جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول

استانبول را می توان به عنوان پایتخت فرهنگ و مد ترکیه در نظر گرفت که فرصت های بسیاری را  برای خرید ارائه می دهد. تنوع خرید در این شهر از محصولات سنتی و مدرن، استانبول را به یک مرکز جذاب برای عاشقان خرید تبدیل کرده است. به عنوان یک کلان شهر بسیار بزرگ، مسافران به راحتی می توانند تقریباً هر برند جهانی را در مراکز خرید و مناطق استانبول بیابند. در ادامه با مقاله راهنمای خرید در استانبول با ما همراه باشید.

خرید در استانبول


shopping-guide-in-istanbul

خرید در استانبول به خودی خود یک تجربه است. این شهر پایتخت مد و اقتصادی ترکیه است و به همین دلیل مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از خرید لذت ببرید، از مراکز خرید مدرن گرفته تا بازار بزرگ چندصدساله در منطقه فاتح. 
استانبول برای هر بودجه و سلیقه ای چیزهای متنوعی دارد. از بازارهای روباز پرطرفدار، کارگاه‌های فرش و گلیم، مغازه‌های مس، عتیقه‌فروشی‌ها و صنایع دستی گرفته تا مغازه‌های طراحان، مغازه‌های سنتی، فروشگاه‌های بزرگ مدرن با برندهای معروف جهانی، بوتیک‌های لباس عروس و مراکز خرید بسیار بزرگ، خرید یکی از بهترین تجربه ها در تور استانبول است.

 

در استانبول چه بخریم و از کجا خرید کنیم؟


استانبول انتخاب‌های مختلفی برای خرید از بازارهای تاریخی عثمانی و یا فروشگاه های مدرن ارائه می دهد. فرش‌های ابریشمی معروف ترکیه، پشم یا پنبه، قالی‌ها (گلیم)، جواهرات گرانبها، ظروف شیشه‌ای اصیل، سوغاتی‌های سنتی چشم بد، محصولات چرمی و نساجی، پوشاک متنوع، محصولات مد روز و خلاقانه از نمونه محصولاتی هستند که میتوانید در تور ترکیه و سفر به استانبول تهیه کنید. 
علاوه بر این، تقریباً همه مناطق بازارهای خیابانی محلی خود را دارند که می توانید سبزیجات تازه، لباس و موارد دیگر را پیدا کنید.

 

بازارهای تاریخی

istanbul-grand-bazaar

بازار بزرگ (کاپالی کارسی) بدون شک محبوب ترین نقطه توریستی برای خرید در استانبول است . بازار بزرگ یک ماجراجویی خرید است که نباید آن را از دست بدهید. مجموعه ای از خیابان های سرپوشیده بیش از 4000 تاجر را نشان می دهد که همگی محصولات و کالاهای خود را می فروشند. در اینجا می توانید هر چیزی را از ادویه جات، میوه های خشک، سبد فروشی، پارچه فروشی، مغازه ملبوس مردانه، چکمه و دمپایی گرفته تا جواهرات طلا و نقره تهیه کنید.
یکی دیگر از بازارهای تاریخی استانبول، بازار ادویه مصر (Misir Carsisi) است، که در آن می‌توانید گونه‌های متعددی از ادویه‌ها را پیدا کنید.

 

مراکز خرید

Kanyon

استانبول همچنین میزبان بیش از 200 مرکز خرید مدرن است. برخی از آنها بسیار لوکس هستند و در میان بهترین مراکز خرید در اروپا قرار دارند. Kanyon ، Metrocity و Akmerkez در منطقه Levent . پارک Istinye در Maslak ، Cevahir در Mecidiyekoy محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول هستند، که در بخش اروپایی استانبول قرار دارند و ارزش یکبار دیدن را دارند.
مرکز خرید میدان عمار در اوسکودار ، کاپیتول در آلتونی زاده ، پالادیوم و براندیوم در آتاشهیر و ویاپورت در کنار فرودگاه سابیها گوکچن (SAW) مراکز محبوب در بخش آسیایی هستند.

برای آشنایی با ارزانترین مراکز خرید استانبول کلیک کنید.

بازارهای خیابانی

bazar-ortakoy

در مورد بازارهای خیابانی که حتما باید برای یکبار هم شده از آنها بازدید کنید میتوان به پنج شنبه بازار در اورتاکوی (بازار اولوس سابق) و شنبه بازارها  در بشیکتاش ، باکرکوی و فریکوی (شیشلی) ، و یکشنبه بازار در کاسیم پاشا (بی اوغلو) در سمت اروپایی، و سه شنبه بازار  در کادیکوی در سمت آسیایی اشاره کرد.

 

 مناطق و محله‌های محبوب برای خرید


سلطان احمد و اطراف

sultanahmet-bazar-istanbul

محله سلطان احمد با صنعتگرانش مکان شماره یک برای کسانی است که می خواهند از فضای دوران عثمانی و مرکز تاریخی لذت ببرند. بازار آراستا که درست پشت مسجد کبود واقع شده است به خاطر فروشگاه های جواهرات، سفال، ادویه، پارچه و فرش معروف است.
بازار کتاب های عتیقه ، واقع در بیازیت ، در فاصله 20 دقیقه پیاده روی از منطقه سلطان احمد و اطراف بازار بزرگ، به خاطر کتاب ها و عتیقه های گران قیمتش، به ویژه برای دوستداران تاریخ، مشهور است.

برای مطالعه راهنمای سفر به استانبول کلیک کنید.

میدان تکسیم

taksim-square-shops

تکسیم بخش مدرن و بین‌المللی شهر استانبول است و میزبان طیف وسیعی از مراکز خرید با برندهای معروف و متعددی است که در خیابان معروف استقلال و اطراف آن واقع شده‌اند . خیابان طولانی عابر پیاده استقلال دارای گذرگاه های معروف و نئوکلاسیک با انواع مغازه های فوق العاده از لباس های قدیمی گرفته تا سرامیک های دست ساز و همچنین مغازه های سنتی با قدمت بیش از صد سال است.
Sishane ، Galata، Karakoy، Cukurcuma و Cihangir دیگر محله‌های محبوب واقع در نزدیکی تکسیم هستند که همگی مملو از فروشگاه‌های بزرگ، عتیقه‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های قدیمی و کتاب‌فروشی‌ها هستند. Cukurcuma به خاطر عتیقه هایش مشهور است. محله نیسانتاسی بسیار نزدیک به میدان تکسیم قرار دارد و به دلیل داشتن برندهای جهانی و فروشگاه‌های لباس طراحان محلی مشهور است.


 

captcha

مطالب مرتبط