جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | تفریحات رایگان در مسکو

تفریحات رایگان در مسکو

اگرچه مسکو به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان شناخته می شود، اما هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آنها لذت ببرید. این شهر گالری ها، بناهای تاریخی و پارک های متنوع زیادی برای بازدید دارد که از نظر توریستی جذاب است و فعالیت های زیادی را برای مسافران ارائه می دهد. چه سفر شما یک سفر فرهنگی باشد یا یک سفر خانوادگی، فعالیت‌های رایگان زیادی برای انجام پیدا خواهید کرد. ما در این مقاله فهرستی از بهترین تفریحات رایگان در مسکو را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بهترین خاطرات را در سفر خود به شهر ثبت کنید، بدون اینکه پولی خرج کنید!

از کلیساهای مسکو به صورت رایگان بازدید کنید


moscow-orthodox-churches

اکثر مردم مسکو پیرو دین ارتدکس هستند و به همین منظور کلیساهای باشکوهی در این شهر وجود دارد. این شهر دارای 8 کلیسای جامع و کلیساهای بی شماری است که شامل شگفتی های هنری و فرهنگی است و بازدید از آنها جزو تفریحات رایگان در مسکو می‌شود.
برای مثال از کلیسای جامع مسیح منجی، بزرگترین معبد ارتدکس در جهان با نمای باشکوه و نقاشی های دیواری بزرگ دیدن کنید. 

 

از مقبره لنین دیدن کنید


lenins-tomb

مقبره لنین یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری مسکو است که در میدان سرخ واقع در مرکز شهر مسکو قرار دارد و جسد لنین را در خود جای داده است که از سال 1973 مومیایی شده و در معرض دید قرار گرفته است.
در این مکان یک موزه کوچک وجود دارد که تاریخ روسیه را از انقلاب اکتبر 1917 تا مرگ استالین نشان می دهد. این بنای تاریخی در کنار کاخ کرملین مسکو قرار دارد و همه روزه به‌جز دوشنبه‌ها و جمعه‌ها به‌صورت رایگان به روی عموم باز است.

برای مطالعه راهنمای سفر به مسکو کلیک کنید.

برترین موزه های رایگان در مسکو


مسکو خانه بیش از هزار موزه است که بسیاری از آنها هر سومین یکشنبه ماه رایگان هستند و برخی از آنها را می توان در هر زمانی به صورت رایگان بازدید کرد. در ادامه با بهترین موزه ها در تور روسیه آشنا شوید.

 

موزه گورکی 

gorky-museum

موزه  گورکی یک موزه ادبی است که در خانه ای مجلل قرار دارد و به سبک آرت نوو توسط معمار معروف F. Shechtel ساخته شده است. نمای ساختمان با راه پله اصلی سالن که به شکل موج ساخته شده است واقعا چشمگیر است. همه جزئیات، از دستگیره های پنجره گرفته تا قالب های سقفی، واقعا زیبا هستند.

 

موزه ملی مترو مسکو

national-museum-of-the-moscow-metro

موزه ملی مترو مسکو نمایشگاه ماشین های قدیمی مترو را ارائه می دهد. شما می توانید ببینید که چگونه آنها در طول زمان تغییر کرده اند، وسایل حمل و نقل را از داخل ببینید و اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه مترو مسکو بیاموزید. بازدید از این موزه به صورت انفرادی و روزهای پنجشنبه امکان پذیر است. 

 

موزه نماد روسیه

russian-symbol-museum

موزه نمادهای روسی توسط میخائیل آبراموف، مدیر روسگوستراخ تأسیس شد. این مجموعه بزرگ و نسبتاً عجیب و غریب مملو از اشیاء هنری کلیسایی است که تاریخ موازی مسیحیت را از قرون وسطی تا قرن بیستم به نمایش میگذارد. این مجموعه به‌عنوان مجموعه‌ای خصوصی از هنر بیزانسی و قدیمی روسیه آغاز شد که اکنون به وضعیت رسمی موزه عمومی دست یافته و به عضویت IСOM درآمده است.
در این موزه بیش از 4000 شی از جمله 600 آیکون به نمایش گذاشته شده است. این موزه یک مجموعه خصوصی است که توسط میخائیل یوریویچ آبراموف، تاجر مسکو به طرفداران هنر کلیسایی ارائه شده است.

