جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | ستون الکساندر سن پترزبورگ

ستون الکساندر سن پترزبورگ

ستون الکساندر، یکی از مهمترین و مشهورترین ساختمان‌های تاریخی در سنت‌پترزبورگ، به سبک امپراتوری در مرکز میدان کاخ ایجاد شد. این بنا توسط معمار آگوست مونتفراند و تحت فرمان امپراتور نیکلاس اول برای گرامیداشت برادر بزرگتر او، الکساندر اول ناپلئون، به وجود آمد. این ستون، به عنوان بلندترین ستون پیروزی جهان شناخته می‌شود و تنها به واسطهٔ نیروی جاذبه ایستاده است.

ستون الکساندر در سن پترزبورگ


ستون الکساندر در سن پترزبورگ

ستون الکساندر در سن پترزبورگ، یکی از جاذبه‌های سنت پترزبورگ است که پیشنهاد میکنیم در تور روسیه حتما از آن دیدن کنید. این بنا به یادبود پیروزی نظامی روسیه در جنگ با ناپلئونی فرانسه اختصاص یافته است. این ستون، به افتخار امپراتور الکساندر اول، که حکومت روسیه را در دوره ۱۸۰۱ تا ۱۸۲۵ بر عهده داشت، نامگذاری شده است و علاوه بر ابعاد تاریخی، یک شاهکار از نظر معماری و مهندسی محسوب می‌شود. معمار این بنا، همان فردی است که کلیسای جامع سنت اسحاق را طراحی کرده است، که یکی از آثار برجسته معماری در روسیه به حساب می‌آید.
با ارتفاع 47.5 متر، این بنا به عنوان بلندترین در نوع خود در جهان شناخته می‌شود. اگرچه ساختمان‌های دیگری مانند برج یادبود آتش بزرگ لندن با ارتفاع 62 متر نیز وجود دارند، اما این بنا به عنوان بلندترین ستون مستقل در شهرهای جهان شناخته شده است. همچنین این بنا با یک تکه سنگی که استخراج، جابجا و برپا شده است، به عنوان سنگین‌ترین سنگ ثبت شده است.

 

تاریخچه 


تاریخچه  ستون الکساندر

ستون الکساندر به عنوان یک نماد مهم و تکمیل‌کننده‌ی طاق گروه ستاد کل، به دستور امپراتور نیکلاس اول و به افتخار پیروزی برادر بزرگترش، الکساندر اول، بر ناپلئون در جنگ ۱۸۱۲ ساخته شد. طراحی این پروژه توسط معمار فرانسوی الاصل، آگوست دو مونتفران انجام شد و سپس بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۸۳۴ بود، با همکاری معمار سوئیسی الاصل، آنتونیو آدامینی، ساخته شد. سنگ این ستون از معدنی در نزدیکی شهر ویبورگ در روسیه استخراج و سپس با قایق به سن پترزبورگ منتقل شد. این ستون در ۳۰ اوت ۱۸۳۴، که به عنوان روز سنت اسکندر قسطنطنیه شناخته می‌شود،  رونمایی شد. 
این ستون به عنوان عنصر مرکزی و زیبا در میدان کاخ سنت پترزبورگ به چشم می‌خورد و نشان از شهامت و پیروزی‌های رژه‌های نظامی روسیه در آن دوران دارد.

 

معماری ستون الکساندر


معماری ستون الکساندر

ستون الکساندر، با ارتفاع 155 فوت و 8 اینچ، یکی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ و بلندترین ستون پیروزی جهان است. در قسمت بالای آن، یک مجسمه از یک فرشته ایستاده است که یک صلیب را در دست دارد. این مجسمه، توسط بوریس اورلوفسکی، مجسمه‌ساز روسی، طراحی شده و چهره‌ای شبیه به الکساندر اول دارد.
بدنه ستون از یک تکه سنگ گرانیت قرمز با ارتفاع 83 فوت و 6 اینچ و قطر حدود 11 فوت و 5 اینچ ساخته شده است. این شاهکار مهندسی فوق‌العاده، با وزن باورنکردنی 1322760 پوند (600 تن)، در کمتر از 2 ساعت بدون کمک جرثقیل‌ها و ماشین‌های مهندسی مدرن ساخته شد. جالب است بدانید ستون الکساندر در زمین حفر نشده و به پایه‌ای ثابت نشده است، بلکه فقط به دلیل محاسبات دقیق و وزن ثابت می‌ماند.

 

پایه ستون الکساندر


پایه ستون الکساندر

پایه ستون الکساندر با نمادهای شکوه نظامی که توسط جیووانی باتیستا اسکاتی مجسمه سازی شده است، تزیین شده است. در طرف پایه که رو به کاخ زمستانی است، یک برجستگی وجود دارد که چهره‌های شخصیت‌های برجسته‌ی روسیه را به خوبی بازتاب می‌دهد. این چهره‌ها پلاکی به افتخار "الکساندر اول از روسیه" را به دست دارند. سه ضلع دیگر با نقش برجسته‌هایی تزئین شده است که شامل چهره‌های تمثیلی حکمت و فراوانی، عدالت و رحمت، صلح و پیروزی است.
این بنای تاریخی به ویژه در یک عصر آفتابی کمی قبل از غروب، زمانی که آخرین پرتوهای نور خورشید در گرانیت قرمز صیقلی ستون منعکس می شود، بسیار تماشایی است.


 

captcha

مطالب مرتبط