جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | بهترین زمان برای سفر به مالزی

بهترین زمان برای سفر به مالزی

یکی از نکات اساسی که هنگام برنامه‌ریزی سفر به مالزی باید در نظر داشته باشید، انتخاب زمان مناسب برای سفرتان است. به عبارت دیگر، زمان سفرتان باید با معیارهای خود و هدف‌های خاصتان هماهنگ باشد. در این مقاله، به بررسی بهترین زمان برای سفر به مالزی پرداخته و شما را قادر می‌سازیم که با توجه به اهدافتان، برنامه سفر خود به این کشور را برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان برای سفر به مالزی چه زمانی است؟


بهترین زمان برای سفر به مالزی

کشور مالزی با توجه به شکل و موقعیت جغرافیایی خود، دارای آب و هوای گرمسیری موسمی است. به طور عمومی، بهترین زمان برای سفر به مالزی معمولاً از دسامبر تا آوریل است. در این ماه‌ها، هوا در بیشتر اوقات گرم و مرطوب است. آب و هوای موسمی استوایی مالزی باعث می‌شود که حتی در فصل‌های خشک، بارش‌های کوتاهی رخ دهد، بنابراین حتماً باید چتر خود را همراه داشته باشید.
مهمترین نکته این است که فصل‌ها در این کشور می‌توانند به شدت متفاوت باشند و بهترین زمان برای سفر به مناطق مختلف نیز ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، با وجود باران‌های فراوان، ژانویه و فوریه به عنوان زمان‌های ایده‌آل برای سفر به مالزی شناخته می‌شوند. در این ماه‌ها، جشن‌ها و فستیوال‌های متعددی نظیر سال نو چینی و تایپوسام برگزار می‌شوند و ارزش دیدن دارند. همچنین، هنگامی که از شدت باران کاسته میشود، دما به طور قابل توجهی ملایم‌تر می‌شود و آبشارهای زیبا به این زیبایی افزوده می‌شود.
جشن صباح که در ماه مه برگزار می‌شود، یک جشن یک هفته‌ای فرهنگ صباحان است که پیشنهاد میکنیم در تور مالزی حتما از آن دیدن کنید. همچنین، در ماه ژوئن، جشنواره Gawai برگزار می‌شود و در طول چند روز، درهای خانه‌ها برای جشن‌های مربوط به برداشت برنج از جمله رقص، غذا، نوشیدنی و موسیقی باز می‌شوند.

برای مطالعه راهنمای سفر به مالزی کلیک کنید.

فصل بهار مالزی (مارس-مه)


فصل بهار مالزی (مارس-مه)

فصل بهار در مالزی از ماه مارس آغاز می‌شود و تا ماه مه ادامه دارد. در این ماه‌ها، دمای هوا اغلب بالا است، اما اکثراً آرام و با وزش باد ملایم است. اگر قصد دارید به یک سفر ساحلی به مالزی بروید، این بهترین فصل برای بازدید است. همچنین، جشنواره صباح که یک جشنواره یک هفته‌ای است، در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود و ارزش تماشای آن را تعداد زیادی از بازدیدکنندگان در این ماه‌ها تایید می‌کند. اما فراموش نکنید که در این ماه‌ها همیشه ضدآفتاب همراه خود داشته باشید!

 

مالزی در تابستان (ژوئن تا آگوست)


مالزی در تابستان

فصل تابستان در مالزی از ژوئن آغاز می‌شود و تا آگوست ادامه دارد. در این ماه‌ها، دمای هوا به حداکثر مقدار خود می‌رسد و ژوئن و جولای به عنوان دو ماه کم باران تلقی می‌شوند. اگر شما از طرفداران ورزش‌های آبی هستید و می‌خواهید از امکانات ورزش‌های آبی در مالزی بهره‌برداری کنید، بهترین زمان برای برنامه‌ریزی تعطیلاتتان این ماه‌هاست.
با این حال، باید به یاد داشته باشید که آب و هوای مالزی به طور معمول غیرقابل پیش‌بینی است و از این رو همیشه باید چتر خود را همراه داشته باشید. جشنواره گاوای، که جشن برداشت برنج و فرهنگ صباحان را جشن می‌گیرد، در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این جشنواره شامل رقص، موسیقی و غذاهای لذیذ است و ارزش دیدن دارد.  فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به مالزی است، اما باید در نظر داشته باشید که آب و هوا ممکن است به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر کند.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مالزی کلیک کنید.

پاییز در مالزی  (سپتامبر - نوامبر)


پاییز در مالزی

پاییز در مالزی از سپتامبر آغاز می‌شود و تا نوامبر ادامه دارد. در این ماه‌ها، دمای هوا همچنان بالاست، اما به تدریج میزان بارندگی در این ماه‌ها افزایش می‌یابد. اگر به دیدن موزه‌ها علاقه دارید و می‌خواهید در کنار ساحل‌ها استراحت کنید، پاییز در مالزی بسیار مناسب است. در این ماه‌ها، هوا خیلی گرم نیست و از مزیت‌های اقامت در این ماه‌ها این است که به دلیل بارش‌های شدید، می‌توانید اقامتگاه‌های ارزان‌تری پیدا کنید. اما همیشه به یاد داشته باشید که چتر خود را همراه داشته باشید. همچنین، در این زمان، جشنواره بین‌المللی موسیقی به همراه جشنواره دیوالی برگزار می‌شود.

 

مالزی در زمستان  (دسامبر - فوریه)


مالزی در زمستان

در مالزی، ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه به عنوان ماه‌های فصل زمستان شناخته می‌شوند. این ماه‌ها به دلیل جشن‌هایی همچون کریسمس، سال نو و فستیوال هاری رایا در مالزی، برای تجربه‌ی لحظات سرگرم‌کننده به شدت مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر به دنبال تعطیلاتی آرام و مجلل هستید که از ساحل‌ها لذت ببرید و از فضای داخلی نیز بهره‌مند شوید، این ماه‌ها برای برنامه‌ریزی شما بسیار مناسب هستند.
در این فصل، بارندگی بیشتر در طول روز و به سمت غروب اتفاق می‌افتد، بنابراین برنامه‌های صبحگاهی در مالزی در این ماه‌ها بسیار مناسب هستند. باران شدیدی به طور معمول در این ماه‌ها رقم می‌خورد و دمای هوا نیز در حال کاهش است. برای گردشگری ساحل غربی، سفر به مالزی در این فصل واقعاً مناسب است. جشنواره‌هایی مانند سال نو چینی و Thaipusam این ماه‌ها را به مقصدی جذاب تبدیل می‌کنند. با کاهش بارش باران، جشن‌ها ادامه پیدا می‌کنند و مکان‌ها را شادتر و رنگارنگ‌تر می‌کنند، اگرچه رگبارهای باران در این ماه‌ها شدید هستند.

 

نمای کلی آب و هوای مالزی


مالزی که در فاصله 1 تا 6 درجه شمالی واقع شده، دارای آب و هوای استوایی کلاسیک می‌باشد. این کشور از دماهای بالا و ماه‌های مرطوب در طول سال برخوردار است. دما در سطح دریا معمولاً از 21 درجه سانتیگراد تا 32 درجه سانتیگراد متغیر است، در حالی که در ارتفاعات بالاتر به شدت سردتر است و دما از 15 درجه سانتیگراد تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. میزان بارندگی در سراسر کشور از 2000 میلی‌متر تا 2500 میلی‌متر در سال متغیر است.
از تعطیلات ساحلی می توان در تمام طول سال در مالزی لذت برد، زیرا سواحل شرقی و غربی مرطوب ترین ماه های خود را در زمان های متناوب سال تجربه می کنند. فصل مرطوب در غرب شبه جزیره (آوریل تا اکتبر) بعدازظهرها با رعد و برق همراه است، اما این رعد و برق معمولاً کوتاه است، و بارش باران راهی برای کاهش رطوبت است.
با این حال، سواحل شرقی معمولاً فصل مرطوب‌تری دارد و بهتر است در طول دوره بارانی (نوامبر-فوریه) از آن اجتناب شود. در طول این ماه ها، بسیاری از استراحتگاه های ساحلی بسته می شوند و در ماه مارس دوباره باز می شوند.

 

ساحل غربی مالزی (لنکاوی، پنانگ، پانگکور)


ساحل غربی مالزی

ساحل غربی سرزمین اصلی و جزایر نزدیک شبه جزیره مالایا معمولاً در دستهی آب و هوای گرمسیری قرار دارند. این مناطق در طول سال با آب و هوای آفتابی و مرطوب شناخته می‌شوند. در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، بارش‌ها افزایش می‌یابند، اما حتی در طول فصل بارانی همچنان می‌توان از تعطیلات یک یا دو هفته‌ای لذت برد و تجربه‌ای بیشتر از بارش‌های گاه و بیگاه استوایی را داشت. در این زمان از سال، دریاها سنگین‌تر می‌شوند، و به علت دید بد، غواصی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر توصیه نمی‌شود.

 

دشت و ارتفاعات (کوالالامپور، مالاکا و کامرون هایلندز)


دشت و ارتفاعات  در مالزی

در طول سال، هوا در تور کوالالامپور و  مالاکا دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند. دما در این مناطق از 22 درجه سانتیگراد تا 32 درجه سانتیگراد متغیر است و با آب و هوای گرمسیری، بارش باران تقریباً روزانه رخ می‌دهد. بارش باران در طول فصل بارانی که از آوریل تا اکتبر ادامه دارد، خیلی شدیدتر از فصول دیگر است و می‌تواند میزان رطوبت را تسکین دهد.
مالاکا از نسیم دریایی نیز بهره‌مند است که دما را 1 تا 2 درجه کاهش می‌دهد و در یک روز مرطوب، این تفاوت محسوس است!
ارتفاعات کامرون که در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده، آب و هوایی متفاوت نسبت به بقیه مناطق مالزی دارد. میانگین دمای روز در این منطقه حدود 22 درجه سانتیگراد و در شب حدود 15 درجه سانتیگراد است که به عنوان یک آب و هوای خنک شناخته می‌شود. این شرایط آب و هوایی برای پرورش چای، گل‌ها و میوه‌ها مناسب بوده و برای بازدیدکنندگان تضاد دلپذیری با مناطق دشت‌های گرمتر ارائه می‌دهد. یک روز معمولی در این منطقه شامل آسمان آبی در صبح، بعدازظهرهای پرباران و شب‌های سرد است. بیشترین میزان بارندگی بین سپتامبر و اوایل دسامبر اتفاق می افتد.

 

ساحل شرقی (کوانتان، جزیره تیومان، جزایر پرهنتیان، ترنگانو، ردانگ و کوتا بهارو)


ساحل شرقی مالزی

سواحل شرقی بیشتر ایام سال آب وهوای گرم و آفتابی دارند و آب‌های گرم دریای چین جنوبی نسیمی را ایجاد می‌کنند که رطوبت را تا حدودی تعدیل می‌کند. بادهای موسمی شمال شرقی بین نوامبر و فوریه میوزد و بنابراین به طور کلی بهتر است در این دوره از رفتن به جزایر اجتناب شود. باران‌ها در این سمت از شبه جزیره بسیار شدیدتر هستند و ممکن است عبور قایق‌ها را مختل کنند. برخی از استراحتگاه‌ها در این ماه‌ها بسته می‌شوند و در ماه مارس معمولاً بازگشایی می‌شوند.
خارج از ماه‌های موسمی شمال شرقی، سواحل شرقی معمولاً خشک‌تر از بقیه مناطق مالزی هستند و بنابراین مقاصد مناسبی برای سفر به ساحل هستند.

 

captcha