جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | خرید سیم کارت در سریلانکا

خرید سیم کارت در سریلانکا

برقراری ارتباط با افراد مختلف در سفر به ویژه در دورانی زندگی ما به شدت به فناوری وابسته شده، امری بسیار حیاتی است. قبل از هر برنامه‌ریزی برای هر سفر، عموماً ما نیاز داریم تا بررسی کنیم که آیا در مقصد امکان اتصال به شبکه‌های ارتباطی مناسب وجود دارد یا خیر. اگر سفر ما به یک کشور خارجی باشد، عدم دسترسی به اینترنت و با دوستان و خانواده به عنوان یک مسافر می‌تواند مشکل‌ساز شود. اما بهترین راه حل برای این رفع این مشکل چیست؟ خرید یک سیم کارت محلی!
در این مقاله، ما به نحوه خرید سیم کارت در سریلانکا می پردازیم. دریافت سیم کارت محلی در این کشور نسبتا آسان است. با این حال، اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، به ما اجازه دهید به شما کمک کنیم. ما شما را با نحوه خرید سیم کارت محلی در سریلانکا آشنا خواهیم کرد. 

 

اپراتورهای سیم کارت در سریلانکا


اپراتورهای سیم کارت در سریلانکا

در سریلانکا، سه ارائه‌دهنده اصلی شناخته می‌شوند که عبارتند از: Dialog، Mobitel و Etisalat. این سه ارائه دهنده همگی قابل اعتماد هستند. دیالوگ بزرگترین ارائه دهنده سیم کارت در سریلانکا است و خدمات 4G را ارائه می دهد. سرعت اینترنت در سراسر کشور بسیار خوب است. همچنین از نظر مردم محلی دیالوگ بهترین ارائه دهنده خدمات در کشور است.
نرخ ها در مقایسه با هزینه های سنگین رومینگ در سریلانکا نسبتا ارزان هستند. ارائه دهندگان شبکه محلی پوشش خوبی را در سراسر کشور حتی در چندین منطقه دورافتاده ارائه می دهند.
برخلاف مردم محلی، شما گردشگران تور سریلانکا همچنین می‌توانید در هر زمان برنامه‌های متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید، زیرا این اپراتورها برنامه‌های مختلفی را برای استفاده در روز و شب ارائه می‌دهند. همچنین، برنامه‌های گردشگری ارائه شده توسط این اپراتورها شامل تماس‌های رایگان، زمان مکالمه با تعرفه‌های مشخص و ارسال پیامک به صورت محلی می‌شوند.

برای مطالعه راهنمای سفر به سریلانکا کلیک کنید.

نحوه خرید سیم کارت در سریلانکا


شما می توانید سیم کارت اعتباری سریلانکا را به صورت حضوری در برخی از فرودگاه های بین المللی، فروشگاه های ارائه دهنده تلفن همراه، فروشگاه های رفاه یا آنلاین خریداری کنید.
به طور عمومی، در فرودگاه‌ها ممکن است با هزینه‌های بالاتری و پیشنهادات محدودی روبرو شوید، بنابراین توصیه میکنیم که سعی کنید سیم‌کارت خود را از فرودگاه تهیه نکنید. همچنین در هر فرودگاهی ممکن است به دلیل محدودیت‌های مکانی نتوانید فروشگاه‌های سیم‌کارت را به راحتی پیدا کنید. بنابراین، این نکته را در نظر داشته باشید، هنگامی که به یک مغازه می‌رسید، احتمال دارد گزینه‌های محدودی برای انتخاب داشته باشید.
بنابراین، توصیه می‌شود که سیم‌کارت مورد نیاز خود را مستقیماً از فروشگاه‌های ارائه‌دهنده تلفن همراه در مقصد خریداری کنید. این روش معمولاً ساده‌تر و اقتصادی‌تر است. همچنین، به یاد داشته باشید که برای خرید سیم‌کارت ممکن است نیاز به ارائه مدارک شناسایی مانند پاسپورت داشته باشید. اگرچه این امر ممکن است به معنای عدم دسترسی فوری به داده‌ها باشد، اما معمولاً در مدت کوتاهی، سیم‌کارت شما فعال می‌شود.

