جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | قوانینی که پیش از سفر به دبی باید بدانید

قوانینی که پیش از سفر به دبی باید بدانید

دبی، یکی از سرگرم کننده ترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان است که بهشتی برای گردشگران محسوب می‌شود. در حالی که این شهر یکی از لیبرال‌ترین، آرام‌ترین و بین‌المللی‌ترین شهرهای جهان است، اما همچنان باید مطمئن شوید که در طول سفر خود رفتار مناسب با قوانین این کشور را انجام می‌دهید. با این حال، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قوانینی را که پیش از سفر به دبی باید بدانید مطالعه کنید. با رعایت این دستورالعمل ها و حساسیت های فرهنگی، بدون توهین به کسی، اوقات خوبی را سپری خواهید کرد.

دبی نیز مانند هر کشور دیگری فرهنگ، باورها و قوانین خاص خود را دارد. آنچه ممکن است در کشور شما مناسب تلقی شود، ممکن است در این مقصد نامناسب یا غیرقانونی باشد. اگر قانون را زیر پا بگذارید، مطمئن باشید که با عواقب ناگواری روبرو خواهید شد.

 

ابراز علاقه و عشق در انظار عمومی دبی قابل قبول نیست!


no-pda

توجه داشته باشید که نمایش عمومی عشق در دبی مجاز نیست و توهین آمیز تلقی می شود. بنابراین هنگامی که در دبی هستید، هیچ گونه صمیمیت را در ملاء عام نشان ندهید. آنها بغل کردن و بوسیدن را از نظر اجتماعی غیرقابل قبول می دانند و اگر در ملاعام در حال بغل کردن یا بوسیدن دیده شوید، باید بقیه تعطیلات خود را در زندان بگذرانید. با این حال، گرفتن دست برای زوج های متاهل مشکلی ندارد. 
شاید این قانون برای دیگران مسخره به نظر برسد، اما این یکی از مهمترین قوانین دبی است، پس حتما به آن احترام بگذارید.

 

در ملاء عام فحاشی نکنید


do-not-cuss-in-public

فحش دادن، مشاجره و دعوا همگی در دبی جرم محسوب می‌شود. بنابراین شما باید بسیار مراقب زبان خود باشید، به خصوص زمانی که در مکان های عمومی هستید یا زمانی که با یک محلی صحبت می کنید. همچنین توجه داشته باشید که نباید نسبت به اسلام یا مسلمانان توهین کنید،  زیرا این یک جرمی است که مجازات شدیدی در پی دارد.

 

از حمل مواد مخدر یا دارو جلوگیری کنید


avoid-carrying-drugs-or-medicine

امارات متحده عربی یک سیاست سختگیرانه ضد مواد مخدر دارد و به شما اجازه نمی دهد که هر نوع دارو مخدری را بیاورید یا از آن استفاده کنید، چه داروهای تجویزی و چه داروهای غیرقانونی.
 فرودگاه ها برای جلوگیری از ورود هرگونه مواد مخدر در حالت آماده باش قرار دارند و  اگر در حال حمل مواد مخدر دستگیر شوید، ممکن است با چهار سال زندان روبرو شوید. بنابراین قبل از بستن چمدان های‌خود، لیست داروهای مجاز در دبی را مطالعه کنید. اگر باید داروی ویژه ای را با خود بیاورید، حتما نسخه پزشک را همراه خود داشته باشید.

 

در حمل و نقل عمومی نخورید یا ننوشید


توجه داشته باشید، خوردن، آشامیدن و جویدن آدامس در تمام وسایل نقلیه عمومی ممنوع است. 

 

در ملاءعام مشروب ننوشید


do-not-drink-in-public

اکثر هتل ها، بارها، کلاب ها و رستوران های دبی  برای بازدیدکنندگان بین المللی الکل سرو می کنند. اما توجه داشته باشید که نوشیدن مشروبات الکلی در ملاء عام یا مستی در ملاء عام غیرقانونی است و سرپیچی از قانون شما را مجازات و زندان را در پی دارد.

 

غذا خوردن در ملاءعام در ماه رمضان ممنوع است


do-not-eat-in-public-during-ramadan

خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و حتی جویدن آدامس در اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان ممنوع است. با این حال، شما می توانید در محوطه هتل خود و یا در رستوران‌ها آزاد باشید.

برای آشنایی با 8 مورد از بهترین رستوران های ایرانی در دبی کلیک کنید.

بدون اجازه عکس نگیرید


do-not-take-photos-without-permission

دبی شهری خیره کننده با مناظر خیره کننده است و این ممکن است شما را برای گرفتن عکس مجذوب کند. اگرچه، هیچ اشکالی در گرفتن عکس وجود ندارد، اما باید در حین انجام این کار بسیار محتاط باشید. زیرا گرفتن عکس یا فیلم از افراد، به ویژه زنان و کودکان بدون رضایت آنها، تجاوز به حریم خصوصی تلقی می شود و ممکن است مجازات و یا حتی زندانی شوید.

 

از دست چپ خود استفاده نکنید


do-not-use-your-left-hand

استفاده از دست چپ در فرهنگ عرب کثیف تلقی می شود، زیرا به طور سنتی برای "بهداشت بدن" استفاده می شود. باید حواس تان باشد که از دست چپ خود در موقعیت های خاص استفاده نکنید. مثلا وقتی در دبی هستید، با دست چپ به کسی سلام و احوالپرسی نکنید، از دست چپ خود برای انتقال چیزی مخصوصاً غذا استفاده نکنید و یا با دست چپ غذا نخورید. 

 

قوانین اقامت در هتل‌های دبی


do-not-stay-together-in-a-hotel

چه از شرق و چه از غرب سفر می کنید،  در دبی رزرو اتاق برای زوجین بدون سند رسمی ازدواج غیرقانونی است و حتی مجازات در پی دارد. البته این یکی از قوانین دبی است که بسیاری از هتل ها آن را اجرا نمی کنند. علاوه بر این، سن نیز بر قوانین رزرو هتل تاثیر دارد. در بسیاری از کشورها ممکن است رزرو هتل های دبی برای افراد زیر 18 سال را به دقت بررسی نکنند، اما در دبی رزرو هتل برای مسافران انفرادی زیر 18 سال بسیار دشوار است.

 

قانون رقص و موسیقی در دبی


do-not-dance-in-public

برخلاف تصور رایج، رقصیدن در ملاء عام یک امر تحریک آمیز تلقی می شود و اگر می‌خواهید از جریمه های جدی اجتناب کنید، در کلاب‌های مجاز یا در اتاق هتل خود برقصید. در دبی حتی گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در اماکن عمومی خلاف قانون است. مجرمان در معرض مجازات شدید قرار دارند. بنابراین از انجام هر یک از این فعالیت های ممنوع در دبی را خودداری نمائید و تا حد ممکن هیچ قانونی را زیر پا نگذارید.

 

لباس مناسب بپوشید


wear-appropriate-clothing

در دبی، زنان موظفند در مکان‌های عمومی، از جمله مراکز خرید دبی، بازارها، سواحل، تئاترها، مساجد و غیره لباس متواضعانه بپوشند. بنابراین با وجود اینکه دبی مرکز مد است، اما پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی کوتاه مجاز نیست. به غیر از این، پوشیدن لباس های گشاد می تواند به شما کمک کند در آب و هوای گرم و خشک دبی راحت باشید.

 

از آوردن اقلام ممنوعه خودداری کنید


در تور دبی، باید مراقب وسایلی همراه با خود به سفر میبرید باشید. قبل سفر لازم است تا لیست اقلام ممنوعه به دبی را مطالعه کنید. کتاب هایی با موضوع بزرگسالان، محصولات ساخت اسرائیل و واردات گوشت خوک از جمله مواردی است که ورود آن به دبی ممنوع است.
 

captcha

مطالب مرتبط