جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

اگر به دنبال بهترین غذاهای خیابانی در استانبول هستید، به جای درستی آمده اید. غذای خیابانی یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای غذا خوردن و همچنین راهی برای خوردن اصیل ترین غذاها است. برخلاف تصور مردم، غذای ترکی چیزی بیش از کباب است. غذاهای منحصر به فردی در استانبول  وجود دارد که در هیچ جای دیگر کشور ترکیه یافت نمی شود، چه رسد به اینکه در جهان. اما بهترین غذای خیابانی استانبول کدامند؟ چه غذاهایی را می توانید امتحان کنید و از کجا می توانید آن را تهیه کنید؟ در این راهنما، ما تمام آنچه را که باید در مورد غذاهای خیابانی ترکی در استانبول بدانید و کجا آن را پیدا کنید، به شما خواهیم گفت.
 

محبوب ترین غذای خیابانی استانبول چیست؟


قبل از اینکه به خیابان بروید، فقط یک ثانیه دست نگه دارید! عاقلانه است که با انواع غذاهای خیابانی استانبول آشنا شوید ، بدانید به دنبال چه چیزی باشید و از چه چیزی لذت ببرید.
استانبول، پایتخت ترکیه، با فرهنگ غذایی بسیار غنی و متنوعی شناخته می‌شود. غذاهای خیابانی در استانبول بسیار محبوب و مورد علاقه مردم هستند. بیایید با لیستی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در استانبول شروع کنیم. از میان وعده های سبک گرفته تا دسرهای آبدار، اینها غذاهایی هستند که حتما باید آن ها در تور استانبول را امتحان کنید... .

 

1. شاه بلوط برشته (کباب کستان)


roasted-chestnut

شاه بلوط یک میان وعده شیرین خیابانی هستند و شاه بلوط برشته شده را میتوانید در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان پیدا می کنید. آنها کاملاً مغذی و دلچسب هستند و از آنجایی که در منطقه مدیترانه نزدیک رشد می کنند، طعم آن ها در استانبول بسیار لذیذ تر خواهد بود.

آنها با طعم آجیلی لذت بخش و ترد خود می تواند حتی سخت گیرترین افراد را راضی کند. گاری های شاه بلوط را در مناطق توریستی اصلی مانند اطراف مسجد آبی در سلطان احمد و در امتداد گردشگاه کنار بسفر در امینونو خواهید دید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

2. نان ماهی (ساندویچ ماهی)


fish-bread-fish-sandwich

شاید فکر کنید که ساندویچ ماهی فقط یک ساندویچ ساده است، اما ساندویچ ماهی در استانبول آنقدر خوب است که از خوردن آن ها سیر نخواهید شد.
بالیک اکمت یا ساندویچ ماهی در انگلیسی، معمولاً فیله ماهی خال خالی است که دودی یا سرخ شده و سپس در آب لیمو طعم دار شده است.
این یک میان وعده لذت بخش است که در غرفه های غذای خیابانی در امتداد تنگه بسفر در Eminönü پیدا خواهید کرد. این همچنین یک میان وعده واقعا ارزان است و برای کسانی که با بودجه کم سفر می کنند و به دنبال یک غذای خوشمزه و مقرون به صرفه هستند انتخابی عالی است.

 

3. صدف شکم پر (دلما میدی)


stuffed-oysters

صدف شکم پر یا به ترکی Midye Dolma شاید دومین غذای خیابانی محبوب در استانبول باشد. صدف های شکم پر معمولاً کمی ترش هستند زیرا در آب لیمو ریخته می شوند، اما طعم دلپذیری دارند! صدف ها با برنج ی معطر، آجیل کاج، گوجه فرنگی و مقداری سبزی و ادویه پر می شوند و سپس قبل از سرو با جعفری تازه و کمی لیمو، آب پز می شوند.
پس اگر به دنبال یک میان وعده سبک هستید، حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

 

4. سیمیت


simit

گاری‌های سیمیت را در سرتاسر شهر استانبول، از بیرون مسجد ایاصوفیه و آبی در سلطان احمد تا خیابان استقلال پیدا خواهید کرد. این نان دایره ای شکل که اغلب به آن شیرینی ترکی می گویند، یک میان وعده محبوب است که اغلب با عسل یا نوتلا سرو می شود.

به نظر می رسد مانند یک دونات شیرین باشد، اما طعم بسیار معطری دارد. روی آن را اغلب با دانه‌های کنجد بوداده، دانه‌های خشخاش تزئین میکنند. بافت این شیرینی ها از بیرون ترد اما در وسط نرم است.
سیمیت نه تنها در استانبول بلکه در ترکیه یک غذای خیابانی محبوب است.

 

5. ذرت آب پز و کبابی


boiled-and-grilled

یکی دیگر از غذاهای خیابانی استانبول ذرت آب پز یا کبابی ذرت یا کبابی است که اغلب روی آن نمک و ادویه جات میریزند.
افرادی را خواهید یافت که در سراسر استانبول ذرت می فروشند، اما این ذرت عمدتاً در مناطق توریستی مانند جایی که کشتی ها در تنگه بسفر حرکت می کنند، یافت می شود. این یک میان وعده سالم و سبک است که مورد علاقه مردم محلی و گردشگران تور استانبول است.

برای آشنایی با بهترین رستوران های گیاه خواری در استانبول کلیک کنید.

6. ایسلاک برگر (برگر مرطوب)


islak-burger-moist-burger

برای کسانی که فکر می کنند یک همبرگر خیس ناخوشایند به نظر می رسد، اجازه ندهید این نام شما را گول بزند. نام این غذا از سس گوجه فرنگی سیر گرفته شده است که روی همبرگر میریزند و آن را بسیار خوشمزه می کند. این برگر با استفاده از گوشت چرخ کرده، سس گوجه فرنگی، خیارشور، پنیر و سس‌های دیگر به همراه نان سبوس دار تهیه می‌شود.
همبرگرهای Islak نه تنها خوشمزه هستند، بلکه مقرون به صرفه هستند، زیرا ارزان تر از همبرگرهای فست فود سنتی شما هستند.

 

7. بستنی ترکی


turkish-ice-cream

بستنی ترکی بیشتر به خاطر نمایشی که همراه آن است، معروف است. شما هرگز نمی توانید بستنی بخرید بدون اینکه فروشنده فریب شما را بخورد، اما همه اینها لذت بخش خواهد بود!
بستنی ترکی بافت سختی دارد که آن را در برابر ذوب شدن مقاوم می کند. همچنین بسیار غلیظ و خامه ای است زیرا از سیلپ، آردی که از ریشه ارکیده ارغوانی تهیه می شود و ماستیک استفاده می کنند که نوعی جویدن به آن می دهد. بستنی های ترکی طعم های زیادی دارد، برخی از محبوب ترین طعم ها عبارتند از وانیل، پسته و شکلات.

 

8. کیبه


اگر به دنبال خوارکی گوشتی هستید، مطمئناً کباب بهترین انتخاب در استانبول است. انواع مختلفی از کباب ها وجود دارد که می توانید در یکی از غرفه غذاهای خیابانی محلی آن ها را خریداری کنید.
این غذای خوشمزه از گوشت چرخ کرده بره که با نمک، فلفل و سیر فراوان چاشنی شده درست می شود. سپس روی سیخ روی شعله باز کباب می شود تا کاملا پخته شود.

 

9. بورک


burk

بورک را می توان در سراسر ترکیه یافت. بورک در واقع شیرینی های لایه ای هستند که اغلب با اسفناج یا پنیر و گاهی اوقات با گوشت پر می شود. از آنجا که بورک به صورت رول شده سرو می‌شود، می‌توان آن را به راحتی و در هر جایی خورد، بنابراین به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک غذای خیابانی سریع و ساده برای ناهار یا شام انتخاب کرد.
 این یک وعده صبحانه رایج برای مردم محلی است و در اکثر نانوایی ها سرو می شود. اگر می‌خواهید این غذای دلچسب خیابانی در استانبول را امتحان کنید، حتماً در حالی که تازه است، آن را تهیه کنید.

 

10. دوروم


اگر به دنبال یک ناهار سبک هستید، حتماً باید Dürüm را امتحان کنید. اینها نوعی ساندویچ ترکی هستند که اغلب با گوشت اهدایی و کاهوی خرد شده پر می شوند.
آنها معمولاً از بسیاری از غرفه‌های غذای خیابانی در سراسر شهر به صورت گرم سرو می‌شوند، بنابراین برای یک میان وعده سریع عالی هستند.

 

11. تانتونی


تانتونی یک غذای خیابانی خوشمزه و فوق العاده محبوب است. این غذا را معمولا با گوشت گاو یا گوسفند خرد شده درست می‌کنند. ترکیبات دیگر این غذا شامل پیاز خرد شده، گوجه‌فرنگی و جعفری می‌باشد.
این غذا خیابانی محبوب را می توانید تقریباً در همه جای استانبول پیدا کنید.

 

12. پیلاو 


pilaf

شما اغلب فروشنده های خیابانی را خواهید یافت که کاسه های برنج، مرغ و نخود را از چرخ دستی های خود در استانبول می فروشند.
به این غذای خوش طعم و معطر، پیلاو می گویند که نوعی برنج است که معمولاً در آبگوشتی معطر دم کرده یا می جوشانند که طعمی خوش طعم و کره ای ایجاد می کند.
این غذای خیابانی دلچسب برای کسانی است که به دنبال غذای لذیذ و مقرون به صرفه هستند انتخابی عالی است.

 

13. Lahmacun


lahmacun

Lahmacun نوعی نان تخت است که از امپراتوری عثمانی سرچشمه می گیرد. این غذا اغلب به عنوان پیتزای ترکی شناخته می شود 
این غذا به طور سنتی با گوشت چرخ کرده، پیاز، جعفری و ادویه ها درست می شود و سپس در یک ورقه خمیر نازک ریخته و سپس پخته می شود تا ترد و قهوه ای طلایی شود. این یک غذای خیابانی خوشمزه است که همچنین دلچسب و سیر کننده است و برای یک وعده ناهار عالی است.

 

14. Kokorec


kokorec

Kokorec یک روده گوسفند کبابی است و یک غذای خیابانی محبوب در بین مردم محلی است. اغلب به قطعات لقمه ای خرد می شود و با پونه کوهی، گوجه فرنگی و فلفل قرمز سرو می شود. گاهی اوقات به شکل ساندویچ نیز سرو می شود.

 

15. دونر کباب


doner-kebab

همه ما نام دونر کباب را شنیده‌ایم و در استانبول یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی است.
دونر کباب از تکه های گوشت گوسفند یا مرغ تهیه می شود و در نان پیتا با انواع سس سرو می شود که رایج ترین آن ماست است. این غذا را میتوانید در سراسر شهر استانبول پیدا کنید، اما محبوب ترین مکان برای خرید دونر کباب میدان تکسیم است.

برای آشنایی با محبوب ترین خیابان های استانبول کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط