جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | شرایط اخذ ویزای دبی

شرایط اخذ ویزای دبی

امارات متحده عربی یکی از ثروتمندترین مناطق خاورمیانه است و محبوب ترین مرکز گردشگری در جهان به شمار می رود. با توجه به وجود شهرهای توریستی مانند ابوظبی و دبی، ویزای امارات در حال حاضر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در صورت داشتن پاسپورت معتبر از یکی از کشورهای بزرگ جهان، برای ورود به امارات نیازی به ویزا ندارید. اما اتباع کشورهایی مانند ایران باید قبل از ورود به این کشور ویزا دریافت کنند. ویزای امارات به ویزای دبی نیز معروف است.

 

 

شهر دبی به عروس خلیج فارس معروف است و به دلیل وجود مناظر خیره کننده ای که در سرتاسر شهر قابل مشاهده است، مقصدی محبوب برای گردشگران و مهاجران است.دبی شهری آمیخته به زندگی مدرن و نور و رنگ است که دارای هتل‌های رده بالای بسیاری است که هر ساله‌ به خصوص در عید نو میلادی پذیرای میهمانان زیادی از جمله ایرانیان است.ویزای دبی بسته به هدفی که قصد ورود به این کشور را دارید انواع مختلفی دارد. بنابراین، بهتر است قبل از درخواست ویزا دبی ، اطلاعات لازم را در مورد فرآیند اخذ آن کسب نمایید.ما در ادامه به بررسی روند شرایط و نحوه اخذ ویزای دبی می‌پردازیم.

 

شرایط اخذ ویزای دبی


شرایط اخذ ویزای دبی شرایط اخذ ویزای دبی برای ایرانیان به شرح زیر است:

  •  شرایط اخذ ویزای دبی دقیقا پیرو قوانین امارات متحده‌ی عربی است.
  • دختران زیر 18 سال به صورت انفرادی نمی‌توانند برای آن اقدام کنند.
  • آقایان زیر 18 سال برای اخد ویزا دبی باید شناسنامه والدین خود را ارائه دهند.
  • در صورتیکه ویزای توریستی شما ۱۴ روز اعتبار دارشته باشد، در صورت اقامت بیش از ۱۴ روز جریمه می شوید.
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست.
  • اگر از فرودگاهی غیر از دبی (ابوظبی، شارجه و ...) وارد امارات می شوید، باید در فرم درخواست ویزای امارات به افسر ویزا اطلاع دهید.

visa dubai

انواع ویزای دبی


بر اساس نوع سفری که درپیش دارید باید برای اخذ یکی ازاین ویزاها اقدام کنید همچنین مدت زمان اعتبار ویزا بر اساس نوع آن متفاوت است.

  • ویزای توریستی دبی
  • ویزای کار دبی
  • ویزای تحصیلی دبی
  • ویزای ترانزیت دبی

tourist visa dubai

ویزای توریستی دبی

افرادی که به منظور مقاصد گردشگری و بازدید از مناطق مختلف، قصد سفر به به امارات را دارند نیاز به اخذ ویزای توریستی این کشور را دارند. لازم به ذکر است که درخواست‌های ویزای دبی میبایست از طریق آژانس‌های معتبر ویزا و دفاتر مهاجرت انجام پذیرد ، زیرا درخواست‌های فردی برای ویزای توریستی امارات ریجکت می شود.

همچنین ویزای توریستی دبی با توجه به مدت زمان اقامت انواع مختلفی دارد و بر همین اساس میبایست برای اخذ ویزای متناسب با زمان سفر خود اقدام کنید.در ادامه به انواع ویزای توریستی میپردازیم.

انواع ویزای توریستی دبی

ویزای سینگل (ویزای یک بار ورود): با اخذ این نوع از ویزای توریستی دبی فقط یک بار مجوز ورود و خروج از این کشور را دارید که این ویزا بصورت ویزای 14 روزه ، 1 ماهه ، 3 ماهه و 6 ماهه صادر می شود.

ویزای مولتی (ویزای چند بار ورود) : در صورت اخذ ویزای مولتی اجازه می توانید چندین بار به این کشور ورود و خروج داشته باشید. این ویزا بصورت 1 ماهه و 3 ماهه صادر می شود.

job visa dubai

ویزای کار دبی

دبی یک مقصد عالی برای مهاجرانی است که به دنبال شغلی پردرآمد در خارج از کشور هستند. اما برای کار در این شهر به ویزای کار دبی نیاز دارید. ویزای کار دبی نوعی اجازه اقامت طولانی مدت است که برای افرادی با رزومه قوی و دعوت به کار در دبی صادر می شود. همچنین برای دریافت ویزای کار دبی باید از وزارت کار این شهر تاییدیه دریافت نمائید.

education visa dubai

ویزای تحصیلی دبی

دبی یکی از مکان هایی است که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه تحصیلی داشته است و به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در این شهر هستند.

متقاضیانی که قصد تحصیل در دبی را دارند باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. شرط اخذ ویزای تحصیلی در دبی ، دریافت پذیرش از دانشگاه مربوطه می باشد. برای اخذ پذیرش تحصیلی باید مدارک تحصیلی، ریز نمرات و مدرک زبان (نمره زبان باید آیلتس بالای 6 و یا تافل بالای 90 باشد.) را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمائید.

مدت زمان تحصیل در دبی، در مقطع لیسانس تقریباً 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد تقریباً 2 سال و در مقطع دکتری حدود 3 تا 4 سال می باشد.

همچنین دارندگان این نوع ویزا اجازه کار در حین تحصیل را دارند علاوه بر این میتوانند پس از فارغ التحصیلی به یکی از کشورهای آمریکا، کانادا یا انگلیس مهاجرت کرده و برای اقامت در این کشورها اقدام کنند.

transit visa

ویزای ترانزیت دبی

این نوع ویزا برای کسانی صادر می شود که قصد سفر به کشوری غیر از دبی را دارند و قصد دارند برای سفر بعدی خود چند روز یا چند ساعت در این کشور بمانند. البته اگر توقف شما در فرودگاه دبی کمتر از ۸ ساعت باشد، نیاز به این ویزا نخواهید داشت.

این ویزا به دو صورت 48 ساعته و 96 ساعته صادر میشود و قابل تمدید نیست. همچنین این نوع ویزا معمولا برای پروازهای امارات صادر می شود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزا دبی


  • فرم درخواست ویزای امارات (توسط آژانس انجام می شود.)
  • ارائه اسکن پاسپورت متقاضی با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • اسکن عکس ۳ * ۴ با پس زمینه سفید
  • داشتن پذیرش از دانشگاه (برای ویزای دانشجویی)
  • داشتن یک پیشنهاد کاری رسمی (برای ویزای کاری)
  • گواهی بیمه درمانی

برای اخذ ویزا نیازی به ترجمه نیست و ارائه اسکن اصل آن‌ها کفایت می‌کند. توجه داشته باشید که برای تحویل مدارک درخواست ویزا به هیچ عنوان خودتان اقدام نکنید. چرا که درخواست ویزای دوبی حتما باید از طریق یک کارگزاری صورت پذیرد.

مدت زمان صدور ویزا دبی


به طور معمول بین 1 تا 3 روز کاری صادر می شود. البته این مدت زمان با توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی و غیره متفاوت خواهد بود.

ریجکت شدن ویزای دبی


ویزای دبی برای متقاضیان ایرانی به صورت الکترونیکی صادر می شود. صدور ویزا مراحل پیچیده ای ندارد و با ارسال مدارک اسکن شده به کنسولگری انجام می شود. اما در برخی موارد ممکن است درخواست ویزا متقاضی ریجکت شود .از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای دبی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که متقاضی دارای سابقه کیفری بوده و شواهدی دال بر کلاهبرداری وی وجود داشته باشد یا در امارات به دلیل جرمی گزارش شده باشد.
  • در صورت وجود نقص یا اشتباه در مدارک ارائه شده
  • وجود هرگونه غلط املایی در فرم درخواست
  • در صورت وجود دو متقاضی با اطلاعات کاملاً مشابه مانند نام، تاریخ تولد و ....
captcha

مطالب مرتبط