جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جشنواره‌ها و رویدادهای برتر در استانبول

جشنواره‌ها و رویدادهای برتر در استانبول

تقویم سالانه استانبول فستیوال‌ها و رویدادهای دوست‌داشتنی مختلفی را ارائه می‌دهد که برای همه مناسب است. در اینجا در ادامه این مقاله می‌توانید از محبوب‌ترین جشنواره‌ها و رویدادهای استانبول، از جمله مکان‌ها، برنامه‌های جشنواره و موارد دیگر، مطلع شوید و آن ها را تجربه کنید.

جشنواره ها و رویدادهای بهاری در استانبول

 

جشنواره بین المللی فیلم استانبول (سالانه، آوریل)


جشنواره بین المللی فیلم استانبول، یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم در منطقه خاورمیانه و اروپای شرقی است. این جشنواره هر ساله در ماه آوریل در استانبول برگزار می‌شود و به نمایش فیلم‌های برجسته از سراسر جهان اختصاص دارد. این یک جشنواره فیلم 12 روزه است که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) برگزار می شود.
 در جشنواره فیلم پیشرو این شهر در استانبول در ماه آوریل ، می توانید در چندین مرکز فرهنگی و سینما در مناطق بی اوغلو و کادیکوی، فیلم های محلی و بین المللی قابل توجهی را در رقابت ها مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. از دیگر نکات برجسته می توان به فعالیت ها و کارگاه های آموزشی مختلف در سراسر شهر اشاره کرد.

 

تنیس WTA: جام TEB BNP Paribas استانبول (سالانه، آوریل)


istanbul-international-jazz-festival

این مسابقات بین المللی تنیس WTA، بزرگترین تورنمنت بین المللی است که در ترکیه برگزار می شود. دوستداران تنیس ممکن است از مسابقات لذت ببرند و ستاره های زیادی را از سراسر جهان ببینند. این مسابقات در پارک تنیس اسپور توتو در محله اسنکنت برگزار می شود.

 

جشنواره لاله استانبول (سالانه، 3 هفته آخر آوریل)


istanbul-tulip-festival

لاله ها برای امپراتوری عثمانی و فرهنگ ترکیه بسیار مهم هستند. و برای جشن گرفتن بهار و این واقعیت، این جشنواره سالانه در مشهورترین پارک های شهر مانند پارک گلهانه در سیرکچی، میدان سلطان احمد در سلطان احمد، پارک یلدیز در بشیکتاش، پارک امیرگان در امیرگان در سمت اروپایی و Pasa Grove و Camlica Hill در Uskudar، Cubuklu Hidiv Grove در Cubuklu و Beykoz Park در Beykoz در سمت آسیایی برگزار می شود.

این یک جشنواره رایگان است و بازدیدکنندگان و گردشگران تور استانبول می توانند از میلیاردها گل لاله در 120 نوع مختلف که در ماه آوریل شکوفا می شوند و همچنین چندین فعالیت فرهنگی و هنری که در پارک امیرگان و میدان سلطان احمد برگزار می شود لذت ببرند. همچنین مسابقه عکس لاله برگزار می شود و به برندگان جوایزی اهدا می شود.

 

جشنواره ها و رویدادهای تابستانی در استانبول

 

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول (سالانه، ژوئن)


istanbul-international-music-festival

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول یک جشنواره موسیقی حدودا 3 هفته ای است که توسط IKSV برگزار می شود . در این جشنواره موسیقی برتر در استانبول در ماه ژوئن ، می توانید از اجراهای قابل توجه هنرمندان برجسته بین المللی و محلی و همچنین اجرای موسیقی کلاسیک لذت ببرید. ارکسترهای فیلارمونیک، موسیقی باروک باخ، ویوالدی و هندل و بسیاری دیگر، در چندین مکان تاریخی بزرگ مانند موزه ایا ایرنه ، خانه اپرای Sureyya، موزه رحمی کوچ و ... اجرا میکنند.

 

جشنواره Chill-Out استانبول (سالانه، ژوئن)


istanbul-chill-out-festival

جشنواره Chill-Out استانبول یک جشنواره رقص، الکترونیک و پاپ 2 روزه است که در Garden Fiesta واقع در منطقه Sariyer برگزار می شود. جشنواره Chill-Out جشنواره موسیقی پیشرو در ترکیه است، شما می توانید از Lounge FM 96 با فضای دوست داشتنی، انتخاب موسیقی استادانه هنرمندان با تمرکز بر ژانرهای مختلف، فعالیت های شاد، کارگاه ها و پذیرایی خوشمزه لذت ببرید. جشنواره Chill-Out در بدروم و چسمه نیز برگزار می شود.

 

جشنواره بین المللی جاز استانبول (سالانه، جولای)


istanbul-international-jazz-festival

جشنواره بین المللی جاز استانبول  یک جشنواره موسیقی 3 هفته ای است که توسط IKSV برگزار می شود . در این جشنواره موسیقی برتر در استانبول در ماه ژوئیه ، می‌توانید در نمایشگاهی از هنرمندان برجسته بین‌المللی جاز، سول و بلوز در این شهر در چندین مکان بزرگ لذت ببرید. سایر نکات برجسته شامل  مهمانی های جاز شبانه  و  کنسرت های جاز رایگان در پارک است که برخی از بهترین جاذبه های شهر استانبول را ارائه می دهد.

 

مسابقه شنای قاره‌ای بسفر (سالانه، جولای)


bosphorus-continental-swimming-competition

این یک مسابقه شنای بین‌المللی و همچنین یک رویداد بسیار خارق‌العاده و یکی از رویدادهای منحصر به فرد در جهان است که شامل عبور از تنگه بسفر از سمت آسیایی به سمت اروپایی توسط شنا میباشد. این رویداد توسط کمیته المپیک ترکیه برگزار می‌شود.
این رویداد در 6.5 کیلومتر. مسیر از ساحل Kanlica در سمت آسیایی شروع می شود و در ساحل Kurucesme (نزدیک Ortakoy ) در سمت اروپایی به پایان می رسد. هزاران شناگر خارجی و داخلی در این مسابقات شرکت می کنند. اگر در این تاریخ ها در استانبول هستید، می توانید این رویداد فوق العاده را با جشن های مختلف در سواحل تماشا کنید.

 

جشنواره‌ها و رویدادهای پاییزی در استانبول

 

دوسالانه بین المللی استانبول (دوسالانه، سپتامبر تا نوامبر)


دوسالانه بین‌المللی استانبول یک جشنوراه بین‌المللی هنر معاصر است که هر دو سال یکبار توسط IKSV برگزار می‌شود . این جشنوراه یکی از بهترین جشنواره های جهان به شمار می‌آید و  ورود به این جشنوراه رایگان است. با شرکت در این جشنواره از محبوب ترین ویترین های نمایشگاه هنر معاصر در بیش از 30 مکان در سراسر شهر لذت خواهید برد.

 

جشنواره قهوه استانبول (سالانه، سپتامبر)


istanbul-coffee-festival

فستیوال قهوه استانبول  حدود 4 روز یک کارناوال است که قهوه را از سرتاسر جهان به ذائقه عاشقان قهوه می رساند. این جشنواره در محل پارک KüçükÇiftlik واقع در Macka، در نزدیکی میدان تکسیم برگزار می شود. می‌توانید یک روز فوق‌العاده داشته باشید و قهوه را از غرفه‌های متعدد بچشید، و همچنین در کارگاه‌های قهوه، سمینارها، رویدادهای زمین بازی و مسابقات شرکت کنید.

 

جشنواره جاز Akbank (سالانه، اکتبر)


جشنواره جاز Akbank (یک بانک معتبر در ترکیه)  یک  جشنواره موسیقی 10 روزه است که توسط Akbank Sanat Art Venue برگزار می شود . در این جشنواره موسیقی برتر در استانبول در ماه اکتبر و همچنین در ترکیه، می توانید تعدادی از هنرمندان مشهور و خوب جاز را از سراسر جهان در این شهر در چندین مکان عالی با قیمت های پایین ببینید. 
جشنواره جاز Akbank با عضویت در شبکه جاز اروپا، به جایگاه بسیار مهمی دست یافت، زیرا نه تنها رویدادی برای علاقه مندان به جاز، بلکه برای علاقه مندان به سبک های دیگر نیز بود. این جشنواره در مکان‌های جذابی از جمله Akbank Sanat، موزه Hagia Iirene ، بابل، سالن کنسرت Cemal Reşit Rey و مرکز PSM Zorlu برگزار می‌شود.

 

جشنواره بین المللی عروسکی استانبول (سالانه، اکتبر تا نوامبر)


istanbul-international-puppet-festival

جشنواره بین المللی عروسکی استانبول یک جشنواره 11 روزه فوق العاده برای دوستداران هنر و عروسک است که هر ساله در مکان های مختلف واقع در منطقه بی اوغلو استانبول و موزه نیروی دریایی در بشیکتاش برگزار می شود . شما می توانید با حضور در این جشنوراه از رویدادهای مختلف از جمله نمایش عروسکی، نمایش فیلم، نمایش ویدئویی، گفتگو، کارگاه ساخت عروسک و غیره لذت ببرید. 

