جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | راهنمای سفر به مسکو

راهنمای سفر به مسکو

قصد سفر به مسکو را دارید؟ پس با ما همراه باشید تا در این مقاله  نکات مهمی را در خصوص سفر به این شهر تاریخی بیان کنیم. در این مقاله همانند راهنمای سفر روسیه، قصد داریم تا مباحث و نکات کاربردی راهنمای سفر به مسکو، از شرایط ویزا گرفته تا جاذبه های گردشگری مسکو به اطلاع  شما مخاطبان عزیز برسانیم. 
در این مقاله هر آنچه که برای سفر به مسکو به آن نیاز دارید را مطرح کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید تور روسیه، و شرایط اخذ ویزای توریستی روسیه با ما در تماس باشید.

 

 

 

چرا از مسکو دیدن کنید؟


کلیساهای باشکوه، قلعه های تاریخی چشمگیر و ساختمان های کاخ مسکو را به شهری جذاب تبدیل کرده است. معماری نمادین آن بازتاب تاریخ پرتلاطمی است که روسیه در طول قرن ها تجربه کرده است. آثار اتحاد جماهیر شوروی را می توان در گوشه و کنار شهر، در کنار یادگارهای نمادین امپراتوری روسیه، مانند میدان کاخ سرخ، کرملین باشکوه و کلیسای جامع زیبای سنت باسیل یافت.

 

ویزای توریستی روسیه


شهروندان اکثر کشورها برای ورود به روسیه نیاز به ویزا دارند که برای آن باید حداقل یک ماه قبل از سفر درخواست ویزا داده شود. ویزای توریستی روسیه به شما امکان اقامت تا 30 روز و به صورت یک یا دو بار ورود را می دهد. برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای توریستی روسیه کلیک کنید.

 

شرایط آب و هوایی در مسکو


در این بخش از مقاله شرایط آب و هوایی روسیه در فصل های مختلف سال را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید در چه فصل از سال سفر کنید و چه وسایلی را همراه خود داشته باشید. مسکو دارای آب و هوای قاره ای مرطوب با تابستان های گرم و زمستان های طولانی و سرد است. این شهر در هر زمانی از سال زیبا و پر از جذابیت است. بهترین زمان برای سفر به این کشور اواخر بهار تا پاییز است زیرا شرایط دمایی متعادل و روزها طولانی و پرنور است. همچنین دیدن این شهر در فصل زمستان در زیر لایه های برف سفید تجربه ای فراموش نشدنی است.

moscow-summer


مسکو در تابستان


این شهر دارای تابستان‌های گرم با دماهای معتدل است. گرم‌ترین ماه‌های سال معمولاً ژوئن، جولای و آگوست با میانگین دمای در حدود 24 درجه سانتی‌گراد وکمترین دما 13 درجه سانتی‌گراد است. در ماه‌های تابستان رعد و برق و بارندگی‌های شدید وجود دارد، بنابراین فراموش نکنید که یک کت بارانی سبک به همراه داشته باشید!

moscow-winter


مسکو در زمستان


زمستان ها (از نوامبر تا مارس) به شدت سرد و برفی است، به اندازه ای که برای مردم محلی هم سخت است. میانگین دما بین -3 درجه سانتیگراد و -9 درجه سانتیگراد است، اما این دما به -42 درجه سانتیگراد نیز رسیده است. 


زبان مردم مسکو


زبان رسمی روسیه روسی است. سفر به مسکو زمانی که روسی بلد نیستید می تواند برای شما دغدغه باشد. با اینکه تابلوها به زبان انگلیسی هستند و در بیشتر مکان های توریستی این شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند اما توصیه میشود که هنگام رسیدن به آنجا از برنامه های مترجم زبان استفاده نمایید. 

 

قیمت ها و هزینه های سفر به مسکو


مسکو شهری گران برای سفر می باشد. با این حال، هزینه حمل و نقل نسبتاً مقرون به صرفه است و تردد در مترو مسکو مانند حضور در یک موزه هنری است. پارک‌ها، کلیساها و تورهای پیاده‌روی رایگان راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند. همچنین شما می‌توانید در شهر رستوران‌هایی متناسب با همه بودجه‌ها پیدا کنید.


بررسی هزینه برخی از غذاها و نوشیدنی ها در مسکو


قهوه: 65 - 150 ₽ (2.50 دلار آمریکا).
آبجو: 300 ₽ (5 دلار آمریکا).
بطری کوچک آب: 100 ₽ (1.70 دلار آمریکا).
دو وعده غذا در رستوران: 1200 ₽ (19.80 دلار آمریکا).
قیمت ثابت منوی ناهار: 400 - 600 ₽ (9.90 دلار آمریکا).
بررسی هزینه حمل و نقل در مسکو
بلیط تک مترو: 55 روپیه (0.90 دلار آمریکا).
تاکسی از فرودگاه دوموددوو مسکو تا مرکز: از 2000 ₽ (33 دلار آمر
یکا).


