جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | محله بالات استانبول

محله بالات استانبول

اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر در استانبول هستید، حتما از محله بالات استانبول دیدن کنید. این محله یکی از جواهرات مخفی مورد علاقه گردشگران در استانبول است. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم در باره محله بالات مقاله ای بنویسیم تا شما نیز بتوانید معماری جذاب، خیابان های زیبا و صحنه فرهنگی پر جنب و جوش آن را کشف کنید و از آن لذت ببرید.
 

محله بالات


balat 

بالات یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که در سمت اروپایی استانبول واقع شده است، از دیرباز به خاطر جمعیت متنوع و معماری زیبایش شناخته شده است. در اواخر قرن پانزدهم، زمانی که سلطان بایزید دوم به یهودیان فراری از تفتیش عقاید در اسپانیا و آفریقا، پیشنهاد شهروندی داد، این محله به محله یهودیان استانبول معروف شد.
در طول سال‌ها، این محله با اقلیت‌های قومی از مکان‌هایی مانند ارمنستان، بلغارستان و غیره به دیگ ذوب فرهنگی تبدیل شده است. اما امروزه بیشتر مسلمانان در بالات اقامت دارند.
بالات به طور فزاینده ای بین گردشگران تور استانبول و خلاقان جوانی که به دنبال جذابیت دنیای قدیم آن هستند، محبوب شده است. علیرغم افزایش گردشگری در سال‌های اخیر، بالات هنوز احساس محلی اصیل خود را با مغازه‌ها و رستوران‌های کوچکی که غذاهای سنتی ترکی سرو می‌کنند، حفظ کرده است.
این محله همچنین دارای تعدادی کافی شاپ و رستوران جذاب و همچنین گالری های هنری و فروشگاه های بوتیک است.
این محله همراه با منطقه فنر در نزدیکی آن، بخشی از میراث جهانی یونسکو در مناطق تاریخی استانبول را تشکیل می دهند. هر کسی که علاقه مند به تجربه فرهنگ و تاریخ غنی استانبول است، فنر و بالات مقصدهایی هستند که باید از آن بازدید کنند.

برای مطالعه راهنمای سفر به استانبول کلیک کنید.

نحوه دسترسی به محله بالات


بالات در سمت اروپایی استانبول و در سمت غربی شاخ طلایی قرار دارد. این شهر بین امینونو و ایوان سرای، دو محله تاریخی دیگر در استانبول واقع شده است.
رسیدن به بالات بسیار آسان است، زیرا در کمتر از 5 کیلومتری مرکز تاریخی استانبول، سلطان احمد واقع شده است. به همین دلیل، تا زمانی که ترافیک وجود نداشته باشد، می توانید به راحتی اوبر یا تاکسی بگیرید و در کمتر از 20 دقیقه به مقصد برسید.
اگر از تکسیم یا بی اوغلو (در مرکز مدرن استانبول) می‌آیید، حدود 5.5 کیلومتر دورتر است. اگرچه کمی دورتر است، اما دسترسی به بالات از تکسیم بسیار آسان است.

اگر از سلطان احمد می آیید، توصیه می کنیم با تراموا T5 به ایستگاه بالات یا فنر بروید . کمتر از 30 دقیقه طول می کشد، اما سفر شما با ترافیک وحشتناکی که استانبول به آن شناخته شده است، قطع نمی شود.
اگرچه Google Maps ممکن است به شما توصیه کند سوار اتوبوس شوید، اما اغلب کندتر از تراموا است.
اگر از تکسیم یا منطقه نزدیک می‌آیید، اتوبوس شماره 55T یا 87 به بالات یا فنر می‌تواند شما را مستقیماً به آنجا برساند . تراموا نیز یک گزینه است، اما زمان زیادی طول می کشد، بنابراین ممکن است راه خوبی برای رسیدن به بالات نباشد.

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در استانبول کلیک کنید.

از ساختمان های رنگارنگ معروف بالات عکس بگیرید


portrait-balat-famous-buildings

شاید بزرگترین دلیلی که مسافران به بالات می آیند، گرفتن عکس از ساختمان های رنگارنگ در Kiremit Caddesi (خیابان Kiremit) است. این ساختمان های پاستلی رنگ از زیباترین ساختمان های استانبول هستند. رفتن به بالات با رنگ‌های زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش، تقریباً مانند قدم گذاشتن در یک افسانه است.
توجه داشته باشید که به مردم محلی منطقه احترام بگذارید. زیرا این یک محله مسکونی است نه فقط یک جاذبه گردشگری! پس لطفاً به یاد داشته باشید که مودب و ساکت باشید.

