جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 16مورد از خرافات عجیب مردم روسیه

16مورد از خرافات عجیب مردم روسیه

در فرهنگ روسی، مانند دیگر فرهنگ‌ها، افسانه‌ها و خرافاتی وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد به دلیل عجیب بودن آنها جالب باشد. در ادامه به 16 مورد از خرافات عجیب روسیه که مسافران ممکن است با آن روبرو شوند میپردازیم.

بر اساس یک نظرسنجی در سال 2013 توسط سازمان نظرسنجی لوادا، 52 درصد از مردم روسیه به پیشگویی و طالع بینی اعتقاد دارند. اگرچه نسبت به سال 2000 میزان آن 57 درصد کاهش یافته است، اما همچنان بیش از نیمی از جمعیت این کشور به خرافات باور دارند. برای افرادی که قصد شرکت در تور روسیه را دارند، دانستن "بایدها" و "نبایدها" فرهنگ محلی مفید است. 

15 حقیقت شوکه کننده در مورد روسیه

در خانه سوت نزنید.


do-not-whistle-at-home

این عادت خاص روسی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. مردم بر این باورند که اگر این کار را انجام دهید برکت خانه بیرون می رود و هیچ پولی وارد خانه می شود.
منشأ احتمالی این رسم در این واقعیت نهفته است که در زمان های قدیم مردم اغلب سکه های کوچک را در دهان خود  نگه می‌داشتند که به راحتی هنگام سوت زدن گم می‌شد.

 

ریختن نمک روی زمین  


spill-salt

بر اساس خرافات روسی، ریختن نمک منجر به مشاجره بین اعضای خانواده می شود. اما اگر این اتفاق افتاد خیلی ناراحت نشوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری شکر روی آن بپاشید.
 در زمان های قدیم نمک گران بود و به وزن طلا می ارزید. جای تعجب نیست، مردم از ریختن آن خیلی می ترسیدند.

برای آشنایی با بایدها و نبایدهای سفر به روسیه کلیک کنید.

افراد مجرد هرگز نباید گوشه میز بنشینند


do-not-sit-at-a-table-corner-if-you-are-single

برخی از مردم روسیه بر این باورند که یک فرد مجرد هرگز نباید گوشه میز  بنشیند. زیرا در این صورت ممکن است هرگز ازدواج نکند.
ریشه این سنت چه می تواند باشد؟ در زمان‌های قدیم، بچه‌های خانواده‌های بزرگ دهقانی روی نیمکت‌هایی در وسط یک میز می‌نشستند و فقط یک فرزند خوانده باید گوشه فضا را اشغال می‌کرد.

 

قبل از اینکه به سفر بروید بنشینید


sit-down-home-before-you-go-on-a-trip

همه اعضای خانواده  قبل از سفر باید لحظه ای بنشینند و یک دقیقه یا حداقل چند ثانیه در سکوت بمانند. آنها می گویند این سنت به دوران باستان بازمی گردد، زمانی که این لحظات سکوت ادای احترام به ارواح خانه تلقی می‌شد.
این سنت در عمل جنبه مثبتی دارد: گاهی اوقات، ممکن است قبل از رفتن برخی چیزهای فراموش شده را بردارید.

 

لمس کردن مجسمه ها 


rubbing-statues

سنت مالیدن قسمت‌های مختلف بدن به مجسمه‌های عمومی در بین گردشگران در سراسر جهان رایج است. در روسیه نیز این خرافات در بین مردم محلی رایج است. بنابراین وقتی به ایستگاه متروی Ploshadj Revolutsii می‌آیید، افرادی را می‌بینید که بینی، کفش‌ها، دست‌ها و حتی سایر اعضای بدن خود را به مجسمه‌ها می‌مالند. آنها بر این باور عقیده دارند که این کار باعث ثروتمند شدن، قبولی در امتحانات یا ازدواج و خوشبختی می‌شود. 

 

دست دادن و یا بوسیدن بیش از حد


excessive-shaking-or-kissing

مردم بر این باورند که دست دادن یا بوسیدن بیش از حد ممکن است منجر به نزاع و درگیری شود.
این خرافه حتی به فضا هم رسیده است! زمانی که سایوز روسی و آپولو آمریکایی لنگر انداختند، فضانوردان روسیه از دست دادن با فضانوردان خارجی که در دریچه ظاهر شده بودند خودداری کردند.

 

قبل از تاریخ تولد تبریک نگویید!


do-not-congratulate-before-the-date-of-birth

مردم روسیه بر این باور عقیده دارند که تبریک تولد یک فرد از قبل ممکن است باعث بدشانسی شخص شود. 

 

به یک نفر به تعداد زوج گل ندهید.


flowers-for-her

در فرهنگ روسیه مرسوم است که تعداد فرد گل هدیه می‌دهند. بنابراین اگر قصد دارید به شخص روسی گل هدیه بدهید به تعداد عدد فرد گل نیاز دارید. در فرهنگ اسلاو باستان، اعداد زوج نشان دهنده پایان چرخه زندگی بودند.

 

بطری خالی را روی میز نگذارید


do-not-leave-the-empty-bottle-on-the-table

در حین نوشیدن، روس ها همیشه بطری های خالی را روی زمین قرار می دهند. فرقی نمی کند نوشیدنی انتخابی شما چه چیزی باشد، برای جلوگیری از بدشانسی، همیشه باید نوشیدنی های خالی را روی زمین بگذارید.
افسانه ها حاکی از آن است که این عمل زمانی شروع شد که سربازان قزاق را در سال 1814 به فرانسه راندند. سربازان متوجه شدند که رستوران داران پاریسی به جای هر بطری سفارشی، از مشتریان به ازای هر بطری خالی مانده روی میز هزینه دریافت می کنند و بنابراین قزاق ها با حیله گری بطری های خالی خود را زیر میز پنهان می‌کردند. وقتی سربازان به روسیه بازگشتند، این رسم را با خود آوردند.

 

افتادن چنگال بر روی زمین


the-fork-fell-on-the-ground

مردم روسیه عقیده دارند اگر چنگال یا قاشقی روی زمین افتاد، منتظر یک مهمان خانم باشید و اگر چاقویی افتاد، منتظر یک مهمان مرد باشید.

 

پا روی پات گذاشتن


she-stepped-on-her-feet

اگر شخصی به طور تصادفی پا روی پای شما گذاشت، معمول است که فردی که روی آن پا گذاشته شده است، به آرامی پای کسی را که اولین قدم گذاشته است، می گذارد. گفته می شود که آنها به این ترتیب از درگیری  و نزاع در آینده جلوگیری می کنند.

 

به آینه شکسته نگاه نکنید


do-not-look-into-a-broken-mirror

هرگز به آینه شکسته نگاه نکنید. روس ها بر این باورند اگر به آینه شکسته نگاه کنید 7 سال بدشانسی خواهید داشت.

 

نشانه های خارش بدن


woman-right-palm-hand-itch

اگر بینی شما خارش می کند، به زودی مشروب می خورید. اگر دست راست شما خارش کند، به زودی با کسی ملاقات خواهید کرد و اگر دست چپ شما خارش کند، به زودی پول به دستتان می‌رسد.

 

برداشتن چیزی که در خانه جا مانده


picking-up-something-left-at-home

روس ها بر این باورند بازگشت به خانه برای چیزهای فراموش شده و وسایلی که جا گذاشته اید باعث بدشانسی می‌شود. برای برداشتن چیزی که از قبل جا مانده قبل از خروج مجدد باید به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید.

 

زیر نردبان راه نروید!


do-not-walk-under-the-ladder

یکی دیگر از خرافات کشورهای توسعه یافته از جمله روسیه این است که آنها معتقدند این خرافه خنده دار از زمانی به وجود آمد که یک نقاش مست به طور تصادفی یک سطل رنگ را روی مردی که سر کار می رفت انداخت. از آن زمان مردم هنگام رفتن به سرکار خود از زیر نردبان رفتن اجتناب می کنند.

 

عبور گربه سیاه از مسیر شما بدشانسی می‌آورد!


black-cat-crossing-your-path-brings-bad-luck

در زمان‌های قدیم، زمانی که مردم اعتقاد زیادی به وجود جادوگران داشتند، تصور می‌شد که جادوگران می‌توانند خود را به گربه سیاه تبدیل کنند تا ناشناس بمانند. بنابراین به عنوان یکی از خرافات کشورهای پیشرفته، اگر یک گربه سیاه از مسیر شما عبور کند، بدشانسی به بار خواهد آورد.


 

captcha

مطالب مرتبط