جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

خاطرات مسافرین

حدیثه محمدی

خیلی وقت بود که رویای دیدن استانبول را در سر داشتم که به دلیل شیوع بیماری کرونا این سفر مهیا نشده بود ! خوشبختانه با کاهش پاندمی کرونا شرایط این سفر برام مهیا شد و چند روز قبل از تاریخ مورد نظرمون به آژانس هواپیمایی آرزوی سفر پارسیان مراجعه کردیم و تور استانبول 4 شب و 5 روز، رو تهیه کردیم.

سفر به استانبول یکی از خاطره انگیزترین سفرها برای ما بود. استانبول از نظر فرهنگ و تاریخ آنقدر غنی است که می توان هفته ها را فقط در این شهر سپری کرد. قبل از سفر کلی فیلم و سفرنامه درمورد شهر استانبول دیده بودم و کلی برنامه ریزی کرده بودم و یک دفتر مختص برنامه ها، خریدها، جاهای دیدنی استانبول، حتی وعده های غذایی، آماده کرده بودم تا از زمانمون نهایت استفاده رو ببریم.

در اینجا به مختصری از برنامه سفر خودمون اشاره میکنم:

روز اول: رسیدن به استانبول و گشت و گذار در این شهر

روز دوم: بازدید از محله سلطان احمد

روز سوم: بازدید و خرید از بازارهای استانبول

روز چهارم: بازدید از جزیره بیوک آدا

روز پنجم: پرواز استانبول به مقصد تهران

روز اول:

پروازمون حدود ساعت 4 صبح با هواپیمای ترکیش بود که با اسنپ از خونه به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت کردیم. تقریبا ساعت 5 به فرودگاه رسیدیم و چمدونا رو تحویل دادیم و کارت پروازمون گرفتیم و منتظر پروازمون شدیم.متاسفانه یه تاخیر جزیی در پروازمون داشتیم که خداروشکر زیاد معطل نشدیم. مهماندارای هواپیما برخورد خوبی داشتن و سطح پذیرایی هم کیفیت مطلوبی داشت.

تقریبا ساعت 12 بود به استانبول رسیدیم و بعد از چک پاسپورت ، وسیله ها و چمدون هامون رو تحویل گرفتیم و به سمت درب خروجی اومدیم.بعد از گشتن لاب لای جمعیت بالاخره تور لیدرمون پیدا کردیم. کمی معطل شدیم تا باقی مسافرین هم به ما ملحق شن و تا با ترنسفر فرودگاهی که داشتیم به سمت هتل حرکت کنیم.در طول مسیرمون به هتل توضیحاتی در خصوص تور ارائه کرد که مورد استقبال مسافرین قرار نگرفت.

هتل ما ، یک هتل 5 ستاره دیوان بود که در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده بود که موقعیت بسیار خوبی دارد. این هتل امکانات بسیار خوبی داشت و پرسنل هتل بسیار مهربان بودند.

بالاخره به هتل رسیدیم و پس از یک سفر نسبتا طولانی، فرصت دوش گرفتن و استراحت را داشتیم.طبق برنامه ریزی که از قبل ریخته بودیم ، تصمیم داشتیم بعد از استراحت ، در یکی از رستوران های اطراف هتل غذا بخوریم و از خیابان های اطراف هتل دیدن کنیم .منطقه اطراف هتل پر از کافه ها، رستوران ها، سوپرمارکت ها و ... بود که آن را بسیار شلوغ کرده بود.از جنبه خوب این هتل، ما هیچ مشکلی با گشت های شبانه، پیاده روی و حتی خرید و... نداشتیم و چون منطقه توریستی است امنیت اطراف هتل بالا بود.

روز دوم:

برای صرف صبحانه به رستوران هتل رفتیم و بعد از آن طبق برنامه ریزی ها قصد بازدید از آثار باستانی استانبول رو داشتیم.برای همین با تاکسی به میدان تکسیم رفتیم و از میدان تکسیم با تراموا T1 به محله سلطان احمد رساندیم.

سلطان احمد یکی از بی نظیرترین محله های استانبول است که به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان میتونه برای کامل کردن روزتون کافی باشه. از جاذبه های گردشگری که در این مکان قرار دارند میتونم به میدان سلطان احمد ، مسجد ایا صوفیه ، کاخ توپیاکی ، مقبره سلطان احمد ،ابلیسک دیواری و ... اشاره کنم که چون همه ی این امکان نزدیک به هم هستند میتونید پیاده از آن ها دیدن کنید.