 

نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول (سالانه، نوامبر)


نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول یک نمایشگاه بزرگ 8 روزه برای دوستداران کتاب است که هر ساله با همکاری انجمن ناشران ترکیه در مرکز همایش ها و کنگره TUYAP در منطقه بویوکچکمجه استانبول با میانگین نیم میلیون بازدیدکننده برگزار می شود. در روز در طول این نمایشگاه، می‌توانید از 800 غرفه‌دار از ترکیه و خارج از کشور کتاب بخرید و از رویدادهای متنوع، امضای کتاب و برخی فعالیت‌های فرهنگی لذت ببرید.

برای آشنایی با ارزانترین مراکز خرید استانبول کلیک کنید.

ماراتن استانبول (سالانه، نوامبر)


istanbul-marathon_500

ماراتن بین قاره ای استانبول یک رویداد منحصر به فرد و همچنین تنها رویداد در جهان است که در بین دو قاره برگزار می شود. داوطلبان برای شرکت در این جشنوراه باید از قبل ثبت نام کنند. یک مسابقه سرگرم کننده نیز وجود دارد که از زیر پل آلتونی زاده در سمت آسیایی شروع می شود و در بین استادیوم بشیکتاش و کاخ دولما باغچه به پایان می رسد.

 

جشنواره بین المللی تئاتر استانبول (دوسالانه، نوامبر-دسامبر)


istanbul-international-theater-festival

جشنواره بین المللی تئاتر استانبول یک جشنواره دو هفته ای است که توسط IKSV هر دو سال یکبار برگزار می شود. در جشنواره هنری پیشرو این شهر در استانبول در ماه نوامبر ، دوستداران هنر و تئاتر می توانند از تولیدات و رویدادهای تئاتری قابل توجه محلی و بین المللی، چندین رویداد جانبی، رویدادهای رقص و برخی کارگاه های رایگان در چندین مکان در بی اوغلو، بشیکتاش، ولسوالی های فاتح، اوسکودار و کادیکوی لذت ببرند.

 

جشنواره‌ها و رویدادهای زمستانی در استانبول

 

جشنواره بین المللی غذا و خوراک استانبول (سالانه، دسامبر)


istanbul-international-food-festival

فستیوال بین المللی غذای استانبول یک جشنواره 3 روزه برای دوستداران غذا و غذاهای جهانی است که توسط فدراسیون آشپزها و سرآشپزان ترکیه در مرکز فرهنگ و هنر ایوپ در منطقه ایوپ استانبول برگزار می شود. این جشنوراه همچنین یک سازمان مشترک با انجمن جهانی جوامع سرآشپز (WACS) است.
بازدیدکنندگان میتوانند طعم های مختلف دنیا را در کنار غذاهای ترکی بیابند و بچشند. در این جشنوراه سرآشپزهایی از سراسر جهان و ترکیه، حدود بیش از 2000 سرآشپز از 30 کشور، با هم رقابت ارائه می دهد. 

برای آشنایی با بهترین رستوران های استانبول کلیک کنید.

شب سال نو  (سالانه، 31 دسامبر)


new-years-eve

مانند تمام شهرهای بزرگ جهان، جشن های سال نو در استانبول نیز فوق العاده است که شهر با انواع جشن ها، آتش بازی، مهمانی ها و غیره بسیار سرزنده و رنگارنگ می شود. هم مردم محلی و هم گردشگران با شرکت در جشن ها در مناطق توریستی، محله ها یا میادین، یا در یک شام به یاد ماندنی، سفر دریایی در بسفر یا گردش شبانه به استقبال سال جدید می روند.

 

جشنواره فیلم کوتاه آکبانک (سالانه، اسفند)


kisa_film_logo_23_en_cropped

جشنواره فیلم کوتاه آکبانک  یک  جشنواره فیلم 10 روزه است که توسط آکبانک صنعت (هنر) برگزار می شود . این جشنواره یکی از رویدادهای هنری و فرهنگی پیشرو استانبول در ماه مارس است. هدف این جشنواره تشویق تولید فیلم کوتاه، ارائه این فیلم‌های کوتاه به مخاطبان، حمایت از فیلمسازان جدید و قهرمانی فیلم کوتاه در سطح بین‌المللی با فراهم کردن بستر مناظره و ایجاد فضای جشنواره برای علاقمندان به سینما به صورت رایگان است.
موارد برجسته دیگر شامل کارگاه های مختلف، مصاحبه ها، کلاس های کارشناسی و پلت فرم به اشتراک گذاری تجربه بین متخصصان سینما و بازدیدکنندگان است.

captcha

مطالب مرتبط