جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | زیباترین کلیساهای جهان

زیباترین کلیساهای جهان

کلیساها در گذشته به عنوان مکان هایی برای عبادت بودند که در آن مردم می توانستند دعا کنند و با خدایان ارتباط برقرار کنند. اگرچه کلیساها همچنان مکان عبادت هستند اما امروزه بیشتر مردم فقط در مناسبت های خاص یا برای گشت و گذار از آنها دیدن می کنند. کلیساهای بی شماری در این دنیا وجود دارد، اما تنها تعداد کمی هستند که بازدیدکنندگان خود را با زیبایی چشم نواز و ابعاد غول پیکر خیره می کنند و این زیبایی ها آنها را بسیار فراتر از مکان هایی برای عبادت می کند. با ما در سفری به 10 مورد از زیباترین کلیساهای جهان همراه باشید، از مکان های دیدنی شهر گرفته تا موزه هایی که تاریخ، هنر، ایمان و فرهنگ را زنده می کنند!

 

صرف نظر از اینکه خود را فردی روحانی می‌دانید یا نه، بازدید از مکان‌های مقدس در طول سفر حس خاصی دارد. این سازه‌ها اغلب برخی از خیره‌کننده‌ترین ساختمان‌ها در هر مقصدی هستند که آثار هنری گران‌بها، موزاییک‌های نفیس، مجسمه‌ها و نقاشی‌ها را در خود جای داده‌اند. چه یک شاهکار طراحی شده توسط گائودی در بارسلونا، چه یک کلیسای جامع زیرزمینی در اتیوپی و یا یک کلیسای کوچک در جزیره ای در اسلوونی، نمی توان منکر زیبایی شناختی کلیساها شد.

 

1. ساگرادا فامیلیا، بارسلونا، اسپانیا


sagrada-familia

شاهکار بزرگ و ناتمام آنتونی گائودی، محبوبترین جاذبه گردشگری در اسپانیا است که سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان از آن بازدید می‌کنند. ساگرادا فامیلیا که بر فراز منطقه زیبای Eixample در بارسلونا قرار دارد، اثری با نبوغ خیره کننده است.
ساگرادا فامیلیا از زمانی که برای اولین بار در سال 1882 طراحی شد تا به امروز در حال ساخت است. معماری این کلیسا با الهام از اشکال موج‌دار طبیعت، برج‌های باریک و نماهای پرآذین از شکل‌های صخره‌ای کوه مقدس مونتسرات با اشکال و رنگ‌های ارگانیک الگوبرداری شده‌ است.
ستون‌های نازک که شبیه درختان هستند، سقف‌های سر به فلک کشیده‌ای را که شبیه یک سایبان جنگلی هستند در داخل کلیسا نگه می‌دارند. عبور نور خورشید از میان شیشه‌های رنگی، توهم بودن را در یک جنگل افسانه ای تکنیکال ایجاد میکند.

 

2. کلیسای جامع میلان، میلان، ایتالیا


milan-cathedral-duomo-tour

ایتالیا خانه بی‌شماری از کلیساهای بزرگ است، اما کلیسای دومو در میلان بزرگ‌ترین کلیسای این کشور و سومین کلیسای بزرگ در جهان است. کلیسای Duomo di Milano که به نام کلیسای جامع میلان نیز شناخته می شود، یک شاهکار در معماری است که ساخت آن نزدیک به شش قرن طول کشید. نیکلاس دی بوناونتور فرانسوی معمار اصلی این بنا است که این پروژه چشمگیر او منجر به خلق یک اثر معماری منحصر به فرد شد که سبک بین المللی گوتیک را با معماری سنتی لومبارد ادغام می کند .
اگرچه ورود به کلیسای جامع رایگان است، اما برای بازدید از پشت بام، هزینه ورودی کمی وجود دارد، جایی که می‌توانید مناره‌ها، مجسمه‌ها و گارگویل‌های کلیسای جامع را تحسین کنید و از تماشای مناظر چشم نواز میلان لذت ببرید.

 

3. کلیسای جامع سنت باسیل، مسکو، روسیه


saint-basils-katedral

کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو یک بازمانده از تاریخ پر فراز و نشیب این شهر است که اکنون جزئی از جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می‌آید. این بنای باشکوه که در میدان سرخ قرار دارد، معروف ترین ساختمان در مسکو است. این بنا در سال 1561 در زمان سلطنت ایوان مخوف تکمیل شد و  دارای معماری بسیار رنگارنگی است که برای یک کلیسا غیرمعمول است. در واقع این ساختمان به شکل شعله آتشی است که به آسمان بلند می‌شود و طرح آن در معماری روسی همانند ندارد.  افسانه ها حاکی از آن است که سازنده کلیسای جامع پس از ساختن آن، کور شده است تا دیگر هرگز نتوان سازه‌ای به زیبایی آن را بسازد.  این کلیسا مانند ساگرادا فامیلیا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از مشهورترین کلیساهای جهان می‌باشد. شما می‌توانید با سفر به روسیه و تور مسکو از این کلیسای زیبا دیدن کنید.

 

4. کلیسای تبدیل، جزیره کیژی، روسیه


hurch-of-the-transfiguration

جزیره کیژی در دریاچه اونگا در جمهوری کارلیا قرار دارد. محوطه کیژی پوگوست دارای دو کلیسای چوبی و یک برج ناقوس هشت ضلعی است که در قرن هجدهم ساخته شده است. جواهر معماری آن کلیسای "تغییر شکل" است. این کلیسای 22 گنبدی در سال 1714 ساخته شده است که حدود 37 متر ارتفاع دارد، تماماً از چوب ساخته شده و یکی از بلندترین سازه های چوبی در جهان می‌باشد. به خاطر اینکه در ساخت این کلیسا حتی یک میخ هم استفاده نشده، به یک شاهکار مهندسی بزرگ مشهور است. در عوض تمام سازه‌ها از کنده‌های افقی منتسب شده با نازک کاری گوشه‌های به هم پیوسته ساخته شده‌اند.این قطعا چیزی است که باید از نزدیک در تور روسیه ببینید تا باور کنید.

برای مطالعه راهنمای سفر به روسیه کلیک کنید.

5. ایاصوفیه، استانبول، ترکیه


hagia-sophia-istanbul-turkey

یکی از چشمگیرترین و نمادین‌ترین مکان های دیدنی استانبول، ایاصوفیه است که به عنوان اوج معماری بیزانس در نظر گرفته می‌شود. کلیسای جامع ارتدکس که در سال 537 پس از میلاد توسط امپراتور ژوستینیان اول ساخته شد، بعداً توسط عثمانی ها به یک مسجد امپراتوری تبدیل شد. ایاصوفیه که زمانی بزرگ‌ترین ساختمان جهان بود، دارای گنبدی عظیم است که چهار مناره باریک آن را احاطه کرده است.

در حال حاضر این مکان به عنوان موزه محسوب می‌شود که فضای داخلی آن دارای تعداد زیادی ستون و طاق‌های نفیس، با نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های فوق‌العاده است. ایاصوفیه که در کنار تنگه بسفر، در فاصله چند قدمی مسجد آبی و کاخ توپکاپی قرار دارد و نباید در تور استانبول از دیدن آن غافل شد.

 

6. پناهگاه لاس لاجاس،کلمبیا


las-lajas-colombia

پناهگاه لاس لاجاس یکی از شگفت‌انگیزترین کلیساهای جامع در آمریکای جنوبی است که به خاطر افسانه و معماری در بین کلمبیایی ها مشهور است. این کلیسا با ساختاری خیره کننده، روی پلی بر روی رودخانه قرار دارد و آبشاری زیبا در کنار آن چشمک می‌زند.

کلیسای لاس لاجاس نمونه‌ای از سبک احیای گوتیک است که دارای سقف طاق‌دار، تکیه‌گاه‌ها و گلدسته‌ها است. داخل کلیسا سفید رنگ با تزئینات طلایی می‌باشد و اکنون یکی از محبوب‌ترین مکان‌های زیارتی کلمبیا است.

