جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | تفریحات استانبول برای کودکان

تفریحات استانبول برای کودکان

برای خانواده هایی که با کودکان سفر می کنند، پیدا کردن فعالیت های سرگرم کننده برای بچه ها می تواند سردردساز باشد. پیدا کردن چیزی که بچه ها را هیجان زده کند در بسیاری از مقاصد می تواند یک چالش باشد، اما تفریحات متنوعی برای کودکان وجود دارد که مطمئناً در آنجا سرگرم خواهند شد. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی مکان های های تفریحی و تفریحات مناسب کودکان در شهر استانبول بپردازیم، پس با ما همراه باشید....

استانبول شهری زیبا و پرجاذبه در کشور ترکیه است که برای توریست‌هایی که می‌خواهند تجربه‌ی یک سفر خاطره‌انگیز داشته باشند، مقصدی معتبر است. این شهر به دلیل داشتن تاریخ غنی و معماری فراوان، آثار باستانی، فروشگاه‌های بزرگ، بازارهای محلی، موزه‌ها، پارک‌ها، آثار تاریخی و فضاهای عمومی دیدنی بسیاری دارد. اما آیا این شهر برای کودکان هم جذاب است؟
بله !!! این شهر برای کودکان نیز بسیار جذاب و دیدنی است و می تواند تجربه ای بی نظیر برای آنان باشد. مکان های زیادی در استانبول برای بازدید کودکان وجود دارد و بسته به محدوده سنی می توانید گزینه های مختلفی را برای کودکان انتخاب کنید. ما لیستی از بهترین تفریحات استانبول برای کودکان را در زیر گردآوری کرده ایم، از جمله پارک های موضوعی، موزه ها، جاذبه های گردشگری، مکان های تاریخی، پارک های آبی و ... . 

 

لگولند


legoland-discovery-center

LEGOLAND Discovery Center استانبول یک مرکز آموزشی سرگرم کننده است که برای کودکان 3 تا 14 ساله و خانواده های آنها طراحی شده است. در یک دنیای مسحور شده در میلیون ها قطعه لگو شیرجه بزنید. این یک فرصتی عالی برای یادگیری و نشان دادن خلاقیت خود در دنیای رنگارنگ لگو است. هر کودکی آرزوی حضور در این محیط خلاق را دارد و ما مطمئن هستیم که فرزند شما نیز با حضور در این مکان لذت خواهد برد. مزیت اصلی این مجموعه این است که شما نیز می توانید در آنجا حضور داشته باشید و با کودکان خود بازی کنید! پیشنهاد میکنیم در تور استانبول و سفر به ترکیه حتما از این مکان دیدن کنید.
ساعات کاری: مرکز کشف لگولند هر روز هفته از ساعت 10:00 تا 19:00 باز است. 
نحوه رسیدن:
از تکسیم: با مترو M2 Yenikapı بروید. به مترو M1b تغییر مسیر دهید و به سمت Kocatepe حرکت کنید. لگولند هشت دقیقه پیاده از آنجا فاصله دارد. (حدود 40 دقیقه)
از سلطان احمد: با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید و پس 3 دقیقه پیاده روی به ایستگاه مترو Aksaray رفته و با مترو M1b به سمت Kocatepe بروید. لگولند هشت دقیقه پیاده از این مترو فاصله دارد. (حدود 40 دقیقه)

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در استانبول کلیک کنید.

موزه موم مادام توسو


madame-tussauds

موزه موم معروف مادام توسو با 60 ستاره بین‌المللی و ترکیه‌ای در معروف‌ترین خیابان استانبول به نام Istiklal Caddesi واقع شده است. مایکل جکسون، باب مارلی، مدونا، ریحانا، لیدی گاگا، مرلین مونرو، بروس ویلیس، جانی دپ، برد پیت، محمد علی، یوسین بولت، آلبرت انیشتین، آتاتورک، سلطان مهمت فاتح و بسیاری دیگر را برای گرفتن عکس های سلفی خود ملاقات کنید.
این یک فعالیت واقعا سرگرم کننده است برای کودکان خواهد بود. می توانید از آنها بخواهید حدس بزنند که شخصیت ها چه کسانی هستند و آنها می توانند در مورد بسیاری از زمینه ها مانند فیلم، تاریخ یا موسیقی بیاموزند.

