جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | مکان های دیدنی دهلی

مکان های دیدنی دهلی

دهلی با ترکیبی هیجان‌انگیز از جذابیت دنیای قدیم و مدرنیته، یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی در این کشور است. پایتخت هند در گذشته یک مرکز سیاسی مهم بود و امپراتوران قدرتمند زیادی بر آن حکومت می کردند. در نتیجه، این شهر مملو از بناهای تاریخی قابل توجهی است که گویای درخشش معماری امپراطوری های مختلف است. علاوه بر این، دهلی همچنین به دلیل داشتن معابد، رستوران ها، مراکز خرید، بازارهای رنگارنگ، کلاب های شبانه و سایر جاذبه‌هایی که گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کنند، شهرت دارد. اگر قصد سفر به شهر دهلی را دارید و به دنبال برنامه ریزی برای سفر خود هستید، این مقاله از بهترین مکان ‌های دیدنی دهلی به شما کمک خواهد کرد.
 

معبد آکشاردهام


معبد آکشاردهام

معبد آکشاردهام که به باگوان سوامینارایان تقدیم شده است فرهنگ باستانی هند را به نمایش می گذارد. مجموعه معبد دارای یک حیاط پلکانی و 60 هکتار زمین چمن سرسبز است که مجسمه‌های برنزی قهرمانان هندی، از جمله میهن پرستان و جنگجویان را در خود جای داده است. این معبد که به‌عنوان بزرگ‌ترین معبد جامع هندو در رکورد جهانی گینس ثبت شده است، یکی از مکان های دیدنی دهلی با معماری جذاب است که از ماسه‌سنگ و مرمر حکاکی‌شده پیچیده ساخته شده است. علاوه بر این، معبد نمایشگاه هایی را در مورد آموزه های زندگی سوامینارایان سازماندهی می کند و همچنین هر روز پس از غروب خورشید یک فواره موسیقی و نمایش نور ترتیب می دهد.
زمان: 10:00 صبح تا 06:30 بعد از ظهر (دوشنبه تعطیل)
هزینه ورودی: رایگان
نزدیکترین ایستگاه مترو: آکشاردهام، دهلی نو

برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در هند کلیک کنید.

 

قلعه سرخ


قلعه سرخ

قلعه سرخ که در سال 1639 توسط مغول ها ساخته شد، نام خود را از دیوارهای ماسه سنگی قرمز رنگ عظیم خود گرفته است. این قلعه هشت ضلعی در دهلی قدیم واقع شده و در مساحتی به وسعت 254 هکتار قرار دارد. برنامه ریزی و طراحی این قلعه تلفیقی از سنت های مغول، ایرانی، هندو و تیموری است. قلعه سرخ که تأثیر زیادی بر سازه‌های بعدی ساخته شده در دهلی و اطراف آن دارد، همچنین دارای موزه‌ای است که آثار باستانی دوران مغول از جمله خنجر، پرده، نقاشی‌های مینیاتوری و فرش را در خود جای داده است. از ویژگی های برجسته قلعه سرخ می توان به تخت طاووس، چاه پله، حمام شاهی، مسجد موتی و هیرا محل اشاره کرد.

زمان:  09:30 صبح تا 16:30 بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل است)
هزینه ورودی:  35 INR (شهروندان هندی) و INR 500 (اتباع خارجی)
نزدیکترین ایستگاه مترو: Chandni Chowk، دهلی نو

برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری هند کلیک کنید.

دروازه هند


دروازه هند

دروازه هند، نماد فداکاری 70000 سرباز هندی است که در جنگ جهانی اول جان خود را در مقابل ارتش‌های خارجی از دست دادند. این بنا توسط طراحی ادوین لوتینز به وجود آمد و عمار جوان جیوتی، یا "شعله سرباز جاودانه"، که بعدها به افتخار شهدای هندی افزوده شد، را نمایان می‌سازد. 
این مکان دیدنی در دهلی که بر پایه‌ی سنگی در هاراتپور واقع شده، توسط چمن‌زارهای سرسبز احاطه شده و آن را به یک مکان محبوب برای پیک‌نیک در بعدازظهرهای زمستانی و عصرهای تابستانی تبدیل کرده است. این بنا تاریخی در شب نیز با نورهای فواره‌های رنگارنگ کنار هم بسیار باشکوه به نظر می‌رسد بنابراین پیشنهاد میکنیم در 
سفر به مثلث طلایی هند از این مکان دیدن کنید.
زمان:  24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته
نزدیکترین ایستگاه مترو: دبیرخانه مرکزی، دهلی نو

 

قطب منار


قطب منار

قطب منار یکی از مکان های دیدنی دهلی ، با ارتفاع 73 متر است که به نام قطب الدین ایبک نامگذاری شده است. این برج دارای 5 طبقه مخروطی مجزا است که 3 طبقه اول این شاهکار با ماسه سنگ قرمز تزئین شده است، در حالی که طبقات چهارم و پنجم به ترتیب با سنگ مرمر و ماسه سنگ با متون تزئینی قرآنی حکاکی شده است. جالب اینجاست که این برج دارای یک پلکان مارپیچ با 379 پله است و مسجدی به نام «قوه‌الاسلام مسجد» در پای برج دارد که اولین مسجد هند است.
زمان:  7:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر
هزینه ورودی:  INR 30 (هندی ها)؛ INR 500 (اتباع خارجی)
نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو قطب منار، دهلی نو

برای مشاهده لیست تور مثلث طلایی هند کلیک کنید.

مقبره همایون


مقبره همایون

مقبره همایون که در سال 1565 پس از میلاد ساخته شد، به یاد همایون توسط بیوه او بگا بیگم ساخته شد و اولین نمونه از معماری مغول در هند بود. این آرامگاه که پس از 9 سال از مرگ وی ساخته شده، الهام گرفته از معماری ایرانی است که در طاقچه های قوسی راهروها و گنبد دوتایی منعکس شده است. این آرامگاه به دلیل داشتن میدان‌های باغ با مجرای آب، چهارباغ نیز نامیده می‌شود و گورهای فرمانروایان مغول را در داخل فضای محصور دیوار نگهداری می‌کند.
زمان:  6:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر
هزینه ورودی:  INR 30 (هندی ها)؛ INR 500 (اتباع خارجی)
نزدیکترین ایستگاه مترو: جور باغ، دهلی نو

 

معبد نیلوفر آبی


معبد نیلوفر آبی

معبد نیلوفر آبی که به دلیل طراحی منحصر به فرد معماری خود شناخته شده است، یک عبادتگاه بهائی است که به هماهنگی بین بشریت اختصاص یافته است. این معبد با الهام از گل نیلوفر آبی دارای 27 گلبرگ مرمری ایستاده است و باغ‌ها و حوض‌های وسیع اطراف آن را احاطه کرده است. این معبد با  ارتفاع بیش از 34 متر، در مجموع می تواند حدود 2500 نفر را در خود جای دهد. معبد از هر مذهبی که نماد فرهنگ عبادتگاه های بهائی است استقبال می کند و محیطی آرام و ایده آل برای گردشگران تور هند ارائه می دهد.