حمل و نقل در مسکو


شبکه حمل و نقل عمومی مسکو کارآمد، راحت و اقتصادی است. در این بخش به روش های اصلی حمل و نقل شهر، جدول زمانی و قیمت میپردازیم.

moscow-metro


مترو در مسکو


ایستگاه‌های مختلف متروی مسکو که برای «کاخ‌های مردم» طراحی شده‌اند، نمونه‌های دیدنی از هنر و معماری سوسیالیستی رئالیستی هستند. مترو مسکو همه روزه بین ساعت 5:30 صبح تا 1 بامداد کار می کند .همچنین قیمت بلیط تک مترو مسکو 55 روبل می باشد.

moscow-taxi


تاکسی در مسکو


در حالی که مسکو یک از سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد دارد، ممکن است گاهی اوقات سفر با تاکسی برای گردشگران راحت تر باشد. هزینه تاکسی ها معمولا مقرون به صرفه است. هزینه رفت و برگشت به فرودگاه بین 1000 تا 2500 روبل متغیر است.

moscow-bus


اتوبوس توریستی مسکو


اتوبوس توریستی مسکو دارای دو مسیر با 46 توقف در اطراف مناطق توریستی اصلی پایتخت روسیه است که در سراسر آن می توانید از تفسیرهای ضبط شده به زبان انگلیسی در مورد مکان هایی که در حال عبور از آن هستید و تاریخ شهر لذت ببرید.ساعت فعالیت این اتوبوس ها از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر است و هزینه بلیط آن با عتبار 2 روزه برای بزرگسالان 33 یورو و برای کودکان بین 7 تا 13 سال، 31 یورو میباشد. بلیط اتوبوس برای کودکان زیر 7 سال 16 یورو هزینه دارد.


مکان هایی در مسکو باید از آن دیدن کنید


یکی از نکاتی که قبل از سفر به این شهر باید بدانید اطلاع از مهم ترین بناهای تاریخی، کلیساها، پارک ها و کاخ های مسکو می باشد. از مهم ترین مکان های دیدنی مسکو میتوان به میدان سرخ، کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و ... اشاره کرد.


برای اطلاع از جاذبه های گردشگری مسکو کلیک کنید.


در مسکو چی بخوریم؟


رستوران ها، بارها و کافه های مسکو دارای غذاهایی هستند که با هر سلیقه و بودجه ای مطابقت دارند و به همه اجازه می دهند بهترین غذاهای روسی را امتحان کنند! غذاهای مسکو از مواد ساده و خوش طعمی درست شده اند. ما فهرستی از برترین غذاهای لذیذ روسیه را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید تصمیم بگیرید در طول سفرتان چه چیزی را امتحان کنید!
•    بورش: سوپ چغندر است که گاهی اوقات آن را با گوشت گاو، ژامبون و سوسیس طبخ میکنند.
•    پلمنی: نوعی کوفته به شکل خمیر نیم دایره ای است که با  با گوشت چرخ کرده، پیاز و سبزی ها پر شده است.
•    وارنیکی (پیروگی):  نوعی کوفته است که ممکن است شیرین یا شور باشد. ترکیب آن از سیب‌زمینی، کلم ترش، گوشت چرخ کرده و پنیر، یا میوه‌های مختلف که عموماً با خامه ترش سرو می‌شوند.
•    بلینی: پنکیک سنتی روسی نازک مانند ویفر که از آرد گندم یا گندم سیاه تهیه می شود
•    "Self pod shuboy" ("شاه ماهی در کت خز"): یکی دیگر از سالادهای محبوب برای روس ها، این یک غذای رنگارنگ از شاه ماهی، چغندر و سیب زمینی است.
•    بیف استروگانف: یکی از غذهای معروف جهان می باشد که به نام یک خانواده اشرافی روسی نامگذاری شده است.این غذا از گوشت گاو سرخ شده در سس خامه ترش تهیه شده که معمولاً با برنج سرو می شود.
•    کواس: یک نوشیدنی غیر الکلی تخمیر شده که از نان چاودار تهیه می شود و اغلب با میوه ها یا گیاهان طعم دار می شود.
•    ودکا: نوشیدنی نمادین روسی در اینجا طعم متفاوتی دارد


بهترین مناطق برای اقامت در مسکو


مسکو طیف وسیعی از اقامتگاه ها را دارد که میتوانید هتل ها، هاستل ها و آپارتمان ها را با بهترین قیمت ممکن رزرو کنید. بهترین منطقه ای میتوانید برای اقامت انتخاب کنید مرکز شهر است. مرکز شهر مسکو مکان مناسبی برای قدم زدن برای تماشای جاذبه های تاریخی آن است، بنابراین رزرو هتل در مرکز شهر به شما این امکان را می‌دهد تا با پیاده روی بتوانید از بسیاری از جاذبه های گردشگری دیدن نمایید.
بهترین مناطق برای اقامت در مرکز شهر مسکو اطراف کرملین، میدان سرخ و تئاتر بولشوی، و در خیابان Tverskaya هستند، که در آن هتل ها تقریباً 5000 - 7000 روبل در هر شب (80 - 120 دلار آمریکا) هزینه دارند.
اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه اقامت در مسکو هستید، می توانید محل اقامت را کمی دورتر از مرکز شهر و در نزدیکی حمل و نقل عمومی  انتخاب کنید.


برای آشنایی با هتل های مسکو اینجا کلیک کنید.

 

ساعات کار در مسکو


زمان باز و بسته شدن فروشگاه ها، موزه ها و سایر جاذبه های گردشگری در مسکو را بیاموزید تا بتوانید بهترین برنامه ریزی را از سفر خود داشته باشید!


مغازه ها


فروشگاه ها و مراکز خرید در مرکز شهر مسکو معمولاً از ساعت 10 صبح تا 10 شب در طول هفته باز هستند.


جاذبه های گردشگری


اکثر مکان‌های دیدنی مسکو در ساعت 10 صبح باز می‌شوند و حدود ساعت 5 بعد از ظهر بسته می‌شوند، اگرچه در طول تابستان این زمان‌ها ممکن است تغییر کنند.


موزه ها


موزه های مسکو نیز معمولا در ساعت 10 صبح باز می شوند و در ساعت 6 بعد از ظهر بسته می شوند. آنها اغلب در یک روز از هفته تعطیل هستند. برای یافتن زمان دقیق مکان‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید، راهنمای آن موزه را بررسی کنید.

captcha

مطالب مرتبط