جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | ویزای شینگن

ویزای شینگن

ویزای شینگن به چه دلایلی ریجکت میشود؟

چرا ویزای شینگن ریجکت میشود؟

تعداد زیادی از متقاضیانی که قصد سفر به اروپا رو دارند، پس از دریافت نامه ریجکتی، دنبال دلایل  ریجکت شدن ویزای شینگن خودشون هستند. در بیشتر اوقات با توجه به این که مسافر سابقه سفر خوبی داشته و از نظر مالی مشکلی نداشته و همیشه برنامه ی سفرش مناسب بوده، اما باز هم ویزای شینگن او توسط سفارت مورد نظر ریجکت میشود،در متن  پایین به چندین مورد از دلایل ریجکت شدن فرد توسط سفارت میپردازیم.

۱) قانع نشدن آفیسر پرونده:

به گفته ی وب سایت رسمی در حوزه ی ویزای شینگن، دلیل اصلی ریجکت شدن ویزای شینگن قانع نشدن آفیسر پرونده در خصوص دلیل سفر فرد و بازگشت حتمی فرد به کشور مبدا پیش از پایان اعتبار ویزا میباشد. در بیشتر موارد تمامی مدارکی که متقاضی به سفارت تحویل داده مشکلی ندارد اما افسر پرونده احتمال میدهد متقاضی در اروپا پس از پایان برنامه ارائه شده و تمام شدن اعتبار ویزا بماند.

۲)ارائه توضیحات ناکافی در رابطه با هدف و نحوه ی اقامت:

یکی از مهمترین و رایج ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن ارائه توضیحات ناکافی در رابطه با هدف از سفر،شرایط مالی و شغلی و نحوه اقامت و در کل، برنامه ریزی در این مدت است. به طور کلی کسی که قصد سفر به اروپا را دارد باید اسناد و مدارکی ارائه دهد که آفیسر پرونده به این نتیجه برسد که دلایل سفر عین مدارک ارائه شده است.

۳)اثبات بازگشت متقاضی به کشور مبدا:

متقاضی باید با ارائه  یکی از مدارکی مثل سند ملکی، نامه اشتغال به کار،روزنامه رسمی و داشتن نسبت خانوادگی در کشور مبدا این اطمینان رو ایجاد کند که بعد ازپایان زمان سفر به کشور مبدا برمیگردد.در این شرایط احتمال ریجکت شدن او  به طور خیلی زیادی کاهش میابد.

۴)ارائه برنامه سفر مبهم:

بر اساس قوانینی که برای گرفتن ویزای شینگن لازم است ،برنامه ی سفر تعیین میکند که فرد باید از کدام سفارت برای گرفتن ویزای خود اقدام کند.بنابراین اگر کسی از طریق سفارت اشتباهی اقدام به گرفتن ویزا کند یا محل اقامت خود را مشخص نکند و بیلیت و محل اقامت شما هماهنگ نشده  ایجاد برنامه ی سفر مبهم میکند و باعث ریجکت شدن ویزای شما میشود.

۵)نبودن و یا ناکافی بودن مدارک لازم برای تامین هزینه های سفر:

یکی دیگر از مواردی که باعث ریجکت شدن شما میشود نبودن و یا ناکافی بودن مدارک لازم برای تامین هزینه هاس سفر است. به همین دلیل فرد متقاضی و یا سرپرست خانواده به نمایندگی از تمام افراد خانواده باید گردش مالی یک ماه گذشته و موجودی حساب خود را ارائه بدهد.

۶)ارائه ندادن مدارک اقامت و یا مدارک متناقض:

بسیاری از افرادی که در زمینه اخذ ویزای شینگن فعالیت میکنند با وعده های فریبنده و سودجویانه مدارک اقامت جعلی رو در پرونده متقاضی قرار میدهند. که با این کار از هزینه های ویزا گرفتن را پایین بیاورند.و اگر این کار باعث شود آفیسر ذره ای شک کند میتواند درخواست شما را رد کند.

۷)فعالیت‌های مجرمانه درگذشته یا حال حاضر:

کوچکترین سابقه کیفری در گذشته یا فعالیت های مجرمانه فعلی به طور قطع به ریجکت شدن ویزای شینگن شما خواهد انجامید.

۸)ایراد در پاسپورت:

گذرنامه یکی از مهمترین مدارکی است که باید برای گرفتن ویزا به سفارت تحویل دهیم.در اینصورت اگر پاسپورت شما مخدوش باشد و یا حتی جلد روی آن آسیب دیده باشد و یا صفحه ای از پاسپورت گم شده باشد و یا اعتبار پاسپورت کمتر از ۶ ماه که این موضوع برای برخی از سفارت ها کمتر از ۳ ماه است باشد. و یا دست کم ۲ صفحه خالی در آن نباشد احتمال ریجکت شدن شما وجود دارد.

۹)ارائه مدارک جعلی:

هرگونه مدرک جعلی حتی یک برگ باعث ریجکت شدن شما میشود. تحت هیچ شرایطی سعی نکنید با مدارک جعلی اقدام برای گرفتن  ویزای شینگن کنید، سفارت ها با مدارک جعلی اقدامات سختی انجام میدهند و در مواقعی با ثبت تخلف صورت گرفته در پرونده نه تنها در درخواست های بعدی سخت گیری های بیشتری میکنند و با قرار دادن تخلف شما در سیستم یکپارچه سفرت های اروپایی،سفارت خانه  های دیگه هم در جریان کار شما قرار میگیرند.

۱۰)سن زیر سی سال و مجرد:

بسیاری از سفارت خانه های اروپایی به  افراد مجرد و کسانی که تنها زندگی میکنند ویزا نمیگیرند و سخت گیری میکنند و دلیل اصلی این سخت گیری ها بازگشت شخص به کشور مبدا است.

۱۱)ارائه حساب نا معتبر:

در این مورد ممکن است مسافر حسابی را به سفارت اعلام کند که در مدت کمی مثلا کمتر از یک ماه  مقدار خیلی زیادی پول به آن حساب واریز شده باشد که در این شرایط از نظر افسر پرونده حساب نا معتبر شناخته میشود.

۱۲)دعوت نامه:

بعضی از دعوت نامه های خویشاوندی و پیود های قوی فامیلی باعث میشود که افسر پرونده شک کند که متقاضی کننده قصد اقامت دائم را دارد و قصد  برگشت به کشور مبدا را ندارد و این موضوع باعث ریجکت شدن فرد میشود.

۱۳)عوامل دیگر:

مواردی مانند سابقه سفر کم و نامه مرجع نامعتبر باعث ریجکت شدن ویزای شینگن شما میشود.

 

captcha

مطالب مرتبط