جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | فرودگاه پولکوو در سن پترزبورگ

فرودگاه پولکوو در سن پترزبورگ

فرودگاه سن پترزبورگ یا فرودگاه پولکوو (به روسی: Пулково) اصلی ترین فرودگاه بین المللی است که به سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه خدمات رسانی می کند. این فرودگاه در حدود 14.3 مایل (23 کیلومتر) از مرکز سنت پترزبورگ واقع شده است.

فرودگاه پولکوو


فرودگاه پولکوو

فرودگاه پولکوو در سال 1932 به عنوان یک فرودگاه داخلی افتتاح شد. این فرودگاه بعد از فرودگاه های مسکو، چهارمین فرودگاه شلوغ روسیه از نظر ترافیک مسافری است. در دهه های گذشته فرودگاه به طور مداوم برای پاسخگویی به تقاضاهای رقابتی و افزایش ظرفیت خود در حال بازسازی و مدرنیزه شدن است.
 ترمینال جدید فرودگاه به لطف پروازهای بین المللی و داخلی در مسافت طولانی و متوسط قادر است سالانه 18000000 مسافر و گردشگران تور روسیه را جابجا کند.

 

تاریخچه فرودگاه پولکوو


تاریخچه فرودگاه پولکوو

در ژانویه 1931، ساخت یک فرودگاه در نزدیکی لنینگراد آغاز شد و در 24 ژوئن 1932 با ورود اولین هواپیما به پایان رسید. این فرودگاه در ابتدا فرودگاه شوسینایا نامیده شد، نامی که از ایستگاه راه‌آهن شوسینایا در نزدیکی آن گرفته شده است . 
در سال 1936، پایه و اساس یک ترمینال جدید گذاشته شد. در سال 1941، یک مسیر مسافربری کاملا تجاری جدید بین مسکو و لنینگراد افتتاح شد. ساخت ترمینال جدید بین سالهای 1937 و 1941 رونق گرفت. معماران ترمینال سه طبقه جدید الکساندر ایوانوویچ گگلو و NE Lansere بودند. اما ساخت و ساز به طور ناگهانی در ژوئیه 1941، یک ماه پس از تهاجم آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی متوقف شد. فرودگاه خط مقدم در محاصره آلمانی لنینگراد بود . بین سال های 1941 و 1944 هیچ پروازی وجود نداشت. فرودگاه در ژانویه 1944 از وجود آلمانی ها پاکسازی شد و پروازهای باری و پستی پس از تعمیر باندها در سال 1945 از سر گرفته شد. در فوریه 1948، پس از تعمیر کامل آسیب، فرودگاه پروازهای مسافری برنامه ریزی شده را از سر گرفت.

 

ترمینال های فرودگاه پولکوو


ترمینال های فرودگاه پولکوو

این فرودگاه دارای یک ترمینال بزرگ است که توسط ترمینال جدید  Pulkovo 2 و ترمینال بازسازی شده Pulkovo-1 که با فاصله کمی از یکدیگر فاصله دارند، شکل گرفته است. Pulkovo 1  پروازهای داخلی را انجام می دهد، در حالی که Pulkovo 2 ترمینال بین المللی است. اتوبوس شاتل رایگان بین دو ترمینال وجود دارد.

طبقه اول
ورودی ها (داخلی و بین المللی).
طبقه اول دارای منطقه درخواست چمدان، خدمات بار داخلی و بین‌المللی، پیشخوان تاکسی، سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های مراقبت از نوزاد، بخش اشیا گمشده، فروشگاه‌ها و فست فود مختلف، دستگاه‌های خودپرداز، میزهای کرایه خودرو، گمرک، سالن‌های VIP است.

طبقه دوم
خروجی های داخلی (گیت های 1 تا 18)

این طبقه دارای خدمات کمک های اولیه، مرکز توریستی، اداره پست، سرویس بهداشتی، دستگاه های خودپرداز، گمرک، فروشگاه ها و رستوران های مختلف، میز ترانسفر، کنترل پاسپورت می باشد.

طبقه سوم
با اکثر پروازهای بین المللی کار می کند.( گیت های 50 تا 66)
دارای پیشخوان ورود، گمرک، چمدان های بزرگ بین المللی، سرویس های بهداشتی، اتاق مراقبت از نوزاد، منطقه مسافران با نیازهای ویژه، دفتر فروش بلیط.
پس از خروج از گیت مغازه ها و کافه ها، سالن تجاری، ایستگاه های شارژر و منطقه بازی کودکان وجود دارد.

طبقه چهارم
این کوچکترین طبقه در ترمینال است.
دارای سالن های تجاری، اتاق مراقبت از نوزاد، سرویس های بهداشتی، رستوران ها و بارهای مختلف است.

 

چگونه از فرودگاه به سن پترزبورگ برویم


این فرودگاه در فاصله 45 دقیقه ای از مرکز شهر قرار دارد و چندین روش مختلف حمل و نقل عمومی در سن پترزبورگ برای سفر بین این دو وجود دارد.


اتوبوس

اتوبوس در فرودگاه سن پترزبورگ

اتوبوس های شاتل فرودگاه را به نقاط مختلف شهر متصل می کنند و در طول روز از ساعت 5:25 صبح تا 12:20 صبح (نیمه شب) حرکت می کنند و هزینه بلیط آن 40 روبل است. اتوبوس سریع السیر (39Ex) بدون توقف حرکت میکند و 20 دقیقه طول می کشد تا به مرکز شهر سن پترزبورگ برسید. اتوبوس معمولی (39) 35 دقیقه طول می کشد تا مسافران را به ایستگاه مترو سن پترزبورگ (Moskovskaya) در مرکز شهر برساند. این اتوبوس از 05:36 صبح تا 1:36 بامداد مسافران را هر 12 تا 20 دقیقه جابجا میکند.

 

تاکسی

تاکسی در فرودگاه سن پترزبورگ

ایستگاه تاکسی ها در سالن ورود، در طبقه اول ترمینال اصلی واقع شده است. سفر با این وسیله نقلیه از فرودگاه تا مرکز شهر سن پترزبورگ بسته به ترافیک حدود 45 دقیقه طول می کشد و کرایه تخمینی تاکسی برای رسیدن به مرکز شهر ₽1050 (دلار امریکا$10.80) است. شما می‌توانید هزینه سفر را از طریق پیشخوان تاکسی فرودگاه پولکوو به صورت نقدی یا کارت اعتباری پرداخت کنید، یا در پایان سفر به صورت نقدی به راننده پرداخت کنید.

 

تبادل ارز و بانکداری در فرودگاه پولکوو


دلار آمریکا و یورو را می توان در پیشخوان بانک ها به روبل روسیه تبدیل کرد. نرخ ارز در فرودگاه کمی بیشتر از شهر سنت پترزبورگ است. در هر دو ترمینال فرودگاه پولکوو، صرافی وجود دارد. Pulkovo 1 دارای یک صرافی در سالن Arrivals و Pulkovo 2 دارای صرافی در هر دو سالن ورود و خروج است. کلیه صرافی ها توسط بانک سن پترزبورگ اداره می شود.

 

دسترسی به اینترنت در فرودگاه پولکوو


اتصال اینترنت پرسرعت بی سیم (Wi-Fi) در هر دو ترمینال فرودگاه پولکوو در سن پترزبورگ در دسترس است. مسافران تور سن پترزبورگ می توانند با صورت رایگان به سرویس WiFi دسترسی داشته باشند. فقط شبکه های موجود را جستجو کنید و روی "اتصال" (به روسی: Подключить) در صفحه شروع سرویس کلیک کنید.

 

دستگاه های خودپرداز (ATM)


دستگاه های خودپرداز بانک سن پترزبورگ و MDM بانک به صورت 24 ساعته در پایانه های Pulkovo 1 و Pulkovo 2 باز هستند.

 

محل استراحت در فرودگاه پولکوو


در داخل ترمینال، می‌توانید نیمکت‌های خالی متعددی را بیابید که می‌توانید در آن‌ها دراز بکشید. اکثر این نیکمت ها در طبقه دوم وجود دارد. همچنین برخی از سالن‌های VIP در تمام ساعات شبانه روز باز هستند (اگرچه حداکثر اقامت 2-3 ساعت است). علاوه بر این، یک هتل کپسولی در طبقه دوم و یکی دیگر از طریق یک راهروی سرپوشیده به ترمینال متصل است.

captcha

مطالب مرتبط