جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | 10 حقیقت جالب درباره کرملین مسکو

10 حقیقت جالب درباره کرملین مسکو

پایتخت روسیه، مسکو، بزرگترین شهر اروپا است و کاخ کرملین پربازدیدترین جاذبه این شهر و یکی از برجسته ترین ساختمان های جهان به شمار می‌آید. این قلعه باشکوه از جنوب به رودخانه مسکوا، از شرق به کلیسای جامع سنت باسیل و میدان سرخ و از غرب به باغ اسکندر مشرف است. علاوه بر این، به عنوان مقر قدرت روسیه و نماد واقعی این کشور شناخته می شود. در این مطلب 10 واقعیت جالب درباره کرملین وجود دارد که قبل از رفتن به این مکان باید بدانید! 

1.  کرملین بزرگترین قلعه در اروپا !

 

کرملین کلمه ای است که برای توصیف یک قلعه یا یک مجموعه مهم مستحکم در روسیه استفاده می شود. هر شهر در روسیه کرملین مخصوص به خود را دارد، اما کرملین مسکو که نماد دولت روسیه نیز می باشد، محبوب ترین آنهاست که میتوانید در تور مسکو از آن دیدن کنید. کرملین با بیش از 90 هکتار زمین، بزرگترین قلعه فعال اروپا است که دارای پنج قصر و چهار کلیسای جامع است.
شاهزاده یوری دولگوروکی کرملین را در سال 1100 تأسیس کرد، که در آن زمان از چوب ساخته شده بود.

 

2.  ستاره های کرملین همیشه می درخشند 

 

پنج ستاره بالای کرملین، هر کدام یک تن وزن دارند و از یاقوت ساخته شده اند تا درخشندگی آنها را افزایش دهد. علاوه بر این نور ستارگان کرملین تنها دو بار خاموش شده است. اولین بار در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که کرملین استتار شد تا آن را از هواپیماهای بمب افکن پنهان کند و دومین سری به دلیل فیلمبرداری یک فیلم خاموش شدند . 

برای مطالعه راهنمای سفر به مسکو کلیک کنید.

3. کرملین قبلا مجسمه عقاب داشت

 

ستاره‌هایی که برج‌های کرملین را تزئین می‌کنند از سال 1935 طراحی و ساخته شده اند. پیش از این، چهار برج کرملین با عقاب‌های دو سر پوشیده شده بودند که توسط دولت شوروی ذوب شده و ستاره‌ها جایگزین آن‌ها شد. 

 

4. رئیس جمهور روسیه با هلیکوپتر به کرملین رفت و آمد می کند.

 

kremlin-by-helicopter

یک سکوی هلیکوپتر در سال 2013 برای جلوگیری از اختلال در ترافیک ناشی از یک راهپیمایی ساخته شد. همچنین از سال 2015، کرملین به خانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی روسیه تبدیل شد. 

 

5. کرملین میزبان پنج کاخ و چهار کلیسای جامع است!

 

کرملین به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مسکو نه تنها بزرگترین قلعه روسیه است، بلکه بزرگترین قلعه فعال در کل اروپا محسوب می‌شود. البته قلعه های بزرگ‌تری در نوع خود وجود داشته است، اما کرملین بزرگترین قلعه ای است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

6. کرملین بخشی از میراث جهانی یونسکو است 

 

کرملین و میدان سرخ در سال 1990 به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شدند.

 

7. کرملین در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است

 

largest-bell

کرملین مسکو جایی است که می توانید بزرگترین زنگ جهان و بزرگترین توپ جهان را ببینید که با ارتفاع 6.14 متر (20 فوت) در سال 1735 ساخته شد. در هنگام ریخته‌گری فلز شکست و هرگز زنگ نخورد. توپ تزار نیز با وزن 39.312 تن در سال 1586 ریخته‌گری شد و هرگز در جنگ استفاده نشد، اما این بزرگترین توپ از نظر کالیبر (قطر داخلی لوله سلاح) است.

 

8. کرملین از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد

 

کرملین در طول جنگ جهانی دوم به طور هوشمندانه از آسیب های مرگبار محافظت شد. در طول جنگ جهانی دوم، این کاخ به طور کامل استتار شد تا شبیه یک بلوک ساختمانی مسکونی به نظر برسد. گنبدهای کلیسا و برج‌های سبز معروف به ترتیب به رنگ خاکستری و قهوه‌ای درآمدند و درها و پنجره‌های جعلی بر روی دیوارهای کرملین نقاشی شدند و میدان سرخ با سازه‌های چوبی پوشانده شد. با وجود اینکه مسکو در جنگ جهانی دوم به طور گسترده مورد حمله قرار گرفت ، کرملین آسیب قابل توجهی متحمل نشد. 

 

9. کاخ کرملین در مجموع 20 برج دارد!

 

kremlin-20-towers

از 20 برج کرملین، تنها دو برج نام مناسبی ندارند، آنها به "اولین بی نام" و "دومین بی نام" معروف هستند. بلندترین آنها برج ترویتسکایا با ارتفاع 80 متر (262 فوت) است، در حالی که شناخته شده ترین آنها اسپاسکایا است که به برج ساعت کرملین معروف است.

 

10. دیوارهای کرملین قبلا سفید بود

 

kremlin-walls-white

کرملین در طول زمان تغییرات زیادی داشته است. این ساختمان در ابتدا از چوب ساخته شده بود. در واقع کرملین قبلاً خود یک شهر بود که توسط باروها، برج ها و سنگرها احاطه شده بود. دیوارهای کرملین در اصل برای حفظ آجرها ،به رنگ سفید درآمده بود. پس از آن، در اواخر قرن نوزدهم، دیوارها ظاهر آجری قرمز رنگ پیدا کردند. برای دیدن کرملین در حالتی که سفید بود،  نقاشی های هنرمندان روسی پیتر ورشچاگین و الکسی ساوراسوف را جستجو کنید. 


با دانستن این حقایق درباره کاخ کرملین، آیا آماده بازدید از بزرگترین قلعه فعال اروپا هستید؟ آیا مشتاق هستید که از بزرگترین شهر اروپا نیز دیدن کنید و خودتان شکوه این قلعه را از نزدیک ببینید؟ همین حالا تورهای روسیه ما را رزرو کنید .

برای مطالعه هزینه های سفر به روسیه کلیک کنید.
 

captcha

مطالب مرتبط