زمان:  9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر
نزدیکترین ایستگاه مترو: Kalkaji Mandir، دهلی نو

 

روستای حوض خاص 


روستای حوض خاص 

حوض خاص محله ای مرفه در دهلی جنوبی است که به خاطر تفریحات شبانه برقی اش با کافه ها، بارها و میخانه های بی شمار همراه با گالری های هنری و بوتیک ها شناخته شده است و از برترین مکان های دیدنی دهلی به شمار می آید. این منطقه همچنین پر از سازه‌های گنبدی است که مقبره‌های سلطنتی در قرن 14 تا 16 هستند.
این مکان به واسطه یک سازه تاریخی که به قرن ۱۳ برمی‌گردد. این مکان توانسته است جذابیت قدیمی خود را در میان خیابان‌های مدرن‌شده حفظ کند. به علاوه از جذابیت‌های دهکده شهری دهلی، می‌توانید لذت ببرید. در پارک گوزن، در میان فضاهای سبز و آرام، از طبیعت استفاده کنید. همچنین، میتوانید در بوتیک‌های برندهای طراحی و جواهرات غوطه بزنید و از آثار هنری فوق‌العاده در گالری‌های هنری متعدد شهر لذت ببرید.
زمان:  بیشتر رستوران ها و میخانه ها تا نیمه شب باز هستند
نزدیکترین ایستگاه مترو: Hauz Khas، دهلی نو

 

مسجد جامع


مسجد جامع دهلی

مسجد جامع که در قلب دهلی قدیم واقع شده است، بزرگترین و شناخته شده ترین مسجد در هند است. این بنا بین سال‌های 1650 تا 1656 در زمان سلطنت شاه جهان، امپراتور مغول ساخته شد و برای تکمیل این بنای غم‌انگیز بیش از 5000 کارگر صرف شدند. این مسجد ارجمند که از ماسه سنگ قرمز و مرمر ساخته شده است، دارای سه دروازه، چهار برج، دو مناره به ارتفاع 40 متر و حیاطی است که گنجایش 25000 عابد را دارد. توجه داشته باشید که ورود به مسجد در هنگام نماز ممنوع است.

زمان: 7:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر، 13:30 تا 18:30
نزدیکترین ایستگاه مترو: جاما مسجد، دهلی نو

 

بائولی آگراسن


بائولی آگراسن

Agrasen ki Baoli، یک بنای تاریخی حفاظت شده، در نزدیکی Connaught Place واقع شده است. این پلکان عمیق دارای 108 پله می‌باشد و گفته می‌شود در قرن چهاردهم توسط جامعه آگراوال ساخته شده است. شما می‌توانید یک ساعت را در اینجا سپری کرده و عجایب معماری این مکان را که به عنوان یکی از بهترین جاها برای بازدید در دهلی شناخته می‌شود، تماشا کنید.
به علاوه، می‌توانید از فرصت بازدید Agrasen ki Baoli به عنوان یک فرصت برای درک عمق تاریخ و فرهنگ دهلی نیز بهره‌برد. بائولی آگراسن یکی از تماشایی ترین مکان های دیدنی دهلی با شاهکاری از معماری و تاریخ است که در قلب شهر دهلی واقع شده و تجربه‌ی فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کند.
زمان: همه روزها از ساعت 7:30 صبح تا 18:00 بعد از ظهر
هزینه ورودی: غیر مجاز
نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو جاده Barakhamba

 

معبد چاتارپور


معبد چاتارپور

این معبد هندو که در جنوب دهلی در چااتارپور قرار دارد، به الهه کاتیاانی اختصاص یافته است. این معبد در سال 1974 ساخته شد و یکی از بزرگترین معابد جهان است (به وسعت 70 هکتار). در این معبد، سه مجتمع بزرگ و حدود 20 امامزاده مختلف وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. مجموعه معبد در عصرها زیباست.

