جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | محبوب‌ترین و سرزنده‌ترین خیابان‌های استانبول

محبوب‌ترین و سرزنده‌ترین خیابان‌های استانبول

شما به استانبول رسیدید! استانبول یک کلان شهر شلوغ است که مملو از خیابان های منحصر به فرد و تاریخی است. با پرسه زدن در برخی از خیابان های معروف استانبول، بقایای جذابی از تمدن های قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری روم، و نماهایی از گذشته عثمانی را خواهید دید. اما معروف ترین خیابان های استانبول کدام است؟
هر کدام از خیابان های استانبول جذابیت و روایت خاص خود را دارند. این شهر قدیمی خیابان های تاریخی متعددی دارد، بنابراین گشت و گذار در همه آنها بسته به سرعت پیاده روی شما ممکن است یک روز کامل یا بیشتر طول بکشد. در اینجا لیستی از برترین خیابان های نمادین استانبول وجود دارد که در صورت بازدید از این شهر شگفت انگیز نباید از دست بدهید.

 

خیابان استقلال در تکسیم 


taksim-square

خیابان استقلال یکی از معروف ترین خیابان های عابر پیاده استانبول و یکی از معروف ترین خیابان های خرده فروشی ترکیه است. این خیابان به دلیل معماری، فرهنگ و سرگرمی های متمایزش مشهور است. این خیابان با نام‌های «خیابان بازار شرقی» و «خیابان جمهوری خودمختار» نیز شناخته می‌شود. خیابان استقلال یک گذرگاه عابر پیاده به طول 2.5 کیلومتر است و یکی از شناخته شده ترین خیابان های استانبول است. 
امروزه، خیابان استقلال به خاطر مراکز خرید متنوع و تفریحات شبانه اش معروف است. بازدیدکنندگان می‌توانند در خیابانی که فقط مخصوص عابر پیاده است قدم بزنند و در بوتیک‌های مد روز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی، و فروشگاه‌های سنتی ترکیه‌ای که کالاهای صنایع دستی می‌فروشند، بگردند. این خیابان همچنین دارای کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های متعددی برای انواع سرگرمی‌ها است.
علاوه بر مراکز خرید و رستوران های متنوع، تعداد زیادی از جاذبه‌های فرهنگی مانند کلیساهای تاریخی، موزه پرا و میدان گالاتاسرای در مرکز این خیابان قرار دارد. همچنین اکثر مشاغل، کافه ها، رستوران ها و تئاترهای شهر در خیابان استقلال واقع شده اند.

برای آشنایی با بهترین کلاب های استانبول کلیک کنید.

 

خیابان بغداد در کادیکوی


bagdat-street

برای خرید، باید به خیابان Bagdat در Kadikoy بروید. این خیابان 9 کیلومتری استانبول یکی از معروف ترین مکان هایی است که هم گردشگران و هم برای افراد محلی باید از آن دیدن کنند. این یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های استانبول است و مشهورترین بازارهای ادویه و گیاهان دارویی شهر را در خود جای داده است. خیابان بگدات یکی از شلوغ ترین معابر تجاری شهر است. 
ظرافت و تجمل را در اینجا با انواع رستوران ها و بارهای سطح بالا و همچنین مراکز خرید لوکس خواهید دید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

خیابان پریهان ابلا، کوزگونچوک


parihan-abla

استانبول پر از خیابان های عجیب و غریب و منحصر به فرد است، اما خیابان Perihan Abla در Kuzguncuk (در سمت آسیایی) شاید یک جواهر پنهان در تور استانبول باشد.
در حالی که بسیاری از مردم برای دیدن ساختمان‌های رنگارنگ به بالات هجوم می‌آورند ، خیابان کوچک Perihan Abla جایی است که تعدادی از بهترین خانه‌های چوبی رنگارنگ آنتیک را خواهید دید.
کلمه ترکی  kuzguncuk  در انگلیسی به "زاغ کوچک" یا "پنجره میله‌ای درب زندان" ترجمه می‌شود. گفته می شود که این نام به احترام شخصی مقدس به نام کوزگون بابا، که در زمان سلطان مهمت دوم در اینجا زندگی می کرد، به این محله داده شده است.
امروزه بسیاری از یونانی ها و ارمنی های استانبول هنوز در این منطقه زندگی می کنند. معماری این منطقه، واقعا خیره کننده است و ساختمان های این محله در دهه 50 و 60 توسط معمار چنگیز بکتاش و با کمک ساکنان و دیگر معماران ترک بازسازی شدند.

 

خیابان صبحانه، بشیکتاش


breakfast-street-besiktas

همانطور که ممکن است از نام آن برداشت کرده باشید، خیابان صبحانه خیابانی است که به سرو صبحانه های خوشمزه در استانبول اختصاص دارد . این خیابان کوچک در منطقه بشیکتاش واقع شده است. در این خیابان چندین رستوران کوچک قرار دارد که هر کدام صبحانه های سنتی ترکی را با قیمتی مقرون به صرفه سرو می کنند.
غذای اصلی که در اینجا باید امتحان کنید Pişi است که تقریباً در همه رستوران ها موجود است. در حالی که این خیابان دقیقاً زیبایی شناختی ندارد، اما به یک خیابان بسیار معروف برای سرو غذای در استانبول تبدیل شده است و مکان شماره یک برای صرف صبحانه زود هنگام است.

 

جاده دیوان (Cd. Divan Yolu)، سلطان احمد


divan-road

جاده دیوان، جاده سابق شورای شاهنشاهی است که میدان سلطان احمد و میدان بیازیت را به هم متصل می کند. این یکی از طولانی‌ترین جاده‌های استانبول است و به عنوان جاده‌ای برای اتصال برخی از جاهای دیدنی استانبول شناخته شده است.
در حالی که خیابان ها مملو از مغازه ها، غذاخوری ها و غذاخوری ها هستند، تراموا استانبول در مرکز خیابان حرکت می کند.

 

خیابان گالیپ دده، بی اوغلو


galip-dede-street

خیابان گالیپ دده، خیابانی شیب دار و سنگفرش شده در استانبول است که مملو از مغازه ها و بارهای بوتیک است. بسیاری از بارهای اینجا دارای یک تراس پشت بام هستند و مناظری باورنکردنی از شاخ طلایی و شهر ارائه می دهند.
این خیابان به دلیل داشتن فروشگاه های آلات موسیقی که بیش از 30 سال است در اینجا فعالیت می کنند، شهرت دارد.
اما برای گردشگران، مکان مناسبی برای قدم زدن در اطراف، خرید و جستجوی سوغاتی های منحصر به فرد ترکیه یا نوشیدن یک نوشیدنی در یکی از بارها و کافه های متعدد است.

برای آشنایی با 7 مکان برتر برای تماشای بهترین مناظر استانبول کلیک کنید.

خیابان کریمیت، بالات


kiremit-caddesi

Kiremit Cd شبیه به خیابان Perihan Abla است که با خانه‌های رنگارنگ و منحصر به فرد ساخته شده است. محله بالات محل زندگی جامعه یهودیانی است که در اواخر قرن پانزدهم پس از اخراج از اسپانیا و پرتغال در اینجا ساکن شدند.

این محله تپه‌ای به‌خاطر خانه‌های چوبی رنگارنگ و کافی‌شاپ‌های عجیب و غریبش معروف است. این خانه ها بیش از 200 سال قدمت دارند و معمولا سه یا چهار طبقه و بسیار باریک هستند.
پنجره‌های خلیج و نمای پرآذین تا حدودی به یکی از عناصر اصلی معماری بالات تبدیل شده‌اند و در بسیاری از خیابان‌های این محله دیده می‌شوند. این منطقه مکانی زیبا در استانبول و یکی از منحصر به فرد ترین مکان های عکاسی در شهر محسوب می شود.

 

Büyük Hendek Cd در میدان تکسیم


buyuk-hendek

اگر به دنبال یک مکان برای گرفتن عکس زیبا در اینستاگرام هستید که در آن خیابان شلوغی با رستوران‌ها و کافه‌ها با صندلی‌های بیرونی و با برج گالاتا که در مرکز کادر قرار دارد، پس باید از خیابان Büyük Hendek دیدن کنید.
این خیابان پرجنب‌وجوش و شلوغی است که مملو از افرادی است که می‌خواهند عکسی عالی داشته باشند. همچنین این خیابان مملو از بارها، رستوران‌ها و بوتیک‌فروشی‌ها است. اینجا جایی است که می‌توانید بیرون بنشینید، قهوه ترکی بنوشید.

 

خیابان عبدی ایپکچی، شیشلی


abdi-ipekci-caddesi

یکی دیگر از خیابان های خرید لوکس در استانبول، Abdi Ipekci Caddesi در منطقه شیشلی است. این خیابا اما در دهه گذشته با وجو مغازه هایی با برندهای معتبر مانند لویی ویتون، گوچی، شانل، پرادا و دیور به نام چند مورد معروف شد.
همچنین این خیابان یکی از گران ترین خیابان های استانبول است. اگر قصد خرید از اینجا را دارید، بهتر است پول خود زیادی با خود ببرید زیرا این منطقه یکی از گران ترین مناطق ترکیه برای خرید است !

برای آشنایی با ارزانترین مراکز خرید استانبول کلیک کنید.

بانکالار کادسی، کاراکوی


bankalar-kadsi-karakoy

یکی دیگر از خیابان های تاریخی استانبول Bankalar Caddesi یا به انگلیسی Banks Street است. این شهر در محله گالاتا کاراکوی واقع شده است و به عنوان مرکز مالی اواخر امپراتوری عثمانی شناخته شده است. بانک هایی مانند بانک مرکزی عثمانی و بورس عثمانی در اینجا تأسیس شدند.
امروزه، هنوز هم می‌توانید ساختمان‌های بزرگ قرن نوزدهمی را ببینید که در این خیابان قرار دارند. اگرچه بانک ها در اواخر دهه 90 تعطیل شدند، اما اکنون این ساختمان ها به عنوان هتل ها و رستوران های لوکس مورد استفاده قرار می گیرند.

captcha

مطالب مرتبط