جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | پارک های مسکو

پارک های مسکو

باغ‌ها و پارک‌ها بخش مهمی از زندگی اجتماعی مسکو هستند و برای بسیاری از گردشگران بهترین مکان‌ برای بازدید از پایتخت روسیه هستند. امروزه مردم نه تنها برای قدم زدن در زیر سایه درختان، بلکه برای فعالیت های ورزشی مختلف، کنسرت ها، جشنواره های فرهنگی، نمایشگاه های فضای باز و موارد دیگر از پارک ها بازدید می کنند. مناطق سبز حدود یک سوم از خاک مسکو را به خود اختصاص داده اند و هر گوشه شهر به مکانی منحصر به فرد و خاص تبدیل شده است. بنابراین هم مردم محلی و هم گردشگران انتخاب گسترده ای برای استراحت از زندگی شلوغ کلان شهر دارند و نشستن روی یک نیمکت، تماشای پرندگان یا فقط قدم زدن در اطراف چیزی است که همه ما گاهی به آن نیاز داریم. در ادامه به معرفی برخی از بهترین پارک‌های مسکو می‌پردازیم.

پارک های تفریحی مسکو


پارک های تفریحی مسکو بدون شک محبوب ترین و مشهورترین پارک ها در بین مردم محلی و مسافران تور مسکو هستند. امروزه چنین پارک هایی تعداد زیادی سرگرمی هیجان انگیز را برای بزرگسالان و کودکان فراهم می کنند.

 

پارک گورکی

moscow_gorky_park

پارک گورکی یکی از قدیمی ترین پارک های تفریحی و فرهنگی در روسیه است که در سال 1928 در سواحل رودخانه مسکو ایجاد شد. 
این پارک دارای زمین های بازی، یک استادیوم ورزشی، سالن های نمایشگاه، ایستگاه‌های کرایه دوچرخه، یک منطقه تجاری راحت با Wi-Fi، یک سالن سینما در فضای باز و یک گلخانه است که در آن می‌توانید سبزیجات تازه مانند ریحان و کاهو بخرید. برای تعمق در آسمان و ستارگان، به رصدخانه بروید و از طریق تلسکوپ به آسمان زیبای شهر نگاه کنید. 
در ماه‌های سردتر طرفداران اسکیت زمستانی برای رفتن به پیست اسکیت روی یخ صبورانه صف می‌کشند. در تابستان بسیاری از بازدیدکنندگان به سادگی در امتداد کوچه های معروف ترین پارک مسکو قدم می زنند. برکه گلیتسین این مجموعه مجهز به یک ایستگاه قایق است که می توانید در آن یک پدالو یا کاتاماران کرایه کنید.
ساعت کاری: 24/7
هزینه ورودی: رایگان
آدرس: Krimsky Val, 9 (Крымский вал, 9)
ایستگاه های مترو نزدیک : Oktybrskaya, Park Kultury

 

پارک زریادیه

zaryadye

پارک کاملاً جدید  Zaryadye در سال 2017 درست در مرکز شهر افتتاح شد. هنگام بازدید از میدان سرخ، تئاتر بولشوی یا خیابان Tverskaya می‌توانید آنجا قدم بزنید و مناظر پانورامای فوق‌العاده مسکو قدیمی را با پیاده‌روی در این پارک ببینید! این پارک شامل فعالیت‌های مختلفی مانند پل شناور، غار یخی، همچنین سالن کنسرت و آمفی‌تئاتر است. 

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مسکو کلیک کنید.

نسکوچنی غمگین

neskuchny-sad

با قدم زدن در امتداد ساحل رودخانه مسکو از پارک گورکی به سمت وروبیوی گوری (تپه‌های گنجشک) به Neskuchny Sad (باغ غمگین) خواهید رسید، مکانی فوق‌العاده در مرکز مسکو، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مسکو و برشی جذاب از حیات وحش! این پارک بیشتر از جنگل های بکر، آلاچیق های تابستانی قدیمی، برکه ها و پل های سنگی کوچک و عجیب تشکیل شده است. فعالیت های تفریحی مختلفی ازجمله زمین بازی کودکان، باشگاه پینگ پنگ و شطرنج، زمین فوتبال و زمین تنیس و اسب سواری در این پارک وجود دارد.
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
هزینه ورودی: رایگان
آدرس: Varvarka str., 6 (Varvarka, 6)
ایستگاه های مترو: Teatralnaya، Okhotnyi ryad، Ploschad Revolutsii

 

مرکز نمایشگاه سراسر روسیه (VDNKh)

vdnkh1

پارک VDNKh یک مکان بسیار خاص در مسکو است. این پارک در زبان روسی مخفف به معنای "نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی" است و در اصل به عنوان یک پارک معمولی طراحی نشده بود. در سال 1935 دولت شوروی شروع به ساخت غرفه های مختلف برای نمایشگاه کشاورزی اتحاد جماهیر شوروی کرد. این زمانی بود که کمونیست ها می خواستند بقیه جهان را با قدرت خود تحت تأثیر قرار دهند و ساختارهای بسیار بزرگ و وسیعی را طراحی کنند تا شکوه اتحاد جماهیر شوروی و دستاوردهای فناوری دولت را به نمایش بگذارند. 

از جمله جاذبه های برتر این پارک میتوان به مرکز فضانوردی و هوانوردی، Moskvarium - بزرگترین اقیانوس اطلس در اروپا، و غرفه شماره 75 با مدل غول پیکر مسکو اشاره کرد. شما به راحتی می توانید تمام روز را در اینجا بگذرانید، از یک غرفه به غرفه دیگر راه بروید، نمایش ها، فواره های دیدنی، تخت گل های رنگارنگ و مجسمه های گذشته شوروی را تماشا کنید.

vdnkh

 این پارک در تابستان مکانی عالی برای پیاده روی است، در حالی که در زمستان بخش بزرگی از پارک با یک پیست بزرگ اسکیت روی یخ پوشیده شده است. VDNKh برای هر سلیقه‌ای امکانات متنوعی دارد و مکانی عالی برای بازدید در هر زمان از سال است. برای بررسی جزئیات همه جاذبه‌ها، توصیه می‌کنیم از موزه کیهان‌شناسی دیدن کنید.

ساعت کاری: 24/7
هزینه ورودی: آدرس رایگان
: Prospect Mira, 119 (Проспект Мира, 119)
ایستگاه های مترو: ایستگاه مترو VDNKh

 

پارک های طبیعی مسکو


پارک های طبیعی ذخایر ملی با جنگل های شگفت انگیز و تنوع باورنکردنی از حیوانات و گیاهان هستند. نفس حیات وحش و فرصت نزدیک شدن به طبیعت بکر، هم کودکان و هم بزرگسالان را هیجان زده می کند. صدها گونه مختلف از حیوانات را می توان در پارک های طبیعی مسکو یافت. در صورتی که قصد سفر به روسیه و بازدید از مسکو را دارید به شما توصیه میکنیم تا راهنمای سفر به مسکو را مطالعه نمایید.

 

باغ آپتکارسکی یا باغ گیاه شناسی دانشگاه دولتی مسکو

aptekarsky-ogorod

Aptekarsky Ogorod (باغ آپتکارسکی) یکی از قدیمی ترین باغ های مسکو است که در قرن هجدهم توسط پیتر اول (امپراتور بزرگ روسیه) تأسیس شد. Aptekar در زبان روسی به معنای داروساز است و در واقع این باغ به معنای باغ داروسازی است.
در سال 1706، پتر کبیر، تزار روسیه دستور داد تا پارکی را برای رشد گیاهان دارویی و ساخت قرص‌های گیاهی احداث کنند. بعدها دانشگاه دولتی مسکو مسئولیت گسترش باغ و گشودن آن به روی عموم را بر عهده گرفت. اگرچه باغ گیاه شناسی مسکو در مقایسه با سایر پارک‌های معروف نسبتا کوچک است، اما در شلوغ ترین روزهای تابستان فضای بسیار آرامش بخشی دارد. بازدیدکنندگان برای جشنواره های مختلف گل، دیدن گیاهان عجیب و غریب یا فقط برای خواندن کتاب در مکانی آرام به اینجا می آیند. پس از گذراندن 30 دقیقه در نزدیکی حوضچه باغ با ماهی کوی، به راحتی می توانید فراموش کنید که در مرکز یک کلانشهر 15 میلیونی هستید!