زمان: 6:00 صبح تا 10:00 شب
هزینه ورودی: غیر مجاز
نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو چاترپور

 

باغ های لودی


باغ های لودی

باغ‌های لودی، یکی از مکان های دیدنی دهلی است که دارای مساحتی حدود 90 هکتار می‌باشد که به زیبایی‌های چشم‌اندازی احاطه شده است. در داخل این پارک، مقبره‌های سیکندر لودی، محمدشاه، بارا گمبد و شیشا گمبد قرار دارند. آثار معماری از قرن پانزدهم در این مکان نمایان است و شما می‌توانید چندین ساعت را در این محوطه سرشار از تاریخ و فرهنگ سپری کنید.
زمان: در تمام روزها از ساعت 6 صبح تا 8 بعد از ظهر
هزینه ورودی: غیر مجاز
نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو جور باغ

 

پورانا قیلا


پورانا قیلا

قلعه قدیمی به معنای انگلیسی پورانا کیلا، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قلعه های دهلی است. پورانا قیلا در دهلی که به شکل فعلی موجود است توسط شیر شاه سوری که اعتقاد بر این است که بنیانگذار امپراتوری سور باشد ساخته شده است. او ارگ پورانا قیلا را همراه با محوطه شهری وسیعی در اطراف آن بنا کرده است. 
این قلعه در زمان حکومت همایون، ارگ داخلی شهر دین پناه محسوب می شد. او آن را در سال 1533 بازسازی کرده بود. پس از اینکه شیرشاه سوری همایون را شکست داد، قلعه را شرگره نامید و ساختارهای بیشتری را به مجموعه اضافه کرد. قلعه و اطراف آن به عنوان ششمین شهر دهلی شناخته شد. اما در طول تقسیم هند، قلعه و مقبره همایون همسایه به عنوان محل پناهندگان عمل می کردند.

هر روز بعد از غروب خورشید یک نمایش صدا و نور در مورد تاریخ هفت شهر دهلی وجود دارد. 

زمان ورود پورانا قیلا: در تمام روزها از ساعت 07:00 صبح تا 05:00 بعد از ظهر از قلعه دیدن کنید.
هزینه ورودی پورانا کیلا:برای هندی ها: 20 روپیه و برای خارجی ها: 200 روپیه.
برای دوربین عکاسی، هیچ هزینه ای اعمال نمی شود، اما برای فیلمبرداری، باید 25 روپیه بپردازید.
نزدیکترین ایستگاه مترو: Pragati Maidan 
محل Purana Qila: خیابان Mathura، Pragati Maidan، دهلی نو، دهلی 110003.

 

قلعه فیروز شاه کوتلا


قلعه فیروز شاه کوتله

"کوتلا" نام یک مکان تاریخی است که مردم دهلی به سادگی این شخصیت تاریخی معروف را به نام "فیروز شاه کوتلا" می‌شناسند. این قلعه توسط سلطان فیروز شاه تغلق ساخته شد تا نسخهی خود از شهر دهلی به نام "فیروزآباد" را ایجاد کند. این قلعه به طرز شگفت‌آوری فریب‌آور به نظر می‌رسد. یک ستون ماسه‌سنگی صیقلی به نام "توپرا آشوکان" در داخل این قلعه قرار دارد و این یکی از بهترین مکان‌های بازدید در شرق دهلی است. این ستون یکی از ستون‌های متعددی بود که امپراتور آشوک موریا بر جای گذاشته بود. پس از ترک آن و ترک آن تنها در منطقه توپرا کالان در پونگ گاتی، بنا به دستور فیروزشاه در داخل قلعه دوباره برپا شد.
با گذشت سالها، این قلعه به دلیل نبردهای بین امپراتوران تخریب های متعددی شد و اکنون آنچه باقی مانده است، خرابه هایی از این قلعه است.
زمان: این قلعه در تمام روزها از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 06:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر باز است.
هزینه ورودی فیروز شاه کوتلا: برای شهروندان هندی و اعضای SAARC، هزینه ورودی 15 روپیه است در حالی که برای اتباع خارجی هزینه آن 15 روپیه است. 100. کودکان تا 15 سال برای ورود به قلعه نیازی به پرداخت هزینه ندارند.
موقعیت فیروز شاه کوتلا: قلعه فیروز شاه کوتلا، بالمیکی باستی، ویکرام نگار، دهلی نو، دهلی 110002.
نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو Pragati Maidan 

برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به هند کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط