جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | کلیسای جامع کازان

کلیسای جامع کازان

کلیسای جامع کازان (Kazan Cathedral) در شهر سنت پترزبورگ در روسیه قرار دارد. این کلیسا به دستور الکساندر الکساندروویچ، امپراتور روسیه، در سال ۱۸۱۱ ساخته شد و به نام شهر کازان که در جنوب شرقی روسیه قرار دارد، نامگذاری شد. 
این کلیسا به عنوان یکی از شاهکارهای معماری سنت پترزبورگ شناخته شده است. طراحی آن براساس مدل کلیسای سنت پیتر در رم انجام شده است و از نظر معماری به عنوان یکی از نمادهای شهر محسوب می شود.

 

خلق یک شاهکار معماری


cathedral-of-kazan-icon-petersburg

کلیسای جامع کازان که بین سال‌های 1801 و 1811 توسط معمار آندری ورونیخین ، در مقیاس عظیمی ساخته شد و دارای یک ستون سنگی چشمگیر است که باغ کوچک و فواره مرکزی را احاطه کرده است. این کلیسای جامع از کلیسای سنت پیتر در رم الهام گرفته شده است و قرار بود کلیسای اصلی ارتدکس کشور باشد. پس از جنگ 1812 (که طی آن ناپلئون شکست خورد) این کلیسا به یادگار پیروزی روسیه تبدیل شد. بنرهای اسیر شده دشمن در کلیسای جامع نصب شد و فیلد مارشال معروف روسی میخائیل کوتوزوف، که در مهمترین مبارزات انتخاباتی سال 1812 پیروز شد، در داخل کلیسا به خاک سپرده شد.

برای مطالعه راهنمای سفر به سن پترزبورگ کلیک کنید.

معماری کلیسای جامع کازان


san_pietroburgo_cattedrale_kazan

نمای اصلی کلیسای جامع کازان با ستون بزرگی که به صورت نیم دایره ای ایستاده ، به شیوه یک معبد باستانی تزئین شده است. دیواره‌ای حجاری‌شده در بالای اپسیس، ورود مسیح به اورشلیم را به تصویر می‌کشد.
 در مجموع 136 ستون در اطراف کلیسای جامع وجود دارد که ارتفاع آنها حدود 13 متر است. در قلب کلیسای جامع گنبد باشکوهی قرار دارد که در تاج آن با یک صلیب تزئین شده است. ارتفاع کلیسای جامع با گنبد به 71.6 متر می رسد. در طرح اولیه قرار بود یک ستون همسان در ضلع جنوبی وجود داشته باشد، اما به دلیل هزینه آن ساخته نشده باقی ماند. ورودی اصلی، در نمای غربی، پشت ستون شمالی قرار گرفته است.   
 نمای کلیسا با سنگ خاکستری رنگ و با نقش برجسته ها و مجسمه ها تزئین شده است. کلیسای جامع کازان که تماماً از مصالح محلی توسط استادان روسی ساخته شده است، به شاهکاری باشکوه از کلاسیک گرایی روسی، بر اساس بهترین نمونه های معماری اروپایی تبدیل شد. 
از مجسمه ها برای تزئین نمای بیرونی این کلیسا استفاده می‌شود. در ضلع های جنوبی، غربی و شمالی درگاه ها 12 نقش برجسته وجود دارد که وقایع زندگی حضرت مریم را به تصویر می کشد. فضای داخلی کلیسای جامع کازان به عنوان یک سالن سکولار با شکوه یک کاخ طراحی شده است. نقاشی‌های موجود در کلیسای جامع کازان و خلق نمادها توسط هنرمندان برجسته صورت گرفته است.

 

تاریخچه کلیسای جامع کازان سن پترزبورگ


کلیسای جامع کازان در طول تاریخ همچنین تغییراتی را تجربه کرده است. در سال ۱۹۱۷، پس از انقلاب روسیه، به عنوان " موزه تاریخ دین و الحاد " طرفدار مارکسیست بازگشایی شد. اما در سال ۱۹۹۰، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این کلیسا به عنوان کلیسای جامع سن پترزبورگ نامیده شد و امروزه همچنان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

برای آشنایی با پدیده شب های سفید در سن پترزبورگ کلیک کنید.

جاذبه های دیدنی کلیسای جامع کازان


cathedral-of-kazan

کلیسای جامع کازان یکی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ است که به عنوان یکی از معابد بزرگ روسیه شناخته می شود. این کلیسا به سبک باروک و روکوکو ساخته شده است و دارای معماری زیبا و تزئینات فوق العاده ای است. این کلیسا به دلیل طراحی زیبا و برجسته‌ی خود، همیشه مورد توجه گردشگران و مسافران تور روسیه بوده است. برخی از جاذبه‌های دیدنی کلیسای جامع نماد کازان عبارتند از:

  • نمای بیرونی کلیسا: نمای بیرونی کلیسای جامع نماد کازان شامل برج‌های زیبا، ستون‌های مرتفع، تزئینات شیشه‌ای و طرح‌های مختلف است. این نمای بیرونی برای عکاسی و عکس‌های یادگاری بسیار محبوب است.
  • دکوراسیون داخلی: دکوراسیون داخلی کلیسای جامع نماد کازان نیز شامل طرح‌های شیشه‌ای، مجسمه‌هایی از شخصیت‌های مقدس، پرده‌های چوبی و طرح‌های دست‌بافت است. این دکوراسیون‌ها توسط هنرمندان و صنعتگران ماهر طراحی و ساخته شده‌اند.
  • آیکون‌ها: کلیسای جامع نماد کازان دارای مجموعه‌ای از آیکون‌های قدیمی و گرانبها است که بیشتر آنها از قرن نوزدهم و بیستم هستند. این آیکون‌ها نمونه‌هایی از هنر قدیمی روسیه هستند و می‌توانید آنها را در داخل کلیسا مشاهده کنید.
  • مجسمه‌ها: کلیسای جامع  کازان دارای مجموعه‌ای از مجسمه‌های فلزی و چوبی است که بیشتر آنها نمایانگر شخصیت‌های مقدس هستند.
  • قرقیزیه: این بخش از کلیسا به عنوان یکی از قدیمی ترین بخش های آن شناخته می شود و دارای تزئینات باروک و روکوکو می باشد.
  • دیوار نقش برجسته: این دیوار دارای نقش های فریبنده و تزئینات بسیار زیبا است و بخشی از آن به سال 1600 میلادی بازمی گردد.


 

captcha

مطالب مرتبط