جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | پارک ها و باغ های سنت پترزبورگ

پارک ها و باغ های سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ، شهری زیبا و تاریخی در روسیه است. پارک‌ های سن پترزبورگ با شهرتی برجسته در بین گردشگران مناظر شگفت انگیزی را ارائه می دهند. پارک و باغ های سن پترزبورگ با طراحی منحصر به فرد، مناظر طبیعی خیره‌کننده و شگفت‌انگیز، یک جاذبهٔ فرهنگی و تفریحی برای ساکنان و بازدیدکنندگان این شهر فراهم می‌کنند.
سن پترزبورگ با بیش از 200 پارک و باغ، به علاوه بیش از هزار خیابان پر درخت و بیش از 700 میدان سرسبز و بیش از 2000 هکتار فضای سبز از سرسبزترین شهرهای روسیه است.

 

باغ الکساندر


باغ الکساندر سن پترزبورگ

باغ الکساندر در مرکز سنت پترزبورگ، در کنار میدان کاخ و پشت دریاسالار واقع شده است . تا سال 1806، این منطقه توسط استحکامات دریاسالاری پوشیده شده بود، اما پس از حذف آنها، به میدان دریاسالار تبدیل شد. در آغاز قرن نوزدهم، خیابانی در امتداد جلوی دریاسالار اصلی کشیده شد و خیلی زود به مکانی شیک برای گردش و تفریح برای اشراف سن پترزبورگ تبدیل شد. این خیابان حتی در ادبیات روسی آورده شده، زمانی که شاعر محبوب این کشور، الکساندر پوشکین، در رمان جاودانه در شعر اوگنی اونگین از آن یاد کرد.
باغ الکساندر در سال‌های 1872-1874 بر فراز میدان دریاسالاری، به طرحی توسط باغبان منظره ادوارد رگل، به عنوان بخشی از جشن‌های دویستمین سالگرد تولد پیتر کبیر ساخته شد. باغ به طور رسمی در سال 1874 در حضور الکساندر دوم افتتاح شد و به همین دلیل باغ به نام او نامگذاری شده است. یک فواره در سال 1880 در این پارک نصب شد. این فواره به دلیل واکنشی که به موسیقی پخش شده در باغ نشان می دهد به عنوان فواره موزیکال یا رقصنده شناخته می شود. در پایان قرن نوزدهم ، مجسمه های شخصیت های بزرگ فرهنگی روسیه، شاعران واسیلی ژوکوفسکی و میخائیل لرمانتوف، نویسنده نیکلای گوگول، آهنگساز میخائیل گلینکا و مسافر نیکولای پرژووالسکی در این پارک نصب گردید.
باغ الکساندر در آغاز دهه 1920 به شکوه سابق خود بازیابی شد. در طول محاصره لنینگراد در جنگ جهانی دوم، اگرچه ساکنان شهر به شدت به هیزم نیاز داشتند اما حتی یک درخت از باغ قطع نشد. باغ در اثر حملات هوایی و گلوله باران به شدت آسیب دید، اما دوباره بازسازی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.
نحوه رسیدن به آنجا:
باغ الکساندر پشت دریاسالار، در بالای خیابان نوسکی واقع شده است. ایستگاه متروی Nevsky Prospekt تا میدان قصر، ۱۰ دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

 

باغ گیاه شناسی


باغ گیاهشناسی سن پترزبورگ

باغ گیاه شناسی سنت پترزبورگ (باغ گیاه شناسی موسسه VL Komarov آکادمی علوم روسیه) در سمت پتروگراد واقع شده است و یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در روسیه است. این باغ در سال 1714 به دستور پیتر کبیر به عنوان باغ داروخانه تأسیس شد و به زودی به مرکزی برای تحقیقات باغبانی تبدیل شد که از نظر اهمیت و اندازه مجموعه با سایرین در اروپا برابری می کرد. در ابتدا باغ داروخانه عمدتاً بر روی رشد گیاهان دارویی متمرکز بود، اما به زودی مردم شروع به آوردن نهال و بذر گیاهان کمیاب و عجیب و غریب کردند - که گلخانه ای مخصوص برای آنها ساخته شد. 
امروزه بیشتر باغ گیاه شناسی به سبک منظره انگلیسی طراحی شده است. گیاهان منطقه معتدل روسیه بدون پوشش رشد می کنند، در حالی که گلخانه ها مجموعه بزرگی از گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری را در خود جای داده اند. «تپه‌های آلپ» باغ همچنین خانه گیاهانی از قفقاز، مدیترانه و آسیا است. علاوه بر همه اینها، باغ گیاه شناسی همچنین دارای مجموعه ای از انواع سرخس، گیاهان چینی و ژاپنی، نخل، بامبو، مخروطیان، ارکیده و بسیاری دیگر است. نیلوفرهای آبی غول پیکر هر تابستان گل می دهند و منظره شگفت انگیزی را برای بازدیدکنندگان تور سنت پترزبورگ به ارمغان می آورد.

نحوه رسیدن به آنجا:
باغ گیاه شناسی در Ulitsa Professora Popova، نه چندان دور از ایستگاه مترو Petrogradskaya واقع شده است. از رودخانه کارپوفکا عبور کنید و چند صد متری Ulitsa Professora Popova را دنبال کنید.

 

باغ کاترین


باغ کاترین

باغ کاترین با نام غیر رسمی باغ عمومی در مقابل تئاتر الکساندرینسکی ، بین تئاتر و خیابان نوسکی واقع شده است. باغ در دهه 1820 با طرحی از کارلو روسی ساخته شد و مجسمه کاترین کبیر که بر آن غالب است و نام خود را از آن گرفته است در سال 1873 برپا شد. در اطراف این پارک کاخ آنیچکوف و کتابخانه عمومی قرار دارد که این کتابخانه به عنوان یکی از مهم ترین کتابخانه های جهان شناخته می شود. از اواخر بهار تا اوایل پاییز و گاهی تا زمستان هنرمندان محلی در پیاده‌روی بیرون کاخ کاترین می‌نشینند و آثار خود را به نمایش می‌گذارند و می‌فروشند و به کشیدن پرتره‌های رهگذران مشغول هستند.

 

باغ تابستانی


باغ تابستانی سن پترزبورگ

باغ تابستانی جایی است که رودخانه فونتانکا از رودخانه نوا خارج می شود. در سال 1704 به دستور پیتر کبیر، که شخصاً در برنامه ریزی آن شرکت داشت، تأسیس شد و بر اساس اصول هندسی دقیق طراحی شده است. باغ تابستانی خانه مجسمه های مرمری است که از اروپا آورده شده است، همچنین در این باغ انواع گل ها و گیاهان کمیاب و همچنین فواره ها وجود دارد. این باغ یک مکان سنتی برای زندگی درباری در خارج از کاخ بود.
باغ تابستانی همچنین محل اولین کاخ تابستانی پیتر کبیر است که توسط معمار بزرگ ایتالیایی Domenico Trezzini ساخته شده است و هنوز در آنجا وجود دارد. این کاخ تابستانی، یک ساختمان دو طبقه به سبک هلندی با سقف بلند و فضای داخلی نسبتاً ساده، یکی از اولین کاخ های سنگی سنت پترزبورگ بود. فضای داخلی اصلی آن تا به امروز حفظ شده است.

امروزه خیابان‌های این باغ با 79 مجسمه مجسمه‌سازان ایتالیایی قرن 17 و 18 ، از جمله Boratta، Bozzazza، و بسیاری دیگر تزئین شده است. انتهای رودخانه نوا از باغ تابستانی با حصاری که توسط معمار یوری فلتن در سال‌های 1773-1786 طراحی شده بود، محصور شده است. باغ همچنین خانه یک قهوه خانه (طراحی شده توسط کارلو روسی) و یک خانه چای (طراحی شده توسط لودویگ شارلمانی) است. 
نحوه رسیدن به آنجا:
باغ تابستانی در کنار میدان مریخ و قلعه سنت مایکل قرار دارد. برای رسیدن به آنجا، با مترو به ایستگاه Gostiny Dvor بروید، از Nevsky Prospekt عبور کنید و به سمت Sadovaya Ulitsa بروید تا به قلعه سنت مایکل برسید. یکی از دو ورودی باغ تابستانی درست در پشت قلعه و آن سوی کانال قرار دارد.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ کلیک کنید.

