جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | جشنواره بادبان های سرخ

جشنواره بادبان های سرخ

بادبان های سرخ (به روسی: Алые паруса) جشنی در سنت پترزبورگ روسیه است که بزرگ ترین و مشهورترین رویداد عمومی در طول جشنواره شب های سفید است که هرساله در فصل تابستان در سن پترزبورگ برگزار میگردد. این سنت به دلیل آتش بازی های تماشایی، کنسرت های موسیقی متعدد و نمایش عظیم آبی بسیار محبوب است.

رویداد سالانه Scarlet Sails در 25 ژوئن در شب های سفید سن پترزبورگ برگزار می شود. Scarlet Sails رویدادی است که به فارغ التحصیلان مدرسه اختصاص داده شده است. نوجوانانی که از مدرسه فارغ التحصیل می شوند به طور سنتی فارغ التحصیلی خود را در ماه ژوئن جشن می گیرند و هر سال در سن پترزبورگ این تعطیلات به جشنی در سطح شهر تبدیل می شود.


تاریخچه رویداد بادبان های سرخ 


این رویداد در سال 1968 آغاز شد، زمانی که چندین مدرسه در سن پترزبورگ متحد شدند تا پایان سال تحصیلی خود را جشن بگیرند. این جشن با نماد گرایی از کتاب بادبان‌های قرمز که نوشته الکساندر گرین است برگزار گردید. در این رویداد یک کشتی با بادبان های قرمز رنگ به سمت کاخ زمستانی حرکت کرد. اکران فیلم بادبان های سرخ در سال 1961 محبوبیت این کتاب و سنت را افزایش داد.


کتاب بادبان های قرمز


الکساندر گرین نویسنده ای بود با پیشینه قوی سوسیالیستی تمایل به نوشتن داستان های کوتاه عاشقانه داشت. در زمان انقلاب 1917 با ارتش سرخ به پتروگراد (سن پترزبورگ کنونی) رفت و در آنجا با زنی جوان به نام نینا آشنا شد. الکساندر آنقدر شیفته او بود که شاید شناخته شده ترین اثر خود را با زن جوانی مانند نینا به عنوان شخصیت اصلی نوشت و آن را "Alye Parusa" یا "The Scarlet Sails" نامید.
افسانه زیبای بادبان های اسکارلت که در سال 1923 منتشر شد، در سرزمینی خیالی اتفاق افتاد که در آن ملوانی به نام لانگرن پس از مرگ زودرس همسرش مجبور به بازنشستگی شد. او در حالی که از دختر کوچکشان، آسول، در یک شهر بندری آرام مراقبت می کرد، اسباب بازی می ساخت. یک روز دختر یک قایق اسباب‌بازی را تعقیب کرد که قرار بود در مسیر با پیرمردی به نام ایگل برخورد کرد که ادعا می‌کرد جادوگر بزرگی است. او پیش‌بینی کرد که روزی شاهزاده‌ای با کشتی با بادبان‌های قرمز رنگ به دنبال او خواهد آمد و او را به سرزمینی دور می‌برد تا با او زندگی کند. آسول حرف های پیرمرد را باور کرد، علی‌رغم اینکه پس از آن مدام به خاطر این کار او را مسخره می‌کردند. زمانی که بعداً یک ناخدای کشتی ثروتمند (با نام انگلیسی آرتور گری) به سرزمینشان آمد و عاشق او شد و از این پیش‌بینی مطلع شد، او کشتی خود را با بادبان‌های قرمز تزئین کرد  و دخترک رویاپرداز جوان را با خود برد.


جشنواره بادبان های سرخ 


جشنواره Scarlet Sails که در اواخر ژوئن برگزار می‌شود، سالانه پذیرای 1/5 تا 3 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان است به همین سبب به عنوان یکی از بزرگترین جشن های روسیه شناخته می شود.
این جشنواره با نور پردازی های گسترده، موسیقی، آتش بازی و اجرای تئاتر یک نمایش چند رسانه ای عظیم است. بنابراین شرکت در این جشنواره یک تجربه بی نظیر است که با ترکیبی از موسیقی و نور در حین عبور کشتی فوق‌العاده زیبا با بادبان های سرخ، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و خاطره انگیزی را برای تماشاگران رقم می‌زند.

 

captcha

مطالب مرتبط