جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | بهترین سوغاتی های دبی

بهترین سوغاتی های دبی

دبی شهری مدرن در امارات متحده عربی است که به لطف پیشرفت های چشمگیر در سال های اخیر توانسته مسافران زیادی را به خود جذب کند. باورش سخت نیست که شهری با چندین مجتمع تفریحی هیجان انگیز، مراکز خرید منحصر به فرد و اقامتگاه های توریستی بسیار می تواند توجه گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب کند. همچنین پایتخت امارات متحده عربی، مقصدی برای تفریح و خرید سوغاتی هایی با ارزش است. در این مقاله، به بررسی برخی از بهترین سوغاتی های دبی می پردازیم.

خرما


dubai-dates

خرما یک جنبه حیاتی از فرهنگ دبی است زیرا نشان دهنده مهمان نوازی و اهمیت مذهبی است. اولین چیزی است که برای میهمان سرو می شود و اولین چیزی است که مسلمانان برای افطار می خورند. علاوه بر آن، مزایای سلامتی بر ارزش آن می افزاید.
بازارهای دبی طیف گسترده ای از خرماها از جمله خشک، شیرین، جویدنی، بیسکویت، شربت خرما و غیره را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند. 

 

عطرهای عربی


perfume-dubai

عطرهای عربی با عطر و بویی فوق العاده جذاب هستند و همیشه یکی از بهترین سوغاتی هایی بوده اند که می توان از دبی خریداری کرد. عطرهای عربی اغلب از روغن های طبیعی، گل ها و اسانس هایی تهیه می شوند که بویی فوق العاده دلنشین و ماندگار دارند. در تور دبی و هنگام بازدید از بازارهای محلی و فروشگاه های عطر در دبی، می توانید انواع مختلفی از عطرهای عربی را پیدا کنید.

 

طلا و جواهر


jewelry

دبی معروف به بازار طلا و جواهر است و یکی از بهترین سوغاتی های دبی محسوب می‌شود. می توانید از فروشگاه های جواهراتی معتبر در دبی، زیورآلاتی از جمله گوشواره، دستبند، نیم ست و حلقه را خریداری کنید. همچنین، می توانید از بازار طلا در دبی بازدید کنید و انواع مختلفی از طلا و جواهر را به قیمت مناسب تهیه کنید. این گنجینه ها هدایایی عالی برای افراد خاص در زندگی شما مانند همسر یا والدین شما هستند.

 

قهوه عربی


dubai-arabic-coffee

قهوه عربی از جمله سوغاتی های دیگری است که می توانید در دبی خریداری کنید. این نوع قهوه از دانه های قهوه ای تهیه می شود که در منطقه خاورمیانه کشت می شوند و بویی مطبوع و طعمی خوشایند دارند اگرچه ممکن است با ذائقه برخی از قهوه خورها مطابقت نداشته باشد،، اما برای کسانی که عاشق آن شده اند بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

در فروشگاه های قهوه عربی در دبی، می توانید نوشیدنی های دلچسب و مختلفی از جمله قهوه عربی را تهیه کنید و یا برای تجربه نوشیدن قهوه عربی، به دنبال قهوه جوش های مسی عربی باشید که برای استفاده روزانه مناسب هستند. از این قهوه‌جوش های طراحی شده به نام «دالله» نیز می توان برای مصارف تزئینی نیز استفاده کرد. 

 

خشکبار


dubai-dried-fruit

خشکبارها از جمله سوغاتی های دیگری هستند که می توانید در دبی خریداری کنید. انواع مختلفی از خشکبارها مانند خرما، بادام، پسته، پوست کندو، موز و... در بازارهای محلی و فروشگاه های خشکبار در دبی قابل تهیه هستند. خشکبارها معمولاً به عنوان سوغاتی در بسته بندی های زیبا و منحصر به فرد عرضه می شوند.

 

ادویه جات دبی


dubai-spices

اگر می خواهید طعم های غذاهای سنتی دبی را با خود به خانه بیاورید، ممکن است علاقه مند به خرید ادویه جات از بازار معروف ادویه باشید. بازار ادویه گنجینه ای از ادویه های محبوب و همچنین ادویه های کمیاب است که نمی توان آنها را در سوپرمارکت ها یا هر جای دیگری در امارات خریداری کرد.
رایحه‌های قوی آن‌ها غذاهای شما را خوش‌طعم می‌کند، اما چمدان‌های دستی‌تان هم بو بگیرد پس هنگام گذاشتن در داخل چمدان آن ها را به خوبی بسته بندی کنید. 

برای آشنایی با رستوران های ایرانی در دبی کلیک کنید.

صنایع دستی


handicrafts

در دبی، می توانید انواع مختلفی از صنایع دستی مانند قالی، کیف و کفش چرمی، لباس های سنتی و... را پیدا کنید. این محصولات معمولاً در بازارهای محلی و فروشگاه های صنایع دستی در دبی عرضه می شوند.

 

سیب زمینی چیپس


potato-chips

اگر علاقه‌مند به خوردنی های خشک هستید، سیب زمینی چیپس هایی که در دبی تولید می شوند، بسیار خوشمزه هستند و می توانید آنها را به عنوان سوغاتی برای دوستان و خانواده خود خریداری کنید.

 

محصولات چوبی


wooden-kitchen-products

در دبی، می توانید انواع مختلفی از محصولات چوبی مانند صندلی، میز، طبقه بندی، ظروف چوبی و... را پیدا کنید. این محصولات معمولاً در فروشگاه های مبلمان و فروشگاه های هنری در دبی عرضه می شوند.

 

نقوش حنا


henna-designs

حنا یک نوع رنگدانه طبیعی است که برای نقاشی بدن استفاده می شود. در دبی، می توانید انواع مختلفی از نقوش حنا را ببینید و برای خود و دوستانتان خریداری کنید.

 

شکلات شیر شتر


camel-milk-chocolate-dubai

شکلات شیر شتر یک غذای لذیذ واقعی در دبی است. این شکلات تنها توسط یک شرکت به نام Al Nassma تولید می شود. این محصولات قبلا به طور انحصاری در دبی موجود بود اما از آن زمان به اروپا و سایر کشورهای آسیایی صادر شده است.

شکلات‌های شیر شتر ال‌ناسما در پنج نوع تولید می‌شوند: شیر کامل، 70 درصد کاکائو، خرما، ماکادمیا و ادویه‌دار (عربستان). شکلات هایی که به شکل شتر وجود دارند به عنوان سوغاتی عالی هستند.

 

شیرینی های شرقی


oriental-sweets

 در دبی، شیرینی های شرقی مانند بامیه، پشمک، حلوا و... به عنوان سوغاتی پرطرفدار محسوب می شوند. در بازارهای محلی و فروشگاه های شیرینی در دبی می توانید انواع مختلفی از این شیرینی ها را پیدا کنید.

 

چایی کیفیت بالا


high-quality-tea

اگر به چایی علاقه مند هستید، می توانید در دبی انواع مختلفی از چایی های کیفیت بالا را پیدا کنید. در فروشگاه های چای در دبی، می توانید انواع مختلفی از چایی های سنتی و مدرن را ببینید و خرید کنید.

 

قلیان


hookah

بازار دبی قلیان های کوچکی را با طیف گسترده ای از تنباکوهای مختلف ارائه می دهد. در مغازه های دبی می توان قلیان های شیشه ای زیادی را در طرح ها و رنگ های متنوع دید که مورد توجه گردشگران به ویژه اروپایی ها قرار می گیرد. اگر علاقه ای به خرید یک قلیان واقعی ندارید، این بازار همچنین قلیان های کوچک را به عنوان تزئینات با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد.

captcha

مطالب مرتبط