پارک پیروزی مسکوفسکی


پارک ویکتوری (پارک پیروزی) مسکو

پارک پیروزی مسکوفسکی در جنوب سنت پترزبورگ در خیابان مسکوفسکی واقع شده است. این پارک در سال 1945 برای نشان دادن پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم بر آلمان نازی تأسیس شد.
این پارک که بیش از 68 هکتار وسعت دارد، بیش از 100 نوع درخت و بوته را در خود جای داده است و شامل  منظره است که با حوض ها، کانال ها، خیابان ها و باغ های گل تزئین شده است. شریان اصلی پارک خیابان قهرمانان است که توسط مجسمه های برنزی از افرادی که دو بار عنوان قهرمان اتحاد جماهیر شوروی و قهرمان کار سوسیالیستی را اعطا کرده اند پوشیده شده است. 
این پارک پر از یادآوری رنج لنینگراد در طول جنگ است. در جلوی غرفه اصلی پارک دو چهره قرار دارند: «جلو» اثر لئونید رازوموفسکی و «پشت» اثر نیکولای گورنیشف. در سال 1986، صلیبی برای قربانیان جنگ جهانی دوم در محل یک کارخانه آجر ساخته شد که اجساد کشته شدگان در محاصره لنینگراد در کوره های آن سوزانده شد.
نحوه رسیدن به آنجا:
پارک پیروزی مسکوفسکی درست در کنار ایستگاه متروی Park Pobedy قرار دارد.

برای آشنایی با پارک های مسکو کلیک کنید.

پارک طبیعی بوید هیل


پارک طبیعی بوید هیل

در جنوب سنت پترزبورگ، این حفاظت‌گاه طبیعی در 245 هکتار زمین گسترده شده است که زمین‌های باتلاقی، سواحل دریاچه‌ها و جنگل‌ها را در بر می‌گیرد. حیات وحش، از پرندگان گرفته تا تمساح، جمعیت این منطقه را تشکیل می دهد. تورها و فعالیت های ویژه از جمله پیاده روی شبانه و کمپ های روزانه برای کودکان به طور منظم در پارک برگزار می شود. رفتن به این پارک یک راه خوب برای فرار از شلوغی شهر است.

 

پارک وینوی


پارک وینوی

از بین تمام پارک‌های سنت پترزبورگ، فلوریدا، Vinoy Park شاید بهترین و زیباترین منظره خلیج تامپا را ارائه دهد. این مکان عالی برای تماشای مناظر، لذت بردن از یک پیک نیک یا رفتن به پیاده روی یا دویدن است. این پارک در مجاورت استراحتگاه Renaissance Vinoy، یکی از نمادین ترین و تاریخی ترین سازه های سنت پترزبورگ قرار دارد و به دلیل میزبانی کنسرت ها و جشنواره ها در طول سال شهرت دارد.

 

حفاظت از جزیره ویدون


 جزیره ویدون

در میان پارک‌های سنت پترزبورگ، FL، منطقه حفاظت شده جزیره ویدون خود را به عنوان «جواهری زیست‌محیطی در منظره شهری» متمایز می‌کند. این منطقه حفاظت‌شده با وسعت 3700 هکتار توسعه‌نشده، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فریبنده را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان تور روسیه می‌توانند در مسیرهای وسیع از پیاده‌روی لذت ببرند، در مورد اکولوژی و تاریخ منطقه در مرکز طبیعت بیاموزند، یا یک ماجراجویی قایقرانی را آغاز کنند. ورود به این پارک رایگان است.

 

پارک SAWGRASS LAKE


sawgrass-lake

پارک SAWGRASS LAKE یکی از پارک‌های سنت پترزبورگ است که در منطقه فلوریدا واقع شده است و برای گردش‌های آرام بسیار مناسب است. این پارک 400 هکتار باتلاق افرا، پیاده‌روی آرام و تماشای حیات‌وحش فوق‌العاده ارائه می‌کند. برای دیدن مناظر واقعاً دیدنی از مناظر اطراف به برج دیدبانی بروید یا برای آشنایی با این زیستگاه جالب به مرکز آموزش بروید. در بازدید از این پارک حتما دوربین خود را همراه داشته باشید تا بتوانید از حیات وحش عکس بگیرید!
 

captcha

مطالب مرتبط