جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | صومعه الکساندر نوسکی

صومعه الکساندر نوسکی

الکساندر نوفسکی لاورا اولین و بزرگترین صومعه سنت پترزبورگ است. صومعه الکساندر نوسکی یکی از نمادهای مهم و معروف سنت پترزبورگ است و در قلب شهر، در منطقه نوفوسیبیرسک قرار دارد.صومعه الکساندر نوفسکی در سبک روسی-بیزانسی ساخته شده و دارای یک قنبد بزرگ است. این ساختمان معروف با دیوارهای آرامگاهی زیبا، آثار هنری تزئینی و آیکون‌های با ارزش توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

تاریخچه صومعه الکساندر نوسکی


تاریخچه صومعه الکساندر نوسکی

مجموعه صومعه الکساندر نوسکی خانه برخی از قدیمی ترین ساختمان های شهر و همچنین گورستان برخی از افراد فرهیخته فرهنگ روسیه از جمله چایکوفسکی، داستایوفسکی و گلینکا را در خود جای داده است.
این صومعه در ژوئیه 1710، هفت سال پس از تأسیس پترزبورگ، توسط پیتر کبیر در نزدیکی محلی که نقشه‌های سوئدی معاصر نشان می‌داد قلعه سوئدی Landskrona در آن قرار داشت، تأسیس شد. پیتر کبیر هنگام تأسیس صومعه در این نقطه فکر میکرد که این مکان جایی است که اسکندر نووگورود در سال 1240 سوئدی ها را در آن شکست داده است. بعداً از نظر تاریخی ثابت شد که این نبرد در بالای رودخانه نوا رخ داده است. 
 در سال 1712، کلیسا با استفاده از چوب ساخته شد، و در حضور پیتر در 25 مارس 1713 افتتاح شد. در همان زمان امپراتور پیتر اول دستور داد آثار الکساندر نوسکی را از ولادیمیر به صومعه منتقل کنند. صومعه مدت کوتاهی پس از آن شروع به کار کرد. در سال 1750 امپراتور الیزابت دستور داد که یک زیارتگاه نقره ای برای پناه دادن به بقایای مقدس بسازند. این زیارتگاه  با استفاده از یک و نیم تن نقره خالص باورنکردنی با نمادهایی از نبرد معروف نبرد روی یخ در دریاچه پیپوس در سال 1242 و سایر پیروزی های اسکندر تزئین شده بود.
در سال 1797 امپراتور پل به صومعه رتبه فعلی آن بالاترین درجه صومعه های ارتدکس روسیه و نام صومعه الکساندر نوسکی روح القدس را داد. اکنون صومعه الکساندر نوسکی یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین صومعه های شهر سنت پترزبورگ است.

برای مطالعه راهنمای سفر به سن پترزبورگ کلیک کنید.

قبرستان صومعه الکساندر نوسکی


قبرستان صومعه الکساندر نوسکی

برای بسیاری از بازدیدکنندگان تور سنت پترزبورگ، یکی از جاذبه‌های اصلی صومعه ، قبرستان‌های آن است که آرامگاه  بسیاری از نام‌های بزرگ فرهنگ روسیه است. در قلمرو صومعه الکساندر نوسکی چهار قبرستان وجود دارد. قبرستان لازارفسکو (نکروپلیس قرن هجدهم) که برای دفن هر نفر نیاز به مجوز امپراتور بود. نخبه محسوب می شد. گورستان Tikhvinskoe تقریباً ویران شد و گورستان استادان هنر در قرن بیستم در آنجا ساخته شد. آهنگسازان، مجسمه سازان و معماران در آنجا به خاک سپرده شدند. هر دو قبرستان متعلق به موزه مجسمه های شهر هستند.  
سومین قبرستان (از نظر زمان پی ریزی) صومعه الکساندر نوسکی، گورستان نیکولسکوئه است. این قبرستان نام خود را از کلیسای سنت نیکلاس در 1868-1871 گرفته است. قبل از آن، Zasobornoe نامیده می شد که به عنوان "پشت کلیسای جامع" ترجمه شده است. در قرن 19 یکی از گران ترین گورستان ها بود. چهارمی در جریان انقلاب ظاهر شد و قزاق ها در آنجا دفن شدند. 
 توجه داشته باشید در تور روسیه و بازدید از این کلیسا برای ورود به مهم‌ترین دو قبرستان، پس از ورود به دروازه‌های اصلی، باید از کیوسک سمت راست خود بلیط بخرید.

 

نمایی از صومعه الکساندر نوفسکی


ورودی اصلی صومعه الکساندر نوسکی

در آغاز قرن بیستم، قلمرو مجموعه صومعه خانه 16 کلیسا بود. امروزه تنها پنج مورد باقی مانده اند: کلیسای جامع تثلیث مقدس، کلیسای بشارت، کلیسای سنت لازاروس، کلیسای سنت نیکلاس و کلیسای مادر مقدس.
مانند بسیاری از مراکز ارتدکس، صومعه نیز در زمان انقلاب آسیب دید. با این حال، خوشبختانه، چیزهای زیادی باقی مانده است، و کار مرمت آن تا  سال های اخیر ادامه داشته است.
در ژانویه 1918، بلشویک ها تلاش کردند صومعه و اشیای با ارزش آن را تصرف کنند، اما توسط بازدیدکنندگان مصمم کلیسا، که با به صدا درآمدن ناقوس های صومعه احضار شده بودند، از آنجا رانده شدند. با این حال، صومعه مدت کوتاهی پس از آن بسته شد و اشیاء با ارزش آن به سرقت رفت و غارت شد.
این روزها صومعه الکساندر نوسکی خدمات زیارتی دارد که سفرهایی را به تمام معابد و صومعه های سن پترزبورگ و منطقه سازماندهی می کند. با برگزاری مراسم عبادت، چندین کارگاه شامل شمایل نگاری، کابینت سازان، جواهرات و کارگاه های مینیاتورهای حلبی مسیحی در قلمرو صومعه الکساندر نوسکی افتتاح شد. 

برای آشنایی با دیگر جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ کلیک کنید.

captcha

مطالب مرتبط