جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | راهنمای سفر به مورمانسک

راهنمای سفر به مورمانسک

مورمانسک بزرگترین شهر جهان در شمال دایره قطب شمال است. نام آن احتمالاً از کلمه محلی سامی مورمان به معنای "لبه زمین" گرفته شده است. تکامل شهر از پاسگاه نوپای به شهر پر رونق کنونی در طول یک قرن به خودی خود جذاب است، با این حال این آب و هوای قطبی سرد مورمانسک، روسیه است که همچنان آن را متمایز می کند. دمای زیر صفر و هفته‌ها تاریکی زمستانی با شگفتی‌های طبیعی خارق‌العاده و تقریبا جادویی بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند تا بازدید از قسمت‌های دورافتاده روسیه را تجربه کنند. در ادامه با ما در آرزوی سفر همراه باشید تا درباره راهنمای سفر به مورمانسک  اطلاعات بیشتری از این سرزمین یخی را در اختیارتان قرار دهد. در صورتی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارید میتوانید با رزور تور مورمانسک در آرزوی سفر پارسیان، سفر خاطره انگیزی را تجربه نمایید.

 

 

موقعیت جغرافیایی مورمانسک


مورمانسک، با نام مستعار دروازه قطب شمال یک بندر دریایی واقع در ساحل شرقی خلیج کولا و  شمال غربی روسیه می باشد. این شهر که در سال 1915 به عنوان بندر تدارکاتی در جنگ جهانی اول تأسیس شد و پایگاهی برای نیروهای اعزامی بریتانیا، فرانسه و آمریکا علیه بلشویک ها در سال 1918 بود.
این شهر در حال حاضر یک بندر ماهیگیری مهم است و یکی از بزرگترین کارخانه فرآوری ماهی در اروپا است. بندر بدون یخ مورمانسک آن را به تنها بندر روسیه با دسترسی نامحدود به اقیانوس اطلس و مسیرهای دریایی جهان تبدیل کرده است. 
مورمانسک از طریق راه آهن به سن پترزبورگ و مسکو و مراکز معدنی و صنعتی Monchegorsk و Kirovsk متصل می شود. 
فاصله تقریبی مورمانسک تا سایر مکان‌های دیدنی:
مورمانسک تا سن پترزبورگ: 1350 کیلومتر
مورمانسک تا ترومسو، نروژ: 925 کیلومتر
مورمانسک تا اولو، فنلاند: 770 کیلومتر

 

آب و هوای مورمانسک


در مورمانسک، تابستان‌ها کوتاه، خنک و عمدتاً ابری و زمستان‌های طولانی، سرد، برفی و ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 4 درجه فارنهایت تا 62 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت زیر 18- درجه فارنهایت یا بالاتر از 76 درجه فارنهایت است.
بر اساس نظر گرداشگران، بهترین زمان برای بازدید از مورمانسک برای بازدید در هوای گرم از اواسط جولای تا اوایل آگوست است.


سبک غذایی و رستوران ها در مورمانسک


در مورمانسک، کافه‌های محلی مفهوم غذاهای خیابانی را دوباره زنده کردند. غذاهای خیابانی معاصر قطب شمال بهترین ها را از غذاهای سنتی مردمان نوردیک گرفته و با تعبیری جدید ارائه کرده است. از غذاهای سنتی این شهر میتوان به پیراشکی خرچنگ، سوپ ماهی (Zaiburikha) و گوزن استروگانف اشاره کرد.
یکی از رستوران های توصیه شده برای خوردن غذاهای روسی در مورمانسک  Tzarskaya Okhotaاست. غذاهای این رستوارن کاملاً دلپذیر هستند. محیط رستوران ممکن است برای گیاهخواران جذاب نباشد زیرا تزئینات آن از پوست حیوانات است. یکی دیگر از مکان های خوب برای صرف غذا در مورمانسک ماما نا داچه است. این رستوران با دکوراسیون سنتی اصیل از شخصیت های روسی، طیف گسترده ای از غذاهای روسی را سرو می کند.


جاهای دیدنی مورمانسک


مورمانسک به عنوان شمالی ترین شهر روسیه و بزرگترین شهر بر فراز دایره قطب شمال، تاریخ منحصر به فرد و جالبی دارد این شهر تحت تسلط یادآور جنگ با طیف گسترده ای از بناها و موزه ها است که به حفظ تاریخ منطقه اختصاص یافته است. گردشگرانی که از فعالیت‌های خارج از منزل لذت می‌برند، مجموعه‌ای عالی از پیاده‌روی‌ها، دریاچه‌ها و نقاط دیدنی را برای انتخاب پیدا می‌کنند و کاوشگران حتی می‌توانند برای دیدن پدیده طبیعی، شفق شمالی، به شمال سفر کنند.
این شهر دارای جاذبه های محبوب بسیاری از جمله لنین، آلیوشا، موزه تاریخ مطالعات منطقه ای مورمانسک و طبیعت است که ارزش بازدید را دارد.

northern lights murmansk

شفق شمالی


شگفتی های بسیاری در طبیعت وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها به اندازه شفق شمالی در مورمانسک شگفت انگیز هستند. این پدیده که با نام دیگر شفق قطبی شناخته می شود، مسافران زیادی از سراسر جهان برای تماشای این تجربه ای فراموش نشدنی به مورمانسک سفر می کنند.

برای مطالعه مقاله شفق قطبی در روسیه اینجا کلیک کنید.

 

lenin


موزه کشتی لنین


لنین یک یخ شکن هسته ای متعلق به دوران شوروی است. این قایق در سال 1957 به عنوان اولین کشتی سطحی با موتور هسته ای به آب انداخته شد و برای پاکسازی مسیرهای دریایی برای کشتی های باری در امتداد سواحل شمالی روسیه مورد استفاده قرار گرفت. این کشتی اکنون یک موزه کامل است که در بندر مورمانسک واقع شده است و در تمام طول سال برای میتوانید از آن بازدید کنید. دیدن این کشتی باشکوه تجربه بسیار خوبی برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند می باشد.

murmanskiy-oblastnoy

موزه Murmanskiy Oblastnoy Krayevedcheskiy Muzey  


مکان جالب دیگر Murmanskiy Oblastnoy Krayevedcheskiy Muzey است. این موزه داستانی در مورد تاریخ محلی مورمانسک دارد. مجموعه خوبی از آثار تاریخی و طبیعی را پیدا کنید. یک موزه عالی، اتاق های زیاد، همه چیز جالب و تمیز است.

alyosha

بنای یادبود آلیوشا


یکی از پربازدیدترین جاذبه های مورمانسک بنای تاریخی آلیوشا است. این بنای تاریخی چشمگیر، یک نقطه عطف قابل توجه و یک منظره عالی برای گردشگران است .
بنای یادبود آلیوشا (مدافعان قطب شمال شوروی در طول جنگ بزرگ میهنی) واقع در جنوب مرکز شهر مورمانسک، یک یادبود جنگی دیدنی از سربازان، ملوانان و هوانوردان شوروی است که در طول جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند. این بنای یادبود دومین بنای بلند روسیه در خارج از سرزمین مادری در ولگوگراد است و 5000 تن وزن دارد. مجسمه رو به غرب به سمت دره شکوه است که محل شدیدترین نبردهای کمپین قطب شمال است که در آن سربازان آلمانی از مورمانسک برگشتند.

teriberka


Teriberka


Teriberka یک مکان منحصر به فرد است. در این محل می توانید ویرانه های یک دهکده ماهیگیری قدیمی که از قرن شانزدهم به جای مانده است ، یک قبرستان کشتی، یک دهکده کوچک مدرن و مناظر خیره کننده اقیانوس منجمد شمالی را در ترکیبی معجزه آسا مشاهده کنید.