ساعات کار : موزه مادام توسو هر روز هفته از ساعت 11:00 تا 20:00 باز است
نحوه رسیدن:
از تکسیم: موزه 7 دقیقه پیاده تا میدان تکسیم فاصله دارد
از سلطان احمد: با تراموا T1 به Karaköy بروید. از آنجا به ایستگاه پایینی فونیکولار تاریخی «تونل» بروید و تا ایستگاه بالای بی اوغلو تاکسی بگیرید. این موزه 12 دقیقه پیاده از آنجا فاصله دارد.

 

Sea Life


sea-life

SEA LIFE Istanbul پنجمین آکواریوم بزرگ جهان با 47 حوضه و 21 دنیای موضوعی است. شما و خانواده تان می توانید بیش از 15000 موجود زیر آب از جمله کوسه، پیرانا، اشعه، چتر دریایی غول پیکر و اختاپوس و ماهی های رنگارنگ بی شمار استوایی را کشف کنید.
علاوه بر این، می توانید از یک تونل شیشه ای 83 متری زیر آب عبور کنید و حیوانات زیادی را از تماشا کنید. از بزرگترین مجموعه کوسه های اروپا شگفت زده شوید. قطعا این یکی از محبوب ترین مکان ها برای کودکان است.
ساعات کار: Sea Life Istanbul همه روزه از ساعت 10:00 تا 20:00 باز است
نحوه رسیدن:
از تکسیم: با مترو M2 به Yenikapı بروید و از این ایستگاه به مترو M1b تغییر مسیر دهید و به سمت Kocatepe حرکت کنید. Sea Life از آنجا هشت دقیقه پیاده راه است. 
از سلطان احمد: با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید و پس از 3 دقیقه پیاده روی تا ایستگاه مترو Aksaray بروید و با مترو M1b به سمت Kocatepe بروید.

 

پارک موضوعی اصفهان


isfahan-theme-park

اصفهان بزرگترین مجموعه پارک موضوعی استانبول است که دارای 4 بخش در 20 هکتار می باشد. در این مجموعه سرگرمی های برای کودکان، خانواده ها و همچنین کسانی که به دنبال افزایش آدرنالین هستند وجود دارد.  Nefeskesen، ترن هوایی «نفس‌گیر»، سواری وایکینگ و Adalet Kulesi، «برج از فعالیت ههای هیجان انگیز در این مجموعه هستند.
علاوه بر این چندین رستوران و فروشگاه در این مجموعه وجود دارد که در صورت نیاز میتوانید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

در پارک جنگلی این مجموعه نزدیک به 400 حیوان از 100 گونه مختلف وجود دارد. نمونه های نادری از بندپایان، ماهی ها، پرندگان، خزندگان و پستانداران در اینجا زندگی می کنند و برخی از این موجودات در آستانه انقراض هستند. 
ساعات کار: پارک موضوعی اصفهان همه روزهای هفته از ساعت 10:30 تا 18:30 در روزهای هفته و از ساعت 11:00 تا 20:00 در تعطیلات آخر هفته باز است.
نحوه رسیدن:
از تکسیم:  به ایستگاه اتوبوس Gümüşsuyu Peron بروید و با اتوبوس 49T به Maliye Blokları بروید. پارک موضوعی هشت دقیقه پیاده از آنجا فاصله دارد. 
از سلطان احمد: با تراموا T1 به Eminönü بروید و با اتوبوس 99 به Finance Blokları بروید. 