 

7. کلیسای سنت جورج، اتیوپی


st-georges-church-ethiopia

لالیبلا در ارتفاعات اتیوپی که توسط پادشاه لالیبلا به عنوان «اورشلیم جدید» ساخته شده است، خانه یازده کلیسای یکپارچه باورنکردنی است. از این میان، کلیسای سنت جورج بدون شک مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کلیسای این مکان است، زیرا به ظرافت از دامنه کوه حکاکی شده است. این کلیسا که به شکل یک صلیب یونانی قرار دارد، به ارتفاع 12 متر می‌رسد و آثار هنری شگفت‌انگیزی در فضای داخلی آن یافت می‌شود. تا به امروز، این کلیساها به عنوان یک مکان مهم زیارتی عمل می‌کنند و یکی از نقاط برجسته هر بازدید از اتیوپی هستند.

 

8. نوتردام پاریس، فرانسه


notre-dame-paris

نوتردام، یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی پاریس است که  به عنوان یکی از الگوهای تعیین کننده هنر گوتیک در سراسر جهان شناخته شده است. کمال معماری و مجسمه های کلیسای جامع به حدی است که بر بسیاری از ساختمان های نسل بعدی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. این شاهکار هنری گوتیک نقش مهمی در تاریخ 800 سال فرانسه ایفا کرده زیرا محل تاج‌گذاری پادشاهان فرانسه بوده است.  متاسفانه این کلیسا در آوریل 2019 در اثر آتش‌سوزی تا حدی از بین رفت و تا زمانی به طور کامل بازسازی شود نزدیک 5 سال بسته ماند. اکنون، پروژه مرمت یکی از زیباترین کلیساهای جهان به خوبی در حال انجام است.
خوشبختانه، نمای دراماتیک این شاهکار گوتیک فرانسوی دست نخورده است و همچنان بر کرانه رود سن در Ile de la Cité، برج‌های مربعی شکل و تکیه‌گاه‌های پرنده آجدار آن مانند همیشه متمایز است  و هنوز هم می‌توانید کلیسای جامع قرون وسطایی را از بیرون تماشا کنید.

 

9. کلیسای جامع سنت پل، لندن، انگلستان


st-pauls-cathedral-london

نمادین ترین شاهکار معماری لندن، کلیسای جامع سنت پل است که به خاطر گنبد مشهور جهانی خود که تا به امروز بر افق شهر لندن تسلط دارد، شناخته شده است. معماری داخل این کلیسا با طلاکاری تزیین شده و سقف سر به فلک کشیده اش هر بیننده ای را شگفت زده خواهد کرد. در بخشی از این کلیسا مقبره ها و بناهای تاریخی متعلق به قهرمانان ملی این کشور را می بینید که از جمله آنها می توان به آرامگاه دوک ولینگتون اشاره کرد.
 برای رسیدن به بالای این سازه سه گنبدی منحصربه‌فرد و تماشای  مناظر خیره‌کننده 360 درجه از لندن ، باید 1161 پله را بالا بروید.

 

10. کلیسای هالگریم، ریکیاویک، ایسلند


hallgrim-church

اعتقاد بر این است که طراحی متمایز Hallgrímskirkja از کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی و ستون‌های بازالتی که در اطراف مناظر باشکوه ایسلند وجود دارند، الهام گرفته شده است. ارتفاع آن به 74.5 متر می رسد و یکی از بلندترین سازه های ایسلند است و از بالای تپه ای که بر روی آن قرار دارد به ریکیاویک می نگرد.
این کلیسای مدرن که بین سال‌های 1945 تا 1986 ساخته شده است، به نام شاعر ایسلندی هالگریمور پتورسون نامگذاری شده است و مجسمه خیره‌کننده‌ای از کاشف لیف اریکسون در جلوی آن دیده می‌شود. طراحی داخلی این کلیسا ، شیک و به سبک مینیمالیسم است ، همچنین در داخل این کلیسا آسانسوری وجود دارد که شما را از برج مرکزی بالا می برد تا مناظری از شهر و مناظر اطراف را ببینید.

 

 

 


 

captcha

مطالب مرتبط