 

از نوشیدن یک فنجان قهوه در یکی از کافه های محله لذت ببرید


enjoy-a-cup-of-coffee

یکی از جنبه‌های جذاب محله بالات، کافه‌های عجیب و غریب آن است. این کافه‌ها که در میان ساختمان‌های تاریخی و خیابان‌های پر پیچ و خم واقع شده‌اند، فضایی دنج را برای لذت بردن از یک فنجان قهوه یا چای گرم ارائه می‌کنند.
این کافه‌ها مکان مناسبی برای استراحت، تماشای مردم و لذت بردن از فضای محله هستند.

یکی از کافه های مورد علاقه گردشگران Cafe Naftalin K است.این کافه با فضایی دوست داشتنی، منوی عالی و گربه های زیاد است! مانند یک کافه گربه است که در کشور دیگری می بینید، اما گربه ها همه ولگرد هستند اما به خوبی از آنها مراقبت می شود.

 

خانه های شیب دار با پله را بررسی کنید


check-out-merdivenli-yokus-evleri

یکی از معروف ترین خیابان های استانبول Merdivenli Yokuş Evleri است. این خیابان بسیار شیب دار با جاده سنگفرش و پله های رنگارنگ در کناره های آن است. همچنین در دو طرف این خیابان خانه های زیبا و تاریخی فراوانی وجود دارد که مکان مناسبی برای عکس گرفتن است.
یکی دیگر از خیابان های زیبای بالات که نباید از دست داد، Sancaktar Yokuşu Çeşmes است. این خیابان بسیار طولانی تر و شیب دارتر است اما به همان اندازه زیباست.

 

از کافه İncir Ağacı Kahvesi دیدن کنید


umbrella-street

İncir Ağacı Kahvesi یکی از محبوب ترین کافه های بالات است، اما این مکان بسیار بیشتر از یک کافه است. این مرکز خلاقانه ای است که مردم محلی و بازدیدکنندگان برای لذت بردن از تزئینات هنری و فضاهای بیرونی زیبا به آنجا می آیند.
بزرگ‌ترین دلیلی که بیشتر به Incir Ağacı Kahvesi می‌آیند، خیابان چتر است. این یکی از بهترین مکان ها برای عکس گرفتن در استانبول است!
در این کافه باغ دوست داشتنی می توانید با کتاب یا لپ تاپ خود بنشینید و استراحت کنید. این کافه همچنین گاهی اوقات میزبان نمایشگاه های هنری، اجرای موسیقی و رویدادهای دیگر است. اگر به دنبال مکانی برای استراحت و لذت بردن از فضای خلاقانه بالات هستید، İncir Ağacı Kahvesi مکان مناسبی است.

 

مغازه های قدیمی و عتیقه فروشی را بررسی کنید


vintage-and-antique-shops

منطقه تاریخی بالات مملو از مغازه های قدیمی و عتیقه فروشی است و مکان مناسبی برای یافتن سوغاتی های منحصر به فرد ترکیه است. از لباس های قدیمی گرفته تا جواهرات عتیقه، گنجینه های زیادی برای کسانی که مایل به حفاری عمیق هستند وجود دارد.
بیشتر این عتیقه‌فروشی‌ها در Google Maps نیستند، اما از آنجایی که بالات بسیار کوچک است، پیدا کردن آنها در حین قدم زدن دشوار نیست.

برای آشنایی با محبوب‌ترین و سرزنده‌ترین خیابان‌های استانبول کلیک کنید.

از کالج ارتدوکس یونانی Phanar دیدن کنید


phanar-greek-orthodox-college

یکی از زیباترین ساختمان های بالات، کالج ارتدوکس یونانی Phanar است . این مدرسه که در سال 1454 تأسیس شد، قدیمی‌ترین مدرسه ارتدوکس یونانی در استانبول و یکی از قدیمی‌ترین مدارس در جهان است. این منطقه در منطقه فنر، که یک منطقه اقلیت یونانی در مجاورت بالات است، واقع شده است.
مدرسه با نمای بیرونی پر جنب و جوش نارنجی و معماری یونان باستان زیبا است. در جلوی ساختمان، حروف یونانی را خواهید دید که صحت آن را نشان می دهد. با توجه به اینکه اکثریت مردم روسیه مسلمان هستند ، یافتن چنین ساختمان یونانی به خوبی حفظ شده بسیار منحصر به فرد است.