 

راه های دسترسی به مورمانسک


راحت ترین راه برای رسیدن به مورمانسک از طریق پروازهای هوایی از شهرهای مسکو و سن پترزبوگ است.قیمت بلیط هواپیما حداکثر 50 دلار می باشد.اگر به دنبال راه ارزانتری هستید میتوانید از طریق قطار  از شهرهای مسکو و سن پترزبوگ به این شهر سفر کنید. البته لازم به ذکر است که این روش کمی زمانبر است  و حدودا یک روز در راه هستید.
این شهر به کشور اسکاندیناوی نزدیک است و فقط 200 کیلومتر با این کشور فاصله دارد. همچنین دارای دو نقطه مرزی با کشور فنلاند است. گردشگرانی که از اروپا قصد سفر به این شهر را دارند میتوانند از طریق فرودگاه های های هلسینکی، اسلو یا استکهلم به مرز روسیه بیایند و سپس با ماشین به مقصد خود یعنی مورمانسک برسند.

 

گردش در شهر 


پیاده


اگرچه مورمانسک نسبتا بزرگی است است، اما بیشتر مکان‌های مورد علاقه بازدیدکنندگان در یک منطقه نسبتاً فشرده در مرکز شهر قرار دارند. Prospekt Lenina ، گذرگاه اصلی شمال به جنوب از طریق مرکز شهر و میدان پنج گوشه مرکزی است. گردشگران مشتاق می‌توانند کل منطقه مرکزی را از هتل پولیارنی زوری در انتهای جنوبی مرکز شهر تا مجسمه آلیوشا، در  در ضلع شمالی شهر، در کمتر از دو ساعت پیاده طی کنند.


با اتوبوس


ترولی‌بوس‌ها در بیشتر خیابان‌های بزرگ‌ مورمانسک در دسترس هستند و معمولاً یک مسیر شمال به جنوب را دنبال می‌کنند، اگر به سمت شرق ("بالای تپه") می‌روید، باید از اتوبوس‌های کوچک ماشتروکا استفاده کنید. هم اتوبوس‌ها و هم ترولی‌بوس‌ها می‌توانند در ساعات شلوغی به دلیل ترافیک با تأخیر مواجه شوند. 


با تاکسی


گزینه دیگر استفاده از تاکسی‌هایی است که فراوان و ارزان هستند، اکثر رانندگان به زبان روسی صحبت میکنند .هزینه تاکسی برای یک مسیر معمولی در مرکز شهر حدود 400 روبل میباشد. تاکسی‌های بدون علامت ارزان‌تر هستند، اما معمولاً برای کسانی که به زبان روسی تسلط ندارند استفاده از آنها کمی خطرناک است.

 

وضعیت امنیت در مورمانسک


برخی از محله های این شهر از جمله Rostu و Zhilstroy ممکن است در شب ناامن باشند.همچنین سگ های ولگرد در اطراف مناطق حومه شهر پرسه می زنند و به انسان هایی که غذا با خود دارند حمله می کنند. علاوه بر این در کنار جاده منتهی به فرودگاه نیز خرس هایی مشاهده می شود. اگرچه خرس ها معمولاً در صورت دیدن انسان ها فرار می کنند، اما خرس های مادری که از فرزندان خود محافظت می کنند ممکن است خطرناک باشند.

 

هتل های مورمانسک


Park Inn by Radisson Poliarnie Zori, Murmansk

 

هتل Park Inn by Radisson Poliarnie Zori یکی از هتل های 3 ستاره شهر مورمانسک است. این هتل از موقعیت دسترسی خوبی برخوردار است و تنها چند دقیقه با جاذبه‌های فرهنگی از جمله تئاتر منطقه‌ای درام مورمانسک و کلیسای جامع ارتدکس دریایی ناجی بر روی آب فاصله دارد.
آدرس هتل: Knipovicha 17, Murmansk, 183039, Russian Federation

برای کسب اطلاعات بشتر از هتل Park Inn by Radisson Poliarnie Zori به این صفحه مراجعه نمایید.

captcha

مطالب مرتبط