 

دلفیناریوم استانبول 


istanbul-dolphinarium

دلفیناریوم استانبول فرصتی بی نظیر برای کشف دنیای شگفت انگیز پستانداران دریایی است. در اینجا با نگاهی دقیق به این دلفین ها، شیر دریایی ها، فوک ها و بلوگا جذاب و باهوش، بیشتر با این موجودات دریایی آشنا می شوید و به اهمیت آنها در طبیعت پی می برید.

ساعات کار: دلفیناریوم استانبول همه روزه در ساعت 14:00 و 17:00 (به جز یکشنبه ها)
نحوه رسیدن:
از تکسیم:  با اتوبوس 55T به دانشگاه Unkapanı Kadir Has Üniversitesi بروید. با اتوبوس 36CE، 48A، 99، 399 B، 399C یا 399D به سمت Çeltik حرکت کنید. از آنجا تا دلفیناریوم یک دقیقه پیاده راه است. 
از سلطان احمد: با تراموا T1 به Eminönü بروید. از طریق زیرگذر به ایستگاه اتوبوس Eminönü بروید و از اتوبوس 48A یا 99 Çeltik استفاده کنید. 

برای آشنایی با بهترین سواحل استانبول کلیک کنید.

پارک مینیاتوری مینیاتورک


miniaturk-miniature-park

مینیاتورک که در سواحل گلدن هورن واقع شده است، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در سال 2003 افتتاح شد. این موزه در فضای باز با مساحتی به وسعت شش هکتار ، بیش از  137 مدل مینیاتوری را ارائه می دهد که آن را به بزرگترین پارک مینیاتوری در جهان تبدیل می کند. بازدیدکنندگان می توانند منتظر یک ماجراجویی هیجان انگیز در طول تاریخ ترکیه باشند.

ساعات کار: پارک مینیاتورک هر روز هفته از ساعت 9:00 تا 18:00 باز است
نحوه رسیدن:
از تکسیم:  با اتوبوس 36T یا 38T ایستگاه Miniatürk بروید. مینیاتورک تنها یک دقیقه پیاده از آنجا فاصله دارد. 
از سلطان احمد: با تراموا T1 به Pazartekke  و به ایستگاه اتوبوس Millet Caddesi بروید و از اتوبوس 41ST  استفاده کنید و به ایستگاه Miniatürk بروید. مینیاتورک تنها یک دقیقه پیاده از آنجا فاصله دارد. 

 

موی پارک


moi-park-istanbul

موی پارک، بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده اروپا، از دو طبقه در زمینی به مساحت 12000 متر مربع تشکیل شده است. یک طبقه برای کودکان بزرگتر از 10 سال و طبقه دیگر برای کودکان بین 4 تا 10 سال می باشد. نمایش های زنده و بسیاری سرگرمی های دیگر وجود دارد که شما را به دنیای رنگارنگ سرگرم کننده دعوت می کند. تاب‌های غول‌پیکر، شاتل‌های پرسرعت، بازی‌های هیجان انگیز، تونل‌های وحشت، واحدهای هدیه دادن قطعا کودکان شما را هیجان زده خواهد کرد.
ساعات کار: مویپارک هر روز هفته از ساعت 12:00 الی 20:00 باز است
نحوه رسیدن:
از تکسیم:  با مترو M2 به طرف Yenikapı بروید و از طریق مترو M1b به Kirazlı تغییر مسیر دهید در این ایستگاه خط مترو M3 را به İkitelli Sanayi تغییر دهید. Moipark در فاصله 15 دقیقه پیاده روی از موی پارک قرار دارد.
از سلطان احمد: با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید و سپس به ایستگاه مترو Aksaray بروید و با مترو M1b به ایستگاه Kirazlı بروید و از آنجاا از طریق مترو M3 به Ikitelli Sanayi تغییر مسیر دهید. 


 

captcha

مطالب مرتبط