روز سوم:

دیشب آنقدر خسته بودیم که صبح به سختی صبحانه هتل رساندیم.پس از صرف صبحانه مفصل به میدان تاکسیم رفتیم.برنامه امروزمون خرید بود و از اونجایی که امروز جمعه بود ، در منطقه فیندیک زاده جمعه بازار دایر میشد.برای رفتن به بازار سوار دلموش شدیم. جمعه بازار فاندیک زاده درست پشت ایستگاه تراموا بود و به دلیل ازدحام جمعیت و چادرهایی که برپا کرده بودند نیازی به پیدا کردن و جستجو نبود.

در این جمعه بازار می توانید لباس، کیف، کفش و حتی میوه را تهیه کنید. اگرچه اکثر اجناس از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، اما با گذاشتن زمان و جستجوی زیاد، می توانید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب نیز پیدا کنید.

روز چهارم:

روز چهارم از سفر را به بازدید از جزیره بیوک آدا اختصاص دادیم. کشتی هایی که به جزیره می‌روند ساعت 9:30 صبح حرکت می‌کنند و مسافران را از چندین اسکله می‌گیرند. نزدیکترین اسکله به هتل ما اسکله کاباتاش است.بعد از اینکه به کاباتاش رسیدیم، سوار تراموا T1"" شدیم و پس از خرید بلیط جزایر پرنس، سوار کشتی شدیم و به جزیره Buyuk Ada رفتیم.

سفر به جزیره حدود 2 ساعت طول کشید که با تجربه ای وصف ناپذیر از کشتی سواری برایمان به ارمغان آورد که لذت آن با گوش دادن به آهنگ های ترکی دو چندان شد.

مسیر تا رسیدن به جزیره چیزی در حدود 2 ساعت میشه که تجربه وصف ناشدنی از کشتی سواری رو برای شما به ارمغان میاره که لذت اون با گوش کردن آهنگ های ترکی دو چندان میشه .کشتی ابتدا در یک جزیره توقف میکنه و سپس به سمت جزیره بیوک آدا میره.

بعد از اینکه از کشتی پیاده شدیم به سمت میدان اصلی جزیره حرکت کردیم. در جزیره بیوک آدا فقط درشکه ، دوچرخه و موتور الکتریکی وجود دارد و هیچ خبری از وجود ماشین نیست ، از این رو فضایی آرام و دلنشین دارد و این امر لذت بازدید از این جزیره را ده برابر کرده است . با توجه به تحقیقات قبلی تصمیم گرفتیم با درشکه از تپه جزیره بالا رفته و مسیر برگشت را پیاده روی کنیم. سوار کالسکه شدیم و از جاده ای رد شدیم که در میان طبیعت و ویلاهای دوبلکس بسیار زیبا بود که من را یاد منظره هایی می انداخت که فقط در کارتون های دوران کودکی دیده بودم.

درشکه شما را در حدود یک ساعت دور جزیره میگرداند و در بلندترین نقطه جزیره مدت کوتاهی توقف میکنه که بتوانید در صورت تمایل عکس بگیرید.

بعد از درشکه سواری مسیر برگشت رو پیاده اومدیم تقربا یک ساعت و نیم پیاده روی کردیم و با اینکه کمی خسته بودیم زمان زیادی را صرف کردیم چون عکس های زیادی از مناظر جزیره گرفتیم و حسابی از طبیعت لذت بردیم .اگر قصد خوردن غذا در جزیره رو دارید باید بگم که هزینه گرون هست و اگر میخواید در هزینه سفرتون صرفه جویی کنید بهتره در استانبول غذاتون میل کنید.

روز پنجم:

روز پنجم (روز آخر) آخرین روز سفر غم انگیزترین روز است. از فردا همه چیز به روال گذشته برمی گردد و ما با انبوهی از خاطرات سفر می مانیم. امروز آخرین روز اقامت یک هفته ای ما در استانبول بود و باید اتاق های خودمون تحویل میدادیم ، پس از صرف صبحانه به اتاق برگشتیم تا چمدان هایمان را ببندیم .پس از تحویل اتاق چمدون هامون به امانات هتل تحویل دادیم و چون پروازمون 10 شب بود و ترانسفر قرار بود عصر بیاد دنبالمون تصمیم گرفتیم این مدت برای خرید سوغاتی اختصاص بدیم .

بازار بزرگ استانبول، بازار پر زرق و برق و میادین مرکزی و قدم زدن در کوچه پس کوچه های استانبول حس خوبی برامون ایجاد کرده بود. خلاصه بعد از کلی خرید و صرف ناهار به هتل برگشتیم تا وسایلمون تحویل بگیریم راهی فرودگاه شیم و بدین ترتیب سفر خوش ما به پایان رسید. این سفر اولین سفر من به استانبول بود و در این 4 شب تمام تلاشم را کردم که تمام مکان های تاریخی و دیدنی استانبول را ببینم و در نهایت باید بگویم که استانبول شهری بسیار زیبا با آب و هوای خوب است، در کل توصیه می کنم برای یک بار هم شده حتما به استانبول سفر کنید.