جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | آبشارهای آنتالیا

آبشارهای آنتالیا

اگر به دنبال کشف بیشتر در مورد آبشارهای آنتالیا هستید، به جای درستی آمده اید. به لطف سواحل زیبای ریویرای ترکیه، آبشارهای آنتالیا اغلب نادیده گرفته می شوند. اما این بهشت استوایی بدون گشت و گذار در فضای سبز سرسبز و کاوش در آبشارها و استخرهای شگفت انگیز آب شیرین کامل نمی شود. خوشبختانه، تعداد زیادی آبشار زیبا در آنتالیا برای مسافران وجود دارد که می‌توانند در آن گردش کنند، شنا کنند و از طبیعت لذت ببرند.
در زیر در مورد 8 مورد از بهترین آبشارهای آنتالیا و اینکه چرا باید از آن ها بازدید کنید صحبت خواهیم کرد!

 

Lower Duden Falls


lower-duden-falls

رودخانه دودن از رشته کوه توروس سرچشمه می گیرد و در سرتاسر شهر آنتالیا جریان دارد و دارای دو آبشار بزرگ است که در میان مردم محلی و گردشگران تور آنتالیا بسیار محبوب است.
بدون شک آبشار Lower Düden معروفترین آبشار آنتالیا است که از ارتفاع 40 متری از صخره ای به دریای مدیترانه می ریزد. 
پارک دودن که در نزدیکی آبشار قرار دارد بهترین مکان برای فرار از شلوغی هاست و جایی است که بازدیدکنندگان می توانند زیبایی طبیعی رودخانه دودن را که در یک آبشار باشکوه ادغام می شود و هوای تازه دریافت می کنند، درک کنند.
ورود به پارک رایگان است و هنگامی که به سمت لبه آبشار Lower Düden می‌روید، صدای جادویی نوازندگان محلی را خواهید شنید که در این منطقه مشغول به نواختن هستند. در وسط پارک تعدادی غرفه غذا وجود دارد که می توانید غذاهای سنتی ترکی و بین المللی را در آنها پیدا کنید.
این آبشار محبوب ۲۵ دقیقه با ماشین و ۵۰ دقیقه با وسایل نقلیه عمومی تا مرکز آنتالیا فاصله دارد. همچنین این آبشار از ساحل لارا، یکی از بهترین سواحل آنتالیا، تنها 10 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

فاصله از آنتالیا : در آنتالیا، اما حدود 10 کیلومتر (6.2 مایل) از Kaleiçi (شهر قدیمی)

 

Upper Duden


upper-duden-falls

اگر از آبشار Lower Duden، به سمت بالا حرکت کنید و رودخانه را دنبال کنید، آبشار Upper Duden را خواهید دید. آبشار Upper Duden که دور از مرکز شهر قرار دارد، بهترین مکان برای فرار از شلوغی و لذت بردن از طبیعت است. این یک بهشت سرسبز است که بازدیدکنندگان می توانند در آن خنک شوند و از هوای تازه لذت ببرند، به خصوص در روزهای گرم تابستان!
می توانید در مسیرها و غارهای طبیعی قدم بزنید. خوشبختانه سکوهای دید برای دیدن این آبشار ترکیه از نزدیک وجود دارد. پیشنهاد میکنیم هنگام رفتن به این آبشار حتما کفش های کوهنوردی بپوشید زیرا در برخی بخش‌ها، زمین سخت‌تر وجود دارد و در بعضی قسمت ها ممکن است مسیر لغزنده باشد.
برای رفتن به این آبشار باید هزینه کمی بابت بلیط پرداخت نمایید. در داخل پارک، امکانات مناسبی از جمله دستشویی رایگان و فواره های آب پیدا خواهید کرد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های زیبای زیادی در کنار رودخانه وجود دارد که می‌توانید هنگام صرف ناهار از صدای آب جاری لذت ببرید. اگر می خواهید غذای خود را بیاورید، فضای زیادی برای لذت بردن از یک پیک نیک مشرف به آبشار وجود دارد. 
آبشار Upper Düden در 30 دقیقه با ماشین تا آبشار Lower Düden و 20 دقیقه از مرکز آنتالیا قرار دارد. بازدیدکنندگان می توانند با مینی بوس های Varsak از مرکز آنتالیا به سمت آبشارها بروند. این مینی بوس ها هر 20 دقیقه حرکت می کنند و 35 دقیقه طول می کشد تا به آبشار برسند.

فاصله از آنتالیا: حدود 10 کیلومتر (6.2 مایل) از Kaleiçi (شهر قدیمی) در منطقه Varsak
هزینه ورودی: 10 لیر

 

آبشار ماناوگات


manavgat-waterfall

یک مکان زیبا برای سفر یک روزه از آنتالیا، آبشار ماناوگات است که در سیده یا ماناوگات قرار دارد. میتوانید از غذاهای محلی در یکی از رستوران های مجاور رودخانه لذت ببرید یا تنقلات خود را برای میزهای پیک نیک فراوان در محل بیاورید.
برای ورود و استفاده از سرویس های بهداشتی داخل محوطه باید هزینه اندکی بپردازید. این آبشار دو متر ارتفاع و 40 متر عرض دارد و اطراف آن را درختان آویزان بر روی رودخانه احاطه کرده اند. متاسفانه شنا و حتی رفتن به داخل رودخانه ممنوع است.

برای اینکه بازدیدکنندگان دید خوبی از آبشار داشته باشند، سکوهایی برای مشاهده وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها عکس بگیرید. پیاده روی تا سکوها کوتاه است و پس از ورود به پارک به راحتی می توان به آن رسید. 
این آبشار در فاصله 15 دقیقه ای با ماشین از سیده و هشت دقیقه ای مرکز ماناوگات قرار دارد. توصیه می شود صبح زود به آنجا برسید زیرا این مکان دیدنی طبیعی ترکیه در حوالی ظهر با ورود تورها مملو از گردشگران می شود.

واقعیت جالب: آبشار ماناوگات در پشت اسکناس 5 لیر ترکیه از سال 1968 تا 1983 به تصویر کشیده شده است!

فاصله از آنتالیا: 78 کیلومتر (48 مایل) در منطقه ماناوگات
هزینه ورودی: 20 لیر

 

آبشار کورشونلو


kursunlu-waterfall-antalya

آبشار Kursunlu در داخل پارک طبیعی با یک فضای سبز 587 هکتاری با مسیرهای پیاده‌روی، مناطق پیک‌نیک و فضای تفریحی فراوان قرار دارد. این آبشار 18 متری آنتالیا به 7 استخر کوچکتر می ریزد و با زیبایی های طبیعی فوق العاده احاطه شده است. متاسفانه مسافران نمیتوانند در این آبشار شنا کنند.
آبی که به پایین رودخانه می ریزد زلال با رنگ آبی است و به بازدیدکنندگان پس زمینه زیبایی برای عکس هایشان ارائه می دهد. یکی دیگر از منظره های زیبا دیوار سبز و خزه ای پشت آبشار است.
پیاده روی تا آبشار حدود دو کیلومتر است. با این حال، برای کسانی که به کوهنوردان علاقه مند هستند، یک گزینه طولانی تر از طریق پارک ملی وجود دارد که سه ساعت طول می کشد و در امتداد رودخانه دنبال می شود. بازدیدکنندگان حتی می توانند به پشت آبشار Kurşunlu به یک غار پنهان بروند تا عکس بگیرند.
برای ورود به این آبشار  هزینه کمی باید بپردازید، اما پارک به خوبی مجهز به توالت، مسیرهای آسفالت شده، پارکینگ رایگان، رستوران های ترکی و دیگر امکانات رفاهی است.

برای آشنایی با بهترین رستوران های آنتالیا کلیک کنید.

دسترسی به آبشار Kurşunlu از آنتالیا آسان است و با 25 دقیقه رانندگی با ماشین یا یک ساعت و نیم با وسایل نقلیه عمومی می‌توان به آن دسترسی داشت. برای رسیدن به آبشار می توان از مینی بوس های شماره 230 و 23 و اتوبوس شماره 79 استفاده کرد.

فاصله از آنتالیا: 22 کیلومتر (13 مایل) در منطقه آکسو
هزینه ورودی: 16 لیر برای بزرگسالان

 

 آبشار ساپادره


sapadere-waterfall

اگر به دنبال یک سفر یک روزه هستید که دارای نقاط زیادی برای شنا و خنک شدن از آفتاب داغ ترکیه باشد، آبشار Sapadere در آنتالیا باید در لیست برنامه های شما باشد. این آبشار در نزدیکی روستای ساپادره در دره‌ای خوش منظره و با فضای سبز قرار دارد و بدون شک بهترین آبشار آنتالیا برای شنا است!
رسیدن به آبشار Sapadere نیاز به 30 دقیقه پیاده روی از ورودی دارد. این مسیر از طریق دره دارای یک مسیر چوبی است که به این معنی است که دسترسی به این آبشار برای بسیاری آسان است. توجه داشته باشید که برای ورود به دره Sapadere و دیدن جاذبه اصلی آبشار نهایی باید هزینه کمی پرداخت نمایید.
همانطور که از دره بالا می روید، چهار استخر مختلف وجود دارد که می توانید در آنها شنا کنید. هنگامی که به آبشار اصلی رسیدید، یک استخر بزرگتر با آب خنک و گوارا وجود دارد که در آن می توانید شنا کنید.
این آبشار توسط صخره های دره محصور شده است و مکانی هیجان انگیز برای پرش به داخل آب است. 
پس از یک شنا و بازدید از آبشار، میتوانید در روستای Sapadere توقف کنید و در یکی از رستوران ها از یک غذای محلی و چای ترکی لذت ببرید. بعد از یک ساعت رانندگی از آلانیا با ماشین می توانید به ورودی دره برسید.
فاصله از آنتالیا: 182 کیلومتر (113 مایل) در منطقه آلانیا
هزینه ورودی: 20 لیر

 

 آبشار اوچانسو


ucansu-falls

اگر می خواهید از راه دور به یکی از مخفی ترین آبشارهای آنتالیا سفر کنید، پیشنهاد میکنیم از آبشار Uçansu دیدن کنید. آب این آبشار از ذوب شدن یخچال‌های طبیعی در کوه‌های توروس به دست می‌آید، به این معنی که آنها سرد هستند و برای تابستان گرم مناسب هستند.

ارتفاع این آبشار 40 متر است و به صورت گسترده، پوششی زیبایی از آب ایجاد کرده است. اگر در یک روز صاف به آنجا بروید، آب شفاف، آبی و بسیار سرد خواهد بود. از آنجایی که رسیدن به این آبشار به تلاش بیشتری نیاز دارد، اغلب گردشگران کمتری از این آبشار دیدن میکنند.
اگرچه مسیر رسیدن به این آبشار در قسمت‌هایی ناهموار است، اما قطعا ارزش یکبار دیدن را دارد. 
برای رسیدن به این آبشار دورافتاده توصیه می کنیم کفش های مناسب بپوشید. گزینه ای برای کمپ زدن در این منطقه وجود دارد تا در محاصره کوه ها و شنیدن صداهای آبشار هنگام استراحت در طبیعت لذت ببرید. باربیکیو نیز برای استفاده وجود دارد، با این حال، جایی برای خرید غذا در آبشار وجود ندارد، پس همراه خود لوازم مورد نیاز را بیاورید. 

فاصله از آنتالیا: 61 کیلومتر (37 مایل) در منطقه گاندوگموس

 

 آبشار Değirmendere


degirmendere-waterfall

اگر در آنتالیا هستید ، حتما باید از آبشار Değirmendere یا بهشت پنهان دیدن کنید. آبشار Değirmendere که زمانی یکی از پنهان ترین جواهرات آنتالیا بود، به لطف زیرساخت های ساخته شده در اطراف آن، به تدریج محبوبیت بیشتری پیدا می کند.
بازدیدکنندگان می توانند خود را در محیط سرسبز غوطه ور کنند، در آب های خنک شنا کنند یا مکان خوبی برای تماشای آبشار بیابند تا از هرج و مرج زندگی شهری فرار کنند. 
آبشار اصلی چهار متر ارتفاع دارد و چندین آبشار کوچکتر دارد. همچنین پله‌های چوبی وجود دارد که شما را به آبشارهای کوچک‌تر می‌برد و منظره‌ای بی‌نظیر از آبشار اصلی در زیر به شما می‌دهد.
بازدیدکنندگان می توانند با شنا در استخر طبیعی زیر آبشار Değirmendere خنک شوند. برای بازدید از این آبشار، ممکن است بخواهید با غذا و آب خودتان آماده شوید. اگرچه یک رستوران درست در کنار آبشار وجود دارد، اما همیشه باز نیست. آبشار Değirmendere با ماشین در یک ساعت از آلانیا و یک ساعت و نیم از مرکز آنتالیا قابل دسترسی است.

فاصله از آنتالیا: 104 کیلومتر (64.6 مایل) در منطقه ماناوگات

 

آبشار Göynük Canyon


goynuk-canyon-waterfalls

اگر در طول تور ترکیه و سفر خود به آنتالیا به دنبال ماجراجویی هستید ، به دره گینوک بروید تا  ورزش های آبی مانند قایق‌سواری، زیپلاینینگ، شنا یا رفتینگ انجام دهید. به طور طبیعی، با عبور رودخانه از میان صخره های مرمر مانند، داخل دره آبشارهایی تشکیل شده است. آب این آبشار زلال است و برای شنا در روزهای گرم بسیار مناسب است.  

goynuk-canyon

در ورودی دره، یک رستوران ترکی و چند کافه در داخل دره وجود دارد. با این حال، شهر Göynük گزینه های بیشتری برای غذا ارائه می دهد. 
از مرکز آنتالیا در عرض یک ساعت یا در عرض دو ساعت با وسایل نقلیه عمومی می توانید با ماشین به دره برسید. پیاده روی در دره نسبتاً آسان است و حدود 50 دقیقه طول می کشد تا به آبشار برسید. پیاده روی شما را به دره و زیباترین مناظر منطقه می برد. دره گینوک با ترکیب مناظر خیره کننده، آب های گوارا برای شنا و آبشارهای متعدد در مسیر، یکی از بهترین جاذبه های آنتالیا است.
اگر به دنبال ترکیب این مقصد با دیگرجاذبه های گردشگری هستید، ایده آل است که در مسیر خود به شهر باستانی المپوس بروید، اما برای این کار باید یک ماشین کرایه کنید.

فاصله از آنتالیا: 35 کیلومتر (21 مایل) در ناحیه کمر
هزینه ورودی: 30 لیر

 

captcha

مطالب مرتبط