جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | گربه‌های موزه هرمیتاژ

گربه‌های موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ خانه‌ای برای نگهداری آثار باستانی و هنری است و نقش مهمی را در محافظت از این میراث فرهنگی در برابر جوندگانی چون موش‌ها ایفا می‌کند. گربه‌های موزه هرمیتاژ به عنوان متخصصان حرفه‌ای در حوزه تمیزکاری و محافظت از این اثار باستانی شناخته می‌شوند. این گربه‌ها که تعداد آن ها حدود هفتاد نفر است، در زیرزمین‌های موزه زندگی می‌کنند و هر یک از آن‌ها دارای گذرنامه و کتاب دامپزشکی مخصوص به خود هستند. سه داوطلب نیز به صورت تمام وقت از این گربه‌ها مراقبت می‌کنند.

تاریخچه وجود گربه ها در موزه هرمیتاژ


تاریخچه وجود گربه ها در موزه هرمیتاژ

گرچه گربه‌های موزه هرمیتاژ از قرن سیزدهم در تاریخ روسیه حضور داشته‌اند، اما می‌گویند که پیتر کبیر، بنیان‌گذار این موزه، اولین گربه به نام واسیلی را از هلند به قصر خود آورده است. در سال 1745، ملکه الیزابت پترونا، دختر پیتر کبیر، درخواست کرد تا 30 گربه به کاخ منتقل شوند تا این موزه را از موش‌ها در امان نگه دارند. این گربه‌ها از منطقه کازان، جایی که برای داشتن گربه‌های سانان خشن شناخته می‌شود، به قصر منتقل شدند. 
در یک افسانه مرتبط با این موزه آمده است که یک قطار ویژه در سراسر کشور به دنبال گربه‌های مناسب برای خدمت در این موزه سفر کرده و آن‌ها را استخدام کرده است. این گربه‌ها به مدت سالیان سال در سن پترزبورگ باقی ماندند، اما در طول جنگ جهانی دوم، گربه‌های قبلی کشته شدند و گروه جدیدی از گربه‌ها به عنوان جانشینان آن‌ها وارد شدند، زیرا جمعیت موش‌ها افزایش یافته بود.

 

محل زندگی گربه ها در موزه ارمیتاژ


محل زندگی گربه ها در موزه ارمیتاژ

گربه‌های موزه هرمیتاژ در یک انبار بزرگ با طول تقریبی 20 کیلومتر به سر می‌برند، که برای فراهم کردن یک زندگی راحت و امکان شکار حیوانات جونده به خوبی تجهیز شده است. این گربه‌ها می‌توانند به آزادی در این فضا حرکت کنند، اما مجاز به ورود به سالن‌های نمایشگاه نیستند. در فصل تابستان، این گربه‌ها ترجیح می‌دهند در حیاط موزه بمانند و از اشعه‌های آفتاب بهره‌مند شوند تا برای کارکنان و مهمانان موزه مزاحمت ایجاد نکنند.

در حال حاضر، منابع غذایی کافی برای این گربه‌ها فراهم نشده است، بنابراین با استفاده از ماهی، جگر یا گوشت و یک مخلوط ویژه از غلات و شیر تهیه شده توسط آشپزخانه، تغذیه می‌شوند. تعدادی از داوطلبان به مراقبت از گربه‌ها کمک می‌کنند، اما سه نفر به عنوان مراقبان تمام‌وقت این گربه‌ها مشغول به کار هستند. شما با شرکت در تور روسیه  می‌توانید این گربه‌ها را در حین گشت و گذار و بازدید از موزه هرمیتاژ از نزدیک مشاهده کنید.

 

تعداد گربه های موزه هرمیتاژ


تعداد گربه های موزه هرمیتاژ

در حال حاضر، حدود 50 گربه در موزه هرمیتاژ زندگی می‌کنند و به عنوان کارمندان موزه محسوب می‌شوند. هر سال، تقریباً 10 تا 15 گربه از این جمعیت جایگزین می‌شوند. گربه‌هایی که از دنیا می‌رود، جای خود را به گربه‌های ولگرد می‌دهند، اما سرپرستی بعضی از آن ها به شخص دیگر سپرده می‌شوند. گربه‌های تازه وارد به موزه واکسینه می‌شوند و بسیاری از آن‌ها عقیم می‌شوند تا از تولید بی‌رویه آن ها جلوگیری شود. این اقدامات به منظور مدیریت جمعیت گربه‌ها و حفظ سلامت آن‌ها انجام می‌شود.

 

شرایط به سرپرستی گرفتن گربه های ارمیتاژ


taking-care-of-the-hermitage

همانطور که قبلاً اشاره شد، جمعیت گربه‌های موزه هرمیتاژ حدود 50 نفر است و گربه‌های اضافی به سرپرستی داده می‌شوند. باید توجه داشت که همه افراد قادر به نگهداری این گربه‌ها به عنوان حیوان خانگی نیستند و شرایط ویژه‌ای اعم از مصاحبه وجود دارد که فردی توانایی گرفتن یک گربه را داشته باشد. جالب اینجاست که سرپرست نه تنها یک گربه دریافت می‌کند بلکه به عنوان "صاحب گربه هرمیتاژ" شناخته می‌شود و از یک ورودی رایگان مادام‌العمر به موزه نیز بهره‌مند می‌شود.

برای آشنایی با جاذبه های رایگان در سن پترزبورگ کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط