جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | غذاهای مالزی

غذاهای مالزی

غذاهای مالزی به عنوان یک تلفیق منحصر به فرد از انواع مختلفی از فرهنگ‌های آسیایی و اروپایی شناخته می‌شوند. این غذاها با تنوع بی‌نظیر ترکیبات و ادویه‌های زیادی طبخ می‌شوند و برای علاقمندان به غذا، واقعاً جذاب هستند. مالزی از آشپزی بومی خود بهره‌برده و تأثیرات آسیایی و اروپایی را در آن ترکیب کرده و یکی از متنوع ترین غذاهای جهان را ایجاد کرده است. همچنین جغرافیای مالزی نقش مهمی در تنوع غذاهای این کشور ایفا می‌کند. به این معنی است که غذاهای این کشور با غذاهای دریایی تازه و طیف گسترده ای از محصولات خوش طعم که در سراسر کشور رشد می کنند، تهیه می شود. خودتان را برای رنگ‌های باشکوه، ترکیب‌های باشکوه و غذاهای شگفت‌انگیز آماده کنید، زیرا قصد داریم شما را با 18 مورد از محبوب‌ترین غذاهای مالزی آشنا کنیم که باید امتحان کنید.

ساتای


ساتای

ساتای یکی از محبوب‌ترین غذاهای مالزی و آسیای جنوب‌شرقی، با انواع مختلف از گوشت مرغ، گوساله و یا گوشت گاو تهیه میشود. ساتای ها شبیه شیشلیک هستند و یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی در مالزی است و به دلیل تقاضای زیاد، اخیراً در بسیاری از رستوران های درجه یک سرو می شود. 
ساتای ها از مکعب های گوشت (مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک و بسیاری دیگر) که با گیاهان و ادویه ها چاشنی می شود، درست می شوند. گوشت سیخ شده را پس از آماده شدن روی آتش زغال کباب می کنند تا زمانی که گوشت به رنگ قهوه ای طلایی در بیاید. ساتای‌ها عمدتاً با انواع سس‌های مختلف مانند سس سویا یا بادام زمینی سرو میشوند. پس اگر از خوردن کباب لذت می‌برید، این غذا مطمئناً میلتان خواهد بود!

برای مطلعه راهنمای سفر به مالزی کلیک کنید.

بوبور چا چا


بوبور چا چا

یک خورشت شیرین فوق‌العاده، با نام "Bubur Cha Cha"، با پایه نارگیل ساخته می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یک پیش‌غذا یا دسر لذیذ سرو کرد. این خورشت به دلیل تنوع عناصری که می‌توان به آن اضافه کرد، واقعاً منحصر به فرد است. توپ‌های تاپیوکا، مکعب‌های سیب‌زمینی شیرین و شیپس موز، تنها سه مثال از مواد تشکیل‌دهنده محبوب آن هستند.
در مالزی، نوع رایج‌تر این خورشت از سیب‌زمینی، برگ‌های پاندان، گلوله‌های تاپیوکا و سیب‌زمینی با رنگ‌های متنوع (شامل نارنجی، زرد، بنفش و حتی سفید) تهیه می‌شود. با وجود تعدادی مواد تشکیل‌دهنده، تهیه این خورشت بسیار ساده است و می‌توان آن را در کمتر از 30 دقیقه آماده کرد و به صورت سرد یا گرم سرو کرد.

 

ناسی لماک


ناسی لماک

ناسی لماک به عنوان یکی از غذاهای ملی مالزی شناخته می‌شود و به دلیل محبوبیت آن در میان مردم محلی و گردشگران، دلیل این محبوبیت به راحتی قابل درک است. این غذا، از برنج سفید معطر تهیه می‌شود که با موادی مانند نارگیل، سامبال (نوعی گروهی از چیلی)، تخم‌مرغ سرخ شده، مرغ سرخ شده، آنچوی سرخ شده، خیار خرد شده و بادام‌زمینی یا بادام‌زمینی پخته تزئین می‌شود.
ناسی لماک در تمام نقاط مالزی موجود است و معمولاً در وعده صبحانه مصرف می‌شود. پیشنهاد میکنیم که در تور مالزی،حتما این غذا را امتحان کنید. اهمیت فرهنگی و تاریخی آن به تنهایی آن را به یکی از مهم‌ترین غذاهای این کشور تبدیل کرده است.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مالزی کلیک کنید.

کیک تیو


Kueh Teow یک غذای مخصوص خیابانی چینی است که جایگاه ویژه ای در غذاهای مالزیایی دارد. کوئه تیو یک غذای نودل برنجی است که در ووک با میگو، جوانه لوبیا، تخم مرغ و سس سویا سرخ می شود.

این غذا از دریای جنوب شرقی آسیا سرچشمه می گیرد و قرن هاست که در سراسر این قاره از آن لذت می برند. کوئه تیو را می توان هم به صورت سرخ شده با رشته فرنگی غلیظ و هم سوپ کوئه تیو را با رشته های باریک تر و رشته مانند میل کرد. این غذا از نظر طعم، گرما و بافت غنی است و یک غذای خیابانی خوشمزه در مالزی شناخته میشود.

 

کیک رول شده


کیک رول شده

این شیرینی سنتی در سرتاسر مالزی به طور گسترده با نام "Kuih Ketayap" یا "Kuih Dadar" شناخته می شود. در واقع، کوئی گولونگ یک غذای مانند کرپ لذیذ است که دارای پرکرمه‌ای شیرین با مزه‌ی نارگیلی است.
دو بخش برای تهیه شیرینی وجود دارد: آماده کردن خمیر و کنار هم قرار دادن فیلینگ. 
این خمیر با ورز دادن کامل مخلوطی از آرد گندم، آرد تاپیوکا، روغن، تخم‌مرغ و نمک درست می‌شود تا غلیظ و خمیر مانند شود. سپس مقدار کمی از اسانس پاندان به خمیر حاصل اضافه می شود و به ظرف رنگ سبز می دهد. سپس خمیر را در تابه با روغن سرخ می کنیم تا کرپ های نازکی به دست آید. فیلینگ شیرین و نارگیلی از نارگیل تازه رنده شده و گولا ملاکا، نوعی شکر تهیه می شود.

 

موز سوخاری


موز سوخاری

گورنگ پیسانگ یک غذای سرخ کردنی است که از تکه های موز تازه سرخ شده در خمیری ترد و طلایی درست می شود. برای تهیه خمیر از ترکیبی از آب سرد و نشاسته ذرت استفاده می‌شود، سپس تکه‌های موز قبل از سرخ‌کردن، در این خمیر پوشانده می‌شوند.
مالزیایی ها به دلیل طعم غنی تر، ترجیح می دهند از نوع خاصی از موز به نام Pisang Raja برای تهیه گورنگ پیسانگ استفاده کنند. وقتی برش های موز سرخ شدند و به رنگ طلایی در آمدند، این غذا آماده خوردن میشود. این غذا را میتوانید در بسیاری از بازارهای مواد غذایی مالزی تهیه کنید.

 

لاکسا


لاکسا

لاکسا یک سوپ نودل تند است که معمولاً با گوشتی مانند میگو یا ماهی سرو می شود. این غذای مالزیایی بسته به میزان ادویه می تواند طعم متفاوتی داشته باشد، اما به دلیل رب تند موجود در کاری، به طور کلی یک غذای گرم است. رشته های برنج با سبزیجات تزئین می شوند تا بافت بیشتری داشته باشند. یکی از انواع محبوب لاکسا، آسام لاکسا ، یک سوپ ترش با طعم غالب تمر هندی است.

 

 روتی کانایی


 روتی کانایی

در بازارهای مواد غذایی مالزی یا در غرفه‌های Mamak ، مطمئناً عطر خوش‌بوی روتی کانای را استشمام خواهید کرد. این غذای محبوب از جنوب هند سرچشمه میگیرد. بهترین نوع "روتی کانای" با استفاده از روغن و آرد تهیه می‌شود و از بیرون خشک و پوسته‌پوسته و از درون دارای ساختاری صاف و کرمی است.
معمولاً این غذا با دهل یا کاری (گاهی با شکر) سرو می‌شود. "روتی کانای" را می‌توان به روش‌های مختلفی تهیه کرد. شما می‌توانید آن را به سبک ساده (روتی کوسونگ) یا با اضافه کردن انواع مختلفی از مواد پرکننده مثل تخم‌مرغ، پیاز، قارچ، پنیر و حتی برش‌های موز سرو کنید.

 

لمانگ


لمانگ

یک وعده غذایی سنتی از برنج و شیر نارگیل که در بامبوهای جنگلی با نام "لمانگ" پخته می‌شود. این غذا به طور سنتی بر روی یک برگ موز سرو می‌شود. تجربه‌ای بی‌نظیر که شما را به تمام احساسات خود آورده و می‌توانید مثل مردم محلی از طعم خوشمزه‌ی سبزیجات و برنج با دستان خود لذت ببرید. در کنار لمانگ، معمولاً یک پاپادوم گرم و ترد نیز عرضه می‌شود، که این وعده را تکمیل می‌کند.

 

رندانگ


رندانگ

برخلاف تصور رایج، این غذای گوشتی کاری نیست. این یک غذای گوشتی است که به آرامی در حرارت کم پخته می‌شود و طی چند روز در یک سس خوش‌طعم و ادویه‌جات مخصوص پخته می‌شود تا به یک خورش گوشتی نرم و آب‌دار تبدیل شود. اگرچه رندانگ گاو رایج‌ترین نوع این غذا در مالزی است، اما می‌توانید رندانگ مرغ یا بره را نیز پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که این غذا برای کسانی که تحمل ادویه را دارند، مناسب‌تر است!
 

captcha