جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

خاطرات مسافرین

سیما سمندری

سفرنامه دبی

با سلام . راستش خواستم از سفری که ده روز پیش به دبی داشتیم براتون بنویسم....سفر به مکانی مدرن تر از آن چه که فکر میکردم. در دنیای عجیب و غریب و پر از پیشرفت دبی بعضا حس خوب و گاها حس توقف، ایستادن و پیشرفت نکردن به سراغمون میومد ، این احساسات از اونجایی شروع شد که آذر ماه 1401 روز ملی امارات یعنی 2 دسامبر با تور دبی 4 شب و 5 روز، عازم سفر به دبی شدیم.

روز اول :

بعد از رسیدن به هتلمون که پیرل سوییس یا بلک استون سابق ( خیابان رقه) بود کمی استراحت کردیم و بعد از دو یا سه ساعت با مترو راهی دبی مال شدیم، این رو هم بگم که به محض رسیدن به مترو باید نول کارت تهیه میکردیم که از اونجایی که توریست بودیم نول کارت نقره ای تهیه کردیم که از تمام نول کارت های دیگه مناسب تر بود چه برای استفاده از مترو چه اتوبوس و حتی مونوریل. ...

رسیدیم به دبی مال از خرید صرف نظر کردیم اما از نمایش و رقص زیبای فواره ها اطراف برج خلیفه نگم براتون، به حدی زیبا بود که طی سفر 5 روزه 2 یا 3 بار فقط برای تماشای این نمایش که از ساعت 18 هر نیم ساعت اجرا میشد راهی برج خلیفه (ایستگاه مترو = دبی مال) میشدیم.

روز دوم:

به میراکل گاردن و گلوبال ویلیج یا دهکده جهانی رفتیم. اولین مکان بزرگترین باغ گلی بود که دیده بودیم با کلی سازه گلی و تنوع و دنیای رنگارنگ گل ها که تماشا و قدم زدن رو لذت بخش ترین کار دنیا میکرد. دهکده جهانی ام شبیه شهری بود که از سازه و بنای چندین کشور تشکیل شده از هند و روسیه و آمریکا و اروپا گرفته تا مصر و فلسظین و چین و لبنان. بنایی که برای ایران ساخته شده بود به قدری پر ابهت بود که توریستی نبود که از کنارش رد شه و حیرت زده نشه.

وارد هر کدوم از این بخش ها که میشدیم لباس ها - صنایع دستی و سوغاتی و هنر اون کشور رو به نمایش میگذاشتند. هر 45 دقیقه یک گروه موسیقی مربوط به رسم و رسومات اون کشور عبور میکردند و به باقی گردشگران حال خوب هدیه میکردند.

روز سوم :

روز سوم به قصد بازدید از مرکز خریدی که گفته بودند قدرت خرید بالایی داره راهی دیره سیتی سنتر شدیم. برای یک بار بازدید بد نبود ! اما ! از من به شما نصیحت در دبی صرف هرگونه وقت برای خرید اتلاف زمانه.... این رو از تمام آشنایانم شنیده بودم اما وقتی رفتم این قضیه رو از نزدیک لمس کردم.

روز چهارم :

به موزه آینده و قاب دبی رفتیم. موزه آینده (ایستگاه ترید سنتر شیخ زائد) و قاب دبی که قابی بود برای به نمایش گذاشتن دبی در قدیم با ساختمان های کوتاه .مناطق تاریخی و بافت قدیمی... و دبی جدید که پر از برجسازی و ساختمان های بلند بود.

شب به منطقه داون تاون و مارینا رفتیم که حسااااابی لوکس بودن ساختمونا و حتی خیابون ها توجهمون رو جلب کرد،حیف که چرخ و فلک معروف یا عین دبی (چشم دبی) کار نمیکرد ....

روز پنجم:

روز آخر برای تماشای برج خلیفه در روز دوباره راهی دبی مال شدیم و بعد از یک پیاده روی 3 یا 4 ساعته به هتل برگشتیم و بماااند که از ترانسفر جا موندیم و با تاکسی خودمون رو به فرودگاه رسوندیم.

درسته که تاخیر بی سابقه 15 ساعته پروازمون(پرواز ماهان) و اقامتمون در فرودگاه کمی خستگی به تنمون گذاشت اما با هر لحظه فکر به لحظه به لحظه سفرمون به قدری حالمون خوب میشه که دوست داریم باز هم این تفریح شیرین رو تجربه کنیم.