جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

بدون شک، سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای جهان به حساب می‌آید که از تجربیات گردشگری فراوان و جذابی برخوردار است. در این مقاله، قصد داریم شما را با جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ، این شهر فرهنگی و تاریخی آشنا سازیم، تا شما بتوانید سفر خود به این نقطه زیبا را به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید.

معرفی بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ


دومین شهر بزرگ روسیه، سن پترزبورگ، در شمال غربی این کشور واقع شده و جمعیت آن حدود پنج میلیون نفر است. در گذشته، این شهر با نام پتروگراد شناخته می‌شد و پس از فروپاشی تزارها به لنین‌گراد تغییر نام یافت. در نهایت، با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به نام سن پترزبورگ "سنت پترزبورگ" معروف شد. این شهر، شاهد فراز و نشیب‌های زیادی در طول تاریخ خود بوده و به نماد مقاومت و ایستادگی مردم روسیه تبدیل شده است.
سن پترزبورگ، یک گنجینه با ارزش از مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری است. این شهر پر از کاخ‌های فاخر، موزه‌هایی با آثار تاریخی برجسته، آثار ارزشمند بزرگان و مشاهیر ادبی است. با ما تا پایان مطلب همراه باشید تا معروف ترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ را  که در تور روسیه پیشنهاد میکنیم از آنها بازدید کنید را به شما معرفی کنیم.

 

کلیسای ناجی در خون


کلیسای ناجی در خون

بدون شک، یکی از جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ، کلیسای ناجی  در خون است که در خیابان نوسکی پروسپکت واقع شده است. این کلیسای جامع، به سبک ناسیونالیسم طراحی شده و با پنج گنبد پیازی که به زیبایی تزئین شده‌اند، توانسته است تعداد زیادی از بازدیدکنندگان تور سن پترزبورگ را به خود جذب کند. ایستگاه مترو Nevsky Prospekt نزدیک‌ترین ایستگاه به کلیسای ناجی در خون می‌باشد.

زمان بازدید : از ساعت10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر (بجز چهارشنبه ها)
هزینه بازدید:   کودکان 50 روبل، بزرگسالان 250 روبل

 

کاخ پترهوف 


کاخ پترهوف 

کاخ پترهوف، یکی از معروف ترین جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ است که در منطقه Petrodvortsovy و در سواحل جنوبی خلیج فنلاند واقع شده است. ساخت این کاخ شگفت‌انگیز در سال 1714 با نظارت مستقیم پیتر کبیر آغاز شد. محوطه و معماری کاخ پترهوف، نمونه‌ای برجسته از سبک و طراحی باروک را ارائه می‌دهد و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی روسیه شناخته می‌شود.
مساحت باغ‌های اطراف قلعه حدود 200 هکتار است و در این باغ سه عمارت به نام‌های بسادنبورگ، پاگودنبورگ و آمالینبورگ وجود دارد. تندیس‌های برنزی منحصر به فرد و آبنماها از زیباترین بخش‌های این کاخ به حساب می‌آیند.

زمان بازدید: ساعت 10:30 تا 18:00 (بجز دوشنبه ها)
هزینه بازدید : 1500 روبل

 

موزه هرمیتاژ | The Hermitage    


موزه هرمیتاژ

بدون شک، موزه هرمیتاژ، معروف‌ترین جاذبه گردشگری سن پترزبورگ است که به عنوان یکی از بزرگترین آثار باستانی جهان نیز شناخته می‌شود. این موزه که با نام موزه ارمیتاژ شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین موزه‌های هنری با مجموعه ای از 3 میلیون اثر هنری می‌باشد.
موزه هرمیتاژ شامل 6 بخش است، اما بسیاری از گردشگران به خاطر دیدن کلکسیون اصلی کاخ زمستانی به آنجا می‌آیند. دیدن این کلکسیون شگفت‌انگیز جزء برنامه اجتناب‌ناپذیر سفر به سنت پترزبورگ است.

زمان بازدید:  10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر (چهارشنبه و جمعه تا 9 شب و روزهای دوشنبه تعطیل میباشد)
هزینه بازدید:  برای کودکان رایگان ، بازدید از موزه 300 روبل( هزینه بازدید از کاخ زمستانی و سایر ساختمان‌های موزه 700 روبل )

 

کاخ کاترین


کاخ کاترین

کاخ کاترین، یکی از شاهکارهای معماری روسیه، با یک منظره خیره‌کننده به چشم می‌خورد. در تزیین نمای خارجی این بنا محسورکننده، بیش از 100 کیلوگرم طلا به کار رفته است. این کاخ در منطقه پوشکین واقع شده است که به عنوان باشکوه‌ترین، مجلل‌ترین و بزرگترین ساختمان توریستی و تاریخی سنت پترزبورگ شناخته می‌شود.
این کاخ تابستانی عظیم و باشکوه در ابتدا توسط پیتر کبیر برای کاترین اول ساخته شد. اما ملکه الیزابت، دختر او، این کاخ را به شکوه کنونی رساند. 


زمان بازدید:  ساعات کار کاخ بسته به فصل متفاوت است.
هزینه بازدید :  هزینه بلیط برای بزرگسالان 700 روبل و برای دانش آموزان بالای 16 سال 350 روبل است. ورود کودکان زیر 16 سال به صورت رایگان امکان پذیر است.

 

قلعه پیتر و پاول


قلعه پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول، اولین ساختمان سنت پترزبورگ، به دستور  پیتر کبیر در سال 1703 ساخته شد. ساخت این قلعه در یک سال به پایان رسید، اما از نظر نظامی مقاوم نبود و به همین دلیل در سال 1706 دوباره بازسازی شد. از سال 1720، این قلعه به عنوان پادگان شهر و زندان برای زندانیان سیاسی به کار گرفته می‌شد.
این قلعه در طول تاریخ نقش‌های مختلفی ایفا کرده است؛ از پایگاه نظامی، مقر وزارت امور خارجه، محل دفن خانواده سلطنتی روسیه، تا مکان آزمایش‌های علمی و زندان. در قسمت مرکزی این قلعه، یک کلیسای بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد. همچنین برج ناقوس این کلیسا توانسته عنوان بلندترین برج ناقوس جهان را به خود اختصاص دهد

زمان بازدید:  همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر (یکشنبه ها از ساعت 11 صبح).
هزینه بازدید :   برای بزرگسالان550 روبل و کودکان زیر 18 سال رایگان می باشد.

 

 کلیسای جامع سنت ایزاک | St. Isaac's Cathedral & Colonnade


 کلیسای جامع سنت ایزاک

کلیسای جامع سنت ایزاک در ابتدا به‌عنوان کلیسای اصلی و بزرگترین کلیسای جامع روسیه شناخته می‌شد. این ساختمان، میان سال‌های 1818 و 1858 توسط معمار فرانسوی الاصل آگوست مونتفران ایجاد شد و در حال حاضر یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ است. نام این کلیسا از نام کشیش ایزاک دالماسی گرفته شده است، که یک راهب بیزانسی در قرن چهارم بود.
اگرچه این کلیسا به‌طور قابل توجهی کوچکتر از کلیسای مسیح نجات دهنده در مسکو است، اما طراحی و نمای داخلی بسیار چشم‌گیرتری دارد. نمای خارجی این کلیسا با مجسمه‌ها و ستون‌های گرانیتی عظیم (از تکه‌های گرانیت قرمز ساخته شده) زیبا تزئین شده است، در حالی‌که فضای داخلی با آیکون‌های موزاییکی فوق‌العاده دقیق، نقاشی‌ها و ستون‌های ساخته شده از مالاکیت و لاجورد زینت‌بخشیده شده است.
این کلیسا از نظر طراحی برای پذیرایی از ۱۴,۰۰۰ نمازگزار طراحی شده بود و در اوایل دهه ۱۹۳۰ به دلیل مسائل مختلف بسته شد. امروزه، به‌عنوان یک موزه مورد استفاده قرار گرفته و بازدیدکنندگان را به دنیای هنر و زیبایی این ساختمان فرا می‌خواند.

زمان بازدید: همه روزه به جز چهارشنبه ها از ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. در بهار و تابستان (27 آوریل تا 30 سپتامبر) نیز از ساعت 6 بعد از ظهر تا 10:30 شب باز است. بلیط ها را می توان تا 30 دقیقه قبل از بسته شدن خریداری کرد.
هزینه بازدید:  ورودی کلیسای جامع: 250 روبل (برای کودکان زیر 7 سال رایگان است، در حالی که کودکان و نوجوانان 7 تا 18 سال باید 50 روبل بپردازند). برای بازدید از ستون کلیسای جامع باید 150 روبل هزینه اضافی بپردازید.

 

 

captcha

مطالب مرتبط