aptekarsky-ogorod

چندین آلاچیق با گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری، از جمله ساکولنت ها و ارکیده ها وجود دارد، در حالی که در فضای باز، گیاهانی رشد می کنند که می توانند در زمستان های سخت مسکو مقاومت کنند. کارکنان پارک از تک تک گیاهان مراقبت می کنند، حتی کاج اروپایی که توسط پیتر کبیر کاشته شده بود و اکنون بیش از 250 سال قدمت دارد، هنوز حفظ شده و به رشد خود ادامه می دهد. در تعطیلات آخر هفته، باغ گیاه شناسی  شلوغ تر از روزهای هفته است، بنابراین زمان بازدید خود را با در نظر گرفتن این موضوع  برنامه ریزی کنید تا اوقات خوشی را سپری کنید. علاوه بر این چندین رستوران و کافه در اینجا فعالیت دارند انواع غذاهای روسی و متنوع را سرو می‌کنند و این پارک را به  مکانی بسیار مناسبی برای استراحت تبدیل می‌کند.

ساعت کاری: 10:00-20:00
هزینه ورودی: 300 روبل
آدرس: Prospect Mira, 26 (Prospekt Mira, 26)
ایستگاه های مترو: Prospect Mira

 

سربیانی بور (جنگل نقره ای)

serebyany-bor

سربیانی بور (جنگل نقره ای) یک جنگل کاج معروف در غرب مسکو است. این پارک دارای 230 نوع پوشش گیاهی است و همچنین مجموعه ورزش های آبی را در خود جای داده است که فعالیت‌های زیادی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. در تعطیلات آخر هفته پیدا کردن یک مکان رایگان در اینجا دشوار است، به خصوص به این دلیل که طیف وسیعی از خدمات بازدیدکنندگان ارائه می شود،. رانندگی در قلمرو جزیره ممنوع است، بنابراین برای رسیدن به ورودی آماده استفاده از ترولی‌بوس باشید.

 

پارک های تاریخی مسکو


پارک ها و املاک تاریخی زمانی عمارت های اشراف مسکو بودند. در آن زمان املاک خارج از محدوده شهر مسکو بودند، اما پس از گسترش شهر و شهرنشینی، به راحتی قابل دسترسی شدند. 

 

پارک کولومنسکویه

kolomenskoye

اگر معماری چوبی قدیمی روسی را دوست دارید و می خواهید روح قرون وسطی روسیه را احساس کنید، این پارک همان چیزی است که در تور روسیه باید از آن دیدن کنید. در مسکو تعداد کمی اقامتگاه سلطنتی سابق وجود دارد که در شرایط خوبی حفظ شده باشد و کولومنسکویه یکی از آنهاست. این ملک در اواسط قرن چهاردهم ساخته شد و در طول چندین قرن بعد، پادشاهان روسی برای گذراندن اوقات خود در نزدیکی طبیعت به اینجا آمدند. امروزه کاخ سلطنتی اصلی دیگر وجود ندارد، اما چند ساختمان باستانی باقی مانده است؛ دو قلعه چوبی اصلی روسیه و همچنین کلیسای ارتدوکس چوبی قرن هفدهم و سایر سازه های قرون وسطایی را می توان در پارک یافت.
Kolomenskoye عمدتا به عنوان یک موزه فضای باز معماری چوبی شناخته می شود، اما مردم محلی آن را به عنوان یک مکان تفریحی عالی دوست دارند. وسعت این پارک 390 هکتار مربع است که آن را به یکی از بزرگترین مناطق سبز در محدوده شهر تبدیل می کند. 

ساعات کاری: مه تا سپتامبر 08:00-00:00، اکتبر تا آوریل 08:00-21:00
هزینه ورودی: آدرس رایگان
آدرس: خیابان آندروپوف، 39 (10 اوت 39)
ایستگاه های مترو: Kolomenskoye

captcha

مطالب مرتبط