جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 7 دلیل اصلی برای بازدید از استانبول

7 دلیل اصلی برای بازدید از استانبول

با توجه به اینکه استانبول یکی از متنوع ترین، خارق العاده ترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان است، همیشه دلیلی وجود دارد که در هر زمانی از سال به این شهر سفر کنید. تنها چند شهر در جهان وجود دارند که تجربه سفر کردن به آنها به اندازه استانبول می تواند لذت بخش باشد. باتوجه به تاریخ و فرهنگ غنی این شهر و موقعیت جغرافیایی آن که بین دوقاره قرار دارد یکی از جذاب ترین مقاصد سفر در میان گردشگران تبدیل شده است و در در لیست پنجمین مقصد گردشگری محبوب در جهان قرار دارد. در این مطلب 7 دلیل اصلی برای بازدید از استانبول و اینکه چرا باید به استانبول به عنوان مقصد بعدی سفر خود فکر کنید می پردازیم.

استانبول - شهر چهار امپراتوری


istanbul-the-city-of-four-empires

رم و استانبول هر دو بیش از دو هزار سال و نیم قدمت دارند. استانبول از زمان تاسیس تا کنون پایتخت چهار امپراطوری رم، بیزانس، لاتین و عثمانی بوده است و هنوز هم برخی از بقایای هر یک از این امپراطوری ها در شهر قابل مشاهده است. پیشینه تاریخی این شهر بسیار غنی است و اگر از کسانی هستید که علاقمند به تاریخ میباشید پیشنهاد میکنیم در تور ترکیه حتما از این شهر دیدن کنید.

 

استانبول - شهر تضادها


طبق افسانه ها استانبول جایی است که شرق به غرب می رسد. موقعیت منحصر به فرد این شهر در ترکیب با تاریخ و فرهنگ این سرزمین را به شهر تضادها تبدیل کرده است.
در استانبول ساختمان های قدیمی در نزدیکی آسمان خراش های مدرن قرار دارند. مساجد، کلیساها و کنیسه ها پذیرای مردم هستند و مردم با ده ها دین و عقیده در کمال آرامش با همدیگر زندگی میکنند. تنها چیزی که در تور استانبول مشهور است مهمان نوازی مردم این شهر است.

 

شهری با دیدنی های شگفت انگیز


با وجود قدمت این شهر، خوشبختانه بسیاری از بقایای گذشته مجلل استانبول دست نخورده باقی مانده است. میراث فرهنگی این کلان شهر واقعا با وجود مکان هایی نظیر ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی، کاخ دولما باغچه، بازار بزرگ و بازار ادویه واقعا شگفت انگیز است. نقاط کمتر شناخته شده همانند مسجد سلیمانیه، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، و همچنین کلیساهای متعدد از دوران بیزانس از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول است که پیشنهاد میکنیم در سفر خود به این شهر حتما از آن دیدن کنید.

 

شهری با ترکیبی عالی از غذاهای شرقی و غربی


istanbul-food

پیشینه تاریخی و فرهنگ استانبول تاثیر زیادی بر عادات و سبک غذایی این سرزمین داشته است. در استانبول می‌توانید از غذاهای مختلفی مانند غذاهای اصیل عثمانی، غذاهای ترکی با مزه‌های خوشمزه، غذاهای کبابی و دریایی و یا حتی از غذاهای مدرن لذت ببرید. اگر از علاقمندان به صرف دسر بعذ از غذا هستید یکی از دسرهای ترکی فراوان را امتحان کنید . 
می توانید به سراغ راکی ، نوشیدنی رایج ترکیه بروید، یا یکی از شراب های ترکی با کیفیت را انتخاب کنید یا از مجموعه ای از آب میوه های تازه لذت ببرید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

شهری با زندگی شبانه پر جنب و جوش


به لطف موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد استانبول، بسیاری از کلاب های شبانه استانبول در کنار تنگه بسفر یا روی پشت بام قرار دارند که منظره‌ای از افق باشکوه این شهر را ارائه می‌دهند. کلاب های متنوعی در این شهر وجود دارد ک قطعا سلیقه شما را برآورده خواهد کرد.
اگر به مهمانی های شبانه علاقه ای ندارید میتوانید شب را در یکی از تراس های کافه و رستوران هایی که در پشت بام این شهر قرار دارند و منظره چشم نوازی از شهر ارائه میدهند را بگذرانید

.

شهری با مراکز خرید متنوع 


istanbul-mall-shops

استانبول شهری با مراکز خرید متنوع، بهشتی برای عاشقان خرید است. این شهر با داشتن انواع مراکز خرید، از جمله مجتمع‌های تجاری بزرگ، بازارهای محلی و فروشگاه‌های متفاوت، از نظر خرید و تفریح برای سفرهای کوتاه و بلند مدت، بسیار جذاب است.
بعلاوه، در این شهر، مراکز خریدی با سبک‌های معماری متنوع و طراحی داخلی منحصر به فرد وجود دارند. برخی از این مراکز خرید با الهام از سبک‌های معماری سنتی، مدرن و حتی آمیخته از هر دو، طراحی شده‌اند. همچنین، در بعضی از این مراکز خرید، فضاهای سبز زیبا و مناطق تفریحی جذابی برای خریداران فراهم شده است.

برای آشنایی با ارزان ترین مراکز خرید استانبول کلیک کنید.

شهری با مناظر خیره کننده


استانبول، شهری با تاریخ بسیار قدیمی و ثروتمند در جنوب شرقی اروپا و غرب آسیا است. این شهر با داشتن مناظر خیره کننده و معماری بی‌نظیر خود، به یکی از مکان‌های برتر جهان برای تماشای مناظر طبیعی تبدیل شده است.
با وجود ده ها تپه و مناظر زیبا که بهترین نقطه برای تماشای مناظر خیره کننده است شما را مجذوب خود می کند. این مناظر، زیبایی واقعی استانبول را نشان می دهد و شما را عاشق این شهر می کند. .

 

captcha

مطالب مرتبط