخی، طبیعت بکر و سواحل زیبا، هر ساله گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. واقع در جنوب غربی آنتالیا، کاس یکی از مقاصد پرطرفدار در منطقه مدیترانه است. این شهر به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای معتدل و شناور خلیج آنتالیا، بهترین شرایط را برای تفریح و سفر ساحلی ارائه می‌دهد.

کاس؛ شهر ساحلی جذاب آنتالیا


کاس، آنتالیا دارای سواحل شنی، غذاهای دریایی تازه و انواع فعالیت های هیجان انگیز است که شما را مجذوب خود خواهد کرد. این شهر ساحلی در استان آنتالیا در ریویرای ترکیه واقع شده است و استراحتگاهی پر از ساحل را برای گردشگران و افراد محلی فراهم می کند.

شهر کاس آنتالیا

کاس با یک منطقه جذاب در مرکز شهر و مکان‌های تاریخی که در سراسر شهر گسترده شده‌اند در صدر فهرست شهرهای ساحلی ایده‌آل آنتالیا برای بازدید قرار می‌گیرد. آماده باشید که بیشتر وقت خود را در نزدیکی ساحل و داخل یا روی آب بگذرانید، زیرا دلتان نمی خواهد آب های آبی روشن سواحل آنتالیا را ترک کنید.
در زیر، راهنمای کامل سفر به کاس، آنتالیا را مطالعه خواهید کرد که شما را با بهترین فعالیت ها، جاذبه ها، هتل ها و رستوران ها آشنا می کند. چه قصد سفر به آنتالیا برای تعطیلات خانوادگی دارید و یا میخواهید از تعطیلات عاشقانه یا یک سفر مجردی لذت ببرید، فعالیت های متنوعی برای انجام در کاس، ترکیه پیدا خواهید کرد. 

 

چگونه به کاس برویم


نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها چند ساعت با کاس فاصله دارند، بنابراین باید یک ماشین کرایه کنید یا با اتوبوس به مقصد نهایی خود یعنی شهر کاس بروید. در زیر چند گزینه وجود دارد که می توانید برای رسیدن به کاس آنتالیا دنبال کنید.

 

به وسیله هواپیما

نزدیکترین فرودگاه به کاس، فرودگاه دالامان است. این فرودگاه تنها حدود دو ساعت با ماشین تا کاس فاصله دارد ، اگرچه فقط برای پروازهای داخلی در داخل ترکیه استفاده می شود.
همچنین از فرودگاه آنتالیا (AYT) حدود 3 ساعت با ماشین راه است. علاوه بر این، وسیله حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها در دسترس هستند که میتوانید از آن ها برای رسدن به این شهر استفاده کنید. اگرچه یک ساعت یا بیشتر برای سفر زمان می‌برند.

 

با ماشین

در نهایت، تاکسی یک گزینه عالی برای سفر در اطراف کاس است، به خصوص اگر می خواهید سفرهای یک روزه به شهرهای ساحلی مجاور را نیز شامل شود. پس از رسیدن به کاس، شهر به راحتی پیاده در شهر تردد کنید، بنابراین نیازی به استفاده از حمل ونقل عمومی نخواهید داشت، مگر اینکه تصمیم به سفر یک روزه به جای دیگری داشته باشید. 

 

جاذبه های دیدنی شهر کاس 


هنگام بازدید از کاس، ترکیه، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، به خصوص اگر با بچه ها سفر می کنید . در اینجا برخی از جاذبه‌های برتر برای اضافه کردن به برنامه سفر خود در هنگام برنامه ریزی سفر به کاس آورده شده است. پس اگر وقت دارید، در تور آنتالیا به کاس سفر کنید و از جاذبه های این شهر دیدن کنید.

 

شهر غرق شده ککووا

 

شهر غرق شده ککووا در کاس

سیمنا شهری تاریخی است که چشم اندازهای خیره کننده ای از آب های اطراف خود دارد. شهر سیمنا که امروزه به نام Kaleköy یا گاهی اوقات Simena-Kekova شناخته می شود، تنها با قایق قابل دسترسی است. این سکونتگاه باستانی زمانی یک شهر ساحلی پر رونق در ککووا بود. در واقع این بنا برای محافظت از مردم محلی در برابر نیروهای خارجی ساخته شده است.اکنون میتوانید از بقایای تاریخی این شهر که برای بازدیدکنندگان باقی مانده است دیدن کنید.
در این جزیره مکان های زیادی برای تفریح و گشت و گذار خواهید یافت، از جمله خرابه های یک قلعه. معابد، مقبره‌های صخره‌ای لیسیایی و یک آمفی‌تئاتر چشمگیر از جمله جاذبه‌های موجود در ککووا هستند. این شهر منحصر به فرد تا حدی زیر آب است و به همین دلیل جاذبه های منحصر به فردی را برای گردشگران ارائه میدهد. 

 

کالکوی

 

Kaleköy

پس از صرف چند ساعت گشت و گذار و گردش در خرابه های Kekova، می توانید به Kaleköy سفر کنید. هم ویرانه های باستانی و هم این روستای تاریخی در یک جزیره قرار دارند.
Kaleköy دارای جذابیت منحصر به فردی با خانه های ساخته شده بر روی تپه های نورد است و یک منطقه حفاظت شده است. این شهر دارای ویژگی‌هایی است ، مانند ممنوعیت ساخت‌وساز (حتی بازسازی) که به جذابیت آن می‌افزاید.
این روستا مکان مناسبی برای گشت و گذار در فضای آرام است. ورود هیچ ماشینی در Kaleköy مجاز نیست ، بنابراین به جای صدای بوق، با صداهای آرامش بخش آب و پرندگان شهر مواجه خواهید شد. در این جزیره، چند رستوران وجود دارد که همه آنها در غذاهای دریایی تخصص دارند و گزینه های تازه صید شده را ارائه می دهند.

 

از زانتوس و لتون، سایت های میراث جهانی یونسکو دیدن کنید

 

از زانتوس و لتون، سایت های میراث جهانی یونسکو دیدن کنید

در حدود 35 کیلومتری کاش، شهر باستانی Xanthos و پناهگاه معبد Letoon قرار دارد که هر دو میراث جهانی یونسکو از سال 1988 هستند.
زانتوس زمانی پایتخت لیگ لیکیا بود و خدایان لتو، آرتمیس و آپولو در مجموعه معبد مجاور در لتون پرستش می شدند. امروزه می توان از ویرانه ها، بناهای لیکیایی، یک تئاتر باستانی و تابوت ها بازدید کرد. 


خرابه های آنتیفلوس

 

خرابه های آنتیفلوس

کاس در قلمرو سابق شهر باستانی آنتیفلوس تأسیس شد. آنتیفلوس اولین بار در قرن چهارم قبل از میلاد در اسناد ذکر شد. در دوران حکومت رومیان یکی از مهم ترین شهرهای منطقه بود. امروزه هنوز هم می توان از برخی از خرابه ها بازدید کرد. در مرز غربی کاس یک تئاتر باستانی در فضای باز وجود دارد که یکی از معدود تئاترهایی است که منظره ای رو به دریا دارد. در کنار آن مقبره های صخره ای و تابوت های لیکیایی قرار دارند.

 

خرید در بازار اوزون


خرید در شهر ساحلی کاس

بازار اوزون در قلب کاس قرار دارد و موقعیت عالی برای خرید و گذراندن وقت با مردم محلی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. فهرست طولانی‌ای از مغازه‌های موجود برای گشت و گذار در سرتاسر بازار وجود دارد که برندهای متنوع، جواهرات، کیف و موارد دیگر را در بازار این شهر باستانی ارائه می‌دهند.
علاوه بر این، بازار روزانه باز است و برخی از بهترین رستوران های منطقه را در خود جای داده است. همانطور که در خیابان های سنگفرش قدم می زنید، زمانی را برای دیدن معماری این منطقه اختصاص دهید.

 

سواحل کاس


از آنجایی که شهر کاس درست روی آب قرار دارد، می‌توانید از سواحل زیادی بازدید کنید. در اینجا برخی از سواحل پیشنهادی ما برای دیدن در کاس، آنتالیا آورده شده است.

برای آشنایی با بهترین سواحل آنتالیا کلیک کنید.

ساحل کاپوتاس – زیباترین ساحل کاس

 

ساحل کاپوتاس شهر کاس

ساحل کاپوتاس به دلیل زیبایی که دارد یک ساحل محبوب در کاس است. گفته می شود که این نه تنها زیباترین ساحل در کاس بلکه در کل کشور ترکیه است. این ساحل بین دو صخره قرار گرفته است که تا حدی دور از جهان پنهان شده است.
برای رسیدن به ساحل، باید 187 پله را به سمت منطقه شنی بکری که در انتظار شماست پایین بیایید. دوش، چتر و اسنک بار در ساحل موجود است، اما این امکانات را فقط در فصل شلوغ می‌توانید پیدا کنید. این همچنین توقفگاهی برای کشتی های کروز گلت است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که این جواهر در قلب کاس بسیار شلوغ باشد.
زمانی را برای توقف در غار آبی، در یک پیاده روی کوتاه از ساحل اختصاص دهید. سال‌هاست که با آب‌های آبی درخشانش بازدیدکنندگان را جذب خود کرده است.

 

ساحل Akcagerme - بهترین مکان برای خانواده ها

 

ساحل Akcagerme

ساحل Akcagerme بین فتحیه و آنتالیا، چند مایلی دورتر از کاس قرار دارد. آب‌های سبز و زمردی، بازدیدکنندگان تور ترکیه را به خود جذب می‌کنند. این ساحل با آب‌های فوق‌العاده آرامی که دارد مکانی عالی برای تفریح خانواده‌ها تبدیل شده است. همچنین این ساحل دارای آب بسیار کم عمقی است، بنابراین گردشگران می توانند بدون ترس از غرق شدن در آب قدم بزنند.
دوش‌ها و صندلی‌های استراحت در کنار ساحل در دسترس هستند که می‌توان آن‌ها را اجاره کرد تا از این ساحل لذت بیشتری ببرید.

 

ساحل Limanağzı – بکرترین ساحل

 

ساحل Limanağzı

ساحل لیماناغزی به دلیل موقعیت مکانی آن با روش های حمل و نقل ماشین یا پیاده روی قابل دسترسی نیست. برای رسیدن به این ساحل، باید از قایق استفاده کنید. این ساحل دارای آب های درخشان و شفاف و تعداد زیادی صندلی و چتر است.
این منطقه حفاظت‌شده است و محل زندگی لاک‌پشت‌های دریایی کارتا کارتا است که احتمالاً آن‌ها را در ساحل خواهید دید. گفته می شود ساحل لیماناغزی در کاس به دلیل موقعیت مکانی اش بیشترین میزان نور خورشید را دارد.

captcha

مطالب مرتبط