 

از پارک های مسکو نهایت استفاده را ببرید


مسکو دارای بیش از 60 پارک است که اکثر آنها ورودی رایگان دارند و جزو بهترین تفریحات رایگان در مسکو محسوب می‌شود. اکثر  آنها برای یک استراحت در سبز عالی هستند و حتی برخی از آن‌ها می توانند شما را برای روزها مشغول کنند. قدم زدن در زیر درختان با شکوه و در پیاده روهایی که برگ های پاییزی زیر پای شما به صدا در می آیند، دوچرخه سواری در مسیرهای هموار و زیبا و بازدید از نمای بیرونی برخی از کاخ ها از موهبت های بازدید از پارک های مسکو است.

 

پیاده روی در پارک گورکی، در زمستان و تابستان

gorky-park

پارک گورکی یک پارک بزرگ در مسکو در کنار رودخانه مسکوا است. می توانید در تابستان به پیاده روی در این پارک بروید و در زمستان از اسکی روی یخ لذت ببرید. همچنین زمین های بازی نیز برای کودکان اختصاص داده شده است. این مکان بسیار محبوب در تمام طول سال باز است. پل شیشه ای عابر پیاده بر روی رودخانه مسکوا به شما این امکان را می دهد تا رودخانه را از پارک تماشا کنید. 

 

از پارک زریادیه و پل شناور آن دیدن کنید

zaryadeh-park-and-floating-bridge

پارک زریاده در مرکز شهر و نزدیک میدان سرخ یکی از زیباترین پارک های مسکو است. این یک باغ عمومی 13 هکتاری در ساحل چپ رودخانه مسکوا است. این پارک مناظر و اکوسیستم های مختلف روسیه، جنگل ها، استپ ها، تندرا و دشت های سیلابی را به نمایش میگذارد. در این پارک یک پل شناور وجود دارد که منظره ای چشم نواز از مسکو را ارائه می دهد. همچنین این پارک دارای یک سالن کنسرت و چندین کلیسا است. اگرچه بسیاری از کنسرت ها و نمایشگاه هایی که در این پارک برگزار می‌شود ممکن است رایگان نباشد اما دسترسی به پارک و پل شناور برای عموم رایگان است.

 

پارک پیروزی 

victory-park-moscow

پارک پیروزی یک مجموعه یادبود است که به پیروزی روسیه بر آلمان نازی اختصاص دارد. این مکان در منطقه تاریخی مسکو به نام تپه پوکلونایا به معنای تپه کمان قرار دارد که یکی از مرتفع‌ترین نقاط مسکو است. این پارک دارای یک نمایشگاه سلاح و استحکامات در فضای باز و مجموعه کاملی از وسایل نقلیه زرهی است، از تانک های سبک سال های اولیه جنگ تا مدل های بعدی، که در سال 1945 در برلین جنگیدند.
بازدید از این پارک از جمله کارهای رایگانی است که می توان در مسکو انجام داد. فعالیت های سرگرم کننده زیادی در این منطقه برای گردشگران در دسترس است. این پارک دارای دریاچه های دوست داشتنی و مسیرهای پیاده روی است و در طول فصل می‌توانید از قایق‌سواری، اسکیت روی یخ لذت ببرید. 

 

گشت و گذار در ایستگاه های مترو مسکو


moscow-metro-station

متروی مسکو یکی از زیباترین متروهای جهان است که دارای 206 ایستگاه است. 44 ایستگاه آن جزو میراث فرهنگی محسوب می شوند و هر ایستگاه تاریخ خاص خود را دارد. ایستگاه های Komsomolskaya، Novoslobodskaya و Teatralnaya از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو هستند که پیشنهاد می‌کنیم در تور مسکو حتما از آن‌ها دیدن کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که در ساعات شلوغی از بازدید خودداری کنید!
بازدید از مترو مسکو کاملا رایگان نیست و برای خرید بلیط مترو باید مبلغ کمی در حدود 55 روبل (کمتر از 1 دلار) بپردازید.

 

اسکیت روی یخ


ice-skating-moscow

اسکیت روی یخ  یکی از محبوب ترین فعالیت‌های زمستانی در مسکو است که تنها با داشتن یک جفت اسکیت، می توانید از این فعالیت به صورت رایگان لذت ببرید. اگر نمی‌خواهید خیلی از مرکز شهر دور شوید، دو پیست اسکیت عمومی، برکه‌های چیستی و پاتریارک، با شکل طبیعی و با نور بسیار زیبا وجود دارد که می‌توانید هر زمان که دوست داشتید (تا زمانی که یخ جامد وجود دارد) از آنها دیدن کنید. همچنین پیست یخ فانتزی GUM معمولاً در صبح ورودی رایگان دارد. در سایر پارک های مسکو، کمی دورتر از مرکز شهر، پارک سوکولنکی، پارک لیوبلینسکی، توشینو شمالی، پیست های یخی طبیعی و مصنوعی بیشتری وجود دارد.


 

captcha

مطالب مرتبط