جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | نول کارت دبی

نول کارت دبی

اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی را دارید، به نول کارت نیاز دارید. نول در زبان عربی به معنای کرایه است. نول کارت در واقع یک کارت تراشه قابل شارژ است که برای سفر با مترو، اتوبوس، تاکسی و تراموا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان از آن برای بسیاری از خدمات دیگر در دبی از جمله ورود به پارک عمومی، پارکومتر، موزه ها و حتی پرداخت هزینه‌های مواد غذایی استفاده کرد!
برای تهیه کارت Nol چندین انتخاب وجود دارد که می‌دانیم می تواند برای مسافران گیج کننده باشد. ما قصد داریم در مورد تمام گزینه‌های کارت Nol، مناطق و آنچه باید بپردازید، که برای رفت و آمد در دبی ضروری است ، صحبت خواهیم کرد .

 

کارت NOL چیست؟


nolcard dubai

برای دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در دبی مانند مترو دبی یا اتوبوس، باید کارت NOL دبی را خریداری کنید. این یک کارت الکترونیکی است که برای دسترسی و پرداخت هزینه‌های مترو دبی استفاده می‌شود. شما یک بار کارت Nol خود را خریداری می‌کنید و سپس می‌توانید به راحتی و به صورت نامحدود کارت خود را در باجه یا یکی از دستگاه‌های فروش بلیط در ایستگاه های مترو یا تراموا شارژ کنید. کارت نول را می‌توان در اتوبوس، مترو، تراموا و اتوبوس آبی در دبی استفاده کرد.
شما می‌توانید کارت Nol را در دستگاه‌های بلیت و باجه‌های سرنشین دار شارژ کنید، می‌توانید با قبض و همچنین با پین و کارت اعتباری پرداخت کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید با وسایل نقلیه عمومی در دبی سفر کنید باید حداقل 7.5 درهم در کارت Nol Silver یا Nol Gold وجود داشته باشد.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی کلیک کنید.

انواع کارت‌های NOL


nol-card

کارت های Nol انواع مختلفی دارند که در زیر توضیح داده شده است.

 

Nol Card قرمز

nol-red

کارت قرمز Nol برای گردشگران و مسافران تور دبی که استفاده کمی از وسایل حمل و نقل عمومی دارند مناسب است. برخلاف سایر کارت های Nol، کارت قرمز Nol از پلاستیک ساخته نشده است، بلکه از کاغذ ساخته شده است. هزینه خرید کارت قرمز Nol  2 درهم است و می توان کارت را تا 10 بار برای یک سفر یا 5 بار برای یک روز شارژ کرد.
در حال حاضر کارت قرمز Nol فقط با یک نوع وسیله نقلیه عمومی قابل استفاده است به مدت 90 روز اعتبار دارد. کارت نول را می توان از تمام دستگاه‌های فروش بلیت و در باجه ایستگاه مترو یا اتوبوس خریداری کرد. کارت قرمز Nol فقط در کلاس معمولی مترو و اتوبوس قابل استفاده است.

 

Nol Card نقره‌ای

silver-nol-card

کارت نقره‌ای Nol یک کارت تراشه ناشناس است که برای گردشگران و مسافرانی که به طور منظم از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی استفاده می کنند (مترو، تراموا، اتوبوس، اتوبوس آبی و پارکینگ) ایده آل است. این کارت به مدت 5 سال پس از خرید معتبر است و حداکثر تا 5000 درهم قابل شارژ است و در همه اشکال حمل و نقل عمومی معتبر است. برای خرید Nol Card نقره‌ای باید 25 درهم پرداخت کنید که 19 درهم به صورت موجودی روی کارت دریافت خواهید کرد. کارت Nol Silver فقط در کلاس معمولی مترو، تراموا و اتوبوس قابل استفاده است.

 

Nol Card طلایی

gold-nol-card

Nol  کارت طلایی همانند Nol کارت نقره‌ای است با این تفاوت که می‌توانید با Nol  کارت طلایی در کلاس Gold مترو، تراموا و اتوبوس سفر کنید. هزینه این کارت 25 درهم می‌باشد که شامل 19 درهم اعتبار اولیه است.

 

Nol Card آبی

nol-blue

Nol کارت آبی یک کارت نول شخصی است که برای مسافران روزانه در نظر گرفته شده است و امنیت بیشتری دارد. کارت Nol Blue تنها کارتی است که عکس پاسپورت مالک روی آن دیده می‌شود. تفاوت عمده بین Nol Card آبی و نقره‌ای این است که دارندگان Nol  کارت آبی می‌توانند در صورت گم شدن یا دزدیده شدن کارت آنها از موجودی کارت ایمن برخوردار شوند.
با کارت Nol  آبی می‌توانید اشتراک 7 روزه، 30 روزه، 90 روزه یا 365 روزه را دریافت کنید تا هرگز مجبور به شارژ مجدد کارت خود نشوید. هزینه خرید این کارت درهم با موجودی 20 درهم روی کارت شما می‌باشد.

 

چگونه می‌توانید Nol کارت دبی را دریافت کنید؟


چندین روش مختلف برای خرید کارت Nol وجود دارد.

  •     شما می‌توانید از دفاتر بلیت فروشی واقع در تمام ایستگاه‌های مترو دبی و برخی از ایستگاه‌های اتوبوس دبی خرید کنید.
  •     کارت‌های نقره‌ای نول دبی و بلیط‌های قرمز نول را می‌توان از برخی از دستگاه‌های فروش بلیت خریداری کرد.
  •     همچنین می توانید Nol کارت‌های نقره‌ای را در دبی از مراکز خدمات مشتریان RTA و نمایندگان فروش مجاز RTA خریداری کنید.
  •     Nol کارت‌های آبی را می‌توان به صورت آنلاین خریداری کرد.

 

هزینه هر سفر با مترو در دبی چقدر است؟


تعرفه‌ای که در هر سفر می‌پردازید به نوع کارتی که استفاده می کنید و مناطق سفر کرده بستگی دارد. دبی به هفت منطقه تقسیم می‌شود که تعیین کننده نرخی است که از نول کارت شما گرفته می‌شود. این مناطق برای سفر با مترو و تراموا دبی اعمال می‌شوند کرایه منطقه‌ای Nol برای هزینه دقیق یک سفر در حمل و نقل عمومی در دبی استفاده می‌شود. 

dubai-metro-and-tram-map

•    سفر در 1 منطقه: مخفف سفر در همان منطقه یا سفر با وسایل نقلیه عمومی است.
•    سفر در 2 منطقه مجاور: مخفف شروع در 1 منطقه و پایان در منطقه مجاور دیگر
•    سفر در بیش از 2 منطقه: مخفف عبور از سه منطقه یا بیشتر است.
کرایه در پایان سفر محاسبه می‌شود و به تعداد مناطقی که از آن عبور می‌کنید بستگی دارد. کرایه زمانی کسر می‌شود که کارت روی یکی از کارتخوان‌های واقع در خروجی ایستگاه‌های مترو دبی و تراموا دبی، اتوبوس‌ها یا اتوبوس‌های آبی ضربه بزنید.

برای مطالعه راهنمای سفر به دبی کلیک کنید.


 

captcha

مطالب مرتبط