جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 5 راه آسان برای رفتن از مسکو به سن پترزبورگ

5 راه آسان برای رفتن از مسکو به سن پترزبورگ

بین مسکو و سن پترزبورگ حدود 700 کیلومتر فاصله وجود دارد. اگر در پایتخت روسیه هستید و وقت دارید، حتما باید برای سفر به یکی از زیباترین شهرهای جهان، سنت پترزبورگ، برنامه ریزی کنید. در این مقاله شما را با 5 راه آسان برای رسیدن از مسکو به سن پترزبورگ آشنا می کنیم:
 

1.    هواپیما


moscow-to-st-petersburg-by-plan

شاید واضح ترین ایده برای رفتن از مسکو به سن پترزبورگ سفر با هواپیما باشد. هواپیماها سریع، ارزان و قابل اعتماد هستند. تقریباً روزانه 20 پرواز از فرودگاه های مسکو انجام می شود. خطوط هوایی پوبدا معمولا ارزان ترین گزینه را ارائه می دهد. کرایه آئروفلوت از 110 دلار (7000 روبل) شروع می شود.
زمان سفر با هواپیما حدود 1.5 ساعت است، اما فراموش نکنید که باید زمان انتقال به فرودگاه مسکو  را در نظر بگیرید. در مسکو، سریعترین راه برای رسیدن به فرودگاه، قطار سریع السیر Aeroexpress است. این قطار سریع السیر از نقاط مختلف و هر 30 تا 60 دقیقه حرکت می کند و تقریبا حدود 35 تا 40 دقیقه طول می کشد تا به فرودگاه مسکو برسد و 500 روبل (8 دلار) هزینه دارد. اگر بخواهید با تاکسی به فرودگاه مسکو بروید با ترافیک غیر قابل پیش بینی مسکو حداقل حدود 1 ساعت و نیم زمان میبرد.

برای آشنایی با حمل ونقل عمومی در روسیه کلیک کنید.

پس از رسیدن به سن پترزبورگ، باید از فرودگاه پولکوو به مرکز شهر بروید، که 40 دقیقه دیگر طول می کشد. در سن پترزبورگ، اتوبوس‌های محلی، مارشوتکاها و مینی‌بوس‌های خصوصی اغلب بین فرودگاه و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، Moskovskaya  رفت و آمد می‌کنند. که از مترو میتوانید برای رسیدن به مرکز شهر سنت پترزبورگ استفاده کنید.
در نهایت برای رسیدن از مسکو به سن پترزبورگ با هواپیما مجموعا حداقل 5 ساعت زمان میبرد و  25-70 دلار هزینه دارد.

 

2.    قطار سریع السیر


get-from-moscow-to-st-petersburg-train

زمانی که در روسیه هستید تجربه سفر با قطار را از دست ندهید. قطارهای بین دو شهر به طور منظم در طول روز و شب حرکت می کنند. آنها ایستگاه Leningradskiy Vokzal را در مسکو و ایستگاه Moskovsky Vokzal در سن پترزبورگ را به هم متصل می کنند. یکی از مزایای این روش حمل و نقل این است که ایستگاه قطار سن پترزبورگ در قلب شهر واقع شده است و دیگر نیازی به پیمودن مسیر طولانی برای رسیدن به مرکز شهر نخواهید داشت.
سریع ترین قطار ساپسان است. این یک قطار سرعتی بسیار مدرن و راحت است و زمان سفر کمتر از چهار ساعت طول می کشد. واگن‌های قطار ساپسان مدرن هستند و به هر آنچه از قطار غربی انتظار دارید مجهز هستند: پشتی صندلی‌های خوابیده، چراغ‌های مطالعه، میز تحریر. همچنین صندلی‌های درجه به همراه سوکت‌های مخصوص به خود را برای شارژ کردن تلفن شما دارند.
صندلی های استاندارد حدود 50 دلار قیمت دارند و صندلی های کلاس تجاری از 94 دلار (6000 روبل) شروع می شود. روزانه 13 قطار ساپسان تردد می کنند. اولین حرکت در ساعت 05:45 صبح و آخرین حرکت در ساعت 21:00 است. 

برای مطالعه هزینه های سفر به روسیه کلیک کنید.

3.    قطار شبانه


get-from-moscow-to-st-petersburg-train-night

ساپسان قطعا سریع ترین قطار است، اما قطار شب جایی است که معمولا "جادوی قطار روسیه" اتفاق می افتد. اگر علاقه ای به لوکس بودن و تجمل گرایی ندارید و می خواهید خاطراتی ماندگار بسازید، حتما قطار شبانه را امتحان کنید.
با این حال، آماده باشید تا با همه نوع مردم در اینجا ملاقات کنید. این احتمال وجود دارد که آنها قصد خوابیدن نداشته باشند و بخواهند تمام شب بنوشند، گیتار بزنند و آهنگ بخوانند. Plazkart ارزان‌ترین گزینه در میان قطارهای شبانه است و قیمت بلیط آن از 24 دلار (1500 روبل) بسته به کلاس خود قطار شروع می‌شود.
شما همچنین می توانید کوپه های قطار را انتخاب کنید. معمولاً کوپه ها 4 صندلی دارند که می تواند بسیار دنج باشد. اما اگر به تنهایی سفر می کنید و نمی خواهید در یک "اتاق" کوچک با سه غریبه بخوابید، این گزینه مناسبی نیست.
برخی از قطارهای شبانه یک تجربه لوکس واقعی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، قطار مگاپولیس که هر روز در ساعت 00:30 حرکت می کند، دارای "سرویس اتاق" است و شام و صبحانه را ارائه می دهد. قیمت ها از 47 دلار (3000 روبل) برای یک کوپه و 102 دلار (6500 روبل) برای یک محفظه درجه یک شروع می شود، به این معنی که در یک محفظه به جای چهار تخت فقط دو تخت وجود دارد.
سفر به سنت پترزبورگ با قطار شبانه بین 7 تا 10 ساعت طول می کشد. اگر با بودجه کم در تور روسیه شرکت می کنید یا فقط می خواهید برای مدتی شاهد بخشی از زندگی روزمره روسیه باشید، این روش حمل و نقل بهترین گزینه برای شماست. 

 

4.    ماشین


car

فاصله حدود 700 کیلومتری بین دو شهر، سفر با ماشین را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. شما می‌توانید از یکی از خدمات اشتراک سواری استفاده کنید که محبوب ترین گزینه شرکت Blablacar است. مدت زمان سفر به مدت زمانی که می خواهید بدون کنید و البته شرایط ترافیکی بستگی دارد، اما به طور متوسط زمان سفر از مسکو تا سنت پترزبورگ  ۹ ساعت زمان میبرد.

برا آشنایی با اپلیکیشن های کاربردی در سفر به روسیه کلیک کنید.

5.    اتوبوس


bus-min

آخرین گزینه این است که با اتوبوس به سنت پترزبورگ بروید. با این حال، ما آن را توصیه نمی کنیم، زیرا این سفر بسیار طولانی است و حدود 10 الی 12 ساعت زمان میبرد.این روش در مقایسه با دیگر روش های حمل و نقل نسبتا دشوارتر است زیرا برنامه اتوبوس ها کمی گیج کننده و بسته به روز متفاوت است.
 

captcha

مطالب مرتبط