جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | 15 حقیقت شوکه کننده در مورد روسیه

15 حقیقت شوکه کننده در مورد روسیه

روسیه کشوری پهناور در منطقه اوراسیا و مکانی متحیرکننده و هیجان انگیز است. این کشور به خاطر تاریخ و سیاست های جذاب و همچنین فرهنگ و ادبیات غنی اش شناخته شده است. این لیست از 15 حقیقت شوکه کننده در روسیه به شما کمک می کند تا با این کشور جذاب بیشتر از پیش آشنا شوید. برای کشف چندین رکورد جهانی باورنکردنی تا پایان مطلب همراه ما باشید.

how-russia-is-big

1.روسیه پهناورترین کشور جهان


روسیه با 17,098,246 کیلومتر مربع مساحت در اروپای شرقی و آسیای شمالی واقع شده است. مساحت روسیه به قدری زیاد است که یک هشتم مساحت کل جهان را تشکیل داده است. این کشور با 14 کشور مختلف هم مرز بوده و با 146 میلیون نفر جمعیت نهمین کشور پر جمعیت جهان است.

برای مشاهده لیست تور روسیه کلیک کنید.

russiarailways


2.طولانی‌ترین راه آهن جهان 


آیا می‌دانید که طولانی‌ترین راه آهن جهان در روسیه ساخته شده است؟ این خط راه آهن که به ترنس-سیبری معروف است با طولی معادل 5772 مایل از مسکو تا ولادیوستاک کشیده شده است.
اگر تمایل به گشت و گذار دور کشور روسیه را داشته باشید این خط راه آهن کار شما را آسان می‌کند. بسته به مقدار بودجه و هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی از یک کوپه فرست کلاس خصوصی تا یک صندلی 3 ستاره معمولی داشته باشید. نکته جالب و عجیب اینجاست که این خط راه آهن از روسیه به چین و مغولستان متصل می‌شود.

moscow-the-bigest-city


3.مسکو بزرگترین شهر اروپا


مسکو با مساحت 2511 کیلومتر مربع و 13 میلیون نفر جمعیت بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر اروپا به حساب می‌آید. البته این رکوردها با احتساب مناطق شهری حومه‌ی مسکو است.

metro-moscow


4.مترو مسکو، یکی از شلوغترین متروهای دنیاست


مسکو علاوه بر جمعیت زیاد، دارای یک شهر زیر زمینی زیبا است. مترو روسیه روزانه چیزی حدود 7 میلیون نفر را جابه جا می‌کند و رکوردار جایگاه سومین مترو شلوغ  در جهان است. این مترو دارای 17 خط ، 267 ایستگاه و 5746 واگن، یکی از پر رفت و آمد ترین متروهای قدیمی جهان است.

برای آشنایی بیشتر با مترو روسیه کلیک کنید.

russian-astronaut


5.اولین مسافر فضایِ جهان روسی بود


یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های معاصر، یوری گاگارین، اولین شخصی بود که به فضا سفر کرد و روس بود. یوری گاگارین در 12 آپریل سال1961 به مدت 108 دقیقه برای اولین بار توسط فضا پیمای وستوک-1 به فضا پرتاب شد. البته این سفر نسبتا کوتاه فقط به دور مدار زمین بود و بعدها این سفر آغازگر دیگر سفرهای فضایی بشر شد.

russian-jungels


6.یک پنجم درختان جهان در روسیه است


دقیقا 643 بیلیون درخت در روسیه وجود دارد که برابر با یک پنجم تعداد درختان کل زمین است. روسیه رکورد‌‌داربیشترین تعداد درختان جهان در بین دیگر کشورهاست. پراکندگی این درختان به گونه‌ای است که 45 درصد از سطح این کشور با درخت پوشیده شده است. اکثر این درختان، درختان کاج و سوزنی برگ هستند. این درختان زیستگاه گونه‌های نادری از حیوانات همچون ببر سیبریایی، گراز وحشی، عقاب و جغد است. متاسفانه این جنگل‌ها در معرض خطر جنگل‌زدایی و آتش‌سوزی هستند و به همین دلیل توسط سازمان فضای سبز و سازمان جهانی محیط زیست مورد حمایت قرار گرفته است.

hermitage-cats


7.گربه‌ها; در استخدام موزه


شاید عجیب به نظر برسد اما 70 گربه به صورت تمام وقت در استخدام موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ بوده و حتی بابت این شغل حقوق دریافت می‌کنند. شغل این گربه‌ها حفاظت از موزه و وسایل تحت حفاظت آن از شر موش‌هاست. حضور این گربه‌ها در موزه به بیش از صد سال پیش بر‌می‌گردد. همگی این 70 گربه، دارای کارت شناسایی عکس‌دار و یک سرپرست هستند. افسانه‌های زیادی گربه های موزه هرمیتاژ وجود دارند اما قوی‌ترین آن دور شدن ارواح خبیث از موزه است.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری سنت پترزربورگ کلیک کنید.

hermitage-museum


8.برای دیدن موزه‌ی هرمیتاژ 6 سال زمان لازم است!


