جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

استانبول (به ترکی: İstanbul) شهری بسیار بزرگ با تاریخ، فرهنگ و زیبایی فوق العاده است. سفر به نقطه ای که دو قاره اروپا و آسیا به هم میرسند قطعا شگفت انگیز خواهد بود. در این مقاله که راجع به راهنمای سفر به استانبول است سعی کردیم تا آنچه را که باید در مورد این شهر بدانید از آب و هوا گرفته تا جاذبه های گردشگری و سبک غذایی برای شما بیان کنیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، میتوانید با رزرو تور استانبول در آرزوی سفر لحظات خاطره انگیزی را داشته باشید.

 

 

درباره استانبول


استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه است که توسط تنگه بسفر به دو قسمت تقسیم می شود که نیمی در آسیا و دیگری در اروپا قرار دارد. مسجد اورتاکوی که به عنوان نماد استانبول شناخته می شود و به سبک معماری غربی ساخته شده، مشرف به پلی است که اروپا و آسیا را به هم متصل می کند.
این شهر پایتخت امپراتوری روم شرقی و بعداً امپراتوری عثمانی بود.اما پس از تأسیس جمهوری ترکیه در دهه 1920، پایتخت این کشور به آنکارا منتقل شد. در حال حاضر جمعیت این شهر بیش از 14 میلیون نفر است که آن را به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل می کند.


 اطلاعات کلی شهر استانبول 


کشور: ترکیه
منطقه: دریای بالتیک
مساحت: 2,593 کیلومتر مربع
میانگین دما : 35 درجه سانتی گراد در گرم ترین ماه و 14 درجه سانتیگراد خنک ترین ماه
آب و هوا: مدیترانه ای
نوع سوکت: نوع C و F
زبان رسمی : ترکی استانبول
واحد پول: لیر


شماره تلفن های ضروری استانبول


پلیس: 155
اورژانس و آمبولانس: 112
کد کشور ترکیه: 0090
کد استانبول سمت اروپایی: 0212
کد استانبول سمت آسیایی: 0216

best time travel to istanbul


بهترین زمان برای سفر به استانبول


آب و هوای شهر استانبول در فصول مختلف و حتی در نقاط مختلف شهر بسیار متفاوت است. در فصل تابستان هوای استانبول گرم و بارندگی کمی دارد و حداکثر دما روزانه اغلب بیش از 30 درجه سانتی گراد است. اما در فصل زمستان و بین ماه های دسامبر و فوریه هوا سردترین حالت را دارد و اکثر بارندگی ها در این ماه ها رخ می دهد.
بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر گردشگران از اواسط آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است. زیرا در این بازه زمانی دما متعادل و باران به ندرت می‌بارد.


بهترین مکان برای غذا خوردن در استانبول


اگرچه چندین رستوران و فست فود در سراسر استانبول وجود دارد، اما سه مکان هست که توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از استانبول، حتما یک وعده غذایی در آنجا سرو کنید.
میدان سلطان احمد: در نزدیکی ایاصوفیه تعدادی رستوران وجود دارد که این روزها با وجود توریستی بودن این منطقه ، قیمت های آن مشابه بقیه نقاط شهر است.
پل گالاتا: در قسمت پایینی پل تعدادی رستوران مخصوص را خواهید دید که در آنجا روزانه ماهی تازه آورده می شود. اگرچه قیمت‌ها مشابه میدان سلطان احمد است و مناظر عالی از دریا وجود دارد، اما این مکان نسبت به مناطق دیگر با وجود توریستی‌ بودن از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.
میدان تکسیم: شما صدها رستوران را در اینجا خواهید یافت، با قیمتی ارزان تر از بسیاری از مناطق توریستی دیگر، در این محل رستوران هایی با کیفیت عالی نیز خواهید یافت. 

best food turkish

غذاهای معروف ترکیه


بدون شک یکی از جذاب ترین قسمت های سفر، تجربه غذاهای محلی آن مقصد است. در بین اروپا و آسیا، جایی که شرق به غرب می‌رسد، ترکیب فرهنگ‌های ترکیه به بهترین وجه در غذاهای آن منعکس می‌شود. در اینجا لیستی از بهترین غذاهای ترکی آورده شده است. با خوردن این خوراکی های خوشمزه، تعطیلات خود را به یک تجربه دل انگیز تبدیل کنید.

