جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | برای تعطیلات کریسمس کجا بریم؟

برای تعطیلات کریسمس کجا بریم؟

فصل آن است که سوار کالسکه شوید و همراه بابانوئل به سفر بروید. تعطیلات کریسمس بهترین زمان برای مسافرت است. سفر در تعطیلات کریسمس  سنت ها و خاطرات جدیدی را با خود به ارمغان می آورد که تا آخر عمر در ذهن شما باقی می ماند .در این مطلب قصد داریم تا کشورهایی را که برای سفر در تعطیلات کریسمس مناسب است به شما معرفی کنیم.

 

تاریخ دقیق تعطیلات کریسمس


کریسمس در 25 دسامبر جشن گرفته می شود و هم یک جشن مذهبی مقدس و هم یک پدیده فرهنگی و تجاری در سراسر جهان است. برای دو هزار سال، مردم در سراسر جهان کریسمس را به عنوان سالگرد تولد مسیح و با سنت ها و اعمالی که ماهیت مذهبی و سکولار دارند، جشن میگیرند. از آداب و رسوم رایج این جشن میتوان به هدیه دادن، تزئین درختان کریسمس، حضور در کلیسا، تقسیم غذا با خانواده و دوستان و البته انتظار برای رسیدن بابانوئل اشاره کرد.

chirismas istanbul


استانبول ترکیه


با توجه به اینکه ترکیه یک کشور عمدتا مسلمان است اما در شب کریسمس خیابان ها، درختان و حتی ویترین های مغازه تزئین می¬شوند. حال و هوای شهر استانبول در کریسمس بسیار رویایی و شگفت انگیز است و مراسم و آیین های مسیحی به طور کامل انجام می پذیرد .جشن های شبانه،  هدیه رنگارنگ، غذاهای خوشمزه، آتش بازی و فستیوال های خیابانی، جشن به یاد ماندنی را در این شهر رقم می زند. 
در کریسمس جذابیت استانبول  به مهمانی ها و جشن های آن محدود نمی شود. تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید تخفیفات ویژه ای دارند که بهترین زمان برای خرید است. بنابراین اگر می خواهید از تخفیفات ویژه کریسمس استفاده کنید و هم در مراسمات مختلف سال نو شرکت کنید، چند روز قبل از سال نو برای سفر به استانبول برنامه ریزی کنید.

chirismas dubai

دبی امارات متحده


در حالیکه کشور امارات یک کشور مسلمان است اما در تعطیلات کریسمس فروشگاه ها، مغازه ها و هتل ها درختان با چراغ ها و و وسایل تزئینی زینت داده میشود. در بعضی مناطق نیز جشن های ویژه ای برگزار میگردد.
شهر چند فرهنگی دبی یکی از بهترین مقاصد برای تعطیلات کریسمس است. در این فصل از سال دبی بهترین آب و هوا را دارد و بهترین زمان برای سفر به دبی محسوب می شود. در تعطیلات کریسمس جشن های مختلفی در دبی برگزار می¬شود که میتوانید در این فستیوال ها شرکت کنید.
در زمان کریسمس در مرکز دبی مال ، درخت کریسمس بزرگی را خواهید دید که با چراغ ها و وسایل زینتی تزئین شده است. همچنین نورپردازی در برج العرب و آتش بازی در منطقه جمیرا در میان بسیاری از گردشگران محبوب است.

chirismas armenia


ایروان ارمنستان


مراسم سال نو در ارمنستان از سایر کشورها طولانی تر است و از 31 دسامبر تا 6 ژانویه برنامه های شادی برگزار میگردد. کریسمس هر ساله در 6 ژانویه در این کشور جشن گرفته می شود. این جشن از 1700 سال پیش بخشی از سنت های این کشور بوده و مطابق با سنت های مسیحی است.
ارمنی ها رسم دارند که در روز قبل از کریسمس (5 ژانویه) روزه بگیرند و با از آتشی که از کلیسا آورده شده است، در خانه های خود شمع روشن کنند و بر این باورند که با اینکار تاریکی را از زندگی خود خارج میکنند و رفاه و خوشبختی را به ارمغان می آورد.
زیباترین و باشکوه ترین جشن های سال نو در وسط این میدان این شهر برگزار می شود. درخت کاج با ارتفاع 40 متر در مرکز میدان جمهوری ایروان از فاصله چند کیلومتری توجه همگان را به خود جلب می کند و منظره چشمگیری خلق می کند. بدون شک کریسمس متفاوتی را در پایتخت ارمنستان تجربه خواهید کرد.

chirismas thiland

پوکت تایلند


کریسمس در تایلند تعطیل رسمی نیست. تایلند یک کشور بودایی است و بیشتر جشن های کریسمس توسط گردشگران و مهاجران انجام میپذیرد. البته این بدان معنا نیست که تایلندی ها کریسمس را جشن نمیگیرند. شما میتوانید فضای کریسمس را در شهر احساس کنید. در بسیاری از مراکز خرید، درختان کریسمس، چراغ ها و تزئیناتی وجود دارد.
اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که جشن کریسمس را در پوکت بگذرانید ، ممکن است از اینکه مردم محلی چقدر سنت های کریسمس را پذیرفته اند شگفت زده شوید.
شما می‌توانید رویدادهای ویژه کریسمس را در بسیاری از هتل های پنج ستاره جشن بگیرید. همچنین پوکت دارای بازارها و مراکز خرید بسیاری است، بنابراین مشکلی برای تهیه هدایای عالی برای دوستان و خانواده نخواهید داشت.

chirismas teblisi


تفلیس گرجستان


اگر به دنبال تجربه ای متفاوت برای گذراندن تعطیلات کریسمس هستید، گرجستان را در اولویت خود قرار دهید. گرجستان یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس است. در کشور گرجستان چون پیرو آیین مسیحیت ارتدوکسی هستند کریسمس را در 7 ژانویه جشن میگیرند. تفلیس پایتخت گرجستان به تدریج به یکی از پربازدیدترین مقاصد برای فصل زمستان تبدیل شده است. این امر به ویژه در دوره کریسمس مشهود است، زمانی که تفلیس با نور و تزئینات افسانه ای، با فضای جشن جادویی، حال و هوای شادی را برای هر بازدید کننده ای از شهر فراهم می کند. چراغ‌های کوچک بی‌شمار و درختان کریسمس با تزئینات فراوان در پیاده‌روها قرار گرفته‌اند.
بازارهای کریسمس تقریباً در هر گوشه از پایتخت برگزار می‌شوند، جایی که کارآفرینان محلی و استارت‌آپ‌ها اقلام و سوغاتی‌های صنایع دستی، خوراکی‌های کریسمس، غذاهای خیابانی، آب‌نبات‌های گرجی و شراب مولد را می‌فروشند.
در صبح کریسمس (7 ژانویه)، هزاران نفر در راهپیمایی سنتی کریسمس به نام Alilo شرکت می‌کنند. آنها برای جشن کریسمس،  لباس های خاصی می پوشند و برخی از مردم پرچم های گرجستان را حمل می کنند. 

تورهای ویژه کریسمس آرزوی سفر پارسیان


در این مقاله به 5 مورد از بهترین مقصد های خارجی سفر برای کریسمس اشاره کردیم . هر کدام از این مقاصد حال و هوای خاص خود را دارند و شرایط سفر در هر مقصد متفاوت است. اگر قصد خرید تورهای ویژه کریسمس را دارید میتوانید با امکان رزرو آنلاین تورهای آرزوی سفر، تور مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

 

 

captcha

مطالب مرتبط