 

کلیسای سنت جورج و کلیسای ایلخانی کلیسایی را کاوش کنید


ecumenical-patriarchate

اگرچه کلیسای سنت جورج و کلیسای ایلخانی کلیسایی در منطقه فنر قرار دارند، اما با بسیاری از جاذبه های بالات پیاده روی کوتاهی دارد.
قدمت این کلیسا به قرن چهارم برمی گردد و از قرن چهارم مقر کلیسای ارتدکس شرقی بوده است. ساختمان فعلی در اواخر دهه 1800 تا اوایل دهه 1900 ساخته شده است و دارای معماری منحصر به فرد بیزانسی خیره کننده با نشانه ای از نفوذ نئو کلاسیک است.
بازدیدکنندگان می توانند از محوطه های زیبا دیدن کرده و وارد کلیسا شوند. اگرچه ممکن است نمای بیرونی چشمگیر به نظر نرسد، اما فضای داخلی به طرز مجللی تزئین شده است! این کلیسا یک مقصد محبوب برای بازدید، به ویژه برای کسانی که از یونان و سایر کشورهای ارتدکس هستند.

 

 از کنیسه های بالات خارج شوید


yanbol-synagogue

به عنوان محله تاریخی یهودیان استانبول، نباید تعجب کنید که بالات کنیسه های زیادی دارد. از معروف ترین کنیسه های بالات میتوان به کنیسه یانبول و کنیسه اهریدا اشاره کرد.
کنیسه های یانبول توسط یهودیان سفاردی ساخته شد که در قرن پانزدهم از یامبول در بلغارستان به استانبول نقل مکان کردند. به همین دلیل، آن را به عنوان کنیسه بلغاری نیز می شناسند.
کنیسه آهیردا با نام کنیسه اوهرید نیز شناخته می شود که شهری در مقدونیه شمالی امروزی است. این بنا از رومانیوت ها از شهر اوهرید ساخته شده است و به همین دلیل نام خود را دریافت کرده است.

 

کلیسای ارتدوکس بلغاری سنت استفان


bulgarian-orthodox-church

کلیسای ارتدوکس بلغاری سنت استفان یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی بالات است. کلیسای قرن نوزدهمی که با چدن پیش ساخته، ساخته شده است بسیار منحصر به فرد است و برای نسل ها به عنوان نماد جامعه بلغاری ها در استانبول ایستاده است. این کلیسا دارای معماری خیره کننده ای به سبک بیزانس است و با طرح های پیچیده و موزاییک های رنگارنگ که دیوارها و سقف ها را تزئین می کند طراحی شده است.
این کلیسا علاوه بر اینکه یک مکان مذهبی است، یک نقطه عطف مهم برای تاریخ متنوع استانبول و ارتباط آن با بلغارستان است. 

 

رستوران های محله بالات استانبول


بالات مملو از کافه‌ها و رستوران‌ها است. هر بار که از این محله بازدید می کنید، غرق در انتخاب هستید. 
اما در اینجا چند رستوران و کافه محبوب را به شما معرفی میکنیم:
کافه نفتالین کی همانطور که در بالا ذکر کردیم، این کافه یکی از کافه‌های مورد علاقه گردشگران است زیرا گربه‌های زیادی دارد. با این حال، گزینه های بسیار کمی برای غذا و نوشیدنی نیز وجود دارد. اگر به این کافه رفتید حتما کوفته های گیاهی و قهوه ترکی آن را امتحان کنید.
کافه Velvet یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران برای صرف صبحانه در استانبول است. صبحانه ترکی آنها از تازه ترین و خوشمزه ترین صبحانه هایی است که ما در ترکیه امتحان کرده ایم. دکور این کافه نیز جذاب و شخصی است و فضایی دنج را برای همه مهمانان ایجاد می کند.
Balatkapı Cafe ve Restaurant یک کافه-رستوران کوچک در نزدیکی خیابان اصلی بالات، این رستوران غذاهای خوشمزه با قیمت های مقرون به صرفه دارد. دارای فضایی دنج و مدرن و تعداد زیادی صندلی در فضای باز برای روزهای گرم خوب است.
آشپزخانه جامعه یک جواهر پنهان در بالات و یکی از بهترین رستوران های گیاهی استانبول است. حتی اگر گیاهخوار نیستید به این رستوران بروید و سیتان کباب آنها را امتحان کنید!

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط