جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین سواحل استانبول

بهترین سواحل استانبول

زمانی که در حال رزرو تور استانبول هستید، ممکن است رفتن به ساحل در لیست اولویت های برنامه سفر شما نباشد، اما سواحل زیبا استانبول هر آنچه را که برای لذت بردن از یک تعطیلات به یاد ماندنی انتظار دارید را دارد. بنابراین اگر به دنبال فرار از شهر و لذت بردن از خورشید، شن و دریا هستید، با ما همراه باشید تا بهترین سواحل استانبول را به شما مخاطبین عزیز آرزوی سفر معرفی کنیم.

سواحل استانبول


این کلان شهر که توسط تنگه بسفر و حومه آن در امتداد ساحل دریای مرمره تقسیم شده است، می تواند لحظاتی آرامش بخشی را در کنار ساحل برای شما به ارمغان بیاورد. اگرچه نباید انتظار سواحل رویایی مانند آنتالیا را داشته باشید، اما قطعاً برخی از سواحل زیبا وجود دارند که یک استراحت ساحلی آرامش بخش و فضای تابستانی سرگرم کننده و خوبی را ارائه می دهند.

turkey-istanbul-best-beaches

در فاصله 20 تا 60 کیلومتری از مرکز شهر استانبول سواحل زیبا و دوست داشتنی وجود دارد که مسافران تور استانبول میتوانند در زیر نور آفتاب از تفریحات ساحلی، ورزش های آبی متنوع، شنا در دریا و نوشیدن کوکتل در کلاب های ساحلی لذت ببرید. 
ساحل Florya در سمت اروپایی شهر استانبول، ساحل Caddebostan در سمت آسیایی و Kilyos در ساحل دریای سیاه قرار دارد. سواحل خصوصی نیز فعالیت ها و خدمات متنوعی مانند کافه ها و رستوران ها، تخت های آفتابگیر و چترهای آفتابی ارائه می دهند، اما هزینه ورودی دریافت می کنند.
اواخر تیر تا اوایل شهریور بهترین زمان برای رفتن به ساحل است که میتوانید در تمام طول روز را در سواحل سپری کنید، استراحت کنید، آفتاب بگیرید ، شنا کنید و  از انجام ورزش های آبی مهیج لذت ببرید و پس از تاریک شدن هوا نیز میتوانید به یکی از کلاب های شبانه ساحلی بروید. 

برای آشنایی با کلاب های شبانه استانبول کلیک کنید.

ساحل کیلیوس | Kilyos Beach


kilyos-beach

ساحل کیلیوس، یکی از بزرگترین سواحل خصوصی ترکیه با طول حدود 1 کیلومتر است مکانی پر جنب و جوش و هیجان انگیز است که دارای امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ و ورزش های آبی است. همچنین یک مکان ایده آل برای برگزاری کنسرت های در فضای باز و سایر اجراهای زنده است. علاوه بر این محیطی های برای کودکان شما در این ساحل وجود دارد. برای ساکنان استانبول، Kilyos یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر یک روزه خاطره انگیز در ماه‌های تابستان است.
علاوه بر ساحل اصلی، انواع کلاب های ساحلی خصوصی در اینجا وجود دارد که با پرداخت هزینه، تجربه ساحلی لوکس تری را ارائه می دهند. این کلاب ها، رستوران ها و کافه های متنوعی را در نوارهای شنی، ورزش های آبی متنوع و معمولاً یک برنامه تفریحی منظم در ماه های تابستان ارائه می دهند. برخی از انتخاب های برتر عبارتند از کلوپ های ساحلی سولار بیچ، ساحل Uzunya و  ساحل Burç که کایت بردینگ را ارائه می دهد.
این ساحل در منطقه سارییر، 41 کیلومتری مرکز استانبول واقع شده است و شما میتوانید با استفاده از حمل و نقل عمومی استانبول در 90 دقیقه به کیلیوس برسید. از تکسیم، سوار متروی M2 شوید و پس از عبور از  10 ایستگاه به Hacıosman بروید. از اینجا ایستگاه میتوانید مستقیما با اتوبوس به Kilyos بروید.

 

ساحل بورک |  Burç Beach


burc-beach

ساحل بورک در فاصله نه کیلومتری از غرب در امتداد ساحل دریای سیاه از مرکز کیلیوس، و در 42 کیلومتری شمال استانبول، یک کلوپ ساحلی خصوصی است که به‌خاطر موج‌سواری با بادبادک و نوار وسیعی از شن‌های زرد رنگ آراسته شناخته شده است. 
با توجه به امکانات عالی و ورزش‌های آبی موجود، این ساحل هم برای مسافرانی که به دنبال فعالیت های ساحلی هستند و هم برای کسانی که به دنبال یک روز تفریحی در ساحل هستند، گزینه بسیار خوبی است. از امکانات رفاهی و تفریحی این ساحل میتوان به کافه و بار، تراس آفتابگیر، فودکورت و رستوران های دریایی، کنسرت و ... اشاره کرد. در آخر هفته‌های آگوست نیز اغلب موسیقی زنده و سایر سرگرمی‌ها نیز در این ساحل برگزار می‌شود.
ورزش های آبی که در این ساحل وجود دارد عبارتند از: کایت بوردینگ، قایقرانی با کاتاماران، والیبال ساحلی، فوتبال، موج سواری و موج سواری. همچنین این ساحل هر ساله میزبان یک تورنمنت کایت سورفینگ می‌باشد، رویدادی که نباید از دست بدهید.
ساحل بورک در فاصله 15 کیلومتری از استانبول قرار دارد و برای رسیدن به ساحل میتوانید از طریق  شاتل ها  که هر آخر هفته از دانشگاه بوغازیچی حرکت می کنند استفاده کنید.

استانبول کارت چیست؟

ساحل سولار | Solar Beach


solar-beach

ساحل درمانی خورشیدی که در شمال غربی مرکز استانبول، ساحل کیلیوس واقع شده است تعطیلات بسیار خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ساحل سولار امکانات متنوعی را در اختیار گردشگران تور استانبول قرار میدهد از امکانات این ساحل میتوان به رستوران، انواع ورزش های آبی، باشگاه موج سواری و مرکز رایحه درمانی اشاره کرد.
بزرگترین سواحل استانبول، اینجاست که می توانید از بهترین کنسرت های موسیقی لذت ببرید. این ساحل آفتابی اغلب میزبان فستیوال های موسیقی و صحنه کنسرت های متنوع و مهیج است که اکثر گردشگران را به خود جذب کرده است که البته طرفداران بسیار و بی شماری دارند. در رستوران های اطراغ این ساحل می توانید غذاهای معروف استانبول نیز سفارش دهید.

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

این ساحل در 30 کیلومتری از میدان تکسیم، در ساحل کیلیوس قرار دارد و شما میتوانید از طریق اتوبوس های عمومی خط 151 از ایستگاه مترو حاجی عثمان در مسلک به اینجا برسید.

 

ساحل Caddebostan


caddebostan

بیایید نگاهی به یکی از نزدیک ترین سواحل استانبول بیندازیم که تنها 18 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. ساحل Caddebostan در منطقه Kadıköy در ساحل آسیایی استانبول در دریای مرمره واقع شده است. در واقع، ساحل پر جنب و جوش Caddebostan شامل سه ساحل شنی به طول بیش از 950 متر است که مجهز به کافه ها، چترها و اتاق های رختکن است.
اگر می خواهید از ازحام جمعیت دوری کنید، نوار Caddebostan 1 Plaji را به شما پیشنهاد می کنیم. برخلاف دو سواحل دیگر Caddebostan، Caddebostan 1 Plaji هزینه ورودی دریافت می کند. به همین دلیل است که این بخش معمولاً خلوت تر است و تجربه ساحلی شما را افزایش می دهد.
هر سه نوار دارای فضایی پر جنب و جوش با صدای موسیقی ترکی از کافه ها و فعالیت های ساحلی مانند موج سواری، والیبال ساحلی و غیره هستند. یک تفرجگاه ساحلی به طول 20 کیلومتر با مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که برای دوچرخه سواری، رولربلید یا فقط قدم زدن خوب است. آب کم عمق و زمین های بازی بچه ها در نزدیکی این ساحل را در بین خانواده ها بسیار محبوب کرده است.
برای رسیدن به این ساحل میتوانیداز طریق کشتی به پایانه Kadıköy بروید و برای رسیدن به ساحل Caddebostan سوار اتوبوس 4 یا 16 شوید.

 

ساحل فلوریا | Florya


florya-beach

این ساحل در حاشیه دریای مرمره، در حومه غربی استانبول فلوریا، 20 کیلومتری غرب منطقه مرکزی تاریخی استانبول قرار دارد. سوار مارمارای شوید و در کمتر از یک ساعت از مرکز شهر به ایستگاه فلوریا برسید، جایی که طولانی ترین ساحل استانبول در دسترس شماست.

برای ورود به ساحل میبایست هزینه وروردی پرداخت کنید که  این هزینه شامل استفاده از خدمات نظیر تخت آفتابگیر، چتر و دوش میباشد. به راحتی می توانید کافه ها و سرویس های بهداشتی را در محل پیدا کنید. آب این ساحل در دریای مرمره کم عمق است. حواستان باشد، آب اینجا چندان تمیز نیست و منطقه ساحل گاهی بو می دهد، هرچند در تعطیلات آخر هفته تابستان به نظر نمی رسد که مسافران از رفتن به ساحل منصرف شوند.
فلوریا، در 28 کیلومتری تکسیم، یک نقطه محبوب برای مردم محلی و گردشگرانی است که به دنبال یک تعطیلات ساحلی هستند. به همین دلیل است که باید منتظر شلوغی، به خصوص در تعطیلات آخر هفته باشید. 

 

ساحل ریوا


riva-elmasburnu-plaj

در 38 کیلومتری مرکز استانبول، ساحلی به نام Riva Elmasburnu Plajı وجود دارد که تنها برای زنان است . به طور دقیق، در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تنها خانم ها حق ورود به این ساحل را دارند. در روزهای دیگر پذیرای همه بازدیدکنندگان است. 
ساحل شنی ریوا هر چیزی که برای یک روز سرگرم کننده با خانواده یا دوستان نیاز دارید را ارائه می دهدبرای دسترسی به ساحل هزینه ورودی کمی وجود دارد. از خدمات و امکانت این ساحل میتوان به سرویس بهداشتی، دوش، صندلی های استراحت و چتر اشاره کرد. علاوه بر این یک پارک طبیعی، رستوران‌ها و قلعه Riva Kalesi در نزدیکی ساحل قرار دارند.
ساده ترین راه برای رسیدن به آنجا با ماشین کرایه ای (حدود 1 ساعت) یا استفاده از خدمات شاتل پولی ساحل است. همچنین میتوانید از میدان تقسیم، سوار مترو M2 شوید و با تغییر مسیر و سوار شدن در دو اتوبوس دیگر، می‌توانید در عرض 2 ساعت به این ساحل برسید. بنابراین، ماشین اجاره ای انتخاب بهتری است. 

 

جزیره هیبلی آدا | Heybeli Ada


heybeli-ada

هیبلی آدا در دریای مرمره محبوب ترین جزایر پرنسس برای بازدید در سفرهای یک روزه از استانبول است. در تابستان، خلیج‌های کوچکی که در اطراف ساحل جزیره با تکه‌های شن و ماسه‌هایشان پراکنده شده‌اند، مملو از مسافرانی می‌شوند که در حال حمام آفتاب هستند.
این ساحل برای کسانی که عاشق طبیعت هستند بسیار محبوب است زیرا یک پارک طبیعی وجود دارد که بسیار نزدیک به این ساحل واقع شده است. گردشگران می توانند از زیبایی جنگل های سرسبز در نزدیکی ساحل لذت ببرند.

در این ساحل دسترسی به برخی از خلیج‌ها با قایق‌های شاتل به راحتی امکان‌پذیر است که مسافران ساحلی را بین بندر اصلی کشتی هیبلی آدا و سواحل جابجا می‌کند. بهتر است آخر هفته از رفتن به اینجا خودداری کنید، مگر اینکه شلوغی برایتان مهم نباشد. امکانات در ساحل آدا به خوبی تمیز و نگهداری می شوند و یک رستوران در محل وجود دارد.
Heybeli Ada سومین ایستگاه در مسیر کشتی جزایر پرنس از شهر مرکزی است. گردشگران تور ترکیه می توانند از طریق کشتی و یا حتی متروی استانبول برای رسیدن به آنجا استفاده کنند.

 

captcha

مطالب مرتبط