 

خرید سیم کارت در فرودگاه های سریلانکا


خرید سیم کارت در فرودگاه های سریلانکا

اگر سیم کارت سریلانکا خود را در فرودگاه کلمبو (فرودگاه بین المللی بندرانایکه) خریداری می کنید، چند گزینه برای دریافت سیم کارت اعتباری سریلانکا خواهید داشت. اگر قبلاً سیم کارت اعتباری سریلانکا خود را به صورت آنلاین رزرو کرده اید، باید فقط از فرودگاه که رزرو تأیید شده و پاسپورت خود را نشان می دهد، تحویل بگیرید.

برای اطلاع از شرایط صدور ویزای توریستی سریلانکا کلیک کنید.

اما اگر از قبل رزرو نکرده باشید، خرید سیم کارت در فرودگاه سریلانکا یک فرآیند بسیار آسان است. تنها کافیست پاسپورت و گوشی همراه خود را به فروشنده بدهید و طرحی را انتخاب کنید که بهترین تطابق را با نیازهای شما داشته باشد. سیم کارت در عرض 5 دقیقه فعال خواهد شد. بهترین گزینه برای خرید سیم کارت اعتباری سریلانکا، اپراتورهای دیالوگ و موبیتل خواهد بود که بهترین پوشش را در این کشور دارند. اگر به دنبال داده نامحدود هستید سیم کارت اعتباری Airtel گزینه شما برای سفر در سریلانکا خواهد بود.
هر سه ارائه‌دهنده شبکه فروشگاه‌های خود را در فرودگاه بین‌المللی بندرانایکه، کلمبو دارند. اگر نمی توانید فروشگاه را پیدا کنید، می توانید از میز اطلاعات فرودگاه استعلام کنید.

 

فروشگاه های ارائه دهنده سیم کارت در سریلانکا


فروشگاه های ارائه دهنده سیم کارت در سریلانکا

اگر سیم کارت سریلانکا خود را در فرودگاه کلمبو دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید؛ فروشگاه‌های رسمی و حتی فروشگاه‌های محلی وجود دارند که سیم کارت سریلانکا را به شما عرضه می‌کنند این فروشگاه‌ها عمدتاً در شهرهای اصلی واقع شده‌اند و برای پیدا کردن نزدیک‌ترین مغازه به خود، می‌توانید از Google Maps استفاده کنید.

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در سریلانکا کلیک کنید.

قیمت‌ها سیم کارت مقرون به صرفه است و بسته های اقتصادی نیز ارائه میکنند. توجه داشته باشید که هنگام دریافت سیم کارت سریلانکا، حتماً پاسپورت خود را همراه داشته باشید. اپراتور معتبر شما را در فعال‌سازی سیم کارت سریلانکا یاری خواهد کرد و اطلاعات مربوط به بسته‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد. چندین گزینه بسته وجود دارد، از جمله بسته‌هایی که فقط اتصال داده را فراهم می‌کنند و همچنین بسته‌هایی که اتصال داده به همراه تماس‌های محلی را ارائه می‌دهند.

 

چگونه سیم کارت خود را فعال کنیم؟


هنگامی که مشخصات شما تایید شد، سیم کارت شما در عرض 5 تا 10 دقیقه پس از خرید فعال می شود. برای فعال کردن سیم کارت خود نیازی به انجام اقدامات اضافی ندارید. با این حال، مطمئن شوید که سیم کارت شما فعال شده باشد.

 

مدت زمان اعتبار سیم کارت 


اکثر سیم کارت های توریستی خریداری شده در فرودگاه معمولاً فقط 30 روز اعتبار دارند. با این حال، در صورت درخواست، می توانید اعتبار سیم کارت را تا مدتی برابر با اعتبار ویزا تمدید کنید.

 

هزینه سیم کارت سریلانکا 


هزینه سیم کارت سریلانکا 

در سریلانکا یک بسته برای گردشگران با قیمت ثابت موجود است. یک سیم کارت به همراه 9 گیگابایت دیتا، 100 دقیقه تماس محلی و 20 دقیقه تماس خارج از کشور با هزینه کلی معادل 1350 روپیه برای شما در دسترس خواهد بود. این مبلغ تقریباً معادل 7 یورو است.
 

captcha