اگرفقط دو دقیقه را صرف بازدید از هر قسمت موزه هرمیتاژ کنید، به 6 سال زمان نیاز دارید . با فهمیدن این موضوع، استخدام گربه‌ها منطقی به نظر می‌رسد. هرمیتاژ از 6 ساختمان مختلف تشکیل شده است. این موزه‌ی بزرگ، دارای 3 میلیون قطعه‌ی تاریخی برای نمایش به بازدیدکنندگان است. این موزه نه تنها بزرگترین موزه‌ی جهان، بلکه یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا نیز به شمار‌می‌آیند. سال ساخت این موزه به 1764 بر می‌گردد.

the-motherland-calls


9.ولگوگراد خانه‌ی بلندترین مجسمه‌ی زن دنیاست


مجسمه‌ی The Motherland Calls  با ارتفاع 85 متر بر بلندای تپه‌ی Mamayev kurgan در شهر ولگوگراد قرار گرفته است. مجسمه با چهره‌ای خشمگین و یک شمشیر بسیار بزرگ در دستش بر فراز این شهر خودنمایی می‌کند. این مجسمه در سال 1967 تکمیل شد و به عنوان بلند‌ترین مجسمه‌ی جهان، در زمان خودش، به ثبت رسید. این بنا برای پاسداشت نبرد استالینگراد ساخته شده است. ارزش معنوی این مجسمه به همین دلیل برای مردم روسیه بسیار زیاد است.  وزن این مجسمه 8000 تن بوده که در سالیان گذشته به منظور حفظ تعادل، بارها بازسازی شده است.

literature-russia


10.روسیه مهد ادبیات جهان است


روسیه زادگاه بسیاری از بزرگان قدیمی و معاصر ادبیات جهان است. الکساندر پوشکین یکی از نویسندگان برجسته‌ی جهان در این کشور چشم به جهان گشود. امروزه خانه‌ی پوشکین به عنوان موزه در مسکو در معرض دید بازدید کنندگان است. نویسندگانی همچون تولستوی (خالق جنگ و صلح) ، فئودور داستایوسکی (خالق جنایت و مکافات) و چخوف ( خالق نمایشنامه مرغ دریایی) روزگاری در این کشور زندگی کرده اند.

برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مسکو اینجا کلیک کنید.

russia-volcanoes


11.روسیه دارای 12 آتشفشان فعال است


یکی از عجیب‌ترین و شوکه کننده‌ترین حقایق درمورد کشور روسیه وجود 12 آتشفشان فعال در این کشور است. کامچاتکا به عنوان معروف‌ترین و پربازدید‌ترین این آتشفشان‌ها در شبه جزیره کامچاتکا واقع شده است.

برای آشنایی با  جاذبه‌های طبیعی روسیه کلیک کنید.

alaska


12.آلاسکا فروخته شد


در سال 1897 روسیه آلاسکا را به مبلغ 7.2 میلیون دلار به آمریکا فروخت. در آن زمان حکومت روسیه به دلیل نیاز مالی مجبور به فروش آلاسکا شد. البته بعدها دلیل این معامله را حفظ قدرت اروپا بیان کردند.

RUSSIA-TIME-ZONE


13.روسیه 11 منطقه زمانی دارد


شاید کمی عجیب به نظر برسد اما روسیه به علت وسعت زیاد ، دارای 11 منطقه زمانی مختلف است. تعدد این 11 منطقه به قدری زیاد است که اگر تصمیم به سفر به دور روسیه بگیرید، هنگام سفر دچار به هم خوردگی ریتم شبانه روزی بدن می‌شوید. فاصله‌ی زمانی بین این مناطق تا یک روز هم می‌رسد. 

bailak-lake


14.پر آب‌ترین دریاچه دنیا در روسیه است


دریاچه بایکال لقب پر آب‌ترین دریاچه دنیا را از آن خود کرده است. این دریاچه به تنهایی  23 درصد از آب‌های تازه‌ی جهان را تشکیل می‌دهد. آب این دریاچه از مجموع  آب تمامی دریاچه‌های آمریکای شمالی هم بیشتر است.

russian-dont-smile


15.روس ها لبخند نمی‌زنند


روس‌ها از بچگی یاد می‌گیرند که نخندند. خندیدن یکی از روش‌های شادی و دوستی است، اما  روس‌ها بر این باور نیستند. برای روس‌ها لبخند‌زدن نشانه ای از ضعف است و احساسات درونی یک شخص را به درستی نشان نمی‌هد. البته این به آن معنا نیست که روس‌ها اصلا نمی‌خندند. روس‌ها تنها به کسانی که می‌شناسند و اهمیت می‌دهند می‌خندند نه غریبه‌ها!

اگر در روسیه به غریبه ها لبخند بزنید نباید توقع لبخند از آن‌ها داشته باشید. در موقع گشت و گذار در شهر مواظب لبخند زدن باشید تا دچار مشکل نشوید.

برای آشنایی با دیگر باید‌ها و نباید‌های روسیه اینجا کلیک کنید.


در آخر باید گفت که این کشور بی‌نظیر فارغ از تمامی مراودات تجاری و سیاسی مقصدی خاص و رویایی برای تمامی علاقه‌مندان به سفر و گردشگری است. برای آشنایی با شرایط و نحوه‌ی سفر به روسیه راهنمای سفر به روسیه مطالعه نمایید.

captcha

مطالب مرتبط