1. باقلوا : باقلوا که قدمت آن به امپراتوری عثمانی برمی‌گردد، یکی از نمادین‌ترین غذاهای ترکی است و برای هر کسی که به طعم شیرین علاقمند است ضروری است. 
2. شیش کباب : شیش کباب یک غذای پرطرفدار از گوشت سیخ شده و کبابی است. این غذا به‌طور سنتی از گوشت گاو یا بره درست می‌شود. 
3. دونر: نوعی کباب است که از گوشت که با گیاهان و ادویه‌ها طعم دار شده ، روی یک تف عمودی و چرخشی پخته می‌شود. برش های تازه در بسته بندی نان همراه با سالاد و سیر یا سس های تند سرو می شود.
4. Köfte : کوفته‌های ترکی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند. انواع مختلفی از کوفته در ترکیه وجود دارد، از جمله Izgara Köfte که با فلفل کبابی، برنج و نان سرو می شود، و چیگ کوفته که به صورت خام خورده می شود.
5. پیده : پیده که معمولاً به عنوان «پیتزا ترکی» شناخته می‌شود، نان مسطح پخته شده معروفی است که با انواع مواد از جمله پنیر، سوسیس، گوشت ادویه دار و اسفناج پر می شود.
6. کومپیر : این غذای خیابانی ارزان ، یک سیب‌زمینی پخته است که روی آن چاشنی‌های انتخابی شما، مانند ذرت شیرین، نخود، تکه‌های ماهی تن و کیسیر (سالاد بلغاری)، میریزند و روی ظرف فویل آلومینیومی سرو می‌شود.

 

transport free in turkey

حمل و نقل در استانبول


استانبول دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و توسعه یافته ای است که دسترسی به مناطق مختلف شهر را آسان می کند. شما می توانید با داشتن استانبول کارت از اتوبوس، Dolmuş (مینی بوس)، مترو، کشتی، تراموا، تراموا نوستالژیک، فونیکولار و تله کابین استفاده کنید. علاوه بر این، تاکسی و اوبر نیز در بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب هستند. سیستم حمل و نقل عمومی نه تنها بخش مهمی از شهر را پوشش می دهد، بلکه هزینه زیادی نیز ندارد.

 
دیدنی های معروف استانبول


استانبول که در طول قرن‌ها مورد علاقه امپراتوری‌ها بوده ، یکی از کلان شهرهای بزرگ جهان است. این شهر با بقایای باشکوه تاریخی و درخشان خود دارای جاذبه های گردشگری خیره کننده ای است که بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می دهد.
بسیاری از محبوب‌ترین و بهترین مکان‌ها برای بازدید در منطقه قدیمی سلطان احمد یا نزدیک آن واقع شده‌اند، مانند ایا صوفیه ، مسجد سلطان احمد، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و ...علاوه بر این جاذبه های گردشگری دیگری نیز در نقاط دورتر شهر وجود دارد.


برای آشنایی با جاذبه های گردشگری و هزینه ورودی و زمان بازدید کلیک کنید.

 

سوالات متداول


ارزان ترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟
ارزانترین زمان زمستان است، از دسامبر تا فوریه، اما هوای سرد کمتر دعوت کننده است.     


بهترین منطقه استانبول برای اقامت کجاست؟
بهترین منطقه برای اقامت در استانبول مرکز شهر است، به خصوص اگر برای اولین  بار از آن بازدید می کنید. مرکز استانبول، در سمت اروپایی، در سراسر تنگه بسفر قرار دارد و بیشتر جاذبه های شهر از جمله ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ و میدان تقسیم را در خود جای داده است.


فاصله فرودگاه استانبول تا شهر چقدر است؟
54 کیلومتر


 کدام قسمت استانبول زیباتر است؟
منطقه سلطان احمد 

captcha

مطالب مرتبط