جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | برخورد با پلیس در سفر به روسیه

برخورد با پلیس در سفر به روسیه

شاید شنیده باشید که پلیس روسیه بسیار خطرناک و جدی است. در حالیکه اینگونه نیست، پلیس روسی با همه با احترام رفتار می کند و قبل از صحبت با شما خود را معرفی می‌کند. اکنون در این مقاله از سایت آرزوی سفر قصد داریم تا به هر آنچه که در مورد نحوه برخورد با پلیس در سفر به روسیه بدانید تا دچار مشکل نشوید بپردازیم:

نحوه برخورد با پلیس در سفر به روسیه


اگر قصد شرکت در تور روسیه را دارید، مهم است که با قوانین و مقررات این کشور آشنا شوید. همچنین باید در نظر داشته باشید که پلیس در روسیه بسیار سختگیرانه عمل می کند و در برخورد با تخلفات قانونی بسیار سختگیر است.

اگر با پلیس در روسیه برخورد کردید، باید با احترام به ایشان رفتار کنید و به دستوراتشان عمل کنید. همچنین، در صورتی که دارای ویزای توریستی روسیه و اسناد شناسایی معتبر هستید و به هیچگونه تخلفی گرفتار نشده اید، می توانید از حقوق خود به عنوان یک شهروند خارجی استفاده کنید و با اعتراض به رفتار نامناسب پلیس، به سفارتخانه یا دیگر مراجع قانونی مراجعه کنید.

اما در هر صورت، بهترین راه برای جلوگیری از برخورد با پلیس در روسیه، رعایت قوانین و مقررات این کشور و احترام به افراد و مقامات ارشد آن است. در ادامه به چندین نکته در مورد نحوه برخورد با پلیس در سفر به روسیه اشاره می‌کنیم:

  • پلیس بدون هیچ دلیلی می‌تواند مدارک شناسایی شما را درخواست کند، شما هم موظف به ارائه آن هستید.
  • پلیس روسیه موظف به معرفی خود و اداره پلیس منطقه خود است و اگر خود را معرفی نکرد از وی بخواهید خود را معرفی کند.

the-police-are-not-allowed-to-reach-into-your-pockets

  • در حین بازرسی بدنی، پلیس اجازه ندارد دست در جیب های شما کند و جیب شما را بگردد، آن ها از شما می خواهند که وسایل خود را از جیب خود خارج کنید.
  • اگر پلیس می خواهد شما را بازرسی کند، از آنها بخواهید که دستان خود را به شما نشان دهند، زیرا خدای ناکرده چیزی در جیب یا ماشین شما نگذارند.
  • اگر سوار ماشین هستید و پلیس بخواهد مدارک شما را بررسی می کند، بهتر است از ماشین پیاده شوید و مدارک را ارائه دهید. اجازه ندهید پلیس دست خود را از پنجره وارد ماشین شما کند (ماشین فضای شخصی شما محسوب می‌شود و برای بازرسی از ماشین پلیس باید سند و دلایل قانع کننده داشته باشد ثانیا پلیس راهنمایی و رانندگی حق بازدید از ماشین شما را بدون حضور پلیس جنایی ندارد.)
  • توجه داشته باشید که هنگام بازرسی، دو شاهد از رهگذران باید حضور داشته باشند.
  • به هیچ وجه با پلیس با الفاظ تند و بد صحبت نکنید و درگیری فیزیکی نداشته باشید.

do-not-bribe-the-police

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حمل و نقل عمومی در روسیه کلیک کنید.

  • به پلیس رشوه ندهید زیرا این یک جرم سنگین و جدی است.
  • اگر پلیس خواست بدون دلیل شما را مجبور کند که با پول مشکل را حل کنید، بهترین کار این است که بگویید اجازه دهید تا با وکیل خود در سفارت ایران تماس بگیرم!
  • پلیس راهنمایی و رانندگی حق حمل سلاح و در صورت نیاز حق شلیک را دارد. بنابراین در حین رانندگی اگر پلیس دستور ایست داد، توقف کنید و فرار نکنید.
  • مامورین پلیس این حق را دارند که شما را تا سه ساعت حتی بدون هیچ دلیل و بهانه ای برای استعلام مدارک در کلانتری نگه دارند. پس مراقب باشید و خوب رفتار کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • در هر محله فردی مانند کلانتری محل است که مشخصات تماس همه ساکنان را دارد و وقتی برای بررسی مدارک به آپارتمان شما می آید، اجاره نامه، ثبت نام و ویزای خود را به او نشان دهید، توجه داشته باشید که آن‌ها حق ورود به خانه شما را بدون اجازه دادستانی ندارند. 

loud-neighbors

  • لطفاً توجه داشته باشید که در مسکو از ساعت 11 شب، اگر صدای بلند آپارتمان همسایه شما مزاحم شد، می توانید آن را به پلیس گزارش دهید و بالعکس. همچنین تعمیرات خانگی تا ساعت 6 عصر مجاز است.

برای آشنایی با باید و نباید های سفر به روسیه کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط