جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 7 مکان برتر برای تماشای بهترین مناظر استانبول

7 مکان برتر برای تماشای بهترین مناظر استانبول

استانبول شهری بزرگ و پرجاذبه در کشور ترکیه است که با داشتن تاریخ و فرهنگ بسیار غنی، آثار باستانی، مساجد، بازارهای محلی و مناظر طبیعی زیبا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود. شاعران وقتی استانبول را به عنوان یک زن با جواهر توصیف کردند، اشتباه نکردند. در واقع استانبول بسیار زیباتر از این حرفاها است. شاید بهتر باشد که آن را «زنی با هزاران گنج» بنامیم. پس از گشت و گذار در استانبول و تماشای جاذبه گردشگری این شهر، بالا رفتن و تماشای مناظر خیره کننده شهر از بالا گزینه فوق العاده ای است. در این مقاله 7 مکان برتر برای تماشای بهترین مناظر استانبول آورده شده که میتوانید از آن لذت ببرید. 

مرکز خرید  Sapphire


sapphire

Sapphire که در محله Kagithane قرار دارد، یک مرکز خرید عالی است که در آن می‌توانید از خرید و صرف غذا با چشم‌انداز پانورامای 360 درجه استانبول لذت ببرید. این ساختمان هفدهمین ساختمان مرتفع اروپا پس از شارد در لندن است و دارای 66 طبقه است که 10 طبقه آن زیر زمین است.
این ساختمان یکی از بهترین مناظر استانبول را دارد زیرا در طبقه آخر در ارتفاع 236 متری یک تراس رصد وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که از مناظر فوق العاده  شهر لذت ببرید.
Sapphire در منطقه Kağıthane استانبول، محله Çeliktepe، نزدیک به Levent، یکی از مراکز مهم مالی استانبول قرار دارد. اگر قصد دارید برای رسیدن به اینجا از حمل و نقل عمومی استانبول استفاده می کنید، مترو بهترین گزینه است. شما می توانید از طریق خط M2 به Sapphire برسید.

برای آشنایی با ارزان ترین مراکز خرید استانبول کلیک کنید.

برج گالاتا


istanbul-galata-tower

برج گالاتا یکی از بهترین مناظر استانبول است. برج گالاتا در قرن ششم توسط امپراتور بیزانس آناستاسیوس ساخته شد. آنچه برج گالاتا را همچنان در سال 2022 به چشم انداز منحصر به فرد استانبول تبدیل می کند، جنبه تاریخی آن است. سازه چوبی اولیه در اثر آتش سوزی ویران شد و سپس با استفاده از سنگ در سال 1348 توسط جنواها بازسازی شد. بعداً این برج در سال 1453 تحت حکومت عثمانی قرار گرفت و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

این برج در ارتفاع 62.9 متر از سطح زمین قرار دارد. از اینجا می توانید از مناظر عالی شبه جزیره تاریخی لذت ببرید. دسترسی به 7 طبقه اول با آسانسور امکان پذیر است. اما برای 2 طبقه آخر باید از پله استفاده کنید. ساعت کاری این مجموعه از  8:30 صبح تا 11:00 شب است.

راحت ترین راه برای رسیدن به برج گالاتا مترو است. سوار متروی Yenikapı-Hacıosman شوید و در Shişhane پیاده شوید. اگر تابلوهای خروجی استادیوم رفیک را دنبال کنید، فاصله کمی تا برج دارید.

 

تپه پیر لوتی


pierre-loti-hill

تپه پیر لوتی زیباترین نقطه برای لذت بردن از مناظر شاخ طلایی است. این منطقه به یاد نویسنده فرانسوی ژولین ویو (نام مستعار او پیر لوتی بود) تپه پیر لوتی نامیده می شود. او استانبول را خانه دوم خود می دانست. این تپه مطمئنا یکی از بهترین مناظر استانبول را دارد! می توانید از یک صبحانه عالی لذت ببرید و سپس از ایوپ سلطان و سایر مکان های زیبای اطراف آن دیدن کنید.
تپه پیر لوتی بر روی تپه ای در ناحیه ایوپ ، در انتهای جنوبی شاخ طلایی واقع شده است. عملی ترین و آسان ترین راه برای رسیدن به تپه پیر لوتی استفاده از اتوبوس های عمومی است که از  Eminonu به دنبال جاده ساحلی بر فراز گلدن هورن به ایوپ حرکت می کنند.
از ایوپ برای رسیدن به تپه دو گزینه دارید:
•    می‌توانید سوار تله‌کابین Eyup-Pierre Loti Hill را شوید و ظرف 3 دقیقه به بالای تپه برسید .
•    با دنبال کردن تابلوهای تپه پیر لوتی از مسجد ایوپ می توانید حدود 800 تا 900 متر در سربالایی پیاده روی کنید .

 

مسافرخانه Buyuk Valide


valide-han

نزدیک به بازار بزرگ در رمپ محمودپاشا، منطقه فاتح استانبول، مسافرخانه قرن هفدهمی با بیش از 300 فروشگاه وجود دارد. ولیده هان یکی از بزرگ ترین مسافرخانه های استانبول است. تراس مسافرخانه در سال اخیر در بین دوستداران عکاسی بسیار محبوب شده است.
گنبد بزرگی در پشت بام قرار دارد که به دلیل نمای آن شهرت دارد. این یکی از بهترین منظره های استانبول برای مسافران تور استانبول و افراد محلی است. امروزه نزدیک به 300 مغازه در ولیده هان وجود دارد که کاروان ها در گذشته در آنجا اقامت داشتند. هزینه رفتن به گنبد بسیار کم است، ورودی تراس فقط 1 لیر است. توجه: به دلیل ریزش پشت بام، تراس به طور موقت تا پایان عملیات مرمت بسته است.

 

تپه Camlica


camlica-hill

تپه Camlica یک منطقه تفریحی و توریستی عالی است که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. تپه Çamlıca مکان ایده آلی برای منظره پانوراما از تنگه بسفر و دریای مرمره است و چشم اندازهای پانورامایی زیبایی از شهر را ارائه می دهد. این تپه مرتفع ترین تپه ای است که بهترین مناظر استانبول را از ارتفاع 265 متری از سطح دریا پیدا می کند. همچنین چندین کافه و رستوران وجود دارد که در اینجا می توانید غذاهای لذیذ غذاهای عثمانی – ترکی را امتحان کنید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

برای رسیدن به تپه چاملیکا میتوانید از طریق با اتوبوس به تپه Çamlıca در محدوده Üsküdar برسید و از آنجا سوار اتوبوس های 11A، 11D، 11E، 11F، 11G، 11K، 11L، 11P، 11ST، 11V، 11Y، 11ÜS، 320، 9A، 9Ç، 9ÜD یا 9Ş شوید. اگر از تکسیم می آیید، می توانید از اتوبوس 129T استفاده کنید. 

 

Emirgan Korusu


emirgan-korusu

Emirgan Korusu مکانی زیبا برای گردشگران تور ترکیه در سفر به استانبول است. در  این پارک طبیعی با گل های زیبا می توانید با پیاده روی از اوقات خود در طبیعت لذت ببرید. به شما توصیه می کنیم در فروردین ماه از این باغ دیدن کنید زیرا Emirgan Korusu از سال 2006 هر ساله در آوریل میزبان جشنواره لاله بوده است. علاوه بر این، یکی از بهترین مناظر استانبول را دارد! این یک جاذبه عالی برای بازدیدکنندگانی است که می خواهند منظره ای عالی از تنگه بسفر داشته باشند.
برای رسیدن به این باغ میتوانید از اتوبوس های 22، 25E، 29Ş، 40B، 40T، 42T، 59RH و یا خط مترو M2  استفاده نمایید.

 

اسکله مسجد اورتاکوی


ortakoy-mosque-pier

اسکله مسجد اورتاکوی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول است که با معماری نئوباروک خود مسحور کننده است. این مسجد در انتهای شمالی میدان اسکله اورتاکوی (Ortaköy İskele Meydanı) واقع شده است. در شب منظره ای بی نظیر از سمت آناتولی، تنگه بسفر و نور را ارائه می دهد. این نمای استانبول زیبایی معماری مسجد را هنوز در سال 2022 نشان می دهد.
برای رفتن به میدان اورتاکوی در منطقه اورتاکوی در بشیکتاش می توانید از اتوبوس اورتاکوی استفاده کنید. همچنین می توانید از میدان بشیکتاش تاکسی بگیرید و در عرض 5-10 دقیقه به اورتاکوی برسید.

captcha

مطالب مرتبط